Version 1.124

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter version 1.124 her

newlogo1.png



Kære Konger og Dronninger,


I vil måske lægge mærke til at denne opdateringsannoncering ser lidt anderledes ud end vores normale annonceringer gør. Det er fordi den indeholder en masse mindre men vigtige ændringer, så vi vil være sikre på at den får en fremtrædende plads, og samtidig giver jer et indblik i spillet og vores planer for det.

Opdateringen til version 1.124 vil finde sted onsdag d. 18. april. Som altid vil der være en kort nedetid i forbindelse med opdateringen og vi undskylder for denne lille ulejlighed.

Vi har lavet nogle ændringer som gerne skulle øge kvaliteten og gøre det lettere at spille og som vi har fået ønsker om fra jer - vores fællesskab. Derudover er der vigtige ændringer og fejlrettelser som også bliver frigivet med denne opdatering!

Et nyt Zoom niveau bliver tilføjet til jeres byer!
Ud over de eksisterende 2 niveauer, så kan I nu zoome endnu mere ud på det 3. niveau! Så nu kan i få et overblik fra luften af selv de største byer!



Boostede Produktioner og lettere afbrydelse af samme!
Vi har tilføjet en mulighed for at markere "vis ikke dette igen" når man bliver promptet i forbindelse med afbrydelse af produktioner. Vi håber at dette vil gøre især de daglige udfordringer og opgaver lettere.
Derudover vil produktionsvinduet nu altid vise alle jeres aktive bonus indregnet i den viste produktion, så I kan se hvad I reelt får før I starter produktionen.
I eksemplet nedenfor kan I se at den tager både bonus fra Fyrtårnet i Alexandria, glæden i byen og bonus fra pavillionen, med i de viste værdier!




Skattejagten
Vi er nået til en beslutning om at fjerne Skattejagten fra spillet, hvilket er noget som vi har tænkt over et stykke tid.. Introduktionen af Skattejagten skete for at give nogle belønninger og lidt daglig spil aktion. I de få år som er gået siden, har vi introduceret mange andre ting som Klan Ekspeditionen, Hændelser, Daglige udfordringer og andre elementer i spillet som giver mulighed for daglige belønninger. Dette gjorde at Skattejagten ikke længere udfyldte den rolle den oprindelig var tiltænkt og var en af årsagerne til at Skattejagten aldrig blev til rådighed på den mobile platform. Vi vælger derfor at fjerne Skattejagten på nuværende tidspunkt for at kunne fokusere på de andre områder af spillet.

En af årsagerne til at vi har ventet så længe med at tage den endelige beslutning, var fordi vi ville sikrer os at de nye elementer ( især hændelser og de daglige udfordringer) blev brugt og fungerede efter hensigten før vi fjernede den.

THGone.png


Vi håber at for dem af jer som har brugt skattejagten, at ændringerne i denne opdatering og de nye ting som er på vej (læs mere nedenfor) stadig vil gøre spillet spændende, så læs videre!

Mere afslappede daglige udfordringer

Mens vi nu er ved at fjerne ting, og selvfølgelig baseret på jeres feedback siden introduktionen af de daglige udfordringer, så har vi også besluttet at fjerne Strafpointet hvis man ikke gennemfører en daglig udfordring. Det betyder at fra nu af vil I altid beholde den fremgang I har laver mod 7 dags kisten, og vil ikke miste noget hvis I vælger at hoppe over en dag (eller flere for den sags skyld). I kan gennemføre de Daglige Udfordringer i jeres eget tempo nu!




Luk Belønningsvinduet!
Belønningsvinduet som f.eks. bliver åbnet af hændelser, kan nu lukkes direkte ved at klikke på baggrunden.
Dette skulle øge hastigheden af flere dele af spillet, bla. Klan Ekspeditionen, Hændelser, begivenheder og andet. Husk at denne funktionalitet først bliver aktiveret et lille stykke tid efter selve opdateringen.




Fejlrettelser


Vi er for alvor begyndt at arbejde på at flytte KvK til HTML5 versionen af spillet og har benyttet denne lejlighed til at løse nogle af de nuværende problemer (disse rettelser påvirker både den nuværende Flash version og den fremtidige HTML5 version):
  • Under visse omstændigheder ville sektorinformationerne i Kvk stoppe med at opdatere. Vi har gjort opdateringen en hel del mere stabil ved at løse en af årsagerne til at det kunne ske, men vi kan ikke udelukke at der stadig kan være situationer hvor dette kan ske igen. Hvis det sker så fortæl os det!
  • Vi har rettet en intern fejl som ville ske når man forsøgte at bekæmpe en allerede nedkæmpet hær (forsvar eller belejring) i KvK.
Yderligere fejlrettelser for denne opdateringe kan ses nedenfor:
  • Vi har reduceret mønt og forsyningensmængden som bliver krævet for "hurtig Reaktion" så den passer bedre med andre opfindelser i den tidsalder.
  • Når man åbnede lageret fra en Storslået bygning, ville sæt bonus indikationerne nogen gange blive vist. Dette er nu rettet.
  • Hvis I var logget ind mens den daglige udfordring endte, så ville portrættet af opgavestiller ikke blive ændret til en kiste. Dette er nu rettet.
  • Efter at have opsamlet belønningen fra en opgave, ville den grønne markering af og til forblive synlig. Markeringen bliver nu igen pænt fjernet.
  • Når man valgte at sælge en bygning, var det stadig muligt at klikke på knappen for at færdiggøre bygningens konstruktion med Diamanter. Dette er ikke længere muligt.
  • Vi har tilføjet en hjælpetekst der vejleder om at stoppe Klan styrke produktionen hvis en spiller ikke er i en klan.
  • Indtastningsfeltet i beskeder var grået ud. Vi har lysnet det igen.
  • Vi har rettet en fejl som fik visse hændelser til at overlappe naturens elementer.

Kommer snart til Forge of Empires!

Vi har også nogle informationer om nogle nye funktioner som ikke komme med denne opdatering, men som allerede er under udvikling så I kan forvente at høre mere om dem meget snart :).

Rekontruktions tilstand (udvidet Beta fase)
Denne tilstand lader jer bygge jeres by totalt om på et hvilket som helst tidspunkt. Gem alle jeress bygninger og veje på et midlertidigt lager, og sæt dem tilbage i jeres byer. Denne ændring vil først finde sted når I trykker på gem. Vær opmærksom på at denne ændring ikke kommer på de normale servere lige med det samme, da vi er i gang med en udvidet beta fase.



Lukke byggeplans vinduet (Allerede på Beta)
Svarende til belønningsvinduet , planlægger vi også at gøre det muligt for jer at lukke "byggeplansvinduer" på samme måde ved at klikke på baggrunden.

Selvhjælps sæt (Arbejdes der på)
Vi planlægger at ændre motivations og masse-motivations sæt til "selvhjælps sæt" hvilket ikke alene vil gøre det muligt at motivere bygninger men også at polere dekorationer og hjælpe forsynings og mønt produktioner, selv efter at disse allerede ER færdige!

SelfAid.png


Hurtig afbryd af opgaver (under undersøgelse)
Vi ved at fortryd af opgaver er blevet langsommere efter nogle af de sidste fejlrettelser, især hvis det sker mange gange i træk. Vi arbejder lige nu med at sikrer at det kommer til at kører hurtigere igen.

Besøg vores Beta server og hold jer opdateret!



Tak fordi I spiller Forge of Empires!

Hvis I ønsker at diskutere denne version så klik venligst her eller besøg os på Facebook! :)

med venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2709

Guest
Jeg er ked af man har fjernet skattejagten. Især når den er blever erstattet af Daglig udfordring - som jeg også syndes er godt med MEGET DYRT, og så "hændelser" som har ret fattig på belønning i forhold til Skattejagten.
Er det ikke muligt at vi kan få den tilbage, eller i det mindste gøre belønningen af de hændelser som popper op i vores byer, til også at kunne give mere en 2 FP, 2 varer som det giver i dag, til også at give Soldater, mange medaljer og mange varer. Det kunne man få i skattejagten, hvis man kunne holde den kørende.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Så mange gode ting, jeg kan kun sige tak.
Jeg har ikke brugt skattejagten i lang tid.
Jeg er meget glad for at straf point er fjernet fra daglige udfordringer. Det er dejligt at kunne springe en dag over eller opgive, når der er 33 x 4 timers produktioner.
 

Old Grumpy

Nyt medlem
Jeg savner i den grad også skattejagten. De daglige opgaver er stort set umulige at fuldføre og er derfor ikke på nogen måde interessante. Jeg har set at man så argumenterer med at der netop er folk der ønsker svære udfordringer men man har gjort dem så svære for de få, at der sidder en masse tilbage som ikke en gang har lyst til at prøve fordi man godt kan se at man aldrig vil kunne få løst opgaverne. Så man vælger at lytte til de få og fjerner så noget hvor alle kunne være med. Det er en ommer Inno
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er flere muligheder for at samle lidt ekstra i FoE.
De daglige udfordringer er nogle gange umulige, men andre gange, løser de sig selv. Det at straf point er fjernet gør at det ikke er så surt, når det ikke lykkes.
Hændelserne er også en af de ting der afløser skattejagten og der er en show hall på vej der giver lidt hvis du gider bruge lidt tid på en reklame.
Måske en ekstra hændelse med en god gevinst der kun dukker op 1-2 gange om dagen og forsvinder igen efter 4-8 timer.
Eller måske kunne det virke lidt som skatte jagten, hvis du finder den i tide, bliver den næste lidt bedre. Hvis du misser en, starter du forfra.
Det ville også virke fra mobilen
 

Old Grumpy

Nyt medlem
Det lyder spændende Freja. Jeg syntes bare at man mister mange af hændelserne i OF da der ikke kommer nogen hændelser i kanalveje som der gør på vejene i de andre tidsaldre hvorved man så mister en del da der ikke komme flere på land når dem i kanalerne forsvinder
 

DeletedUser2709

Guest
Selv med veje forsvinder hændelserne. Jeg har veje bag ved SB og de hændelser der kommer der ser man ikke. De få ting man får daglig ved hændelser er lagt fra hvad jeg kunne opnå ved Skattejagten. Tror i dag ude over noget mønt og forsyninger så er det 2 vare og 6 medaljer. Der kommer aldrig enheder som på skattejagten, hvilket også er et sagn. At gode hændelser forsvinder efter 4 timer er lidt øv, for de kommer hvis jeg kender FOE kun om natten hvor de fleste mennesker med arbejde sover.
 

DeletedUser2122

Guest
Selv med veje forsvinder hændelserne. Jeg har veje bag ved SB og de hændelser der kommer der ser man ikke. De få ting man får daglig ved hændelser er lagt fra hvad jeg kunne opnå ved Skattejagten. Tror i dag ude over noget mønt og forsyninger så er det 2 vare og 6 medaljer. Der kommer aldrig enheder som på skattejagten, hvilket også er et sagn. At gode hændelser forsvinder efter 4 timer er lidt øv, for de kommer hvis jeg kender FOE kun om natten hvor de fleste mennesker med arbejde sover.

Hejsa iamb2017.

Hændelser kommer random til din by over hele døgnet .
En hændelse der er kommet står i 24 før den slettes, med mindre du indløser den. Ikke 4 timer som du beskriver. Så der er ingen "gode" hændelser der kun er forbeholdt de spillere der er på i det tidsrum du beskriver.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2709

Guest
Er godt klar over at de pt er det mere en 4 timer. Det var svar på et foreslag på forig post. Men hændelserne kan stadigvæk komme steder hvor disse ikke ses pga bygninger, og de er ikke lige så gode som skattejagten. Derfor handler dette om at FOE giver os skattejagten tilbage. Om den så kun vil virke via PC, eller også kan komme på mobil, det er for mig sådan set underordnet.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Problemet med skattejagten var at ikke alle kunne deltage. Det var kun på PC, og for at opnå de gode præmier, kunne du ikke have et fuldtids job da det var umuligt for mange at følge den daglige turnus det krævede.
Hændelser og Daglig giver tilsammen bedre udbytte. Jeg ved godt at Skattejagten gav 10 FP og enheder men det var ikke alle der kunne være med.
Daglig kan stadigvæk gøres bedre. Der er nogle ideer i de nyeste Eventer, den her og den på Beta, f.eks, nogen hader kampe og nogen hader 33 x 8 timers produktion så hvis man kan vælge mellem de 2, er der flere der kan være med. Der er sikkert andre hade opgaver der kan gøres til et valg op imod en anden hade opgave.
 

DeletedUser2709

Guest
Hej FrejaSP
Hvis FOE argument at ikke alle kunne spille Skattejagt, så syndes jeg at i skulle lukke KVK ned asap. Det kan man heller ikke spille via Mobil. Samme er Chat ?
Daglig udfordring giver mere end Skattejagt, ja, MEN det koster også. FOE har skruet prisen MEGET op for Daglig udfordring så den er jeg ved at overveje at droppe.
Hændelser vil i sin nuværende form aldrig give det samme som Skattejagt.
Vedr folk med fuldtids job ikke kunne opnå de gode præmier, holder heller ikke. Jeg har et fuldtidsjob, og det krævede kun planlægning, for at få dette til at fungere.
Vedr typer af opgaver, så syndes jeg det er HELT forkert at man skal betale. ISÆR når i forlanger næste 1/6 at hvad jeg har på kontoen, men du har en pointe ved det mange 8 timer opgaver er hadet, for det hænder ikke sammen med de bygninger som spille gerne vil have man har. For mange 8 timer opgaver kræver mange små bygninger, og lige nu ønsker spillet at jeg skal have Kvægbrug (Er i DPÆ). ,men det holder jo ikke for så meget plads er der slet ikke i vores byer i den tidsalder.
Men det er også hele min pointe. Spiludviklingerne forstår ikke at kombinere opgaverne så de matcher spillernes tidsalder, hvilket gør at de samtidig IKKE tilfredsstiller største delen at de spiller som er i gamet.
Jeg tror at FOE vil se at mange begynder inkl mig selv at fravælge opgaverne, hvilket jeg syndes er synd, for jeg elsker opgaver.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er ikke nemt at gøre alle tilfreds. Vi, spillerne er meget forskellige, fra mange forskellige lande og med forskellig daglig rytme og ønsker for spillet.
Derudover er det for FoE business, hvor det gælder om at holde spillerne aktive, så de ikke bliver trætte og skifter til andre spil og de skulle også gerne købe lidt diamanter, da udviklerne jo også skal have løn.
Jeg syntes FoE gør det utroligt godt og vi kan hjælpe dem med konstruktiv kritik og ideer.
 
Top