Helt ny og der er meget jeg ikke forstår

Mon den modige

Nyt medlem
Kan man tillade sig og spørge om ting der undrer mig som ny spiller. ???
Er det virkelig rigtigt at man ikke kan rotere de forskellige bygninger ?
Er der et trick til at få udvidelser til bygning af huse og produktioner ?
I overgangen fra en verden til anden - hjælper spillet så med hvilke produktioner der skal bibeholdes. Jeg synes lige nu at jeg har adgang til
rigtig mange produktioner men jeg kan ikke få lov at oplåse marker.

Hvordan fungerer det venne sjov med at polere - hvor mange har jeg om dagen til rådighed, hvis jeg trykker på støtte
har jeg så brugt den hjælp jeg havde eller kan jeg gå i den andens spillers verden og hjælpe med eks. at sidde i kroen, Har ikke helt fundet
ud at hvad der gør hvad.
Er det en fordel at være i en klan, eller skal man hele tiden bidrage til klanen ?
Har kun spillet 4 dage så bær lige over med mig og mine spørgsmål
 

tjocker

Nyt medlem
Hej Mon den modige og velkommen til spillet. Jeg kan da prøve at svare på nogen af dine spørgsmål.
1: Så vidt jeg ved kan man ikke rotere bygninger, de må sættes i byen som de kan.
2: Trick, næ hårdt arbejde. Produktioner kan dog få bonus så du kan lave flere varer, det er via det lille kort med N.
3: Nej spillet hjælper ikke, man skal selv vælge hvad man vil bruge.
4: Du kan støtte en ven 1 gang pr dag, trykker du på støt under navnet vælger spillet selv om du polere eller motivere en ven.
5: En fordel af være i en klan da du kan få masser af hjælp den vej bla med byggeplaner, medajler, fp osv. Om man skal bidrage til klanen kræver de fleste men står under deres klanprofil hvis det er tilfældet.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Intet kan roteres, manglen på rotering er en del af spillets udfordring.
Udvidelser eller marker låser man op løbende, der er et bestemt antal til rådighed pr. Tidsalder så jo længere du kommer frem jo flere kan du låse op.
en aktiv klan vil gavne din viden og dit spil en del så tænk over det. Man kan bidrage på mange måder i en klan så det behøver ikke være så svært, der er plads til alle et og andet sted Du kan læse klanenes profiler og se om de passer til dit behov og du spørger bare løs hvis der er noget, vi er mange der gerne deler viden ud.
Motivering og polering der også kaldes at støtte kan du gøre med alle på ventelisten, nabolisten og klanlisten og folk vil så støtte retur. De bygninger af dine der bliver støttet får ekstra udbytte frem til du tømmer dem eller hvis det er glædesbygninger så får de ekstra glæde nogle timer. Hold din befolkning entusiastiske så meget som muligt, så får du ekstra udbytte
 
Senest redigeret:

Hyrde

Aktivt medlem
Du kan prøve at søge på youtube - der er rigtigt mange gode forge of empires video'er derude også for helt nye.
Når man er så spritny som du er, er en god og aktiv klan, der tager nye ind, absolut en fordel. De kan forklare dig mekanismerne i spillet, hvilke bygninger der er de bedste at bygge, og hvilke storslåede bygninger du skal bygge fx for at få boost til din forsyningsproduktion.
Noget helt essentielt i spillet er du kommer ud på kontinentkortene og får fundet dine varelagre - det er nemlig afgørende for hvilke varer du skal lave i din by. Varer du har varelager til producerer 5 varer på 4 timer, de øvrige kun 1 vare på 4 timer. Dem du ikke har varelager til, kan du handle dig til. Her er en klan også god, for du handler gratis med dine klanfæller. Handler med øvrige koster 1 forskningspoint (fp) per handel. Det skal man også tænke på når man sætter handler op - for dem der skal købe er 100 for 100 billigere end 10 10 for 10 handler.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Hej Mon den modige
Bare spørg løs :D
Jeg vil foreslå dig at kikke lidt i vores WIKI, specielt de grundlæggende funktioner til at starte med https://dk.wiki.forgeofempires.com/index.php?title=Forside
Jeg vil også foreslå at du finder en klan der hjælper nye spillere, spørg evt i Global Chat vinduet
Quest systemer er en hjælp til hvad du skal gøre i spillet, prøv at løse opgaverne efter hånden som du får dem
Der er meget at lære i spillet og der er kommet meget nyt til siden jeg startede. Lad være med at jage i gennem tidsaldrene, sørg for at få samlet lidt vare m.m. før du skifter.
Når du støtter har du en mulighed for at samle byggeplaner til storslående bygninger.
Kik evt på dine naboers byer for at få ideer og husk, jo mere en bygning fiver samlet per felt, jo bedre er den.
Du har brug for vare, forsyninger, mønter, glæde, FP og selvfælgelig krigere og der er ikke meget plads i en by.
 
Top