Handel 2:1

DeletedUser

Guest
Kan ikke forstå hvorfor jeg højst kan give f.eks. 20 guld for 10 tov. Hvis jeg gerne vil gøre tilbuddet attraktivt og give lidt ekstra, er jeg alligevel bundet til højst at give 2:1
 

DeletedUser250

Guest
Det er vel lavet for at man ikke ser folk snyde med priserne, eller for folk ikke skal blive snydt for meget... Men jeg synes også det ville være en god idé at lave det om, hvis man nu vil give 50 jern for 5 granit. I det mindste have 10:1 forhold.
 

DeletedUser

Guest
Det er jo både godt og skidt med begrænsningen ... kan fint følge hensigten med den - at begrænse boosteraccounts og at gøre handel mere rimeligt for begge parter ...

dog kunne jeg da også godt ønske lidt mere fleksibilitet i begrænsningen, f.eks. så den varierede alt efter om man ønskede at handle varer indenfor egen tidsalder eller på tværs af tidsalderen.

synes det er fint med 2:1 / 1:2 indenfor egen tidsalder, f.eks. 10 sten for 20 tømmer eller omvendt, men kunne godt tænke mig at man lavede en algoritme der ændrede ratio hvis man handler f.eks. et eller to trin op eller ned i tidsalder ... når nu produktionsomkostningerne bliver fordoblet for hver tidsalder man går op så synes jeg jo det var rimeligt hvis begrænsningen så tog højde for det så det ved en tidsalder op eller ned blev lagt en fordobling på begrænsningen så man f.eks. kan give fire bronzealdervarer for en jernaldervare eller otte bronzealdervarer for en tidlig middelaldervare og selvfølgelig med omvendt fortegn når man bytter ned ad ...
 

DeletedUser

Guest
har da lige et forslag mere mht handel ... når jeg går ind på markedspladsen og klikker på "opret tilbud", så er alle varer jo markeret med en baggrundsfarve der passer til deres tidsalder. det er jo dejligt, da det letter overskueligheden en del. kunne rigtigt godt tænke mig hvis man på samme måde også gav varerne under "handel" samme baggrundsfarver, så man hurtigt kan danne sig et overblik over hvad tidsalder varerne i kolonnerne med tilbud og behov hører til :)
 

DeletedUser250

Guest
Beats idé med at det skal ændre sig over tidsalderen er helt perfekt, så er der stadig kontrol over handlen. Det ville klart være den bedste måde, nu når der allerede er lavet et salg forhold.
 
Top