Kan det godt passe ?

DeletedUser

Guest
Sad og kigged lidt fremad hvilke bygning jeg skulle arbejde mig hen imod og der imellem fik jeg øje på dekoration:

Senmiddelalder dekoration: Træklynge(kartografi), 120 glæde, 2x2felter, 28750guld, 18940 resourcer.

Hvad gør den underlig er når jeg sammenligner den med en anden dekoration fra:

TidligMiddelalder dekoration: Dam(Økonomi), 126 glæde, 2x2felter, 3300guld, 3910 resourcer.

Så kan det godt passe at jeg skal give 8x så meget guld, 5x så mange resourcer og få en bygning som giver 6 mindre glæde for det samme område... ? Syntes bare lige jeg ville nævne det da jeg formode at udvikling fremad skulle give bedre bygninger ikke ringere ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja.. der er altså mange af de ting man nu engang, kan forske i. som f.eks. giver mere i jernalderen end i den tidlige middelalder.

og f.eks. gedebrug giver det dobbelte i timen af hvad et slagteri gør? og slagteri, er længere fremme i forskningslinjen end gedebrug, er? ... hvorfor dog dette?
 

DeletedUser

Guest
Nu har jeg kigget på forskningslinjerne.

- fortæl mig, lige hvorfor det er lavet, på denne måde at der f.eks. er en forsyningsbygning som giver 400 timen som den sidste bygning i senmiddelalder? når fabrikation giver 490 i timen og det kommer i starten af senmiddelalder!

i burde lave det sådan.. at jo længere du kommer i forskning, jo mere udbytte og større fordel vil man kunne få og drage til nytte af igennem spillet men det virker jo slet ikke sådan!.

som sagt tidligere!.
Hvorfor kan nogle huse i tidligere tidsaldre give mere på kortere tid eller længere tid end nogle huse gør i senere tidsaldre? og det samme gælder alt det andet du kan forske i? - hvorfor? og hvorfor har i gjort nogle af de soldater og krigsmaskiner lettere at smadre, når det kommer senere hen i spillet end noget andet????
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser80

Guest
Fordi den ene bygning er større og fylder mere end den anden ;)
 

DeletedUser

Guest
Årsagen til forskellen her, er at et slagteri fylder mindre end gedebrug, koster mindre, og kræver næsten dobbelt så færre befolkning, og så handler det også om hvilken slags spiller du er. Er du den der tjekker spillet hele tiden, kan det bedre betale sig at have slagteriet, selvom det synes at give mindre i timen, men du får faktisk mere ud af det i længden, når du høster hele tiden.
Er du til gengæld en spiller der logger på få gange om dagen eller måske kun én gang, kan det bedre betale sig med gedebruget, da det giver et større afkast end slagteriet ved 4 timer, 8 timer eller 1 dag.

Det samme gælder huse. Er du tit online kan det bedre betale sig med huse der giver afkast hurtigere, og omvendt som nævnt herover.

Så i denne forbindelse er der faktisk ikke noget galt. Spillet prøver at henvende sig til de forskellige spillestile.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser246

Guest
Jeg kan se at træklyngen er blevet rettet, men det er stadig ikke hensigtsmæssigt at købe den.

Træklynge: 160 glæde.
pris: 28750 guld og 18940 forsyninger.

Galge: 160 glæde.
pris: 2200 guld og 2600 forsyninger.

Til de priser bør træklyngen give mindst 8 gange så meget glæde for prisen kan svare sig (den koster lidt over 13 gange så meget guld og lidt over 7 gange så mange forsyninger som galgen). Eller er det fordi man har mere frihed med hvor man vil placere den da den ikke kræver adgang til vej?
Kan selvfølgelig også bare være mig der ikke forstår systemet. ;)

- Khorgan
 

DeletedUser

Guest
Du betaler også "lidt" for at kunne tilpasse din by så den bliver "lækker" :p Vil dog give dig ret i at selvom grønt er godt for øjnene - så hellere nogle galger hehe
 
Top