Loft for antal byggeplaner

DeletedUser2461

Guest
Kan I for hulen ikke lave et loft for, hvor mange byggeplaner man kan modtage til een 'særlig bygning' ?

Lige nu har jeg 'særlige bygninger' som jeg har 7 ... SYV!!!! SÆT byggeplaner til, og jeg bliver ved med at få skidtet, på Klan Ekspeditioner og som 'særlige belønninger

Hvis I ikke vil lade os sælge skidtet for mønter/forsyninger, så sæt da i det mindste loft over, hvor mange byggeplaner man kan modtage til een bygning, så man ikke skal bruge sine 'belønninger' på noget så hulens ligegyldigt, som byggeplaner til en bygning, som man har 65 byggeplaner til i forvejen :)
 

DeletedUser2461

Guest
For HULEN hvor er jeg træt af at føle mig til grin over at bruge mine klan ekspeditions forsøg på at få byggeplaner
Jeg kan forstå dem til relikvie templet, men de andre ...
 

Hyne68

Aktivt medlem
For HULEN hvor er jeg træt af at føle mig til grin over at bruge mine klan ekspeditions forsøg på at få byggeplaner
Jeg kan forstå dem til relikvie templet, men de andre ...

For dem som gerne vil have Arken, CdM, Zeus, Aachen, InnoTower, Arktisk Orangeri m.fl langt over level 10, og som ikke er gået eller går i frantic´sk booster-mode, tænker jeg KE-BP er aldelses velkomne.
 

DeletedUser2461

Guest
Øøhh ... med fare for at lyde u-intelligent ... hvad betyder 'frantic'sk booster-mode ?

Det er bare at man kan allerede få (og får) byggeplaner fra 'særlige belønninger', skattejagten og når du støtter andre menneskers 'særlige bygninger'
Når du allerede har flere sæt til den samme bygning liggende i din 'kasse', så er der sq ikke meget sjov ved at vinde dem :)

Jeg har foreslået, at vi kunne få lov til at sælge byggeplaner for mønter/forsyninger
Hvis vi ikke må det, så sæt i det mindste et loft overr, hvor mange byggeplaner man kan modtage til hver særlig bygning, så man for eksempel højst kan have 2 fulde sæt byggeplaner til den samme særlige bygning liggende i kassen
Så slipper jeg i det mindste for at få flere byggeplaner til en særlig bygning, jeg har 7 fulde sæt liggende af i forvejen :)
 

Hyne68

Aktivt medlem
Øøhh ... med fare for at lyde u-intelligent ... hvad betyder 'frantic'sk booster-mode ?

Det er bare at man kan allerede få (og får) byggeplaner fra 'særlige belønninger', skattejagten og når du støtter andre menneskers 'særlige bygninger'
Når du allerede har flere sæt til den samme bygning liggende i din 'kasse', så er der sq ikke meget sjov ved at vinde dem :)

Jeg har foreslået, at vi kunne få lov til at sælge byggeplaner for mønter/forsyninger
Hvis vi ikke må det, så sæt i det mindste et loft overr, hvor mange byggeplaner man kan modtage til hver særlig bygning, så man for eksempel højst kan have 2 fulde sæt byggeplaner til den samme særlige bygning liggende i kassen
Så slipper jeg i det mindste for at få flere byggeplaner til en særlig bygning, jeg har 7 fulde sæt liggende af i forvejen :)

Frantic´sk booster-mode er hvad jeg kalder det når 2-3 spillere kyler bunker af fp i hinandens SB´er.

Jeg ved ikke hvorvidt du er klar over det eller ej, men man kan "kvit og frit" kun få en SB i level 10. Vil man have den yderligere op i level, skal man bruge et fuldt sæt for hvert level man vil åbne. Hvis du kigger dig lidt rundt omlring kan du se masser af Arken i level 80 og enkelte endda over. Dvs. der skal bruges 70 fulde sæt for at kunne låse op dertil.
Det er naturligvis en smal sag for spillere som benytter sig af det jeg kalder frantic´sk boosting. Så kommer BP´erne i en lind strøm.
Men der er spillere som ikke bruger den voldsomme boosting, men som alligevel ikke alene har brug for at låse op for mange levels (hvad skal spillere som har forsket færdig ellers bruge deres fp til?), men også ønsker at låse op.
Jeg har f.eks et par byer hvor jeg ikke benytter den voldsomme boosting, og faktisk er løbet tør for BP til at kunne låse op for flere levels i de primære SB´er som jeg ønsker.

Så fra mit sæde, er det et nej tak til forslaget.
Lad os sige det blev en realitet, så tænker jeg vi snakker promiller af spillere som vil benytte sig af det. Overvej også dette: Det er ikke alt for længe siden, at InnoGames rent faktisk "opfandt" en special-bygning som rent faktisk (hvis motiveret) giver en tilfældig BP ved høst.
 

DeletedUser2461

Guest
Jeg ved godt man skal bruge byggeplaner til at åbne niveauer over 10
Men hvis du har et max, på for eksempel 3 fulde sæt byggeplaner i din kasse, så har du 3 niveauer til at få byggeplaner til det næste niveau
Og hvis du ikke frantic booster dine SB'er å er det sgo rigelig tid, til at skaffe byggeplaner til det næste niveau, med den tid du skal bruge på at køre din SB op. på niveauer over 10

Jeg vil gerne sætte penge på, at du bliver overrasket, hvis FoE giver spillerne lov til at sælge byggeplaner, til de SB'er den enkelte spiller ikke er interesseret i ;)

P. S og jeg har endnu til gode, at se en spiller, der har bygget den SB der giver en tilfældig byggeplan :)
 

DeletedUser2461

Guest
I Guder ...
4 sølv statuer på KE = 8 byggeplaner til SB'er jeg har 3-4 fulde sæt af i forvejen
Be om ! Gør et eller andet :)
 

DeletedUser655

Guest
Du ved godt at en Storslået bygning kan øges i niveau, ikke? For at øge niveau over 10 skal du bruge et sæt byggeplaner for hvert niveau.
 

DeletedUser2461

Guest
Den er skam feset ind på lys tavlen :D
Det er bare, når du har flere fulde sæt bygge planer til SB'er, som du ikke har planer om at bygge, så er det altså lidt trist, at bruge sine belønninger, kister eller statuer, på KE til at få flere bygge planer til de SB'er :)
 

DeletedUser2400

Guest
Kunne man ikke kode spillet til at tage hensyn til, hvilke BP spilleren havde i forvejen (altså ved 'præmiegivning' i KE) - det ville nok øge alles incitament til at deltage i KE, hvis man vidste, at man kunne score BP til bygninger, man ikke havde, dér?
 

DeletedUser655

Guest
At du kan få diamanter i KE burde være incitement nok. Ellers giver det gode point til klanen. Hvis man da er til den slags :)
 

DeletedUser2461

Guest
Det har ikke noget med de ting at gøre :)
Det har noget at gøre med, at du svømmer rund i byggeplaner i det her spil i forvejen, så hvorfor skal vi også 'bruge' vores belønninger på KE på at få byggeplaner :)
 

DeletedUser2461

Guest
Hvorfor er det, at jeg skal blive ved med at "vinde" byggeplaner til Særlige Bygninger, som jeg har 7-8 fulde sæt af i forvejen, og som ABSOLUT IKKE ER VÆRD AT BRUGE PLADS PÅ ?????
Det kan da for alvor få en til at miste lysten til, at bruge andet og mere end de varer man lige kan skrabe sammen til at gå på Klan Ekspeditionerne
5 statuer fra Templet = 10 UBRUGELIGE byggeplaner
Men der er selvfølgelig mange måder at gøre grin med folk på :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
Der er flere grunde, det kan sikkert ikke betale sig at liste dem, men gør det alligevel.
- Fordi det ikke skal være alt for nemt at få dem man mangler/vil bygge.
- Fordi det er almindeligt brugt i spildesign med præmier, at disse præmier har varieret værdi for at bibeholde interessen - det er basal psykologi.
- Fordi folk har forskellige meninger om hvad der er brugbart.

Der er sikkert flere, men de ovenstående grunde burde være nok til en start.
 

DeletedUser2461

Guest
Jamen
- Det er for nemt at få byggeplaner i det her spil. Du får dem alle steder. Belønninger for side opgaver, skattejagten, særlige begivenheder, når du 'støtter' spillere, når du støtter andre særlige bygninger og du kan sågar købe dem, hvis du er desperat nok (det må da være i FoEs interesse, at folk bruger penge på spillet :) )
- Der er altså forskel på "varieret værdi" og "ingen værdi" ;) Ud af de 10 byggeplaner var 8 til SB'en 'Colosseum' !! Det er en SB fra Senmiddelalderen (eller tidligere). Jeg er i 'Moderne Æra' ! En SB som ingen spiller vil bruge hverken plads eller ressourcer på. Så hvis vi absolut skal bruge vores KE præmier på byggeplaner, så lad det i det mindste være byggeplaner fra den tidsalder man er i :)
- Ja. Folk har forskellige meninger om hvad der er brugbart.
Men jeg vil da gerne gentage mit forslag. Når man vinder en byggeplan (eller flere), så lad spillerne vælge, om de vil bytte byggeplanen for en lille pakke mønter eller forsyninger, der svarer til den tidsalder som byggeplanen er fra (en senmiddelalder byggeplan kunne så byttes til en pakke mønter eller forsyninger fra senmiddelalderen). Mønterne og forsyningerne kan man i det mindste altid få brugt :)
 

DeletedUser655

Guest
så lad det i det mindste være byggeplaner fra den tidsalder man er i
Nej tak. Jeg vil gerne have BP til andet end Arken og Regnskovprojektet.

Der er altså forskel på "varieret værdi" og "ingen værdi"
Ja. Lad mig lige forklare eftersom du tilsyneladende ikke forstår. Varieret betyder at nogle præmier vil have lav eller ingen reel værdi, nogle vil være okay og andre igen vil være høje eller super gode.
 
Kan I for hulen ikke lave et loft for, hvor mange byggeplaner man kan modtage til een 'særlig bygning' ?

Lige nu har jeg 'særlige bygninger' som jeg har 7 ... SYV!!!! SÆT byggeplaner til, og jeg bliver ved med at få skidtet, på Klan Ekspeditioner og som 'særlige belønninger

Hvis I ikke vil lade os sælge skidtet for mønter/forsyninger, så sæt da i det mindste loft over, hvor mange byggeplaner man kan modtage til een bygning, så man ikke skal bruge sine 'belønninger' på noget så hulens ligegyldigt, som byggeplaner til en bygning, som man har 65 byggeplaner til i forvejen :)

Forslaget er egentlig rimelig godt, og kunne egentlig effektueres til alles tilfredshed som følger:

- max. 25 af samme BP på lager (forståes, således at når nr. 26 kommer uanset om det er i KE, støt, plyndring, præmie ved FP-donering, hændelser eller
lignende, så flyttes den til anden BP i samme SB-bygning, indtil der er 25 hele tegninger af SB´en, og herefter til en anden vilkårlig SB)

Når jeg foreslår max. 25, så er det for også at tilgodese dem som Booster deres SB´er over lvl 10, så de dog har mulighed for at skaffe yderligere BP´er, og fylde op igen.
Samtidig vil max. 25 ens BP, hvorefter de byttes til anden BP i samme SB, gøre at man ikke sidder med 60+ af en BP, mens man mangler én specifik BP i samme SB (har prøvet at bytte BP mere end 30 gange uden at kunne få den rigtige, meget demotiverende)
Når der er 25 hele byggetegninger til en SB, flyttes den modtagne BP automatisk til anden BP, hvor der ikke er 25 hele tegninger, (tag Colloseum, her vil man så max modtage 9 x 25 BP, så sendes de videre til anden SB) og med de dygtige programmører Inno har, kunne man måske få en animation af at man skulle have haft en BP, men den blev vekslet til en anden.
 
Top