Ingame-Drillerier...?

DeletedUser1408

Guest
Jeg har et spørgsmål og har brug for hjælp:

Kan i ikke definere for mig, hvad ingame-drillerier er?
Hvorfor? Jo, for mig er det definereret som drillerier hvor målet er ingame. Det vil sige ikke noget om éns IRL-tilhørsforhold, religion og andet...men ting der foregår ingame. Hvordan éns by ser ud, éns profilnavn, éns klanmæssige tilhørsforhold og lign. MEN, det undrer mig så at på éns server er ingamedrillerier tilladt, mens på en anden server er man nærmest fanatiske med at få det til at være så tuttenuttet og "korrekt" som muligt...

Nogen der kan hjælpe med den definition?
 

DeletedUser

Guest
In-game provokationer er som udgangspunkt i orden. IRL-provokationer er ikke i orden.
Lige som med alt andet, så vil der være en gråzone, hvor alt skal vurderes. Da vi har 3 forskellige (nye) supportere - 1 på hver verden, så vil det altid blive vurderet lidt forskelligt.

Lav en ticket i spillet til supporten, så kigger vi på de konkrete sager sammen.
 

DeletedUser

Guest
1.
Definitionen er den vi normalt bruger:
Det er i orden at sige at du spiller grimt (spil-relateret provokation), men ikke at sige at du er grim (IRL provokation). Et lidt dårligt eksempel, da vi jo ikke kan se hinanden, meningen burde dog ikke være til at overse.
Dvs. så længe at kommentarerne er rettet til handlinger i spillet er det ok at drille.​

2.
Øgenavne er ikke OK.​

3.
Vi kan kun reagere på sager som bliver rapporteret.​
 

DeletedUser1408

Guest
"Da vi har 3 forskellige (nye) supportere - 1 på hver verden, så vil det altid blive vurderet lidt forskelligt."----> Det er jo lidt wierd...Det vil sige det handler om personlige forhold og ikke administrative regler?

"Øgenavne er ikke OK."---> Jamen, det er jo in-game-øgenavne...i modsætning til "In-game provokationer er som udgangspunkt i orden." som du selv skriver....!
 

DeletedUser1526

Guest
Hvordan skelner i imellem øgenavne og kæle-/kaldenavne?

Jeg går ud fra at det er i orden at kalde en spiller noget andet end brugernavn, hvis spilleren selv har givet lov til det. Jeg kaldte engang WBlancelot for Dance l Lot. Han grinede og svarede at det måtte vi godt kalde ham.

Da jeg kaldte TBAK for Tvebak blev jeg bannet. Fair nok, hvis han ikke vil kaldes det, men jeg vidste ikke, at han ikke ville kaldes det, før jeg blev bannet. Han havde ikke sagt noget om, om det var ok eller ej.

Magnolia har flere gange kaldt mig hunmis, og jeg har flere gange sagt, at det vil jeg IKKE kaldes. Jeg går ud fra at han ikke blev bannet, fordi jeg ikke har rapporteret..

Anyway. Jeg synes ikke man skal bannes for et navn, før spilleren, der er blevet kaldt det, har sagt, at det vil han/hun ikke kaldes.
 

DeletedUser

Guest
"Da vi har 3 forskellige (nye) supportere - 1 på hver verden, så vil det altid blive vurderet lidt forskelligt."----> Det er jo lidt wierd...Det vil sige det handler om personlige forhold og ikke administrative regler?
Det handler om at der er en indlæringskurve. Vi stræber altid efter at være så konsistente, på tværs af serverne, som overhovedet muligt. Hvis man er blevet straffet på en server men ikke den anden, selvom man gør præcis det samme, så skyldes det højst sandsynligvis, at man ikke er rapporteret på den anden server.

"Øgenavne er ikke OK."---> Jamen, det er jo in-game-øgenavne...i modsætning til "In-game provokationer er som udgangspunkt i orden." som du selv skriver....!
I modsætning? Du skal se brugernavne som navne, der bruges i stedet for folks rigtige navne. Selvom navnet kun bruges in-game, så er det stadig ikke i orden at finde på øgenavne.

Hvordan skelner i imellem øgenavne og kæle-/kaldenavne?

Jeg går ud fra at det er i orden at kalde en spiller noget andet end brugernavn, hvis spilleren selv har givet lov til det. Jeg kaldte engang WBlancelot for Dance l Lot. Han grinede og svarede at det måtte vi godt kalde ham.

Da jeg kaldte TBAK for Tvebak blev jeg bannet. Fair nok, hvis han ikke vil kaldes det, men jeg vidste ikke, at han ikke ville kaldes det, før jeg blev bannet. Han havde ikke sagt noget om, om det var ok eller ej.

Magnolia har flere gange kaldt mig hunmis, og jeg har flere gange sagt, at det vil jeg IKKE kaldes. Jeg går ud fra at han ikke blev bannet, fordi jeg ikke har rapporteret..

Anyway. Jeg synes ikke man skal bannes for et navn, før spilleren, der er blevet kaldt det, har sagt, at det vil han/hun ikke kaldes.
Vi kan som sagt kun reagere ud fra rapporteringer. Vi kan ikke overvåge chatten 24/7.
Emnet har været oppe og vende før:
Kælenavne er noget modtageren er ok med og øgenavne er som modtageren ikke er ok med. Dertil kommer at det ikke ligefrem er en privat samtale der foregår på globalchat og de mennesker der har muligheden for at anmelde ser måske ikke tingene på den samme måde som de der skriver. Der er derfor også en god ide at have i baghovedet hvordan tingene opfattes af en der først lige er logget på og ikke kan se hvad der er sket forud for tingene.
Generelt vil forkortelser være ok, så længe de er taget almindeligt ud. Fx finder jeg det meget almindeligt at folk forkorter mit nick med skole. Også selv om jeg intet har med en skole at gøre.

Generelt er respekt at undgå at nedgøre andre for deres manglende evner eller bruge deres navn som et nedsættende synonym, eller omskrive det/lave øgenavn på det etc.
 

DeletedUser1408

Guest
Men det er stadig drillerier der foregår ingame...dvs noget der foregår i SELVE spillet og har INTET med IRL at gøre...så må det jo også gå ind under Ingame-drillerier, som ER tilladt...!!! Jeg bruger briller, og hvis nogen kalder mig brilleabe, så har det noget at gøre med det virkelige jég, MEN i spillet hedder jeg pwnstar og det navn kan også gøres til andre navne...I spillet! Derfor ingame-drillerier...!Og....at forkorte ét nick er også at omskrive det...uanset hvordan Skolehaven og du vender og drejer det...!

For at sige det lige ud:
Det er SIMPELTHEN for dumt at anmelde pga. éns nick bliver lavet om. Det er noget af det mest fjollede, idiotiske, latterlige at anmelde for...Det er et nick. At vi skriver Tveback, WC, Melormen, Hunmis, Marijen, Kaos, HunZolo o.m.a...Se det da for hulen på den positive side istedet for at blive forarget...Hvis andre ville bruge fantasi på at lave mit nick om, ser jeg det som noget der er tænkt over...det vil sige bruge TID på at finde på noget...iLad dog for hulen være med at blive fornærmet!! SMIL...!!
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1380

Guest
Enig med Pwnstar!

Der burde hellere bruges energi på profilnavnene!
Man kunne jo starte med at tjekke om historiens største forbrydderes navne findes blandt os....og navne, der kan støde og krænke!
 

DeletedUser1526

Guest
Så altså, hvis jeg kalder Keros for Kaos og en eller anden rapporterer, så bliver jeg bannet selvom Keros er ok med at jeg kalder ham Kaos?

Jeg elsker simpelthen jeres system. Det kører jo fantastisk...
 

DeletedUser

Guest
Det er faktisk ret simpelt, som jeg forklarede, referere in-game drillerier til en handling i spillet og har INTET med brugernavne at gøre.

"Ha ha vi tog jeres sektor" er drilleri, som referere til en handling i spillet. Eller f.eks "du spiller som en brækket arm".

Kommentarer som ikke overholder reglerne, men som bliver efterfulgt af et "in-game" er IKKE en lovlig kommentar og vil blive straffet på normal vis. Det samme gælder al brug af øgenavne. Disse regler er fastlagt fra centralt hold og er ikke til diskussion.
 

DeletedUser1408

Guest
Det er faktisk ret simpelt, som jeg forklarede, referere in-game drillerier til en handling i spillet og har INTET med brugernavne at gøre.

Simpelt? LANGT FRA!!
Jeg bruger et navn I SPILLET...Se, DET er simpelt. Jeg bliver drillet med det navn I SPILLET! Stadig simpelt! Alle er med endnu? Fint!!
Jeg VED én af de øvrige spillere er overvægtig IRL, og driller med det! DET er stadig simpelt. Det er drilleri, som IKKE er ingame. Alle er stadig med? SUPER!! Og det er ikke tilladt...ligesom at drille med race, seksuel præference, udseende, analfabetisme og andet...DET er vi enige om, rigtigt?

MEN, og nu kommer den del der får kæden til at knække hps mig! Én anden person forfølger mig på alle 3 servere, og i "adminer" (og bemærk, jeg bruger dét ord MEGET let!) siger "Det er en ingame-provokation. Det er i orden!"....En spiller kalder sig King Of Niggas, DET er i orden. En spiller kalder sig Stalin. Det er i orden, men SØRME om man må kalde en spiller ved et nick som er lidt drillende og faktisk talt en STOR del ment med humor....NEJ DA...VIG BORT!!

"al brug af øgenavne"?....Det vil sige at hvis der er nogen der kalder mig Pwn, Star, Pw eller andre variationer af mit nick KAN jeg, med rette, anmelde dem...Og du kan stadig ikke se problemet?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Jeg har et spørgsmål og har brug for hjælp:

Kan i ikke definere for mig, hvad ingame-drillerier er?
Hvorfor? Jo, for mig er det definereret som drillerier hvor målet er ingame. Det vil sige ikke noget om éns IRL-tilhørsforhold, religion og andet...men ting der foregår ingame. Hvordan éns by ser ud, éns profilnavn, éns klanmæssige tilhørsforhold og lign. MEN, det undrer mig så at på éns server er ingamedrillerier tilladt, mens på en anden server er man nærmest fanatiske med at få det til at være så tuttenuttet og "korrekt" som muligt...

Nogen der kan hjælpe med den definition?

Du spurgte hvad definitionen af in-game drillerier var og du har fået et svar på den officielle definition. Det kan godt være du er uenig i svaret men det er de regler som gælder.

Det er faktisk ret simpelt, som jeg forklarede, referere in-game drillerier til en handling i spillet og har INTET med brugernavne at gøre.

Simpelt? LANGT FRA!!
Jeg bruger et navn I SPILLET...Se, DET er simpelt. Jeg bliver drillet med det navn I SPILLET! Stadig simpelt! Alle er med endnu? Fint!!
Jeg VED én af de øvrige spillere er overvægtig IRL, og driller med det! DET er stadig simpelt. Det er drilleri, som IKKE er ingame. Alle er stadig med? SUPER!! Og det er ikke tilladt...ligesom at drille med race, seksuel præference, udseende, analfabetisme og andet...DET er vi enige om, rigtigt?

MEN, og nu kommer den del der får kæden til at knække hps mig! Én anden person forfølger mig på alle 3 servere, og i "adminer" (og bemærk, jeg bruger dét ord MEGET let!) siger "Det er en ingame-provokation. Det er i orden!"....En spiller kalder sig King Of Niggas, DET er i orden. En spiller kalder sig Stalin. Det er i orden, men SØRME om man må kalde en spiller ved et nick som er lidt drillende og faktisk talt en STOR del ment med humor....NEJ DA...VIG BORT!!

"al brug af øgenavne"?....Det vil sige at hvis der er nogen der kalder mig Pwn, Star, Pw eller andre variationer af mit nick KAN jeg, med rette, anmelde dem...Og du kan stadig ikke se problemet?

Regler er noget som gælder for alle, så det fungere ikke hvis hver spiller bruger sine egne definitioner da mennesker har vidt forskellige grader af tolerance. Retningslinjerne er derfor bestemt fra Tyskland så der er ikke nogen anden fortolkning end den officielle som vil blive anvendt. Det har I alle accepteret da I startede med at spille.

Hvis du føler at din supportsag i forbindelse med en anden spiller ikke er håndteret korrekt kan du altid appellere den videre i systemet men vi udtaler os ikke om konkrete sager på forum.
 
Senest redigeret:

DeletedUser1526

Guest
Du kan ligeså godt droppe det Pwn.. Selv det at spørge om noget tæller som et øgenavn er forbudt.. Seriøst. Jeg er lignu bannet for at spørge om det tæller som øgenavn at kalde Dragon for Dragen.. Og jeg bliver IKKE lukket ind igen for mc14 kan ikke se at det fører noget godt med sig.. Og jeg spurgte jo bare!

Men jeg fik da mit svar -.-
 

DeletedUser1526

Guest
Hvor mange tyskere skal der til at skrue en pære i?

1, De er effektive og har ingen sans for humor
 

DeletedUser1380

Guest
Reglerne fejler ikke noget....jeg kan godt lide reglerne.

Det er MÅDEN reglerne håndhæves på jeg godt kan græmmes ved.
Der findes vist et ord for det?....Magtmisbrug, er det ikke?

Det er simpelthen under al kritik og ligner fra, hvor jeg sidder, forfølgelse af visse spillere!
 

DeletedUser1380

Guest
Reglerne ville jo være de samme, selvom admin fx gjorde således:

"Marjen du må ikke kalde en spiller for en tvebak....vi ved godt at det let kan være en stavefejl, men vi ved også du er drillesyg..så vær lige lidt forsigtig....han bliver faktisk rigtig ked af det."
Tror I jeg ville fortsætte?.....hmm og hvis jeg gjorde, så burde jeg vel have med grovfilen.....da jeg jo så ville være ondskabsfuld, ikke?

"Hunulv....nej du må helst ikke kalde mig for dragen...det er stødende og jeg bliver ked af det.....og det er mod reglerne at kalde øgenavne og i dette tilfælde vil en oversættelse betragtes som et øgenavn, da drage i alm tale er nedsættende om kvinder...hvor dragon derimod er et sejt navn"

"Pwnstar...vi kan godt forstå at du bliver ked af det og ikke føler at spillet er sjovt når du jages af en anden spiller. - Vi tager en snak med ham, da det faktisk godt kan se ud som han udnytter reglerne lige et nummer for skarpt...og det er jo ikke det der er meningen" :)

Samme regler....en anden måde at håndhæve dem på!
Hvis I admins brugte min model.....så tror jeg faktisk I vil opleve at få et tak og et venligt ord nu og da....ja I kunne jo ligefrem gå hen og blive populære!
 
Top