Kulturelle Bosættelser feedback

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Kulturelle bosættelser her:

VikingLogo_500px.png


En besked fra de frosne ødemarker højt mod nord, Ragnar Lodbroks klan har bedt jer om hjælp.


Som høvding i hans landsby, er det jeres job fra den 3. Januar 2019 og frem, at lede Vikingerne til Velstand og success!


CoPbanner.png

achievement_icons_cop_vikings_small.png
Hvad er kulturelle bosættelser? En af grund ideerne bag de kulturelle bosættelser er at udforske kulturer i menneskehedens fortid som ligger udenom i forhold til den nuværende tidstråd i Forge of Empires. Da hovedspillet allerede har bevæget sig forbi disse tidsaldre, fandt vi på en ny måde til at udforske og opleve disse rige kulturer i vores historie. Disse landsbyer er adskilt fra jeres hovedby og temasat efter den kultur som spilleren har valgt. Der kan kun være en kulturel bosættelse aktiv af gangen. Kulturelle bosættelser kan også gennemspilles flere gange.
achievement_icons_cop_vikings_small.png
Hvordan kan jeg tilgå de kulturelle bosættelser? Kulturelle bosættelser bliver låst op af jernalder teknologien "Pløjning". Efter at den er låst op vil I finde en båd nær jeres by, som vil tage jer til jeres nye bosættelse.
cop_2.png
Lige nu er der kun en bosættelse som I kan vælge - Vikingerne. Når der kommer flere bosættelser senere, vil I også kunne vælge disse i samme vindue.
cop_1.png
Start bosættelsen og sæt sejl til et helt nyt kort hvor I kan bygge jeres egen vikingeby som deres nye høvding!
achievement_icons_cop_vikings_small.png
Første trin i jeres kulturelle bosættelse Når I er gået ind i jeres nye bosættelse, vil Ragnar Lodbrok guide jer gennem opbygningen af jeres landsby og hjælpe jer med at vinde hans folks tillid.

cop_3.png

I vil skulle samle nye ressourcer og vil have nye ressourcer til rådighed for vikingerne:
  • outpost_hud_vikings_population_50px.png
    Vikingerne - De svarer til befolkningen i din hovedby. I skal bruge dem for at bygge visse bygninger.
  • constructionmenu_diplomacy_buildings_icon_50px.png
    Diplomati - viser den mængde tillid som du har opbygget blandt vikingerne. Dette er nødvendigt for at kunne låse op for nye bygninger i denne kultur.
  • outpost_hud_vikings_resource_50px.png
    Kobber mønter - Kobber bliver brugt til at producere kulturvarer og kan opsamles fra beboelsesbygninger samt fra visse diplomatibygninger.
  • axes_0_50px.png
    Økser - Vikingevare, som produceres af en øksesmed.
  • mead_0_50px.png
    Mjød - Vikingevare, som produceres i et Mjødbryggeri.
  • horn_0_50px.png
    Horn - Vikingevare, som produceres af en vildtjæger
  • wool_0_50px.png
    Uld - Vikingevare, som produceres i en uldgård.
Hvis I samler nok ressourcer, vil I enten kunne låse op for nye bygninger eller for areal udvidelser.

Vær dog forsigtig, når I afslutter eller frigiver en bosættelse, vil alle ressourcer, inklusiv udvidelser (også dem købt for diamanter) blive nulstillet igen!

cop_4.png
At bygge landsbyen er ikke så let som I måske tror, der er forhindringer - klipper som ikke kan flyttes i jeres by som blokere en del af byens areal og gør det sværere at placere bygningerne da disse skal sættes rundt om forhindringerne og ikke oven på dem. For hver gang at I gennemfører en bosættelse vil disse forhindringer flytte sig og tilføje nye lag af kompleksitet til bosættelsen. Når opgaverækken fra Ragnar Lodbrok er fuldført, betyder det at landsbyen har total tillid til jer og accepterer jer som deres høvding og bosættelsen er færdig.
achievement_icons_cop_vikings_small.png
Belønningerne Ved at gennemføre forskellige kulturelle bosættelser, kan I få forskellige belønninger som variere afhængig af hvor hurtigt at I færdiggør en bosættelse, samt antallet af tidligere gennemførte bosættelser af den samme kultur. Visse belønninger vil vente på jer allerede efter de første gennemførsler!
  • I får en belønning for hver gennemført opgave
  • I får en belønning når I gennemføre en række opgaver i bosættelsesopgaverækken
  • I får en belønning når I gennemfører hele vikingebosættelsen
  • I får yderligere belønninger, afhængig af hvor hurtigt I har gennemført vikingebosættelsen

Yggdrasil

R_SS_MultiAge_CulturalBuilding2.gif

3x3
Yggdrasil er det hellige træ i vikingekulturen og er en af de belønninger som I kan få for at færdiggøre en kulturel bosættelse
.​
Yggdrasil er en opgraderbar særlig bygning, som har 9 niveauer i alt. Afhængig af niveau kan den give nedenstående:
  • Mønt (alle niveauer)
  • Angrebsbonus (alle niveauer)
  • Forsyninger (alle niveauer - hvis motiveret)
  • Varer (fra niveau 2 - hvis motiveret)
  • Medaljer (fra niveau 3 - hvis motiveret)
  • Forge Points (fra niveau 2 - hvis motiveret)
Stor Runesten
R_SS_MultiAge_CulturalBuilding2e.png

2x2
Stor Runesten
er en særlig bygning, som kan fåes som belønning for at gennemføre Vikinge bosættelsen.​

Den vil kun blive tildelt i form af fragmenter og kun hvis bosættelsen er gennemført indenfor en vis tidsgrænse. Afhængig af hvor hurtigt I gennemfører, kan I få en eller flere fragmenter til et Stor Runestenssæt. Den store Runesten kan opgraderes til niveau 5.
  • Mønt (alle niveauer)
  • Forge Points (alle niveauer - hvis motiveret)
  • varer (fra niveau 2 - hvis motiveret)
  • Medaljer (fra niveau 3 - hvis motiveret)
  • Angrebsbonus (fra niveau 4)
achievement_icons_cop_vikings_small.png

Udsendinge

cop_6.png

Udsendinge er ærefulde personer, som kommer til jeres hovedby og som kan sidde i rådhuset og give særlige bonusser. Udsendinge kan fås som belønninger for at færdiggøre bosættelser. Der er 6 forskellige udsendinge i Vikinge bosættelsen, som alle giver forskellige bonuser.

Der er:
  • Harald Hardrada (1 Forge Point)
  • Erik the Red (Medaljer)
  • Leif Erikson (Forsyninger)
  • Freydís Eiríksdóttir (Mønt)
  • Gudrid Thorbjarnardóttir (1 enhed fra din tidsalder)
  • Aud the Deep-Minded (2 varer fra din tidsalder)
achievement_icons_cop_vikings_small.png

Se videoen nedenfor, hvor vores spildesignere forklarer mere detaljeret om denne nye funktion!
achievement_icons_cop_vikings_small.png

Lad os vide hvad I synes om de Kulturelle Bosættelser og vikingerne. Vi ser frem til jeres feedback!
:)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Jeres,
Forge of Empires Team
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Dejligt, glæder mig til i morgen :D
Et godt råd til alle. Nej du behøver ikke at bruge Diamanter for at klare det inden for tidsfristen, bare brug hovedet og produkser så mange mønter som muligt og placer kun de vare bygninger du har kobber mønter til at holde kørende :p
 

Jimse

Aktivt medlem
Når spiludviklerne har så god tid, kunne de så ikke lige afse lidt tid til at hæve klanniveauet, det er trods alt klanstyrke som der kæmpes om både i KE og KvK.

Brug gerne også noget til på et eller andet, hvor DOF og VF varer kan anvendes, især dem fra skattekammeret
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg elsker det på Beta men det er ikke alle der gider det, ligesom det ikke er alle der gider DC, KE og KvK. Der er ingen der siger at man skal deltage i alt.
 

Lizif

Aktivt medlem
Jeg elsker det på Beta men det er ikke alle der gider det, ligesom det ikke er alle der gider DC, KE og KvK. Der er ingen der siger at man skal deltage i alt

Hvis det var svar på min komentar Freja så synes jeg det samme som dig, det er altid sjovt med noget nyt i spillet, det var mere den "udsending" som giver 2 stk varer pr dag jeg hentydede til, de 2 varer vil knapt hjælpe en i JA, og man er sikkert også forbi JA og oppe i middelalderen et sted inden man får den udsending, så en ret værdiløs ting.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er 6 udsendinge, men kun 3 pladser til dem, med mindre du vil bruge diamanter til at låse flere pladser op, så det er med at vælge de 3 man ønsker.
 

Lizif

Aktivt medlem
så det er med at vælge de 3 man ønsker.

Der er ikke meget "valg" hvis 3 er dårlige og 3 er ok, for så har spillet jo allerede valgt hvad du skal bruge :) og dermed er den dårlige værdiløs selvom der så var 5 gode og en dårlig.
Den kunne godt havde givet 1 af hver varer fra sin tidsalder, så ville den være brugbar for nogle få i starten af spillet.
 

Girlie

Medlem
Jeg finder ikke noget skib ved min by, og ja jeg har forsket pløjning. Er der noget jeg mangler at gøre?
 

DeletedUser2992

Guest
Jeg glæder mig til prøve det af... - men synes godt der kunne have været udgivet et tidspunkt for hvornår det ca startede.. :( isteder for man bruger meget tid på at sidde og tjekke op hele tiden.. :(
 
Den skide vikingeby er hermed opgivet. Kan ikke bygge noget pga. kæmpesten lige midt i det hele, som blokerer enhvar form for bygning. Sgu for latterligt.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Kæmpesten er udfordringen der gør at hver bosættelse vil blive forskellig og en ny udfordring. Lad være med at give op.
Jeg har også en del sten i et par af mine vikingbyer. Her er en af mine. Jeg kan kun klare en øksesmed lige nu men der er udvidelses muligheder uden sten.

VC1.jpg
 
Gider ikke spilde mine diamanter på "min" vikingeby. Så jeg er låst fast. Bare for latterligt hvor svært det skal være at udvide. Det er sådan noget som det her, der gør at folk mister interessen for spillet...... Bah.
vikingeby.jpg
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Du behøver ikke at bruge diamanter, flere på Beta klarede det fint uden. Det er et spørgsmål om at udnytte den plads og tid man har optimat
Du har en øksesmed, køb 2 udvidelser for 1 og 5 økser, det vil give dig plads til lidt flere skure og helligdomme. Flyt evt. rådhuset ned mellem stenene.
Men hvis du også høre til dem der føler puslespil er kedelig så er disse vikinger måske ikke for dig. Jeg er på min 5 by på Beta og jeg hygger mig stadigvæk med det. Tidsfristen er blevet kortere men til gengæld har jeg nu 9% chance for at få 4x vikingevare.
Stenene er placeret forskelligt hver gang og antallet af hver slags vare du skal bruge til at låse op ændres også.
Der kommer ikke nogen gode gevinster her og nu, det tager tid at opbygge Yggdrasil i level og mange vil ikke klare det i kortest tid men det er meget nemmere nu end før de balancerede det.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Du gjorde en fejl, du valgte at låse op for helligdom først. Havde du valgt 2 udvidelser først, havde du haft mere plads til Helligdommene.
Også et skur giver folk, selv om det ikke har vej og et eller 2 skure uden vej kan måske give plads til en helligdom mere.

Hvis der ikke var nogen sten og det altid var samme antal vare du skulle bruge så ville det blive kedeligt at bygge de 15 bosteder du har brug for at få Yggdrasil til højeste level.

Som det er nu, er hver nyt bosted en ny udfordring.

Det føles som om det går meget langsomt i starten men du kan få bostedet til at virke sammen med din normale dags rytme. Det vil være lidt svære for dem, der som mig arbejder 8 timer og pendler 3 timer om dagen men det er stadigvæk muligt når jeg høster kobber mønter i min frokostpause, også selv om jeg sover 8 timer.
 
Senest redigeret:
Top