Forge-point op til diskution?

DeletedUser194

Guest
Hey,

Nu da jeg har prøvet spillet nogen tid, vil jeg gerne dele min mening med jer ang. Forge-point, omkring det faktum at man maks kan have 10 point.

Jeg synes så absolut at 10 point grænse er for lidt. Jeg synes et minimum bør være 12 point. Det giver simpelthen ikke mulighed for en ordentlig nattesøvn, eller lidt ro om aftenen.

I mit eget tilfælde, når jeg skal putte datteren om aftenen, lige nå at falde til ro inden jeg skal sove... Op igen og spise morgenmad. Det kan man simpelthen ikke gøre på under 10 timer.

Jeg har siden jeg startede slukket computeren som det sidste, inden jeg gik i seng. Startet computeren efter morgenmaden, dog har jeg aldrig kunne nå at holde den under 10 point om morgenen.

Jeg synes ikke det kan være rigtigt, at man skal stå op midt om natten, bare for at kunne udnytte sine point.

Jeg er helt med på, at et spil som dette skal kræve høj online tid. Jeg bruger selv enorme mængder tid, men jeg synes simpelthen det er for ringe, at man lægger op til at spillere ikke kan sove om natten, undvære morgenmaden eller lade kone og børn gå i seng alene, fordi man ikke har tid (Forge-point skal jo bruges)

Med en grænse på 12 timer, giver det lidt mere rum.

Unge hjemmegående mennesker og børn, påvirkes selvfølgelig knap så meget som jeg selv her, men de bør ikke være den eneste målgruppe.

Hæv "cappen" til 12 point! ;)

Hvad synes i andre?

Mvh Peter
 

DeletedUser17

Guest
Jeg er enig, der er også andre ting jeg syntes de kunne gøre bedre. Dette er jo altså et browser-strategy-spil. Det burde ikke (udelukkende) opfordre spillere til at være på hele tiden. Jeg syntes også Forge-point cappen skal være højere. Og jeg håber de lytter på vores feedback, for det er det det er, og spillet er i beta, så hvis de ikke lytter til os, kommer de ikke videre :) Men fed idé, Neon, +1 internetz til dig :p
 

DeletedUser66

Guest
Ja spillet mangler en 12 timer, ligesom der mangler en 12 timer i vare- og forsyningbygningerne
 

DeletedUser194

Guest
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med det emne på sinde.

Det skal jo lige tilføjes, at jeg selvfølgelig bruger alle mine Forge-point, inden at jeg logger af. Det er ikke sådan at jeg lader den stå med 2-3 point og derfor har problemet. Jeg sørger altid for at den står på nul point, inden jeg logger af.

Problemet rammer jo kun de mennesker med job og familie, hvilket nok er de fleste.

Jeg gætter på at de færreste med job og/eller børn, kan holde denne ramme med 10 point.

For udviklerens synspunkt, mår det jo være en fordel at ramme en bred målgruppe, således at det også er folk med job og familie, som gider spille spillet her. Det giver jo en større indtjening.

For at sætte det lidt i perspektiv, så siger man jo at vi generelt skal have otte timers søvn. Det giver os altså to timer til at putte børnene/konen/kæresten. Vi skal også lige nå at falde i søvn (vi har jo ikke en sleep timer, som computeren har) og vi skal også lige vågne og have noget mad osv. Dertil er to timer lige i underkanten.

Jeg håber at vores moderator og de øvrige danske repræsentanter vil forstår pointen, samt støtte os op om dette her overfor udvikleren :)
 

Daenerys

Medlem
Jeg kan kun tilslutte mig det der er skrevet. Det vil være en klar forbedring med mulighed for 12 forge-point og 12 timers intervaller.
 

DeletedUser

Guest
Allerførst vil jeg lige påpege, at selvom det er sendt videre, kan det være at udviklerne og cheferne beslutter, at der ikke skal laves om på det, og der har jeg desværre intet mere at sige. Nu har jeg sendt det videre og tilføjet grundene til en ønsket ændring.

Mht. mine meninger, så er de lidt blandet.

Der er en grund til at de har sat det til 10 point (strategi og spilletid er 2 jeg lige kan tænke på), og mennesker sover generelt 8-9 timer i gennemsnittet, så 10 point burde være nok for de fleste. Man kan ikke forvente at spillet bliver lavet om for at følge et mindre antals sovevaner. Så kunne man også sige, at det istedet burde være 24 point, fordi andre kun kan logge på én gang i døgnet osv.

På den anden side kan jeg selvfølgelig godt se det fra dit og mange andres synspunkt, og 12 point ville også passe bedre med vores 24 timer i døgnet. Og når det kun er 2 point burde det ikke have så meget at sige for selve spilletiden.

Men nu må vi se hvad de siger. Desværre kan der gå et godt stykke tid, da det bliver diskuteret blandt overhovederne.

P.S. Jeg har åbnet for forummet, så man stadig kan diskutere emnerne, men man kan ikke oprette tråde.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ganske enig med Neon, og andre her om, at plads til 10 forgepoint er i underkanten - det gælder både nat- og dagrytme for unge og voksne.

9 timers arbejde dagligt + transporttid giver ikke mulighed for indsamling.
8-9 timers søvn er måske nok normalen selvom nogle sover en del mindre - men det er 8-9 timers effektiv sovetid og det kan næppe anbefales, at gå direkte fra en pc i seng eller hoppe direkte ud af sengen til pc'en. Tværtimod ;)

Jeg forstår spiludviklerne forsøg på at "inspirere" os til flere indlogninger i løbet af et døgn, men finder 10-timers intervallet unødigt og upassende :)

/Isodora :)
 

DeletedUser66

Guest
Jeg syntes ikke at det er forge-point der er det største problem, at man går glib af 1 eller 2 points betyder ikke så meget, men at der mangler en 12 timer produktion i sine forsynings bygninger er nok det jeg savner mest.
Men på den anden side er der jo en støre mulighed at hente en støre naboskat.
 

DeletedUser

Guest
Heh så kunne man vel ligeså godt gå linen ud og sige at det var plads til 24 forgepoint, svarende til døgnets timer!! Det er jo også den option man har på produktion af handelsvarer (en dårlig mulighed, men dog en mulighed :eek:)

Bidrag fra naboerne er altid rart, også selvom man måske skal "ryste" dem lidt før de slipper det skyldige beløb :ninja:
 
Top