Diamant ændringer

DeletedUser

Guest
Hej Konger og Dronninger.

Vi vil gerne informere jer om en kommende ændring til vores diamant system, som vil blive implementeret d. 12 februar på alle verdener. For fremtiden vil bygninger og enheders byggetider kunne reduceres, til at blive færdiggjorte med det samme med et enkelt køb. Lad os forklare disse ændringer i detaljer.

Prisen på enheders reducering af produktionstid:
På nuværende tidspunkt koster det 20 Diamanter at halvere produktionstiden af en militærenhed. Vi føler, at med lange produktionstider, vil spillere blive tvunget til at bruge denne funktion flere gange. For at gøre dette mere simpelt, vil denne Diamantfunktion blive ændret for din fordel. Fra nu af vil funktionen øjeblikkeligt færdiggøre enhederne, og de vil være klar til kamp med det samme. Eftersom færdiggørelsen af enheder med det samme normalt ville kræve spillere, at bruge denne funktion 5-6 gange (100 diamanter eller mere), føler vi, at det er mere balanceret, hvis det bliver ændret fra 20 Diamanter til 50 Diamanter. På denne måde bliver funktionen faktisk billigere for de længerevarende militærenheders produktionstid, og det er nemmere at planlægge og bruge.

Prisen på bygningers reducering af konstruktionstid:
Det plejede at koste spillere 25 diamanter, at reducere en bygnings konstruktionstid med 50%. De nye ændringer betyder, at bygningerne vil færdiggøres automatisk efter at du har købt denne funktion, og priserne vil variere alt efter hvilken tidsalder du er i. Vi føler, at de gamle priser ikke var korrekt balanceret, eftersom prisen kan have været for høje ller for lav i nogle tidsaldre. De nye priser på bygningers færdiggørelse vil være følgende:

Prisen for øjeblikkelig færdiggørelse af en bygning vil nu afhænge af tidsalderen på bygningen:

Øjeblikkelig færdiggørelse af en bygning prisliste:
Bronzealder: 20 Diamanter
Jernalderen: 40 Diamanter
Tidlig Middelalder: 75 Diamanter
Højmiddelalder: 100 Diamanter
Senmiddelalder: 125 Diamanter
Kolonitiden: 150 Diamanter
Eksempel:
Hvis jeg er i Kolonitiden og bygger et hus fra Bronzealderen, vil færdiggørelsen af bygningen være 20 Diamanter(ikke 150)


En lille påmindelse til øjeblikkelig færdiggørelse; den dukker muligvis op nedenunder dine nye bygninger, der er i gang med at blive konstrueret. Det forsvinder efter kort tid, hvis den er ubrugt. Vi føler at ændringerne ovenover vil give vore kunder en bedre fordel, og gøre brugen af Diamanter overordnet enklere.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
*snip* Vi føler, at med lange produktionstider, vil spillere blive tvunget til at bruge denne funktion flere gange. For at gøre dette mere simpelt, vil denne Diamantfunktion blive ændret for din fordel. Fra nu af vil funktionen øjeblikkeligt færdiggøre enhederne, og de vil være klar til kamp med det samme. Eftersom færdiggørelsen af enheder med det samme normalt ville kræve spillere, at bruge denne funktion 5-6 gange (100 diamanter eller mere), føler vi, at det er mere balanceret, hvis det bliver ændret fra 20 Diamanter til 50 Diamanter. På denne måde bliver funktionen faktisk billigere for de længerevarende militærenheders produktionstid, og det er nemmere at planlægge og bruge. *snip*


Bare for at være lidt kritisk:

I bliver ved med at bruge ord som 'balanceret'. 'simpel' og 'fordel'... Jeg bliver nødt til at spørge her: Er dette tiltag ikke udelukkende indført for at gøre fordelen ved at bruge diamanter større?

Opdateringen er f.eks. ikke til min fordel, selvom der står at diamantfunktionen ændres til netop dette. I gør en funktion dyre mens I praktisk taget tager balancen ud af spillet. Hvordan har udviklerne argumenteret for at dette tiltag var balancerende? De spillere som er villige til at betale for diamanterne oplever et signifikant boost i hastigheden, og de spillere som ikke betaler oplever intet. Er det balance?

Jeg kan godt se at tingene skal være nemmere at planlægge og bruge, for FoE har aldrig handlet om planlægning - Det har altid handlet om at have sin fars Mastercard :p
 

DeletedUser

Guest
Bare for at være lidt kritisk:

I bliver ved med at bruge ord som 'balanceret'. 'simpel' og 'fordel'... Jeg bliver nødt til at spørge her: Er dette tiltag ikke udelukkende indført for at gøre fordelen ved at bruge diamanter større?

Jo, vi forsøger at lave vores diamantsystem, så man faktisk slipper for at bruge flere diamanter end højest nødvendigt. Det kan godt være at prisen er steget lidt på funktionerne, men det er overordnet set bedre end det gamle system. Jeg troede at det var ret klart formuleret?

Opdateringen er f.eks. ikke til min fordel, selvom der står at diamantfunktionen ændres til netop dette. I gør en funktion dyre mens I praktisk taget tager balancen ud af spillet. Hvordan har udviklerne argumenteret for at dette tiltag var balancerende? De spillere som er villige til at betale for diamanterne oplever et signifikant boost i hastigheden, og de spillere som ikke betaler oplever intet. Er det balance?

Der står ikke noget om, at dette indeholder en balancering for ikke-diamantbrugere. Hvis man bruger diamanter i spillet støtter man faktisk både os og spillet, og vi ser gerne, at de der støtter os får noget for deres penge, og helst på en ordenlig måde. Der er på intet tidspunkt, hvor du bliver tvunget til at skulle købe diamanter, og det er helt dit valg at lade være. Men du kan ikke komme og forvente lige vilkår i spillet for en der bruger penge, og en der har valgt ikke at gøre det. Det er jo umuligt. Men du kan til gengæld spille gratis.

Jeg kan godt se at tingene skal være nemmere at planlægge og bruge, for FoE har aldrig handlet om planlægning - Det har altid handlet om at have sin fars Mastercard :p

Det er det samme med alle gratis spil på nettet.. de er faktisk ikke så gratis når det kommer til stykket. Det ved du også, hvis du er en generel gamer på nettet. Se nu bare de spil der er på Facebook. Vi har så erfaringer med, at det er bedre og sænke priserne, og balancere dem med tiden (som gjort nu, og derved give spillere et bedre diamantsystem), end det er at starte med lave priser, og så hæve dem efterfølgende.

Og hvad mener du med, at FoE aldrig har handlet om planlægning? Jeg synes næsten ikke at det handler om andet.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Jo, vi forsøger at lave vores diamantsystem, så man faktisk slipper for at bruge flere diamanter end højest nødvendigt. Det kan godt være at prisen er steget lidt på funktionerne, men det er overordnet set bedre end det gamle system. Jeg troede at det var ret klart formuleret?

Det var ikke helt det jeg spurgte om - Det er ret godt formuleret at I forsøger at optimere jeres betalingsfunktioner... Jeg spurgte om denne nye funktion og afskaffelsen af den forrige funktion er et forsøg på at give betalende spillere større fordele...

Der står ikke noget om, at dette indeholder en balancering for ikke-diamantbrugere. Hvis man bruger diamanter i spillet støtter man faktisk både os og spillet, og vi ser stort på, at de der støtter os får noget for deres penge, og helst på en ordenlig måde Hov, vent! http://ordnet.dk/ddo/ordbog?mselect=59010177&query=se Hvad?!. Der er på intet tidspunkt, hvor du bliver tvunget til at skulle købe diamanter, og det er helt dit valg at lade være. Men du kan ikke komme og forvente lige vilkår i spillet for en der bruger penge, og en der har valgt ikke at gøre det. Det er jo umuligt. Men du kan til gengæld spille gratis.

Du har ret i at der ikke står noget om ikke-betalende spillere.. Den trækker jeg tilbage xD

Jeg ved godt at Innogames er et firma og som sådan intet andet... Penge i foret er det eneste der betyder noget. Det stiller jeg heller ikke spørgsmålstegn ved - Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er om de nye funktioner gør at man, hvis man tæsker sin fars Mastercard, kan gennemføre spillet på et par timer, afhængig hvor hurtig serveren kan følge med. Er dette nye tiltag ikke bare mere af samme skuffe, hvor spillet som et underholdende afbræk fra en grå dagligdag kommer i anden række, fordi mange spillere er parate til at betale for at vinde?

Jeg kan desuden godt lide at du prøver at gøre mig til den onde her, ved at påpege at jeg ikke betaler til gildet... Jeg har betalt for at være med til gildet, og jeg brokker mig som sådan ikke fordi jeg nægter at betale - Jeg spørger om kritiske ting, fordi jeg synes at, I med ,bl.a. dette nye tiltag, påvirker nogle ting i spillet som andre måske bare sluger råt og som bør uddybes eller forklares.

Det er det samme med alle gratis spil på nettet.. de er faktisk ikke så gratis når det kommer til stykket. Det ved du også, hvis du er en generel gamer på nettet. Se nu bare de spil der er på Facebook. Vi har så erfaringer med, at det er bedre og sænke priserne, og balancere dem med tiden (som gjort nu, og derved give spillere et bedre diamantsystem), end det er at starte med lave priser, og så hæve dem efterfølgende.

Så er de jo nok ikke gratis-spil, skal du se :p.. Nej.. saglighed først: Jeg har spillet mange spil på nettet, også spil som Innogames ikke har lavet (FoE er det første Innogames spil for mit vedkommende) og jeg ved godt at man kan betale sig fra meget bøvl. Her kan man så også betale sig til til at vinde. Og ja, det er da klart at folk hellere vil have prisnedsættelser end prisstigninger...



Og hvad mener du med, at FoE aldrig har handlet om planlægning? Jeg synes næsten ikke at det handler om andet.

Det var egentlig en meget sarkastisk kommentar, der ikke skal lægges noget i. Jeg blev bare pigesur over Tobias på 13, som havde voldtaget sin fars Mastercard. xD
 

DeletedUser

Guest
Fint nok, jeg har rettet min tekst mht. "at se stort på". Betydningen var en anden i mit hoved.

Det var ikke helt det jeg spurgte om - Det er ret godt formuleret at I forsøger at optimere jeres betalingsfunktioner... Jeg spurgte om denne nye funktion og afskaffelsen af den forrige funktion er et forsøg på at give betalende spillere større fordele...

Du har ret i at der ikke står noget om ikke-betalende spillere.. Den trækker jeg tilbage xD

Jeg ved godt at Innogames er et firma og som sådan intet andet... Penge i foret er det eneste der betyder noget. Det stiller jeg heller ikke spørgsmålstegn ved - Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er om de nye funktioner gør at man, hvis man tæsker sin fars Mastercard, kan gennemføre spillet på et par timer, afhængig hvor hurtig serveren kan følge med. Er dette nye tiltag ikke bare mere af samme skuffe, hvor spillet som et underholdende afbræk fra en grå dagligdag kommer i anden række, fordi mange spillere er parate til at betale for at vinde?

Man kan jo gennemføre spillet på et par timer alligevel, ligegyldigt om der er de nye ændringer eller ej. Vi har bare gjort, så man slipper for at bruge flere diamanter/penge end nødvendigt, og hvis det er sådan man har lyst til at gennemføre et spil, så skal man da have lov til det. Vi dikterer ikke, hvordan man skal spille vores spil (ud over vores spilregler selvfølgelig ;)), og jeg kan faktisk ikke rigtig se, hvad det kommer andre ved, hvordan man spiller? Der er som sådan vel heller ikke nogen som vinder? Givet, man kan komme langt frem i alt hurtigere, men man kan ikke sige, at der vindes noget ved det. Jeg kunne bedre forstå det, hvis vi havde et slutspil af en art.

Jeg kan desuden godt lide at du prøver at gøre mig til den onde her, ved at påpege at jeg ikke betaler til gildet... Jeg har betalt for at være med til gildet, og jeg brokker mig som sådan ikke fordi jeg nægter at betale - Jeg spørger om kritiske ting, fordi jeg synes at, I med ,bl.a. dette nye tiltag, påvirker nogle ting i spillet som andre måske bare sluger råt og som bør uddybes eller forklares.

Jeg har ikke sagt noget om at DU ikke betaler til "gildet" eller at det forventes, og det var slet ikke meningen, at det skulle forstås på den måde. Jeg prøver at forklare, at du og alle andre ikke-betalende spillere ikke skal kunne forvente, at spillet giver dig de samme diamantfunktioner for ingenting, at vi lægger stor vægt på vores betalende spillere, og derved forsøger at give dem et bedre diamantsystem, og at du og alle andre altid kan spille spillet gratis, uden at vi lægger nogen som helst tvang på at skulle købe diamanter.

Du og alle andre skal selvfølgelig have lov til at udtrykke jeres utilfredshed, eller bede om mere uddybning om ændringer i spillet. Men jeg mener at have forklaret vores ændringer til fulde nu. Ellers må du gerne uddybe, hvad du gerne vil have svar på.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Nej, jeg tror jeg har fået svar på det jeg spurgte om.

Tak fordi du tog dig tiden til at svare. :)
 

DeletedUser

Guest
Datoen for implementeringen er ændret fra d. 11 februar til d. 12 februar.
 

DeletedUser

Guest
Så er det nye diamantsystem aktiveret.

Vi håber at i vil synes mere om dette, end det gamle system. :)
 

DeletedUser386

Guest
Prisen på enheders reducering af produktionstid:
På nuværende tidspunkt koster det 20 Diamanter at halvere produktionstiden af en militærenhed. Vi føler, at med lange produktionstider, vil spillere blive tvunget til at bruge denne funktion flere gange. For at gøre dette mere simpelt, vil denne Diamantfunktion blive ændret for din fordel. Fra nu af vil funktionen øjeblikkeligt færdiggøre enhederne, og de vil være klar til kamp med det samme. Eftersom færdiggørelsen af enheder med det samme normalt ville kræve spillere, at bruge denne funktion 5-6 gange (100 diamanter eller mere), føler vi, at det er mere balanceret, hvis det bliver ændret fra 20 Diamanter til 50 Diamanter. På denne måde bliver funktionen faktisk billigere for de længerevarende militærenheders produktionstid, og det er nemmere at planlægge og bruge.

En lille påmindelse til øjeblikkelig færdiggørelse; den dukker muligvis op nedenunder dine nye bygninger, der er i gang med at blive konstrueret. Det forsvinder efter kort tid, hvis den er ubrugt. Vi føler at ændringerne ovenover vil give vore kunder en bedre fordel, og gøre brugen af Diamanter overordnet enklere.

Mine bygninger står for tæt, eller også er jeg en muse-spasser - ELLER også er det bevidst fra INNO's side at utilsigtede museklik, giver penge i kassen.
Hvor er de "lyn-byg" bjælker dog noget skrammel - de fylder ad h.... til og der er ingen mulighed for fortrydelse, hvis man ved et uheld trykker på dem.
Så dem helst derhen, hvor peberet gror - eller også skulle man kunne slår dem til/fra under "Indstillinger".
 
Top