Klan administration

DeletedUser

Guest
Hermed et par forslag til faciliteter til administratorerne af klanerne:


  • Mulighed for at se statistik over klanmedlemmernes handler (f.ex. seneste 7 dg. og 30 dg.): Antal handler købt/solgt, hvilke varer etc.

  • Mulighed for restriktioner på handel med bestemte naboer (handelsembargo)

  • Mulighed for at se statistik over klanmedlemmers aktivitet: fremgang, antal sessioner etc.
 

DeletedUser

Guest
allesammen gode ideer;)
dem kunne vi klan ledere godt bruge;)
 

DeletedUser

Guest
Hermed et par forslag til faciliteter til administratorerne af klanerne:


  • Mulighed for at se statistik over klanmedlemmernes handler (f.ex. seneste 7 dg. og 30 dg.): Antal handler købt/solgt, hvilke varer etc.

  • Mulighed for restriktioner på handel med bestemte naboer (handelsembargo)

  • Mulighed for at se statistik over klanmedlemmers aktivitet: fremgang, antal sessioner etc.

undskyld mig, men kan seriøst ikke helt se formålet med statistik over handler og restriktioner på disse ... for mig at se så drejer det sig mest om nogle der vil kompensere for en bestemt kropsdel af lille størrelse ved at kunne udøve totalitær magt og bestemme alt hvad deres klanmedlemmer foretager sig ...

kan til dels forstå den med aktivitet, med henblik på at frasortere inaktive medlemmer, men her vil jeg mene at det må være nok med at kunne se hvornår personen sidst har været aktiv i spillet ...
 

DeletedUser

Guest
Hej Beast,

Det er helt OK at du ikke kan se formålet med det - vi kan ikke være ens allesammen, og det er såmænd også godt nok.

Jeg vil dog alligevel vise storsind nok til at forsøge at udvide en indsnævret horisont; Jeg kan forstå at en klan efter din opfattelse ledes af en diktatorisk ledelse, som enevældigt leder klanen. Det behøver ikke være sådan, der er andre måder...

Formålet var lige nøjagtig IKKE at udøve militær magt. Formålet var i stedet at forhindre/begrænse specifikke naboers adgang til varer og derved forsøge at sinke deres udvikling.

Min tanke var, at klanen (men det kan selvfølgelig også være en diktatorisk klanledelse) beslutter om der skal iværksættes en embargo og mod hvem, hvorefter det ikke er muligt at gennemføre handler med de pågældende naboer. Det kan på nuværende tidspunkt være svært at styre hvilke naboer der tager imod de tilbud man lægger på markedspladsen.

Og hvis der er klanmedlemmer som ikke deltager aktivt i klanens handel, er der vel ingen grund til at de er medlemmer af klanen? Derfor handelsstatistikken...

Og med hensyn til visse kropsdeles størrelse er vi vel tilbage i at Tyv tror hver mand stjæler?

Pøjpøj med det hele
 

DeletedUser

Guest
Det eneste man vel kunne tænke sig var nødvendigt, var evt en statistik over, hvor aktive ens medlemmer er med P/M
alt det med begrænsning i handel mm. er noget som ikke er nødvendig, men noget som udelukkende kan bruges til at tvangsstyre ens medlemmers handelsmønster.

Diskussionen har været oppe rigtig mange gange omkring handel og specielt fair handel intern i klanen.
Jeg mener dog at der altid skal 2 til en handel, så hvis handlen ikke er fair for køberen, så handler han vel ikke!
Og hvad får du ud af at forhindre en nabo i at handle hos dig?
Hvor mange handler har du med din nabo, for i mit tilfælde, så er 98% af alle mine handler internt i klanen, FP kan simpelthen bruges på bedre ting end handel!
 

DeletedUser

Guest
Hej Beast,

Det er helt OK at du ikke kan se formålet med det - vi kan ikke være ens allesammen, og det er såmænd også godt nok.

Jeg vil dog alligevel vise storsind nok til at forsøge at udvide en indsnævret horisont; Jeg kan forstå at en klan efter din opfattelse ledes af en diktatorisk ledelse, som enevældigt leder klanen. Det behøver ikke være sådan, der er andre måder...

Formålet var lige nøjagtig IKKE at udøve militær magt. Formålet var i stedet at forhindre/begrænse specifikke naboers adgang til varer og derved forsøge at sinke deres udvikling.

Min tanke var, at klanen (men det kan selvfølgelig også være en diktatorisk klanledelse) beslutter om der skal iværksættes en embargo og mod hvem, hvorefter det ikke er muligt at gennemføre handler med de pågældende naboer. Det kan på nuværende tidspunkt være svært at styre hvilke naboer der tager imod de tilbud man lægger på markedspladsen.

Og hvis der er klanmedlemmer som ikke deltager aktivt i klanens handel, er der vel ingen grund til at de er medlemmer af klanen? Derfor handelsstatistikken...

Og med hensyn til visse kropsdeles størrelse er vi vel tilbage i at Tyv tror hver mand stjæler?

Pøjpøj med det hele

Synes jo du modsiger dig selv lidt ... hvis at forhindre medlemmer i at handle frit ikke er at udøve totalitær og diktatorisk magt, så ved jeg da ikke hvad det er - og ville faktisk betragte min klanledelse som værende diktatorisk og totalitær hvis den indførte den slags handelsbegrænsninger. Nu er jeg heldigvis i en god klan hvor der ikke er behov for den slags ... Og nu siger du så fint, at man kan sinke naboernes udvikling. Du har ikke tænkt over at du også derved forhindrer egen udvikling også? Handler jeg med en udenfor klanen så er det jo fordi jeg har behov for den vare for selv at komme videre - jeg bruger da ikke et forgepoint på at hjælpe en udenfor min klan hvis jeg ikke selv får noget ud af det ... Der synes jeg sgu du skyder dig selv i foden med det argument ...

Det med kropsdelene kan du jo mene om hvad du vil, men det er trods alt ikke mig der føler et behov for at kontrollere andres adfærd ...
 

DeletedUser365

Guest
Hvis nogle naboer angriber ofte og plyndrer og gør ved, så kunne det være smart nok at fryse dem ude på markedet i en periode :)
 
Top