For mange klik

DeletedUser623

Guest
Hej alle!

For mange klik
Der er i dag efter min mening alt for mange ting man skal dagligt, for mange venner man skal støtte både i kro og i byen og det at vennebarren, som er den hurtigste vej at få støttet alle, ligger horisontalt, giver anledning til håndledsskader i form af seneskedehinebetendelse med alle de mange klik, jeg er selv ramt af en sådan skade som jeg med sikkerhed kan kreditere spillet her for, da jeg ikke spiller andre spil, er multihanded og ikke har nogen smerte i venstre hånd.

Vi har tidligere efterspurgt en hurtigere mulighed for at støtte alle, så vi ikke dagligt skal igennem den uendelige støtterække som faktisk dræner en for lysten til at forsætte dette spil og jeg ser flere melde ud over det er blevet for meget. Lidt ærgerligt taget i betragtning af at man igennem en længere periode har chattet med disse efterhånden ret så gode venner.

Jeg synes det er på høje tide at IG for rettet deres fokus på brugervenligheden i spillet fremfor nye tiltag, så spillet kan komme til at kører for os uden vi skal investere timer på kedelig støtteklik dagligt.
 

DeletedUser355

Guest
Er så enig med dette indlæg. Hvis ikke dette klikkeri snart bliver minimeret så er jeg nok også snart nødsaget til at hive stikket!
 

sigenstroem

Medlem
Kan kun støtte op om, at der skal laves en knap der støtter venner, en der støtter klanen og en til naboerne.
Eller en samlet knappe, der støtter alle som har støttet en..

Har man haft et par meget aktive dage, med KE, KVK og støtte så døjer jeg med skulderen..

Det vil ikke betyde noget negativt for spillet, tværtimod ville flere have mere overskud til at spille spillet fordi de ikke skal bruge så meget tid på at klikke... ;)
 

DeletedUser1536

Guest
Helt enig - få styr på tingene, InnoGames.
  1. "Støt Alle" knapper i forskellige udformninger
  2. Saml valgfrie opgaver i en menu, så man hurtigt kan vælge hvilken opgave man ønsker - Det duer IKKE at man skal bladre-bladre-bladre-..... med 2 klik for hver afvisning af en opgave.
  3. ...og hvad med en søgefunktion i begivenhedsmenuen - Det vil gøre det nemt at finde "venner" der ikke besøger værtshuset.
 

DeletedUser2096

Guest
Jeg tror at næsten alle FOE-spillere er enige i at der er alt for meget klikkeri, og at al klikkeriet har været afgørende for mange af dem, der har forladt FOE, særligt efter at vennernes kro blev introduceret.
 

DeletedUser2228

Guest
Jeg kan kun være enig.
Når jeg logger på spillet er det for at spille, ikke for at klikke!!!
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg vil ikke negligere problemet. Jeg er selv klan-leder, hvilket er tidskrævende nok, og spiller derudover (mere eller mindre intenst) på alle 4 danske servere samt Beta.
Jeg har dog spillet længe nok til jeg kan huske "gamle dage" eller pre-støtteknap om man vil. Dengang skulle der faktisk 4 klik til før man var igennem en mo/po-seance hos en enkelt spiller - 1 klik for at entre en spillers by, 1 klik for at vælge mo eller po, 1 klik for at vælge den bygning mo/po skulle tilfalde, og til sidst også 1 klik for at gå ud af en spillers by.
Selv ikke opfindelsen af Vennernes Kro giver anledning til flere klik kontra pre-støtteknap.

Derudover er der det rent tekniske i en "støt-alle"-knap. Jeg er ikke programmør, jeg er så IT-inhabil som nogen, men hvordan tackler man BP-drop, vare-drop fra DT, vilkårlig drop fra FB?
 

DeletedUser2096

Guest
Rent teknisk burde det ikke være noget problem at automatisere støttefunktionen, så den starter fra en ende af, og dropper diverse BP, varer osv. som normalt, for én spiller ad gangen.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Rent teknisk burde det ikke være noget problem at automatisere støttefunktionen, så den starter fra en ende af, og dropper diverse BP, varer osv. som normalt, for én spiller ad gangen.

Jeg tænker også det er muligt rent teknisk, men hvor tung er programmeringen for serverkapaciteten? Og kan serverne følge med når den skal håndtere de mange hundrede støt-alle anmodninger som kan komme på samme tid, som kunne være i tiden "lige" efter normal arbejdstids-ophør?

Det er næppe nogen hemmelighed at serverne ikke kan håndtere KvK, når mange spillere aktivere serverne i dén aspekt af spillet på samme tid.
Ikke at det ene udelukker det andet, men personligt så jeg gerne IG afhjalp dét irritationsmoment før alt andet.
 

DeletedUser2096

Guest
Umiddelbart tror jeg at det ville lette serverne at modtage én samlet støtteanmodning i stedet for 80 små f.eks.
Problemet med KvK fortjener sin egen tråd synes jeg.
 

DeletedUser623

Guest
@ Hyne68: Jeg husker også tydeligt da man skulle ind og støtte manuelt i gamle dage, en ren tidsdræber, hvilket fik mig til at stoppe med at spille i lang tid. Jeg kom faktisk kun tilbage grundet KvK delen, hvilket jeg synes godt om. Der gik lige en rum tid før vi fik den nuværende støtteknap, hvilket helt klart var en forbedring og rent faktisk fik migtil at gide det her spil. Men jeg synes ikke vi skal tage til takke med den løsning. Jegser allerede gode spillere stoppe grundet for mange daglige handlinger og på sigt vil jeg også selv følge den vej hvis ikke der bliver gjort noget.

Jeg skulle også mene at det er muligt, støt-alle kunne samle alt i en samlet oversigt man så fik op til sidst, selvfølgelig vil en sådan knap måske have brug for lidt load tid, men det ville rent faktisk også være til at leve med. Jeg vil faktisk tro det rent spille teknisk ville mindske trafikken på IG's servere da den kun ville skulle tage højde for et klik og så alle interaktioner imellem spillere, hvorimod den på nu værende skal kommunikere pr. hver eneste klik - altså rigtigmange enkeltvis interaktioner.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Umiddelbart tror jeg at det ville lette serverne at modtage én samlet støtteanmodning i stedet for 80 små f.eks.
Problemet med KvK fortjener sin egen tråd synes jeg.

@ Hyne68: Jeg husker også tydeligt da man skulle ind og støtte manuelt i gamle dage, en ren tidsdræber, hvilket fik mig til at stoppe med at spille i lang tid. Jeg kom faktisk kun tilbage grundet KvK delen, hvilket jeg synes godt om. Der gik lige en rum tid før vi fik den nuværende støtteknap, hvilket helt klart var en forbedring og rent faktisk fik migtil at gide det her spil. Men jeg synes ikke vi skal tage til takke med den løsning. Jegser allerede gode spillere stoppe grundet for mange daglige handlinger og på sigt vil jeg også selv følge den vej hvis ikke der bliver gjort noget.

Jeg skulle også mene at det er muligt, støt-alle kunne samle alt i en samlet oversigt man så fik op til sidst, selvfølgelig vil en sådan knap måske have brug for lidt load tid, men det ville rent faktisk også være til at leve med. Jeg vil faktisk tro det rent spille teknisk ville mindske trafikken på IG's servere da den kun ville skulle tage højde for et klik og så alle interaktioner imellem spillere, hvorimod den på nu værende skal kommunikere pr. hver eneste klik - altså rigtigmange enkeltvis interaktioner.

Som jeg håber jeg fik udtrykt, så er jeg slet ikke modstander. Forslaget/opfordringen skal da bestemt sendes til rette vedkommende.
Jeg ville bare gøre opmærksom på, at hvad der lyder nemt og ladesiggøreligt i vores forstand ikke nødvendigvis er det rent teknisk/praktisk. Selvom man har en forestilling om, at det ikke får en indflydelse på den generelle spiloplevelse (læs: belastning af server), så forholder det sig ikke nødvendigvis sådan.
Og skulle IG ha´ en prioritets-liste fra mig, så ville øverste punkt være at gøre noget ved serverkapaciteten. Så KvK igen bliver en sjovere del af spillet, så forslag som dette kan rulles ud (såfremt det er en servertung implementering), og ikke mindst så fremtidige nye aspekter i spillet ikke influerer negativt i eksisterende aspekter.
 

DeletedUser2122

Guest
En støt alle knap giver i min optik ingen mening.
Hvis en sådanne fandtes, kunne man fra spiludviklers side ligeså godt fjerne muligheden for at støtte. og dermed også de fordele der gives til den enkelte spiller for udført " klik " . Og istedet indføre alt mo/po. Dermed ville det personlige forsvinde.
Støt er jo et tilvalg hvert enkelt spiller kan foretage sig. uanset om det så er kro, naboer, skattejagt eller andet. Og dermed også hver enkelt spillers valg om hvilke prioriteter vedkommende har .
Jeg selv f.eks. bruger ikke skattejagt, men kender mange der er glade for den feature.
Med introduktion af frøbank er jeg også stillet overfor fristelsen at mo/po naboerne, for at få den lille ekstra gevinst dette kunne give ud over mønt. Uden Frøbank, ja så var valget nemt. Ingen støt af naboer, fra min side.

Mvh.
Fugazi.
 

Hyne68

Aktivt medlem
En støt alle knap giver i min optik ingen mening.
Hvis en sådanne fandtes, kunne man fra spiludviklers side ligeså godt fjerne muligheden for at støtte. og dermed også de fordele der gives til den enkelte spiller for udført " klik " . Og istedet indføre alt mo/po. Dermed ville det personlige forsvinde.
Støt er jo et tilvalg hvert enkelt spiller kan foretage sig. uanset om det så er kro, naboer, skattejagt eller andet. Og dermed også hver enkelt spillers valg om hvilke prioriteter vedkommende har .
Jeg selv f.eks. bruger ikke skattejagt, men kender mange der er glade for den feature.
Med introduktion af frøbank er jeg også stillet overfor fristelsen at mo/po naboerne, for at få den lille ekstra gevinst dette kunne give ud over mønt. Uden Frøbank, ja så var valget nemt. Ingen støt af naboer, fra min side.

Mvh.
Fugazi.

En støt-alle knap er måske ikke hensigtsmæssig. Men som jeg mener en foreslog, så i det mindste en Støt-alle-Venner-knap og en Støt-alle-Klanfæller-knap. Det er da 2 sociale grupperinger man ikke ville fravælge støtte af?
 
Så vil jeg da bringe mit smertensbarn op, veksling af mønt til FP.

Det er da lige så slemt, at skulle veksle mønt til FP, da man kun kan købe 1 FP af gangen op til max 10 FP, herefter skal de bruges, og så kan man starte forfra på klikkeriet. Det er for mig endnu mere irriterende end Støt/besøg rutinen, da det kunne løses ved et snuptag, men Inno ønsker åbenbart ikke at gøre spillet brugervenligt.
 

DeletedUser40

Guest
En angrib alle naboer knap, :eek: *griner*.

Jeg må give min støtte til ideen om at lave en støt alle venner eller klanfæller, knap, det ville minimere alt det kedelige og give mere tid til det spændende som vel er grunden til at man spiller spil ;).
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser623

Guest
En støt-alle knap er måske ikke hensigtsmæssig. Men som jeg mener en foreslog, så i det mindste en Støt-alle-Venner-knap og en Støt-alle-Klanfæller-knap. Det er da 2 sociale grupperinger man ikke ville fravælge støtte af?
En støt alle knap giver i min optik ingen mening.
Hvis en sådanne fandtes, kunne man fra spiludviklers side ligeså godt fjerne muligheden for at støtte. og dermed også de fordele der gives til den enkelte spiller for udført " klik " . Og istedet indføre alt mo/po. Dermed ville det personlige forsvinde.
Støt er jo et tilvalg hvert enkelt spiller kan foretage sig. uanset om det så er kro, naboer, skattejagt eller andet. Og dermed også hver enkelt spillers valg om hvilke prioriteter vedkommende har .
Jeg selv f.eks. bruger ikke skattejagt, men kender mange der er glade for den feature.
Med introduktion af frøbank er jeg også stillet overfor fristelsen at mo/po naboerne, for at få den lille ekstra gevinst dette kunne give ud over mønt. Uden Frøbank, ja så var valget nemt. Ingen støt af naboer, fra min side.

Mvh.
Fugazi.

Som spillet nu engang er lavet, kan alle vel godt se at der er fordele ved at spille alle 4 dk-servere og med teoretisk 80 naboer, 80 klanfæller og 140 venner bliver det til 300 klik pr. server, så har vi 140x2 som vedrører kroen altså 580 kedelige klik på daglig basis pr. server, og her er så klik for at bladre udelukket. Det ville så også være til at leve med hvis man spillede på en enkelt server, men ak ak sådan er IG spil bare ikke skruet samme, da disse har for vane at servere skal dele konto på højeste værdibaserde ressource, så som gamer - og ikke en som bare spilder sin tid - spiller spillet må man så slave sig igennem ikke mindre end 4 dk-servere altså 4 x 580 klik ialt 2320 klik. og man skam ikke bare klikke derud af, næeh nej, man må skam vente på IG's systemer som ofte lader tiden gå på load tider, eller andre fortyrrelser som nogengange tvinger folk ud i at reloade game. Jeg er bange for at det er den slags som på sigt for mange til at vælge noget andet.

Jeg synes du burde sende den her videre til spiludviklerne, istedet for at forsvare et klik tyrani som vi er rigtig mange som er trætte af.
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg sender gerne forslaget videre til spiludviklere. Mine egne vurderinger skal ikke være afgørende for om spiludviklerne skal have muligheden for at se et forslag .
Om det så giver en ændring af antal klik eller ej kan jeg ikke garantere.
Men jeres forslag og bekymringer er nu videresendt .

Mvh.
Fugazi
 
Top