Hvis du føler dig uretfærdigt behandlet

STTU

Nyt medlem
Som noget nyt i FOE, er support team gået ind og givet kompensation hvis du føler dig uretfærdigt behandlet.
Jeg har som grundlægger valgt at opløse min klan på E-serveren. I den forbindelse havde jeg nogle utilfredse medlemmer, der mente de kunne gøre krav på den gamle klans indhold ved bare at skrive til support, hvilket så også er lykkedes dem. For mig er der intet ulovligt i at opløse en klan som jeg hovedsageligt har bygget op. Jeg finder det derimod ikke okay at man kan tilgodese enkelte medlemmer fordi man føler sig trådt på og at man som support ikke kan eller vil spille ud fra spillets funktioner og regler.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg ville lade dem have den, men bede om at de skiftede navn. De har vel også været med til at bygge klanen op. Da jeg forlod E, omdøbte jeg klanen, valgte en ny grundlægger og sagde pænt farvel til dem.
Samme på B da nogle af os joinede en ny klan, var der en der ikke nåede med, hun fik lov til at beholde klanen og omdøbte den selv. Hun har den stadigvæk som en EN mands klan, det er helt fint med mig.
 

STTU

Nyt medlem
Nu er der nogle helt andre grunde til jeg valgte at opløse klanen .
Men jeg kan sagtens unde dem deres stjålne "goder". Det er mere princippet i at hvis man føler sig uretfærdigt behandlet af andre spillere i FOE, skal man blot skrive til support. De skal nok give det tabte tilbage, da jeg ikke tænker der kan laves så stor forskels behandling i spillet. Jeg har intet gjort forkert ved at opløse klanen da det jo er spillets egne funktioner og hvis ikke jeg opløste den var alle medlemmer alligevel smidt ud, så jeg undre mig mere over at man bare kan skrive til support og brokke sig og få det tabte tilbage.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Hvor længe har disse medlemmer været i klanen i forhold til dig?
De har sikkert også følt sig uretfærdig behandlet.
Jeg forstår godt at du undre dig og ja som grundlægger burde det være din ret at opløse klanen men er det retfærdigt over for dine medlemmer, der bliver hjemløse, det føler jeg ikke.
På D da jeg stadigvæk spillede der, valgte grundlæggeren at vi skulle fusionere med en andre klan. Vi var 10-12 der ikke ønskede det, ikke var klar til det så jeg fik lov til at beholde den gamle klan. Det var vist meningen at vi skulle følge efter men vi valgte at blive. Det føler jeg var fair da vi også havde været med til at opbygge klanen
 

Nicolo

Medlem
Enig med dig Happiness. (Du har sikkert haft dine årsager til at agere som du ville) men der er jeg ligesom Freja mere enig i at du nok bare skulle havde skippet videre og ladet dem spille. Der er vel ingen grund til at hvis man vil hoppe ud over en klippe at tage andre med.

men hvis hvad du skriver er sandt så forstår jeg på ingen måde InnoGames. Hvad ledelsen vælger at gøre med deres klan skal Inno ikke blande sig i, så længe det er indenfor spillets regler.
 

Lindsten

Nyt medlem
Jeg faldt lige over denne tråd og kan se, at Happiness har broket sig over at et flertal fra hans gamle klan. Har dannet en ny klan og fået genskabt noget af det vi mistede ved, at Happiness bare lukkede den gamle klan. Så vidt jeg ved, kan ingen og dermed ikke Happiness opbygge det niveau og det varelager som klanen havde, at han så vælger at gøre det han gjorde, er mindre pænt over for de mere end 70 medlemmer af klanen, som alle har bidraget til den placering vi havde. At man som enkelt person bare kan nedlægge en klan som Happiness gjorde - håber jeg for Inno's skyld fremadrettet ikke er muligt, da mange ligger rigtig mange timer i dette spil - som ikke bare kan skal øgelægges ved en persons handlinger.
 

Nicolo

Medlem
Jeg faldt lige over denne tråd og kan se, at Happiness har broket sig over at et flertal fra hans gamle klan. Har dannet en ny klan og fået genskabt noget af det vi mistede ved, at Happiness bare lukkede den gamle klan. Så vidt jeg ved, kan ingen og dermed ikke Happiness opbygge det niveau og det varelager som klanen havde, at han så vælger at gøre det han gjorde, er mindre pænt over for de mere end 70 medlemmer af klanen, som alle har bidraget til den placering vi havde. At man som enkelt person bare kan nedlægge en klan som Happiness gjorde - håber jeg for Inno's skyld fremadrettet ikke er muligt, da mange ligger rigtig mange timer i dette spil - som ikke bare kan skal øgelægges ved en persons handlinger.

jeg blandet mig ikke i hvad Happiness gjorde. Men som klan medlem er du med til st lave en klan og vælge hvem som skal bestemme den. Hvis du ikke ønsker den leder af klanen som der er, så fins en anden klan. I vores klan på B, har vi to “grundlæggere” så her kan den ene ikke bare skride og smide alle ud og slette det hele. Der er forskel på leder rettighederne. Men klanen tilhører ikke Inno og de skal
Heller ikke bestemme hvordan klanerne skal styres, det gør spillerne.

i vores klan har vi en leder gruppe på 13 spillere, som er med til at træffe beslutningerne. Der er en fælles aftale om at tunge beslutninger kræver et flertal og minimum en grundlægger er enig.
 

Lindsten

Nyt medlem
Med til historien er, at den gode Happiness fjernede alle de andre, som havde grundlæggerens rettigheder før han valgte at nedlægge klanen og samme fremgangsmåde kan gøres af andre, så ingen i absolut ingen er sikre på, at det ikke sker for alle klaner. Så det at man har flere som har grundlæggerens rettigheder betyder intet. Denne del "glemte" Happiness lige at fortælle, da han skrev hans indlæg.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
I vores klan på B, har vi to “grundlæggere” så her kan den ene ikke bare skride og smide alle ud og slette det hele. Der er forskel på leder rettighederne. Men klanen tilhører ikke Inno og de skal
Ikke korrekt, den ene grundlægger kan fjerne rettighederne fra den anden grundlægger og derefter smide alle inc. den nedgraderet grundlægger ud af klanen.
Der er ikke demokrati i vores små kongedømmer men enestyrer og at have vælge at give andre grundlægger rettigheder kræver tillid til hinanden.

At smide 70 medlemmer ud af en klan og lukke den ned er ikke ok i min bog, uanset om reglerne tillader det.
 

War 2

Medlem
Interessant at Innogames vil omgøre en spillers handling, der er en ældgammel beføjelse under klanfunktionerne. Uanset baggrunden for det om det så var moralsk forkasteligt eller ej betyder det vel, at Inno føler et moralsk ansvar i denne sammenhæng. Principielt er det interessant, at Innogames blander sig i sådanne sager, der i spillets forstand er en helt legitim funktion. Hvor langt vil de mon gå ift. at underminere spillernes trufne valg?
Var det ikke også noget med i en anden tråd, at en inaktiv grundlægger i en månedstid kan erstattes via supports intervenering?
 

War 2

Medlem
Hvis grundlæggerens magt skal indskrænkes skal det fx tilføjes så grundlæggere kun kan tildele, men ikke degrade hinanden. Support SKAL og MÅ ikke blande sig i sådanne affære det er jo en falliterklæring ift. at grundlæggerens beføjelser er for uindskrænkede og de så udelukkende handler på denne konkrete sag i stedet for at forbedre de interne magtstrukturer og rettigheder i klanerne.
 

Nicolo

Medlem
Ikke korrekt, den ene grundlægger kan fjerne rettighederne fra den anden grundlægger og derefter smide alle inc. den nedgraderet grundlægger ud af klanen.
Der er ikke demokrati i vores små kongedømmer men enestyrer og at have vælge at give andre grundlægger rettigheder kræver tillid til hinanden.

At smide 70 medlemmer ud af en klan og lukke den ned er ikke ok i min bog, uanset om reglerne tillader det.
Ok, tak for info. du har ret. Men wow, det giver da ikke meget mening.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg tror at folk skal være forsigtige med at give grundlægger rettigheder. Ser ud til at der er flere tilfælde hvor en grundlægger har slettet hele klanen, så pas på med fusioner hvis i ikke stoler på de nye grundlæggere.
 
Top