Det VAR et godt spil

DeletedUser947

Guest
Med sidste del af arktisk fremtid er der for alvor skruet op for nødvendigheden for at skulle bruge diamanter hvis man vil kæmpe sig igennem de nye områder. Det kan faktisk ikke lade sig gøre uden. Tror alle ville være ok med at bruge en smule diamanter for at vinde dobbeltkampene, men mere end 100 pr. kamp, så er min grænse nået. Fortsætter den udvikling i den kommende tidsalder, så er jeg ude, synd for jeg synes det er et godt spil.
Generelt er det også mit indtryk at spillernes muligheder for at kæmpe sig til sejre, bliver stadigt mere og mere begrænsede, så for mig er FoE blevet et ringere spil over det sidste års tid, hvilket jeg synes er ærgerligt.
Håber der er lys forude, ellers må jeg efter ca. 3 gode år med FoE finde andet at bruge min tid på.
- kimvn
 

DeletedUser2122

Guest
Med sidste del af arktisk fremtid er der for alvor skruet op for nødvendigheden for at skulle bruge diamanter hvis man vil kæmpe sig igennem de nye områder. Det kan faktisk ikke lade sig gøre uden. Tror alle ville være ok med at bruge en smule diamanter for at vinde dobbeltkampene, men mere end 100 pr. kamp, så er min grænse nået. Fortsætter den udvikling i den kommende tidsalder, så er jeg ude, synd for jeg synes det er et godt spil.
Generelt er det også mit indtryk at spillernes muligheder for at kæmpe sig til sejre, bliver stadigt mere og mere begrænsede, så for mig er FoE blevet et ringere spil over det sidste års tid, hvilket jeg synes er ærgerligt.
Håber der er lys forude, ellers må jeg efter ca. 3 gode år med FoE finde andet at bruge min tid på.
- kimvn

Hej Kimvn.

Med Vennernes Kro kan man tilkøbe sig ekstra angrebsbonus, uden brug af diamanter, måske du skulle overveje den mulighed.
Jeg har selv mærket at det er blevet en del sværere at gennemføre kampe, og er så blevet ekstra glad for netop den funktion af Vennernes Kro.
Om der kommer en ændring af tropernes styrke, eller andre tiltag, kan jeg ikke pt. svare på.

Mvh.
Fugazi.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Med sidste del af arktisk fremtid er der for alvor skruet op for nødvendigheden for at skulle bruge diamanter hvis man vil kæmpe sig igennem de nye områder. Det kan faktisk ikke lade sig gøre uden. Tror alle ville være ok med at bruge en smule diamanter for at vinde dobbeltkampene, men mere end 100 pr. kamp, så er min grænse nået. Fortsætter den udvikling i den kommende tidsalder, så er jeg ude, synd for jeg synes det er et godt spil.
Generelt er det også mit indtryk at spillernes muligheder for at kæmpe sig til sejre, bliver stadigt mere og mere begrænsede, så for mig er FoE blevet et ringere spil over det sidste års tid, hvilket jeg synes er ærgerligt.
Håber der er lys forude, ellers må jeg efter ca. 3 gode år med FoE finde andet at bruge min tid på.
- kimvn

Det kan bestemt lade sig gøre uden brug af diamanter. Sågar uden køb af boost i Kroen. På Beta er min spejder på vej mod sidste provins, og det er han kommet med lutter kamp-sejre i de øvrige provinser. Ja, jeg har 138% angreb / 95% forsvar, mindre kan bestemt også gøre det. Det er et spørgsmål om at bruge de rette enheder, samt udnytte terrænet optimalt.
 

DeletedUser2033

Guest
Men nu i nævner det med at man via kroen kan købe Angrebs eller forsvars bonus, dog mener jeg de er sat forkert op :(

Angrebsboost giver kun til angreb
Forsvarsboost giver kun til forsvar af din forsvarshær der står markeret i blåt.

Så mulighederne for at kunne bruge både Angreb og Forsvar er ikke muligt under KvK og KE. Hvilket jeg synes er meget skuffende, for hvorfor skal man kun kunne hive sin Angrebs % op når man ikke kan få sin Forsvars % med???

Jeg vil hertil også sige at jeg har hørt fra flere spillere at Sværhedsgraden i kampe er skruet gevaldigt op og selv jeg kan se en forskel i kampe og klanens KE kampe at Sværdhedsgraden er steget!!

Jeg vil da blive meget trist hvis i fortsætter jeres vej som i gør nu, for som Kimvn skriver, så kan det ikke være rigtigt man skal bruge så mange diamanter for at klare en dobbelt kamp!!! OG jo man kan booste sine 3 Sb, Zeus, Aachen og CdM.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Så mulighederne for at kunne bruge både Angreb og Forsvar er ikke muligt under KvK og KE. Hvilket jeg synes er meget skuffende, for hvorfor skal man kun kunne hive sin Angrebs % op når man ikke kan få sin Forsvars % med???

Det er jo allerede muligt, ved I højere aldre at kunne bygge visse kaserner som booster angrebet - og kun angrebet. OG det bliver brugt i stor stil.
Jeg har tidligere foreslået på Beta, at ligesom det nu er muligt at finde kaserner som booster angrebet for angribende enheder og kaserner som booster forsvaret for forsvarende enheder, hvorfor så ikke kaserner som booster forsvaret for angribende enheder og angrebet for forsvarende enheder?

Jeg vil hertil også sige at jeg har hørt fra flere spillere at Sværhedsgraden i kampe er skruet gevaldigt op og selv jeg kan se en forskel i kampe og klanens KE kampe at Sværdhedsgraden er steget!!

Ja, der er skruet op. Men både kontinent og KE var da også ren walk in the park før. Intet galt i at man nu skal tænke sig lidt om med sin hær-sammensætning og udnytte terrænet. Førhen var det 1-2 EA, slyngler for resten og så bare auto derudaf. Det er da bestemt ingen udfordring i.

Jeg vil da blive meget trist hvis i fortsætter jeres vej som i gør nu, for som Kimvn skriver, så kan det ikke være rigtigt man skal bruge så mange diamanter for at klare en dobbelt kamp!!! OG jo man kan booste sine 3 Sb, Zeus, Aachen og CdM.

Som nævnt længere oppe, så kan det fint lade sig gøre at komme igennem dobbelt-kampe uden brug af dia.
 

DeletedUser1517

Guest
Jeg tror jeg vil tage Hynes parti her...
Set med mine øjne, så er det rart at der er kommet lidt udfordring, visse steder endda meget udfordring. Selv kan jeg stadig ikke finde ud af hvordan man kæmper med og mod de nye enheder.
Før da EA kunne smadre alt, var det ikke sjovt, og tilfredsstillelsen ved at vinde kampe, var nærmest ikke eksisterende. Nu har det bevæget sig i en retning, hvor jeg nærmest føler mig stolt over at vinde kampe i lvl 3 KE og kampe på mit eget kontinentkort. Jeg er ikke nået så langt på kontinentkortet endnu, men glæder mig da bestemt til den næste provins (3. provins på DAF 4 kortet). Om jeg skifter mening herefter må tiden vise :)
 

Lizif

Aktivt medlem
Nu er det jo en ret normal ting, at spil bliver sværere jo længere man kommer i dem, hvis alt blev ved med at være nemt, eller lige frem blev nemmere hen af vejen, så ville der ikke være megen udfording i at spille, at dobbeltkampene så kan være lidt hårde at komme igennem er vel fint nok, og det er nok heller ikke meningen at man skulle kunne klare dem uden tab af tropper, og det samme er gældende for KE, det ville jo bare være gavebod hvis det var nemt at komme igennem.

Der kommer jo heller ikke en ny alder hver måned, så man har vel op imod et ½ år til at kæmpe sig vej gennem provinse kortet for en given alder.
At man så måske mister lidt tropper i nogle tabte kampe her og der er vel en naturlig ting, der er rigeligt med tid til at bygge nye.

Både i KE og på provinse kortet er det muligt at forhandle sig frem, så er lidt uforstående overfor at man vil have at alt skal være let at komme igennem og at alle skulle kunne klare det uden de store problemer, jeg havde faktisk hellere set at KE f.eks var nærmest umuligt til sidst, og kun dem der virkeligt kunne kæmpe manuelt ville have chance for at komme til enden med godt boostede angrebs SB, og hjælp fra kroen.
 

DeletedUser2033

Guest
Jeg har tidligere foreslået på Beta, at ligesom det nu er muligt at finde kaserner som booster angrebet for angribende enheder og kaserner som booster forsvaret for forsvarende enheder, hvorfor så ikke kaserner som booster forsvaret for angribende enheder og angrebet for forsvarende enheder?

Det er jo netop det der er pointen, man kan ikke få mere i Forsvar kun i Angreb via Kroen til KE og KvK...

Det forsvar som du kan "købe via kroen" påvirker jo kun din forsvarende hær i byen, hvor Bavne og Klostret også giver til.. Men der er ingenting der kan styrke dit forsvar mere i KvK eller KE foruden man hæver sin Zeus, Aachen og CdM maks.
 

DeletedUser1137

Guest
Jeg er 200% enig. Det er blevet for svært at vinde kampe på en verdenskort samt de sidste kampe i KE. Jeg kan det godt været at man skal have den rigtig kombination, men nu er det jo ikke mulighed uden brugt af diamanter at få så mange udvidelser at man kan have alle typer af tropper, samt vare produktion til at kunne håndtere havnen, forskring mv. Jeg er i samme bås. Hvis dette ikke bliver bedre så stopper jeg også med at spille FOE. Har lige slettet min konto på BETA, pga en ændring i Krystal Villa, som fuldstændig ødelagde min by, og frygter at denne ændring også snart kommer her. Forskellen på Beta og Live, er at man nogle gange får diamanter - den dette ikke så tit som det var da jeg startede.
Jeg har oprettet en tråd, hvor jeg gerne vil vide hvordan man kan vinde de 2 kampe. Dette kan være en hjælp til andre også at vide hvordan dette gøres.
jlive
 

DeletedUser2033

Guest
Ændrigen med Krystal villa vil også komme til den danske FoE
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg er 200% enig. Det er blevet for svært at vinde kampe på en verdenskort samt de sidste kampe i KE. Jeg kan det godt været at man skal have den rigtig kombination, men nu er det jo ikke mulighed uden brugt af diamanter at få så mange udvidelser at man kan have alle typer af tropper, samt vare produktion til at kunne håndtere havnen, forskring mv. Jeg er i samme bås. Hvis dette ikke bliver bedre så stopper jeg også med at spille FOE. Har lige slettet min konto på BETA, pga en ændring i Krystal Villa, som fuldstændig ødelagde min by, og frygter at denne ændring også snart kommer her. Forskellen på Beta og Live, er at man nogle gange får diamanter - den dette ikke så tit som det var da jeg startede.
Jeg har oprettet en tråd, hvor jeg gerne vil vide hvordan man kan vinde de 2 kampe. Dette kan være en hjælp til andre også at vide hvordan dette gøres.
jlive

Har svaret i den anden tråd.

Mvh.
Fugazi.
 
Top