Elektrisk artilleri angreb på Kampdroner

S B M

Medlem
Hej Jeg vil spørge om hvordan det kan være Elektrisk artilleri fra fremtiden kan angribe kampdroner fra morgendagen, det giver ingen mening når der står at kampdroner ikke kan angribes af artilleri? Det burde vel gælde alle artilleri enheder hvad enten de er elektrisk eller noget andet.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hejsa
Nu kan jeg ikke selv huske det, eller teste pga min egen TA, men mener at EA kan ramme pga denne egenskab :påvirkes ikke af de fleste forsvarsegenskaber og terræn.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hej SBM City.

Det er sådan at med næsten alle slags enheder, vil der være 1 modenhed som kan angribe. Så som du beskriver i dit tilfælde vil det foregå på den måde.
Som et andet eksempel er der jo også usynlige enheder der kan blive angrebet af enheder, Den "elektriske ål" kan skjule sig i "siv/græs" MEN en CRAB mecha kan angribe dem selvom de er skjulte.

Så altså igen en enhed som kan "omgå" den givne enheds specielle egenskab. Dette er for at gøre kamp feltet mere spændende og få os som angriber eller forsvare til endnu mere at tænke over hvilke enheder vi vælger ved næste kamp :)
 

S B M

Medlem
Hej Og tak for svarene, det var netop fordi jeg tænkte at kampdronerne ikke kunne angribes af artilleri, de var egnede, men det var de så ikke, så de egenskaber der omtales ved de forskellige enheder er lidt misvisende.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Ja måske lidt misvisende hvis du tænker på teksten i spillet. Men i forhold til din tidsalder burde du da havde oplevet nogen enheder som har mødt den her slags. Men ellers er det altid noget "hvad og hvordan" der bliver skrevet så der ikke er misforståelser.
 

S B M

Medlem
Hej igen Det har jeg ikke oplevet før, men det bliver jo selvfølgelig også mere og mere avanceret jo længere man kommer frem i tidsalder, da mit spørgsmål og så var baseret på enheder fra to tidsaldre. Jeg undrede mig bare :)
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Jmfab har ret - EA har lige præcis en undtagelse som gør at den ikke er omfattet af de normale begrænsninger på artilleri, I dette tilfælde er der tale om 2 modsatrettede egenskaber hvor EAs egenskab vinder
 

S B M

Medlem
Hej igen Vil det så ikke være det mest rigtige at skrive at de egenskaber enhederne har kun gælder inden for samme epoke ellers er der jo ikke rigtig noget der hænger sammen. Så ved man at hvis dem der er i højere epoke, der har man så ikke rigtig nogen chancer for at klare sig da egenskaberne ikke holde skik. :)
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det står ved hver enkelt enhed hvilke egenskaber de har og for EA er det altså at andre enheders forsvarsegenskaber ikke virker mod dem.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Det er meget fint - men nu tror jeg de færreste opfatter "flyvende" som en forsvarsegenskab :)
Ved dronesværm står der meget tydeligt "kan ikke angribes af artilleri" og det står ved de fleste, om ikke alle, flyvende enheder
Ved EA står der intet om, at de kan skyde på artilleri
Jeg tænker godt man kunne tilrette beskrivelserne en smule så de reflekterer virkeligheden :)
 

S B M

Medlem
Tak for svarene, har lige et spørgsmål mere, hvis man er i arktisk fremtid og kun er nået til morgendagen på verdenskortet har det så indflydelse på de enheder
man så har fra arktisk fremtid? er de ringere fordi men er bagud på kortet?
 

Hyrde

Aktivt medlem
Nej, grundegenskaberne for enhederne er de samme.
Dine enheder påvirkes af dine angrebs- og forsvarsprocenter.
Men hvis jeg var dig ville se at få fulgt op på kortet ;)
Hvis du ikke er med på kortet, får du meget store problemer når du når Mars, idet du skal udvinde marsmalm til brug ved forskningen blandt andet og det kan du kun udvinde på Mars kortet. Til advarsel er OF og VF kortene gigantiske.
 
Top