Forge Bowl 2019 - feedback

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Forge Bowl 2018 her

forge_bowl_19.png


Led jeres hold gennem mesterskaberne og opgradere jeres Kolos til det maksimale niveau!
Kære Konger og Dronninger!

InnoForgers vender triumferende tilbage! Cal Rogers slutter sig til os igen i år for at hjælpe hans hold, InnoForgers, til sejr i årets Forge Bowl!

Forge Bowl starter den 15. Januar og vil køre frem til den 3. Februar 2019.

forgebowl18_separator.png



Når Forge Bowl er startet, kan I få adgang til begivenhedsvinduet så I kan score touchdowns for jeres hold:

ForgeBowl_br.jpg

Jeres mål er at nå endezonen og score et touchdown, hvilket giver jer mulighed for at vinde den eftertragtede Touchdown belønning. Flyt jeres hold 80 yards frem og scor et touchdown, mens I skubber jeres modstandere ned mod præmien. For at opnå denne præstation er det nødvendigt at spille taktisk! Vælg den bedste taktik for både at flytte jer fremad og samtidig vinde nogle fantastiske præmier undervejs.

For at starte spillet, skal I vælge en spiller fra feltet som skal bevæge sig fremad mod endzonen. Hver spiller giver jer en forskellig belønning når I vælger ham og hver spil kræver en football, som I kan få ved at løse opgaver. I vil kunn løse 30 opgaver med det samme og derefter vil I få en ny opgaver hver dag indtil begivenheden slutter. I får også en gratis football opgave hver dag når I logger ind.

For hver yard I bevæger jer fremad, vil jeres rang i Ligaen forbedres. Med højere rang kommer bedre belønninger! Ved afslutningen af begivenheden modtager I yderligere særlige belønninger baseret på jeres placering. Det er absolut værd at forsøge at nå en højere rang for at få adgang til nogle fantastiske ekstra belønninger!

700px-ForgeBowl_LeagueRewards.png

Men vær opmærksom på at I ikke er alene. Alle andre spillere fra jeres verdener konkurrerer med jer indenfor ligaen. Dette gør at kravene til hver belønning vil ændres sig efterhånden som begivenheden løber af stabet. Sørg for altid at score nok yards til Ikke at falde tilbage i begivenhedsranglisten.

Med 2019 udgaven af Forge Bowl introducerer vi også nogle nye spændende bygninger!

Kolossen

R_SS_MultiAge_SportBonus19a.gif

Kolossen kan opgraderes til niveau 10 og fylder 4x4. Jo højere niveau, jo bedre bonusser får den. For at opgradere Kolossen skal I bruge
upgrade_kit_colossus_50.png
Kolos Opgraderingssættet. I kan få Kolossen - Lv. 1 og nogle opgraderingssæt fra opgaverækken og fra Touchdown belønningerne. Den vil IKKE optræde som dagens særpræmie i løbet af begivenheden.
Når I har opgraderet den til niveau 10 vil den give jer mønter , Angrebsbonus, Befolkning og hvis motiveret også Medaljer og 6 Forge Points.

Det klassiske Have Sæt

Dette sæt indeholder 3 forskellige bygninger: Den Klassiske havepool (4x2), Den Klassiske haveterrasse (2x2) og den Klassiske Havestatue (2x2). Placeret sammen med andre Unikke bygninger fra sættet, giver de forskellige boosts for mønt, forsyninger, angreb og forsvar. I kan få bygningerne i sættet i de daglige særpræmier.


classical_garden_set_500px.png


forgebowl18_separator.png

Vi sætter stor pris på jeres tilbagemeldinger som altid er vigtige for os, så glem ikke at kommenter her!

Jeres,
Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:

DeletedUser660

Guest
Det ville have været fair overfor nye spillere at nævne at man ikke kan komme i "Guld-ligaen" (top 1%) uden at bruge diamanter og jo flere spillere som bruger diamanter jo flere diamanter skal bruges for at holde sig i top 1%.
Det er godt tænkt af Innogames! En eller anden står til lønforhøjelse. ;-)
 

DeletedUser2925

Guest
kære Forge of Empire, endnu en fed Event som jeg hver gang kæmper hårdt for at nå. Men endnu en gang erfarer jeg I ønsker at gøre det umuligt ved at lade spillere som mig som er i Ocean alderen skulle kæmpe imod 14-16 krigere eller forhandle med så mange varer fra virtuelle alder da jeg har klaret mig godt på kontinent kortet. Men nu er det en næste umulig opgave med mindre jeg bruger flere tusinde varer som jeg først skal bytte mig til... Så skønt at skulle stoppe i L31... gør man ikke gider kæmpe for at nå det... Samme med den faste opgave, der skal jeg forhandle 5 sektioner på kontinent kortet... og de varer man så bytter væk gør at man ikke kan forske og skaffe juveler som også er yderst krævende rent vare mæssigt... Og det er ikke fordi jeg ikke producerer varer men med klan ekspedition mv. er det blevet en håbløs opgave.... så foreslår I stopper med at lægge sådanne umulige opgaver ud ellers er der en der ikke længere vil bruge tid på Events som jeg ellers elsker at blive udfordret i... mvh Cleo :)
 

DeletedUser2122

Guest
kære Forge of Empire, endnu en fed Event som jeg hver gang kæmper hårdt for at nå. Men endnu en gang erfarer jeg I ønsker at gøre det umuligt ved at lade spillere som mig som er i Ocean alderen skulle kæmpe imod 14-16 krigere eller forhandle med så mange varer fra virtuelle alder da jeg har klaret mig godt på kontinent kortet. Men nu er det en næste umulig opgave med mindre jeg bruger flere tusinde varer som jeg først skal bytte mig til... Så skønt at skulle stoppe i L31... gør man ikke gider kæmpe for at nå det... Samme med den faste opgave, der skal jeg forhandle 5 sektioner på kontinent kortet... og de varer man så bytter væk gør at man ikke kan forske og skaffe juveler som også er yderst krævende rent vare mæssigt... Og det er ikke fordi jeg ikke producerer varer men med klan ekspedition mv. er det blevet en håbløs opgave.... så foreslår I stopper med at lægge sådanne umulige opgaver ud ellers er der en der ikke længere vil bruge tid på Events som jeg ellers elsker at blive udfordret i... mvh Cleo :)

Hej Kleopatra den sorte 5 bo.

Der vil i alle events være nemmere og sværere opgaver. En god blanding. Alternativet ville være 50 mellemsvære opgaver som ville give samme slutresualtat i forbrug af varer og resourcer.
Der er i dette event 50 opgaver der skal løses, endnu 13 dage til det, så der burde være god tid til at få løst en der er svær. Du er langt fremme i opgaverækken hvilket giver dig tid til at få optimeret på de parametre du skal bruge.
Foe er ikke kun et kampspil, men også et spørgsmål om at tilrettelægge, planlægge og optimere. Handle og hjælpe med varer til f.eks klanmedlemmer eller naboer.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser1517

Guest
Egentlig en ok sjov event, men ærgerligt at man SKAL bruge diamanter for at få kolossen i lvl 10.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Egentlig en ok sjov event, men ærgerligt at man SKAL bruge diamanter for at få kolossen i lvl 10.

Har flere eksempler på at det ikke er noget man SKAL. Men kan da blive nødvendigt, hvis man ikke gennemfører opgaverækken, eller misser adskillige af de daglige frie 120 bolde.
 

DeletedUser1517

Guest
Jeg har, på 2 servere, måske har jeg misset 1 dag, gennemført samtlige opgaver, gået konsekvent efter de spil der giver flest yards pr. fodbold, og stadig har jeg kun lige akkurat haft bolde nok til at få låst op for lvl 9. Al ære og respekt for hvad folk fortæller dig, men jeg nægter kategorisk at tro på man har kunnet opnå et lvl 10, uden brug af diamanter!
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg har, på 2 servere, måske har jeg misset 1 dag, gennemført samtlige opgaver, gået konsekvent efter de spil der giver flest yards pr. fodbold, og stadig har jeg kun lige akkurat haft bolde nok til at få låst op for lvl 9. Al ære og respekt for hvad folk fortæller dig, men jeg nægter kategorisk at tro på man har kunnet opnå et lvl 10, uden brug af diamanter!

Du er med på, at der opnåes minimum 1 opgradering fra din liga-placering, medmindre du ender i Rookie-ligaen?
 

DeletedUser1517

Guest
Nej, den havde jeg ikke medregnet :)
Men uanset jeg bliver nødt til at trække mit diamant postulat tilbage, må jeg nok erkende at det har været meget stramt med at få den i lvl 10. Misser man 3 daglige belønninger, eller ikke er på den nøje udregnende meterpris, får man mere end svært ved at nå til vejs ende.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Nej, den havde jeg ikke medregnet :)
Men uanset jeg bliver nødt til at trække mit diamant postulat tilbage, må jeg nok erkende at det har været meget stramt med at få den i lvl 10. Misser man 3 daglige belønninger, eller ikke er på den nøje udregnende meterpris, får man mere end svært ved at nå til vejs ende.

Dët tænker jeg du meget vel kan have ret i.
Personligt finder jeg det så ikke vanvittigt urimeligt, at hvis man ikke passer spillet i fornødent grad under et event af denne kaliber, ja så må man "nøjes" med en lvl 9. Hvorend "grim" en ukomplet Kolos måtte tage sig ud i folks øjne, så er det dog et fint output for en semi-casual spiller, vil jeg mene.
Og så har vi naturligvis de trofaste og hengivne spillere, som af forskellige, ganske legitime IRL årsager kan misse 3-5 daglige opsamlinger. Dem tænker jeg så dog også er villige til at hælde 700-1200 diamanter efter sidste opgradering.
Hvis det er IG´s hensigt at belønne dagligt aktive spillere med en fuld opgraderet event-bygning, og samtidig differentiere disse fra en mere casual spiller, så mener jeg de rammer rimeligt plet her. IG kan trods alt ikke planlægge et event med hensyntagen til individuelle dagligt aktive spilleres pludselige, men kortvarige inaktivitet.
 

DeletedUser1517

Guest
Kvaliteten af bygningen kan bestemt ikke diskuteres!
Du har også ganske ret i din analyse, tror jeg, af at forme eventet efter aktivitet, gavner defferencen mellem den aktive og den mindre aktive. Det var et godt perspektiv, tak :)
 
Top