Guide til klan forum

Status
Ikke åben for yderligere svar.

DeletedUser12

Guest
Siden der er mange spørgsmål til klanforummet så vil jeg gerne lige lave en hurtig guide over hvad klanforummet kan lige nu ( version 0.16 ) Bemærk jeg har til formålet oprettet min egen lille klan i Brisgard, så det jeg ser er med alle rettigheder slået til :)

Forumforside.jpg


  1. Lige under 1. tallet ligger alle forums og venter på at man klikker ind på dem. Du starter altid på den yderste til venstre. Det lille øje lige før "Forum 2" markerer at dette forum er skjult, og derfor kun kan ses af ledere og betroede medlemmer.
  2. Sådan ser en tråd ud med et spørgeskema. De vil altid starte med ordet "Afstemning"
  3. Sådan ser en almindelig tråd ud inden du klikker dig ind for at se hvad der står :)
  4. Til højre herfor er indstillinger. På et af de andre billeder gennemgår jeg hvad du finder derunder.
  5. I tilfælde at mange tråde i et forum så står sidetallene her og du kommer til de gamle tråde ved at skifte side til 2, 3 osv. alt efter hvor meget der er i stammens forum.
  6. Ved at klikke på navnet eller den lille pil så burde du komme til det sidste indlæg, modsat når du trykker på selve tråden, hvor du vil læse alt fra starten, og derefter skal skifte side når du er i tråden.
  7. Her opretter du nye tråde og nye afstemninger. Vi kommer ind på hvordan det ser ud længere nede.
  8. Ved at trykke på den lille kasse med pilen så kommer du over i fuldskærmsvisning for klanforummet
  9. Herfra administrerer du dit forum. Dette kommer vi ind på længere nede :)

Indstillinger.jpg


  1. Til venstre for 1 tallet kan du enten klikke for at markere forummet som læst eller klikke for at markere alle fora som læste. Der er også en checkbox til at overvåge nye indlæg. Hvordan den nøjagtigt påvirker forummet ved jeg ikke.
  2. Her er en checkbox til at vælge alle tråde, den røde skraldespand er til at slette tråde (denne kan med fordel anvendes af ledere hvis medlemmer poster indlæg der er enten imod klanens regler eller spillets regler) og hængelåsen er selvfølgelig til at låse eller oplåse tråde.
  3. En søge funktion er her også. Jeg har dog ikke testet hvor godt den virker.
  4. Hvis du ikke har valgt alle så markerer det grønne v hvilke tråde det er en handling gælder for. Den slåes til og fra ved at klikke på det linierede papir.

Indvendigt.jpg


  1. Her er der en sidevælger, samt hvis du trykker på titlen så kommer der en menu frem som jeg viser herunder.
  2. Ved at trykke på den gule tekst åbner og lukker du for afstemningen. Afstemningen kan maks have 6 valgmuligheder og man kan desværre pt. kun have en stemme.
  3. Hvis du trykker svar så kan du åbenlyst svare på tråden :p
  4. Modsat popup så sletter du tråden ved at klikke på skraldespanden og ikke indlægget. Du kan slette enkelte indlæg ved en tredje valgmulighed på indlæggene (der hvor der står "citer | rediger". Den orange lås er så du hurtigt kan låse en tråd ud over den viste ved billedet ovenover dette.

Redigerheader.jpg


Ved at klikke på trådens navn inde i tråden så kommer denne menu frem i stedet for trådens titel. Her kan du ændre trådens titel. Sætte dens status til vigtigt. Du afslutter ved at klikke på den grønne boks med v tegnet.

Opretnyafstemning.jpg


  1. Titlen på tråden/afstemningen.
  2. Spørgsmålet/afstemningsemne.
  3. Vinkes af hvis det er vigtigt.
  4. Ved at klikke på tilføj kan du tilføje op til 3 svarmuligheder mere. Vær opmærksom på der fremkommer ingen reducer, så du skal starte forfra hvis der kommer for mange på. Alternativt så ender det med at være en mulighed for folk at stemme blankt.
  5. Felt til at indskrive valgmulighederne i afstemningen.
  6. Forskellige kvik links til BB koder
  7. Alle tråde skal have et første indlæg. Der kan fx skrives baggrunden for afstemningen, argumenter for og imod osv.
  8. Opretter selve afstemningen. Tryk først her når alt er på plads. Som det er nu er der ingen mulighed for multiple choice i afstemningerne, ej heller for at lave en åben afstemning, hvor medlemmerne giver deres mening til kende.

Opretnytrd.jpg


  1. Trådens titel
  2. Afkrydsningsboks, som tjekkes af hvis det er en tråd af stor vigtighed.
  3. huskeknaper til BB koder
  4. Indlæggets tekst skrives her
  5. Tryk her på opret tråd knappen når du er færdig

Forumadmin.jpg


  1. Træk og slip funktion, der gør det nemt at arrangere dit forum
  2. Du har mulighed for at dele dit forum med andre klaner om du vil. Øverst er der delt med jacob, som fremkommer fordi jeg har tilføjet den klan. Nedenunder er der "Ingen indlæg" hvilket ligner en lille fejl da det refererer til at den ikke er delt med nogen.
  3. Redigerings tasten, hvor du både kan tilføje og fjerne delingen af dine forums. Der er et billede af den menu herunder :)
  4. Skraldespanden er selvfølgelig til at slette hele forummet med.
  5. Er til at oprette nye fora med. Der er et billede at det lidt længere nede.

Forumdeling.jpg


  1. Vink afkrydsningsboxen af og tryk på det grønne v ved siden af for at fjerne andre klaner
  2. Skriv en klans navn her som du ønsker at tilføje. Afslut med den grønne v tast. Luk knappen i bunden giver sig selv.

Opretforum.jpg


  1. Døb forummet med et passende navn her.
  2. Skriv en kort beskrivelse af hvad forummet bruges til her
  3. Vælg med afkrydsningsboxen og forummet skal være skjult og dermed kun tilgængeligt for ledelsen og betroede medlemmer. Derudover er der kun opret og fortryd knapperne som gerne skulle give sig selv.

Redigerforum.jpg


Sidst mn ikke mindst så fremkommer denne boks hvis du klikker på selve forummet under administrer fora. Den giver dig mulighed for at redigere forummets titel, beskrivelse og for at åbne og lukke et forum for hele klanen (skjult forum) Den grønne v knap godkender ændringerne :)

Håber det er en hjælp til alle der kæmper lidt med forummet og at jeg fik alle funktioner med som der er lige pt. Fortsat god fornøjelse til alle :cool:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej
Tak for din detaljerede beskrivelse.
Men hvad er fordelene ved at lave en klan, være med i en klan?
 

DeletedUser12

Guest
Lige nu er det primært at det ikke koster forgepoint at handle inden for klanen, samt selvfølgelig erfaringsdeling.
 

DeletedUser2186

Guest
Hej
Hvis jeg nedlægger min egen klan (Eneste medlem :)) og melder mig ind i en anden klan.
Kan jeg så tage skattekammer og point med???

MVH
Wiile
 

DeletedUser2186

Guest
Hej
Hvis jeg nedlægger min egen klan (Eneste medlem :)) og melder mig ind i en anden klan.
Kan jeg så tage skattekammer og point med???

MVH
Wiile

Har selv fundet svaret.
Alt er tabt når man nedlægger sin klan.
Man kan dog finde en der ikke har en klan endnu (Ny spiller) og så overdrage klanen til ham.
Han bliver glad. Får et gartis skattekammer og klan point og det bliver ikke hældt i skraldspanden.
MVH
Jan
 

DeletedUser2615

Guest
Jeg mener, at man ikke behøver lave et hovedkvarter, når man skal angribe i områderne
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top