Forslag og Ideer 2021

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
logo.png

Kære konger og dronninger


Vi håber I nyder de første forårsdage!

I juni (til version 1.209) planlægger vi at lave en opgraderingspakke der indeholder ønsker til ændringer og forbedringer indsamlet blandt de forskellige landes spillerfællesskaber. For at forklare begrebet nærmere så dækker en opgraderingspakke typisk en to-ugers periode, hvor vores udviklerhold arbejder på bestemte emner, og i denne to-ugers periode vil de helt fokusere på at forbedre jeres spiloplevelse og øge kvaliteten af Forge of Empires, primært baseret på feedback og ønsker fra jer, vores spillere

Fordi dette vil være vores vigtigste prioritet for den pakke, og vi ved at gøre dettte ønsker at forbedre spillet for jer spillere, med ændringer målrettet brugervenligheden, er vi af den overbevisning at det er vigtigt at involvere jer så vi kan få en idé om, hvilke forslag I synes er vigtigst!

Vi beder jer om at skrive jeres forslag i kommentarfeltet nedenfor. Før I begynder, er vi dog nødt til at angive nogle grundregler.

For det første, på grund af tidsbegrænsninger, bliver vi nødt til at sætte en skæringsdato den 26. marts. Vi beder jer om at skrive jeres forslag inden, da de ellers vil de ikke blive taget i betragtning.

For det andet beder vi om, at forslagene er realistiske og baseret på, hvad der kan opnås inden for denne tidsperiode. Hvis forslaget er en ambitiøs helt ny funktion eller en væsentlig ændring af spillet, er det ikke noget som kan sendes videre eller overvejes til denne spillerfællesskabs pakke. Vi beder jer også om at tjekke vores generelle side omkring forslag før I skriver. Selvom vi er nødt til at sætte visse begrænsninger er vi stadig meget interesserede I at få at vide hvilke funktioner/værktøjer som I mangler indenfor Forge of Empires som vil kunne være nyttige eller hjælpsomme i jeres hverdag.

For det tredje beder vi jer om, udover at indsende forslag, at fortælle hvad I synes om de forslag som andre spillere indsender ved at markere dem I bedst kan lide med et "synes om". På den måde kan vi få en overblik over populariteten af de forskellige forslag.

[IMG width = "1097px"]https://media.innogamescdn.com/com_FOE_xx/misc_assets/Smashthatlikebutton.jpg [/ IMG]

Endelig må vi også gentage at det for ethvert forslag gælder at der ikke er nogen garanti for dens gennemførelse. Vi er selvfølgelig taknemmelige for den tid, I bruger på at indsende forslag og vil overveje alle som indsendes indenfor tidsrammen men vi vil kun være i stand til at gå videre med et par få (baseret på popularitet og vores evne til at implementere dem i spillet) . Så husk det, når I videresender jeres forslag. Ingen forslag er dog glemt selvom de måske ikke kommer med i denne pakke, men vil indgå i fremtidige overvejelser i spillet så kom med alle jeres bedste ideer.

Med alt dette sagt glæder vi os meget til at læse jeres ideer og ser frem til at læse hvad I har skrevet i denne tråd!

Tak fordi I spiller Forge of Empires!

Med venlig hilsen
Jeres Forge of Empires-team.
 
Senest redigeret:
Hærstyring - Generelt
Under hærstyring bør vi selv kunne administrere hvilke enheder, som ønskes vist eller rækkefølgen de vises i.
1615810278606.png
Begrundelsen for dette er, at der er enheder som bruges i mindre og større grad
Enhederne som byttes mindst ift. den primære opsætning, der er de ofte “i vejen” og reelt set bare er til gene når der kæmpes. Med muligheden for selv at kunne administrere hvilke enhederne der enten skal vises eller i selvvalgt prioriterede rækkefølge.

Hærstyring - Afventede enheder
Ligeledes ville det være rart hvis funktionen afventede enheder blev placeret et nemmere tilgængeligt sted, så man ikke behøvede at gå til sidste side.
Den kunne fx omdøbes til “Enhedsoverblik”, hvor alle ens enheder er listet.
1615810278648.png

Hærstyring - Klanslagmarken
Tilføj nem adgang til hærstyringen, når man er inde og kigge på kortet.

PC
KS PC.PNG

Mobil
KS Mobile.jpg
 
Senest redigeret:

War 2

Medlem
1. Videreudvikle "chat" funktionen så man kan skrive pb's til folk i stedet ved at søge på deres navn i stedet for at finde deres navn i en af de andre chats og trykke "hvisk". Chat funktionen er nyttig, da den er mere interaktiv og et hurtigere kommunikationsmiddel i spillet end fx beskedcenteret. Ville også være dejligt, hvis der var mulighed for at ens beskeder under chat ikke forsvandt og man havde mulighed for at gemme en chat eller lign. Tilmed måtte små notifikationer som et lille hak eller lign også gerne indtræde for at indikere at en ny besked var sendt under en af de pågældende chats.

2. Derudover kunne det også være gavnligt, hvis man kunne se hvornår folk sidst var online på en anden måde end at de har støtter en eller under klanfanen, hvis man er leder i klanen. Dog kunne det være "optional" så man kunne fravælge at se andre online og dermed heller ikke selv fremstå online og omvendt.
 
Senest redigeret:

Jimse

Aktivt medlem
Flere klanstyrkeniveauer må være en selvfølge i en sådan opdatering.
Klanstyrke er det som spillet er bygget om omkring. KE giver klanstyrke, ekstra 25% hvis man vinder, KvK giver klanstyrke, flere sektorer giver mere klanstyrke, KMS giver klanstyrke og fragmenterne giver ærestatuer, som giver klanstyrke.
 

Pawaw

Nyt medlem
KS i sin nuværende form med et loft på 1000 MMR. Det er hverken sjovt for de stærke klaner eller de mindre stærke klaner. De små klaner bliver kørt over og får minimalt udbytte fra KS. Det er heller ikke sjovt at være i en af de større klaner, og så komme sammen med mindre stærke klaner. Mindre klaner låses og store klaner får ikke kampe nok. Og med snart 3 Diamantligaer som standard på A serveren, så er det alt for ofte at det ikke er sjovt for nogen klaner!
Prøv at læse på de forskellige Globale Chat's.. Der er konstant utilfredse medlemmer fra de mindre stærke klaner, som ytrer sig om at de bliver låst og det ikke er sjovt !!! Og det forstår man jo godt, men hvis man er i en stærkere klan, så kan man jo ikke bede sine klanfæller om at tage 5-10% af de kampe de normalt ville kunne tage... Så mister de jo også interessen ;-)
Så kære Inno Games kan i se det samlede billede ? Alt for mange mister interessen hvis ikke der kommer bedre opdeling af klanerne i KS.

Mulige løsninger på denne evige kilde til frustation hos både større og mindre klaner:
A) Man kunne fjerne loftet på 1000 MMR og simpelthen tage fra toppen af når klanerne skal fordeles.
B) Lave flere inddelinger / Ligaer, men ville foretrække A) da det viser en mere korrekt styrke på en klan.
C) lave om på antallet af klaner på et kort, til max 4, eller lave større kort med flere provinser
C2) Stadigt væk tage fra toppen af når runderne laves.

Udfordringen er jo nok at det er en kodning der laver inddelingen, og hvis der er få parametre, så som kun MMR der skal inddeles efter og mange klaner har 1000 MMR, så vil der angivetligt være stor forskel på den stærkeste klan med 1000 MMR og den mindst stærkeste klan med 1000 MMR. Så hvis man fjernede loftet, så ville det stadigt kunne fungere med få parametre for at få opdelt klanerne efter MMR, men mere retvisende.

Man kunne som ekstra tiltag udbygge KS endnu mere, med at lave det på tværs af servere, lige som med KE, så man ikke altid mødte de samme klaner.
Det ville selvfølgelig "tvinge" spillere som spiller på flere servere til at vælge servere efter prioritering. Men det ser jeg ikke som et problem.
Venlig hilsen en spiller som er ved at miste lysten til KS
 

ditto6000

Aktivt medlem
Klanhandler eller offentlige handler...Vil foreslå at der ud for hver handel kan markeres eller ikke markeres om det er klanhandel eller ej så du kan skifte ved hver uden handlen skal slettes for at oprettes igen om man vil ændre på det.
 

Vedhæftede filer

  • KLanmarked.jpg
    KLanmarked.jpg
    292,8 KB · Set af: 9

War 2

Medlem
Forslag om at lave en bjælke på handelspladsen til at specificere venner ligesom man kan vælge klanfæller, naboer og tilgængelige tilbud.
 

Ole.

Nyt medlem
Fjern det iriterende delay på gentagne opgaver som blev indført i seneste release (i PC udgaven) - Man orker næsten ikke gentagne fra pc længere :(
Inno må kunne finde en bedre metode til at afsløre folk der snyder med scripts og udelukke dem. Det er bestemt ikke løsningen at straffe os der ikke snyder.
 

Smadr

Nyt medlem
”Gentagne opgaver” har været en del af min spillestil i årevis, og en rutine jeg bevidst har brugt hver gang jeg høstede. Derved har jeg kunne indløse en præmie, hver gang jeg høstede et vist antal mønter, et vist antal forsyninger eller brugte et vist antal Forge Points.

Jeg kan forstå, at FoE er utilfredse med denne spillestil og har gjort sideskiftet 250% langsommere for at irritere de brugere, der benytter sig af denne. Og det må jeg sige, at det har gjort, for denne rutine er nu blevet så langsommelig, at jeg ikke gider den mere.

Er Château Frontenac, som jo netop blev til for at understøtte denne spillestil, nu overflødig? Jeg mener, der findes jo masser af bygninger, der giver mønter, som kunne stå i dens sted. Bliver Château Frontenac den næste bygning jeg sletter, når jeg har pladsmangel?

Og hvorfor dog slå ned på en bestemt spillestil, som eksisterer på lige fod med andre spillestile, f.eks. handlende -, militær – og byggespillestil?

Mit bidrag til forbedring af Forge of Empires er derfor at FoE bør tilbagerulle ændringerne af ”gentagne opgaver”. Det er en spillestil på lige fod med andre.

Mvh

Smadrekonen
 

EB-9

Medlem
Fjern det iriterende delay på gentagne opgaver som blev indført i seneste release (i PC udgaven) - Man orker næsten ikke gentagne fra pc længere :(
Inno må kunne finde en bedre metode til at afsløre folk der snyder med scripts og udelukke dem. Det er bestemt ikke løsningen at straffe os der ikke snyder.
Denne del kan ikke vente til juni - men skal meget løses meget snart - det er simpelthen blevet så demotiverende at bruge gentagne opgaver - så man helt mister spilleglæden
 

EB-9

Medlem
”Gentagne opgaver” har været en del af min spillestil i årevis, og en rutine jeg bevidst har brugt hver gang jeg høstede. Derved har jeg kunne indløse en præmie, hver gang jeg høstede et vist antal mønter, et vist antal forsyninger eller brugte et vist antal Forge Points.

Jeg kan forstå, at FoE er utilfredse med denne spillestil og har gjort sideskiftet 250% langsommere for at irritere de brugere, der benytter sig af denne. Og det må jeg sige, at det har gjort, for denne rutine er nu blevet så langsommelig, at jeg ikke gider den mere.

Er Château Frontenac, som jo netop blev til for at understøtte denne spillestil, nu overflødig? Jeg mener, der findes jo masser af bygninger, der giver mønter, som kunne stå i dens sted. Bliver Château Frontenac den næste bygning jeg sletter, når jeg har pladsmangel?

Og hvorfor dog slå ned på en bestemt spillestil, som eksisterer på lige fod med andre spillestile, f.eks. handlende -, militær – og byggespillestil?

Mit bidrag til forbedring af Forge of Empires er derfor at FoE bør tilbagerulle ændringerne af ”gentagne opgaver”. Det er en spillestil på lige fod med andre.

Mvh

Smadrekonen
Helt enig - det er blevet så demotiverende at man mister spilleglæden - dette skal løses meget snart og kan ikke vente til juni.
 

Gnavpotten

Medlem
Mindsk effekten af belejringslejre i KS. I dag giver de 24% mindre udmattelse pr. stk. Ved at mindske effekten af en belejringslejr til fx 10% vil større klaner stadig have en fordel, og mindre klaner vil have en chance for at komme ind på kortet, da antallet af kampe for alle klaner vil blive det mindre, da ingen så kan kæmpe gratis.

Alle er jo efterhånden enige om at fælder ikke bygges, så reelt bruges belejringslejre kun til at nogle klaner kan kæmpe gratis med 3-4-5 belejringslejre hele dagen. Mindre klaner presses ud i kreds fire hele tiden og kæmper med 0 eller 1 belejringslejr, og får aldrig den fordel større klaner har.

Ved at mindske effekten af en belejringslejr til fx 10% vil større klaner stadig have en fordel, og mindre klaner vil have en chance, da antallet af kampe fordeles bedre.

Ja man lukker dermed en guldrandet forretning for nogle spillere, men tilgengæld kræves det at alle klaner spiller strategisk, da man pludselig skal overveje hvor man kæmper, da man så ikke har så mange kampe. Det vil give spændingen og det strategiske tilbage i KS, og mindske forskellen mellem meget aktive og mindre aktive klaner.
 
Top