Ønske til Klanslagmarken

FrejaSP

Aktivt medlem
Som KS leder er det meget svært at lægge strategi pga manglende overblik over hvilke medlemmer der har taget deres daglige kampe/forhandlinger og hvem der stadigvæk kan kæmpe. Kunne gøres sådan:

KS-kampe.jpg
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hej Freja.

Af en som ikke selv hverken er leder eller spiller klanslagmark. Kan du så ikke beskrive din idé noget mere.
Nu er det nok bare mig, men jeg har ingen forståelse af hvad du beskriver her. O:)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
I KS mister man som leder nemt overblikket over hvor hvor mange kampe der er tilbage sidst på dagen.

Selv om man kender sine medlemmer og hvad tid de spiller på er det umuligt at gætte om de måske brugte deres kampe /forhandlinger over midnat og er færdig får idag eller de stadigvæk har kræfter til at hjælpe med endnu en sektor.

Hvis der ikke er nok der kan hjælpe, vil en sektor hænge alt for længe med en belejring og der er stor risiko for at den bliver vippet og vores kampe er spildte.

Hvis tallene jeg har tilføjet i parentes bliver sat til 0 kl. 24 og så tæller op i løbet af dagen så vil det give et meget bedre overblik ikke kun for mig som leder men også for de andre medlemmer.

Selv i klaner uden en KS leder kan medlemmerne se at f.eks Niels, Søren of Sofie plejer at klare 100+ kampe til sammen og hvis de endnu ikke har været i action så er det nok til at klare en sektor f.eks i Guld ligaen.

I top ligaerne slider vi KS lederer op, fordi de bruger mange timer på at holde øje med KS og dette kunne hjælpe på overblikket over hvor mange kræfter der er tilbage.
 
Godt forslag. Det støtter jeg. En "tæller" der nulstilles ved midnat lyder smart. Så kan KS-lederne i stedet nøjes med at stikke en finger i jorden med jævne mellemrum og høre medlemmerne, hvor mange kampe/forhandlinger de ca. tager om dagen, og dermed få et ca. overblik over, hvem man evt. kunne prikke og bede om hjælp, såfremt vedkommende har tid og lyst.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg tror også det vil fremme lidt konkurrence internt i klanen, f.eks Niels, han ser at Sofie har taget flere kampe end ham så han giver den lige et par kampe mere så han kommer foran. Sofie hygger sig og tager lige et par kampe mere for at drille ham da hun ved at han ikke kan lide at blive overhalet :p
 

Hyne68

Aktivt medlem
Som udgangspunkt synes jeg idéen er fin, MEN..
Det nytter ikke, hvis det der tælles er antal kampe. Så skal man til at sidde og vurdere om det antal kampe er taget med eller uden hjælp fra BL / UP.
Så det der skal tælle op, hvis det skal have en reel værdi er den enkelte spillers Udmattelses-niveau. Hvilket så nok vil fjerne det interne konkurrence.element det muligvis iøvrigt kunne give.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det har du ret i Hyne men lederne ved jo godt om der har været brugt mange BL'er. Der er mange faktore der spiller ind, også at nogle spillerer "gemmer" sig når sektore med fælder skal tages men altid er klar når der er BL'er.
Det jeg har brug for systemet til er at se om en spiller har været igang i dag, specialt natteravnene har nogen gange været på efter midnat og jeg ville kunne se at jeg ikke skulle regne med dem om aftenen.

Nogle spillerer er kun på et par gange om dagen og vil ikke reagere hvis jeg spørger hvor mange der har kampe tilbage, dette system ville give mig en ide.
 

Vincentius

Nyt medlem
Godt forslag, det har min absolutte støtte. Der er behov for et bedre overblik over hvem der allerede er flad og hvem der stadigvæk kan tage nogle kampe/forhandlinger og hvornår.

Det er også positivt for den interne konkurrence i klanen, hvis man som foreslået kan følge med i hvem, der har taget flest kampe og forhandlinger i løbet af dagen. Dermed også hvem der eventuelt sidder og lurepasser. Så kan KS lederen lige give vedkommende et praj, hvis der er behov for en ekstra indsat fx i forbindelse med et angreb fra en anden klan.
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Nu bruger jeg ikke selv programmet, men har hørt at Foehelper vist allerede har en oversigt over kampe som alle medlemmer tager løbende så prøv evt. at tjekke det ud, der er lige blevet opdateret i systemet så vidt jeg husker.

Dog skal man også passe på at det ikke tager en drejning til noget negativt hvor medlemmerne kan beskylde hinanden for manglende deltagelse evt. ikke at jeg siger det sker, men der kan være risiko for det.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Godt forslag, det har min absolutte støtte. Der er behov for et bedre overblik over hvem der allerede er flad og hvem der stadigvæk kan tage nogle kampe/forhandlinger og hvornår.

Det er også positivt for den interne konkurrence i klanen, hvis man som foreslået kan følge med i hvem, der har taget flest kampe og forhandlinger i løbet af dagen. Dermed også hvem der eventuelt sidder og lurepasser. Så kan KS lederen lige give vedkommende et praj, hvis der er behov for en ekstra indsat fx i forbindelse med et angreb fra en anden klan.

Selvom ideen kan være god, så kan der hurtigt gå ged i den da nogle kæmper uden BL/UP og tager mindre end andre der kører med BL/UP så hvis ikke man har rigtig godt overblik kan det gi et forkert billede af aktiviteten.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Nu bruger jeg ikke selv programmet, men har hørt at Foehelper vist allerede har en oversigt over kampe som alle medlemmer tager løbende så prøv evt. at tjekke det ud, der er lige blevet opdateret i systemet så vidt jeg husker.
Jeg ser hellere at de gode ting fra Foehelper bliver tilføjet til spillet og de dårlige ting der minder om cheating ikke bliver tilladt

Dog skal man også passe på at det ikke tager en drejning til noget negativt hvor medlemmerne kan beskylde hinanden for manglende deltagelse evt. ikke at jeg siger det sker, men der kan være risiko for det.
Det må jo være klan ledelsen der håndterer det og sætter regler for evt. min kampe om dagen. Der vil være power klaner med mange krav og klaner med mere rimelige eller ingen krav. Så er det bare om at finde den klan du passer ind i :D
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Nu har de jo lige opdateret foehelper så den følger retnings linier ved at bruge så det er jo ikke cheat fremfor en hjælp for nogle, men det var blot et forslag.

Jeg ser hellere at de gode ting fra Foehelper bliver tilføjet til spillet og de dårlige ting der minder om cheating ikke bliver tilladt


Det må jo være klan ledelsen der håndterer det og sætter regler for evt. min kampe om dagen. Der vil være power klaner med mange krav og klaner med mere rimelige eller ingen krav. Så er det bare om at finde den klan du passer ind i :D
Ja det er ledelsen der håndterer det, men det jeg mener er at der skal ikke meget til selv med en ledelse før noget føler sig tvunget til at finde en ny Klan, så det er med at finde balancen og alt i alt er det jo en fælles indsats og fælles gevinst man arbejder for så det gavner jo fællesskabet at man har det godt sammen
 

ditto6000

Aktivt medlem
Finder ikke der er behov for en tæller på deltagere i KS. Det er en del af gamet at der er risiko for cut og vil som jeg ser det blot medføre endnu mere skævvridning mellem klanerne end vi allerede ser det som allerede beskrevet i andre tråde.
 
Top