Halloween Begivenheden 2020

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter årets Halloween begivenhed her

NewHallLogo.png


QG_HW20-_CREEPY%20RINGMASTER.png
"Besøgende! Velkommen hver og en til det mest spektakulære sted på jorden! Jeg er ringmester, og der venter jer, mine gæster, en stor overraskelse. Kom den her vej…"

Hej spøgelser og Genfærd,
I dette års Halloween-begivenhed vil jeres opgavestiller være sprechstallmeisteren. Han viser jer vej mellem attraktionerne og inviterer jer til at deltage i hans rundvisning af hans tågede tivoli. Denne halloween opgaverække giver jer 30 hurtig opgaver og derefter 21 ekstra daglige opgaver.

Halloween begivenheden vil være aktiv fra den 15. Oktober til den 3. November 2020.


Main.png

Dette års Halloween-begivenhed giver jer mulighed for at udforske et mørkt og skræmmende tivoli. En underlig tåge dækker det, så I bliver nødt til at bytte billetter til specielle værktøjer for at fjerne tågen, der skjuler jeres vej, og nogle sjældne skatte.

Når I åbner begivenhedsvinduet, vil I se det tågede tivoli med opbevaringskasser spredt ud over det hele. Find vej gennem den, spred tågen med de tilgængelige værktøjer på venstre side af jeres begivenhedsskærm: et lys, en lommelygte og en lanterne..

flashlight.png

Ved at gennemføre begivenhedsopgaver kan I samle billetter, som I kan bytte til forskellige værktøjer i begivenhedens værktøjsbutik. De hjælper jer med at fjerne tågen og finde præmierne som er gemt nedenunder. Brug dem klogt, da hvert værktøj har et specifikt effektområde, som kan bruges til at lave en vej gennem tivoliet, og undervejs kan I finde skjulte græskar, der indeholder belønninger af forskellige værdi (inklusive en chance for at vinde den daglige særpræmiel!) såvel som eftertragtede pærer (saml nok af dem og i får en værdifuld hovedrpræmie). Pas på cirkusets opbevaringskasser i tågen - I kan ikke gå igennem disse og bliver nødt til at gå rundt om dem.

Tickets2.png

I kan også finde billetter i de normale hændelser rundt omkring i jeres byer.

Ulvens husKlovnens HusDæmonens hus
Wolf.png
Clown.png
Demon.png
Giver angrebsbonus til den angribende hær​
Forøger vareindtægten​
Forøger antallet af Forge Points​

Hovepræmien i år er Rædslernes hus, en opgraderbar bygning på 4x3 med 7 niveaer.

Hal_wolf.png
Hal_demon.png

Når I når det sidste niveau, kan du vælge mellem de tre bygningsmuligheder ovenfor. Rædslernes hus vil give mønter og befolkning samt et forsvars boost til din angribende hær. Når det er motiveret, genererer Rædslernes hus også varer fra din nuværende alder, forsyninger og Forge Points (husk at hvis bygningen ikke er motiveret kan den plyndres). Derudover vil bygningen også give negativ glæde.

Bygningen og dens opgraderingssæt kan fås blandt begivenhedens hovedpræmier og som belønning for milepæle i begivenhedens opgaverække. For at få hovedpræmien skal I samle 20 pærer. Pærer er en speciel belønning, der bringer jer tættere på hovedpræmien. Når I har samlet 20 pærer, modtager I den shovedpræmie, der vises øverst i begivenhedsvinduet.

Boo_achievement.png

I vil også kunne finde flere korte opgaverækker som belønninger i det tågede tivoli (repræsenteret af noget uhyggeligt legetøj), og når I gennemfører disse vil I få særlige belønninger. Disse opgaverækker er adskilt fra hovedbegivenhedens opgaverække, men deres eksistens betyder, at I potentielt kan arbejde på opgaver samtidigt.

Legetøjet kan findes, mens I bevæger jer gennem tivoliet, og når I samler et af dem op , vil det være tilgængeligt for aktivering i jeres legetøjssamlingsvindue i hovedbegivenhedsvinduet. I kan aktivere så mange legetøjsopgaverækker, som I vil, så længe de ikke er de samme! Når Iu er færdig med et, vises et flueben ved siden af det legetøj. I kan finde og samle mere end et af hvert legetøj, og sansynligheden for at finde dem afhænger af deres sjældenhed.

Toy%20Collection.png

Når I har fundet og løst alt det skjulte legetøj kan I få den særlige værdifulde samlerbelønning ved at klikke på "Hent" knappen som vil blive synlig i vinduet.

Boo_achievement.png

Det er ikke alt! Hvis I ikke fik chancen for at deltage i vores tidligere Halloween begivenhed så har I nu muligheden for at få sidste års hovedpræmie: Det forladte psykiatriske hospital! Sidst men ikke mindst får I som altid muligheden for at vise jeres fremgang til venner og naboer, ved at få en af de to nye temaportrætter. Disse kan I få i hovedopgaverækken. Klovnen er en del af belønningen for dem som finder og løser alle legetøjsopgaverne:

Avatarsnew.png

Skulle I have nogle kommentarer, spørgsmål eller problemer, så fortæl os det venligst her!. Vi ser frem til at læse jeres We're looking forward for your feedback :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team
[/Spoiler ]
 

Morten70

Medlem
Vil vove at påstå at % chancen for at få de sjældnere dukker/bamser på halloween-eventet er sat til at være alt for lille.
Efter at have været igennem 43 opgaver (og 14 bamser/dukker) på c-serveren og hvad det giver af billetter. og har blotlagt alt undervejs.
Og på E-serveren 33 opgaver og 6 bamser/dukker og tilsvarene blotlagt alt undervejs.
Og jeg køber kun "pakker" for mine billetter (ikke enkelt-ting)
På trods af dette, har jeg endnu til gode at se en eneste af de 3 "sjældne" bamser/dukker (Annabelle, Trixiebelle og aben)
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Vi kan godt være enig i at det burde være nemmere. Dog mangler jeg kun en Betty Lue. Sidste år var det samme. Der fik jeg heller ikke dem alle. Så det er ikke blevet sværre i år end sidste år :)
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Nåh hvor specielt. Jeg fik alle bamser inden for de første dage af begivenheden. Og har sådan set fået alle bamser igen, på nær den med aben. Så jeg er næsten omvendt til at tænke om de havde gjort det nemmere. :-D

Så ja, både godt og skidt åbenbart kan jeg forstå.
 

codenerd

Nyt medlem
Jeg vælter i bamser på nær Trixiebelle, det handler vist mest bare om hvor heldig man er eller ej :) Men 4 gennemløb på bamsesættet og alle 4 gange har jeg ventet på Trixie... tror ikke hun kan lide mig
 

Gnavpotten

Medlem
44 bamser i hus. Mangler stadig psyko Pete.

Knap 5000 billetter brugt i går. Jeg fik 5 opgraderingssæt til psyko hospitalet. Jeg brugte endda 2695 diamanter og fik nada ekstra.

Jeg er en spiller i højt niveau.

Spillere i lavere niveau, eller spillere der har diamantbyer på andre servere (Læs lavere pointscore på de servere) melder om flere fuldførte bamse gennemløb og fuldt hus med opgraderinssæt i går. En meldte om 9 sæt.

De tyskere der sætter de her ods, har tydeligvis gjort det sværere for profiler med mange point på serveren og nemt for spillere med lavere point.

Blot min påstand ;-) De ved godt hvem der køber diamanter, og de skal selvfølgelig ikke have alt foræret.

De gør snart at folk dropper det her spil
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
@Martinel Jeg spiller på beta, og er i KT. Fik ikke alle bamser. Det er tilfældigt hvem der får antal af bamser
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Fik for første gang alle 8 quest lines siden de indførte dem i sin tid til spillet, så det er rart at prøve det også, men jeg vil sige at droprate på dagens præmie ikke er særlig god i år. Jeg brugte alle billetter samlet fra quests, hændelser og alt fra de ekstra quest lines af billetter og værktøjer og jeg ramte kun dagens præmie 2 gange, så det var en meget lav hitrate i dette års Halloween event.
 

Gnavpotten

Medlem
@Martinel Jeg spiller på beta, og er i KT. Fik ikke alle bamser. Det er tilfældigt hvem der får antal af bamser

Jeg har nu samlet 51 bamser. Jeg har stadig ikke fået nr. 8 psyko pete

Det er dæleme da mystisk at jeg de tre gange der har været disse arkæologi events stadig aldrig har samlet 8 forskellige af det der nu skal samles. Just saying. Og jeg har immervæk brugt omkring 3000 diamanter ud over de billetter man samler. Og 51 bamser har immervæk givet ca. 1000 ekstra billetter
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg har nu samlet 51 bamser. Jeg har stadig ikke fået nr. 8 psyko pete

Det er dæleme da mystisk at jeg de tre gange der har været disse arkæologi events stadig aldrig har samlet 8 forskellige af det der nu skal samles. Just saying. Og jeg har immervæk brugt omkring 3000 diamanter ud over de billetter man samler. Og 51 bamser har immervæk givet ca. 1000 ekstra billetter
Føler din smerte da jeg selv har stået i samme situation. Først gang det var der bruge jeg det hele samt 10.000 dias og jeg fik aldrig den sidste, så tilfældigheden er lidt for skæv imo.
 

CoolRap

Nyt medlem
Jeg er helt enig i debatten om at det er alt for svært at få de sidste bamser/dukker og aben i x-tra opgaven, hvilket gør at alle os som har kæmpet for at få dem er ikke blevet belønnet for vores iver. Tværtimod er vi kun blevet flået for forsyninger - penge - Fp og diamanter. Lidt vel smart for FOE og synd for alle os som trods alt har gjort forsøget. Det kan jo ikke være meningen at det kun er dem som investerer rigtige penge i spillet, som reelt har muligheden for at få denne præmie. Ergo denne taktik kan kun betegnes som en ommer FOE og fy på jer.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Jeg kan også være med i snakken her, i forhold til de begivenheden hvor man har kunne samle de her "ekstra opgaver"
Dog for første gang i en begivenhed fik jeg alle bamser ret tidligt faktisk, var ret overrasket. MEN når det så er, jo jeg har også kun fået psyko pete den ene gang, mens jeg har en del af de andre bamser.
Når det så er sagt, så er det både og med diamanter. I den her slags begivenhed, hvor du køre igennem et autogenereret kort af tilfældigheder, så du skal stadig være "heldig" for at finde en bamse. Selvfølgelig med flere "billetter" købt med diamanter, vil du kunne åbne for mere bane end normalt. Men til slut skal du jo stadig være heldig at få lige den bamse du mangler. Dette vil ingen diamanter kunne hjælpe dig med.

Så det er stadig et spørgsmål om hvordan begivenheden er lavet, der afgør om du vil "gennemføre" den.
Derfor var der for eksempel mange som elskede begivenheden med sank peter. Hvis i kan huske den, her skulle man "bygge fabrikker" så at sige og det kørte sig selv, også mens man ikke spillede. Det krævede lidt online tid, men til gengæld var der ingen tilfældighed, kun et spørgsmål om taktik.

Så ja desværre, vi læser alle jeres beskeder og skriver videre til udviklerne om oplevelserne.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg sidder tilbage med 20 bamser, heraf 16 Sir Storkrammer, men har ikke set skyggen af Trixie eller Pete.
Det kan da ikke være hverken svært eller urimeligt at sørge for at alle extras optræder mindst en gang hvis man kommer langt nok ind.
Jeg har to fuldt opgraderede rædslernes hus og fik et helt hospitalt også - så ja, jeg er langt inde og ja, så langt inde som man ikke kommer uden at bruge diamanter.
Kom nu ind i kampen Inno!
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Jeg har også klart modtaget flest storkrammer bamser.

Så ja, i forhold til beta snak, er det her også et gentagen emne, folk har svært ved at få de "ekstra" opgavers præmier. Og det er jo (desværre) sådan med alle de her begivenheder. Så det bliver givet videre og forhåbentlig vil næste begivenhed af den her slags være nemmere :)
 

Hyrde

Aktivt medlem
Fint der bliver givet tilbagemeldinger :)
Det behøver ikke være nemmere, blot det ikke er umuligt.
 
Top