Vi havner alle i DOF.

DeletedUser352

Guest
Regama Hilser.

Kan se at alle handler er stor set i alder = DOF.
Er da mega glad , da jeg kun mangler den sidste del.
Her bliver det sjovt.
FOE , har lavet Naboer , til samme alder og det gør man ikke kan tæve , dem under.
Dejligt.
Men Smiler nu lidt , der er da ingen der lige er kommet ind i DOF og jeg er færdig ( Del 4 ) , der skal føle sig sikker , er da meget stærker end dem.
Lidt som , hvis de er nogle aldre nede.
Tænker bare , hvorfor forlade DOF.
Det er her det sker.
Bare en tanke.
Regama.
 
ja spiller vi længe nok, så ender vi alle i OF, og fortsætter Inno med at lave udvidelse af OF (forskning m.v.), ja, så kommer vi jo nok ikke videre.

Mit store spørgsmål er blot, hvor lang tid skal vi blive ved med at skulle producere vare fra op til 7 tidsaldre før OF, da vi jo stadig skal bruge promethium, som kun kan skaffes ved at sende skib ud, hvilket koster kassen i AF- varer ( og for at kunne producere AF varer skal vi jo bruge vare fra Nutiden, og for at producere Nutidsvarer skal vi producere varer fra DPÆ).

Dem som nogenlunde følger med udviklingen i FoE, har jo ikke mulighed for at omstille deres vare-SB´er så de kan få vare fra tidligere tidsaldre, og de fleste naboer er jo i samme situation, så der er der heller ikke nogen eller få muligheder for at skaffe varene. Så er der kun det cirkus med at handle varerne nedad til tidligere tidsaldre, men det kræver jo at der er nogen der producerer varer fra de tidligere tidsaldre, som de vil handle med.

nystartede spillere har da mulighed for at se frem i forskningstræet og anskaffe sig de varer fra deres tidsaldre de vil få behov for, før de skifter tidsalder (med mindre de bliver presset op i tidsalder på grund af quests eller eventer).

Samtidig dør KvK jo også stille og roligt i de tidligere tidsaldre, på grund af varemangel der.

En løsningsmulighed: giv os mulighed for selv at bestemme hvilken tidsaldre vores vare-SB´er producerer (både dem som producerer til spilleren selv og de som producerer til skatkammeret), da de fleste klaners skattekammer kommer til at drukne i OF vare (hvis de ikke allerede gør det)
 

DeletedUser2122

Guest
ja spiller vi længe nok, så ender vi alle i OF, og fortsætter Inno med at lave udvidelse af OF (forskning m.v.), ja, så kommer vi jo nok ikke videre.

Mit store spørgsmål er blot, hvor lang tid skal vi blive ved med at skulle producere vare fra op til 7 tidsaldre før OF, da vi jo stadig skal bruge promethium, som kun kan skaffes ved at sende skib ud, hvilket koster kassen i AF- varer ( og for at kunne producere AF varer skal vi jo bruge vare fra Nutiden, og for at producere Nutidsvarer skal vi producere varer fra DPÆ).

Dem som nogenlunde følger med udviklingen i FoE, har jo ikke mulighed for at omstille deres vare-SB´er så de kan få vare fra tidligere tidsaldre, og de fleste naboer er jo i samme situation, så der er der heller ikke nogen eller få muligheder for at skaffe varene. Så er der kun det cirkus med at handle varerne nedad til tidligere tidsaldre, men det kræver jo at der er nogen der producerer varer fra de tidligere tidsaldre, som de vil handle med.

nystartede spillere har da mulighed for at se frem i forskningstræet og anskaffe sig de varer fra deres tidsaldre de vil få behov for, før de skifter tidsalder (med mindre de bliver presset op i tidsalder på grund af quests eller eventer).

Samtidig dør KvK jo også stille og roligt i de tidligere tidsaldre, på grund af varemangel der.

En løsningsmulighed: giv os mulighed for selv at bestemme hvilken tidsaldre vores vare-SB´er producerer (både dem som producerer til spilleren selv og de som producerer til skatkammeret), da de fleste klaners skattekammer kommer til at drukne i OF vare (hvis de ikke allerede gør det)

Hej Vakini.

Det forslag er allerede indsendt . Og jeg tvivler på at det bliver implementeret.

Mvh.
Fugazi.
 
Hej Vakini.

Det forslag er allerede indsendt . Og jeg tvivler på at det bliver implementeret.

Mvh.
Fugazi.
Hvis forslaget allerede er indsendt, så bliver problematikken jo bare større og større, da jeg kan se i forskningstræet, at der er planlagt del 6 til OF, og hvis der kommer endnu flere dele i OF, så bliver problemet med anskaffelse af Promethium jo bare endnu større. Skulle der så komme yderligere en tidsalder, hvor der stadig skal bruges promethium, ja, så begynder spillet at falde fra hinanden.

Men det løser jo ikke problematikken omkring KvK og tidligere aldre, samt hvad skal alle OF-varerne i skattekamrene bruges til?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Men det løser jo ikke problematikken omkring KvK og tidligere aldre, samt hvad skal alle OF-varerne i skattekamrene bruges til?

I mine øjne er det kun en problematik, såfremt man vælger at gøre det til én.
Personligt har jeg absolut ingen ønsker om at kunne bestemme fra hvilke tidsaldre mine SB´er skal levere varer fra. Og jeg har altid været fortaler for at den mulighed aldrig må tilfalde os.
Vi er nogle som finder det både inspirerende og spil-givende at forsøge koordination af vare-produktion i lavere tidsaldre for at kunne deltage i KvK dér. Primær årsag er at kunne introducere og uddanne nye(re) spillere til KvK-delen af spillet.
Såfremt det bliver muligt at bestemme fra hvilken tidalder ens SB´er skal levere varer fra, så tænker jeg der ikke går længe inden alle kort ligner AA-kortet (ihvertfald på C), som er domineret af 3-4 klaner med tilhørende myriader af skyggeklaner. Det kan derefter ikke være særligt inspirerende for mindre og / eller nye klaner at kaste sig ind på disse kort, og så ser jeg altså også KvK dø stille og roligt på dén front - pånær lige for førnævnte 3-4 klaner.
Så for mit vedkommende er det et nej tak til sådan et forslag.

Mht. erhvervelsen af Prom, så skal der i den kommende OF5 blot bruges 790. Nu ved jeg ikke om jeg har været særlig geschæftig med min båd, men det er en mængde jeg kan klare uden problemer. Og jeg har også rigeligt til en OF6 og OF7, såfremt der skulle falde sådan én af. Skulle man ikke have de mængder jeg ligger inde med, så må man jo igang med at sende båden afsted. Ja, det koster varer, men så må man jo igang med at producere. Hvis det skulle være nødvendigt. Man får vel immervæk nogle for sin deltagelse i KE?
Når jeg indimellem tager på rundkig i naboers og venners byer, så støder jeg indimellem på byer som indeholder militær langt under spillernes tidsalder og ditto varebygninger. Selv hos spillere med 100+ KA´ere. Har man den plads-mæssige mulighed til den form for midlertidig enheds- og vare-produktion, så må det bestemt også være muligt at få produceret de varer der skal til for at sende sit skib afsted. Man skal blot igang med at træffe nogle valg.
Og hvis man synes det er et umuligt valg, så vent bare til vi alle får den endelige udgave af hvad vi på Beta betegner som DC.
 

DeletedUser352

Guest
Hilser.

Ja , så fik jeg ret.
De nye naboer , har intet at komme med.

DOF , er blevet for lang , men smart af FOE , så skal man ikke udvikle spillet.
De små i DOF , for jo svært ved at sende skib , hvis jeg stjæler deres vare.
Hilser så lige , jeg for en Medalje , for at gøre det.

Hvis nu FOE laver en verden ( DOF ) , hvor vi bruger vare fra Arken Etc , så vil jeg ikke det , da jeg er i en lille Klan og kun de store kan.
 

DeletedUser352

Guest
Som jeg skriver.
Har nu tævet alle mine nye Naboer.

Den er ikke nem , den der DOF, men lever med det.
Bliver og tager Kampen.
Hvorfor skal jeg forske.

? FOE.
Regama.
 

DeletedUser352

Guest
Som jeg skriver.
Har nu tævet alle mine nye Naboer.

Den er ikke nem , den der DOF, men lever med det.
Bliver og tager Kampen.
Hvorfor skal jeg forske.

? FOE.
Regama.


1 Mere , siger det jeg ser og spiller der jeg for mest.
Feedback der.
Regama.
 
Top