Handelsforhold mellem tidsaldre

DeletedUser1714

Guest
Hej alle,:D

Jeg har lavet lidt beregninger på forholdene mellem tidsaldrene og er kommet frem til disse bytte forhold

20 mod 10 Bronzealder mod jernalderen
20 mod 10 Jernalderen mod tidlig middelalder
20 mod 10 Tidlig middelalder mod Højmiddelalder
20 mod 10 Højmiddelalder mod Senmiddelalder
20 mod 10 Senmiddelalder mod Industrialderen
20 mod 10 Kolonialder mod Den moderne æra
15 mod 10 (16 - 12) Senmiddelalder mod Kolonialder
15 mod 10 (16 - 12) Industrialderen mod Den moderne æra
16 mod 12 (16 – 12) Kolonialder mod industrialderen
15 mod 12 (16 - 12) Industrialderen mod Den Progressive æra
12 mod 10 (16 - 12) Den Progressive æra mod den moderne æra

Mit spørgsmål er jo så om I har tænkt på at forenkle forholdene som jeg har gjort i ()
Og er hensigten at det skal kunne være muligt at handle over 2 tidsaldre når man kommer over senmiddelalderen?

Kostprisen er regnet ud efter forsyninger, mønter og vare

med venlig hilsen

Denmara
 

DeletedUser431

Guest
Hvad mener du egentlig Denmara?
FoE tvinger jo ikke nogle til at handle med 1:2 eller 2:1 i nogen aldre. Det kan man jo selv bestemme.
Der er blot sat en max på 2:1 og 1:2
Men du kan jo sagtens handle 1,2:1
Er jo bare sætte de handler op. Hvad i vælger i den klan du er i er jo op til jer.
 

DeletedUser1714

Guest
Det jeg mener er, at hvis man vil/skal lave en fair handel efter kostprisen så hopper forholdet i de 5 nyeste tidsalder, og regner man efter kan man handle over 2 tidsaldre.
Men mit primære spørgsmåt er at jeg gerne vil have forholdet som i () hvilket gør handels forholdet mere overskueligt :))

giver det mening?
 
både og, for du mangler jo 3 væsentlige faktorer i beregningen (og hvor meget de skal vægte): befolkningen til at lave produktionen, fabrikkens størrelse og ikke mindst tidsfaktoren.
 

DeletedUser1714

Guest
Jo den ligner også min. men jeg har bare lavet den om i vareforhold og vil gerne lave den med faste forhold 1-2 til og med SM og fra og med SM 3/4 eller 12/16 forhold så man ikke skal bruge de 5-6 forhold som ellers er
 
Top