Klan by og Klan Storstående Bygninger

Status
Ikke åben for yderligere svar.

DeletedUser

Guest
Der har været nogle som har klaget over at spillere får BP til bygninger som de allerede har bygget og som de ikke kan bruge til noget.
Dette er også en ting som jeg jævnligt oplever.
Ligeledes oplever jeg at der er så mange i min Klan og Nabolag som har de samme SB som jeg har, så det er nærved umuligt nogensinde at få en SB op til trin 10 (med mindre man slf vil bruge 400-650 kr på at købe diamanter til et sådan projekt).

Derfor har jeg strikket en ide sammen, som både gør det muligt at bruge sine overskydende BP samt noget som kan opfordre klanmedlemmer til at fokusere på nogle bestemte SB i Klanen og så samtidig opnå bonussen i sidste ende.

Ideen er en Klan BY(KB) hvor man kan bygge Klan Storslåede Bygninger (KSB) som påvirker hele klanen(til en grænse) og som kan besøges af hele klanen.

Klanbyen KB.
Klanbyen er som udgangspunkt et område med 2 bygninger, en bygning til forsyninger(kald det et forsyningslager) samt en bygning til Guld(Bank) hvor man ligesom i sin egen by skal oplåse byggefelter til sine bygninger.
Disse byggefelter frikøbes, til forskel fra din egen by ikke ved forskning eller erobring, men for Guld, forsyninger samt Varer sponsoreret fra klanmedlemmer).
Når man har købt tilstrækkeligt med plads kan man bygge de næste 2 bygninger, et varelager samt en arkitekt.

Arkitekten er til opbevaring af de nødvendige BP som er sponsoreret fra klanmedlemmer
Varelageret er til opbevaring af varer.

ledelsen i Klanen(som også er dem der administrerer Klanbyen) beslutter så hvilke SB klanen først skal satse på.

Forklaring på forkortelser:
FA: Normal Fyrtårn i Alexandria
KFA: Klan Fyrtårn i Alexandria
SB: Storslåede Bygning
KSB: Klan Storslåede Bygning

I dette tilfælde vælger vi at bygge Klan Fyrtårnet i Alexandria(KFA) som en KSB.

For at låse KFA op skal klanen først råde over et antal FA(på trin 5) svarende til 25% af antallet af medlemmer i klanen, dog min. 5 stk.
Så lad os antage at klanen har 40 medlemmer, så skal min. 10 medlemmer i klanen have et FA i trin 5.

I dette tilfælde har klanen 11 FA tilgængeligt så vi kan begynde at bygge en KFA med det samme vi har de nødvendige varer.

forslag til priser på hver trin på en KFA
trin 1.
2x9 BP, 700x stof, 600x Ibenholt, 800x smykker, 500x jern og 400 Kalk samt 200x FP

Trin 2

4x9 BP, 800x stof, 700x Ibenholt, 900x smykker, 600x jern og 500 kalk samt 300x FP

efterhånden som KSB skal op i trin, stiger prisen på BP, varer samt FP.

Da klanens normale FA kun er i Trin 5, er KFA også begrænset til trin 5, skal den op i trin 6, skal min. 10 af klanens normale FA også være i trin 6

Passive bonus som Militær og forsvarsboost samt befolkning og glæde påvirker alle i klanen, så længe KSB'en er aktiv.
Andre boost som Mønt- og Forsyning, samt de forskellige daglige produktioner som FP, Varer guld og forsyning skal hentes i Klanbyen på samme måde som man henter sine normale bonusser fra SB.

De normale FA og KFA i klanbyen er selvfølgelig linket sammen, så de spiller som har de normale FA ikke kan høste i Både KB og egen by.

KSB aktiv og inaktiv.

KSB er aktiv når følgende kriterier er opfyldte.
Der er et antal SB svarende til min 25% af antal klanmedlemmer aktivt fordelt ud i klanen som min er på samme trin som KSB.

KSB bliver inaktiv når:
Der er færre SB end 25% af antal klanmedlemmer.
når 1 eller flere SB ude hos medlemmer er under KSB i trin.

EKS.
En klan med 40 medlemmer har 11 FA trin 5 samt en KFA trin 5
De får 5 nye medlemmer, men da de kun har 11 FA bliver KSB'en inaktiv indtil klanen får bygget en ekstra FA op i trin 5
Ligeledes, hvis klanen mister et medlem som har en af deres FA, så bliver KFA inaktiv indtil de får en ny bygget op.

jeg håbet på at et sådan tiltag kunne åbne op for et større samarbejde og aktivitet i hver enkelt klan.

Ris og Ros er velkommen og jeg læser også gerne hvis folk kommer med konstruktiv kritik
 

DeletedUser

Guest
wow sikke et langt indlæg;)
rigtig god ide, men måske kunne man også bygge lidt videre på ideen så man kunne rekrutere soldater og føre krig imod andre klaner.
jeg håber det bliver til noget;)
 

DeletedUser365

Guest
Det er nok et af de bedste forslag jeg har set i FoE's historie, det er virkelig gennemtænkt og rigtig godt skruet sammen, det kunne i den grad få folk til at arbejde mere sammen :).

ramses: God ide med soldater. Jeg vil foreslå at en klan kan bygge en klan hær som selvfølgelig skal koste lidt ud over det sædvanlige :), klan hæren skal så være med på slagmarken når man bliver angrebet af sine naboer, man skal ikke have mulighed for at angribe med klan hæren.
 
Jeg kan godt se ideen i ovenstående forslag, men det er så også med til at stavnsbinde klanmedlemmer, for det vil jo ikke være muligt at tage klanbygninger/soldater med til en evt. ny klan, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet.
 

DeletedUser365

Guest
Man vælger jo selv om man vil forlade selskabet :), men vakini: en evt. ny klan har sikkert også en klan by med tilhørende SB'er/hær , så tabet bliver ikke så stort :)
 
Dunst du har ret i at man selv vælger om man vil forlade selskabet, men det man evt. måtte have bidraget med efterlader man jo så, og det kan jo gøre at folk ikke er helt så villige til at spytte i klankassen, selvfølgelig kunne man lave det sådan at hver enkelt bidrog med tropper til klanhæren, men at de var den enkeltes "ejendom", så de kunne tages med ved evt. klaskifte eller oprettelse af ny klan.
Og du forudsætter jo at man skifter til en anden klan, men det vil jo hæmme oprettelse af nye klaner senere i spillet.
 

DeletedUser365

Guest
vakini: fin nok idé med at bruge spillerens egne soldater til klanhæren, der kunne man evt. have en enkelt plads til en enhed hos hver spiller.

Med hensyn til oprettelse af nye klaner. Bare lige for at gøre lidt opmærksom på det :), når vi nu har 200 - 300 klaner på serveren med 20 - 30 spillere, hvorfor så lave nye klaner ? der er jo trods alt plads til 80 spillere i en klan, og jo større klanen er, jo stærkere er den :cool: , hermed en opfordring til miniklan spillere om at gå med i de større klaner ;)
 

DeletedUser

Guest
det går da fremad det her ;)
man kunne vel også lave et laboratorium så man kan forske i specielle klan teknologier som istedet for at give nye bygninger som ens eget kunne det give forskellige fordele f.eks. 2 procent bedre angreb til klan tropper.
 

DeletedUser365

Guest
Knald god idé ramses ;) , man kunne faktisk også forske i øget økonomi og bedre forsyningslinier, evt. ligesom du nævner, bare 2% ekstra i kassen, det vil give en pæn slat ekstra ved indsamling af forsyninger og mønter :). Nu tror jeg vi er ved at komme så langt med foreslaget, at jeg vil begynde at foreslå priser på forskning og hær :).

Oplåsning af:
1 Klan enhed hos alle klanmedlemmer: 380 fp + 180 af alle varer fra alle tidsaldre + 250000 mønter.
2% bonus på angreb for alle enheder i klanen: 235 fp + 125 af alle varer fra alle tidsaldre.
2% øget mønt opsamling for alle i klanen: 235 fp + 45 af alle varer fra alle tidsaldre.
2% øget forsynings opsamling for alle i klanen: 235 fp + 45 af alle varer fra alle tidsaldre.

Kunne ikke lade være :), men det er bare et forslag til priser for oplåsning.
 
Senest redigeret af en moderator:
Dunst, undskyld jeg er lidt efter dig, men de priser du nævner gør jo, at man først kan komme igang når sidste tidsalder er nået.
et alternativ er jo, at der kan der kan laves et niveau pr. tidsalder, på samme måde som med de "almindelige" særlige bygninger.
(og du har glemt forsvaret)
 

DeletedUser365

Guest
Helt i orden med lidt kritik :cool:

Men du har faktisk fuldstændig ret i det du skriver :), lige på nær ( ** ) hehe, den enhed klanmedlemmerne kan få er netop til forsvar, meningen er, at denne enhed er med på slagmarken når man bliver angrebet af sine naboer ;), man har altså mulighed for 9 forsvars enheder i stedet for kun 8.

Med hensyn til de 3 forskellige 2% bonus muligheder, justering.
2% bonus på angreb for alle enheder i klanen: 235 fp + 125 af alle varer fra bronze alderen. Herefter samme antal varer fra hver tidsalder der ønskes 2% bonus til.
2% øget mønt opsamling for alle i klanen: 235 fp + 45 af alle varer fra bronze alderen. Herefter samme antal varer fra hver tidsalder der ønskes 2% bonus til.
2% øget forsynings opsamling for alle i klanen: 235 fp + 45 af alle varer fra bronze alderen. Herefter samme antal varer fra hver tidsalder der ønskes 2% bonus til.

Forklaring:
Der gives kun bonus til de spillere der er i den tidsalder som der er betalt for.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Nogle usædvanligt gode generalle forslag i den her tråd, håber da at det "blæser" lidt hen over den :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg må sige, at selve idéen med en klan by tiltaler mig, og det ville bestemt også give mere aktivitet og sociale forhold blandt klanfæller efter min mening. Jeg ved at udviklerne allerede burde være i gang med en løsning til de ekstra byggeplaner man har, og jeg har også for nyligt presset lidt mere på for at få det på markedet inden alt for længe, eftersom vi allerede har ventet en hel del tid, men denne idé kunne også være en mulighed at bruge dem på. :)

Min bekymring med Klanbyen er dog, hvem der skal skal have alle de rettigheder? Der skal jo være rettigheder til Guld, Forsyninger, Varer, Byggeplaner, Udvidelser (inkl. placering) og selve valget af KSB'er (inkl. placering). Det kan jo være lidt farligt med rettighederne. Dog kunne man lave det sådan, at klanfæller kun kan donere, og ikke selv trække noget ud af de bygninger, så de ikke fungerer som banker, men mere som urørlige lagre. Så bliver de fleste rettigheder fjernet fra listen, og der er kun rettighederne til at kunne bygge noget tilbage. Den eller de personer der så får den rettighed, kunne vi kalde for Arkitekter.

En idé med de lagre kunne også være at de kun kunne rumme et vis antal ressourcer, og skulle bygges op af klanfæller med FP.
F.eks.:

Guldlager
NiveauLagerbeholdning
150.000 guld
2100.000 guld
3200.000 guld
4400.000 guld
5800.000 guld
Osv. osv. Og at dette gjaldt for alle lagrene.

Jeg vil dog gerne lige præsentere hele idéen for mine kollegaer, og se om de har noget input af både god eller dårlig karakter, som vi muligvis ikke lige har tænkt over. ;)

Mht. klankrig og enhederne, så vil der komme noget på et tidspunkt, og det burde vist ikke vare så længe. ;) Jeg kender endnu ikke helt til detaljerne, så ikke noget med at spørge for meget ind til det endnu. :p Jeg skal nok holde jer opdateret.
 

DeletedUser365

Guest
Storm: Jeg er helt med på din tankegang omkring rettigheder, du har ret i at det nemt kan falde i de forkerte hænder ;).

Jeg vil derfor foreslå at alle funktioner i klanbyen automatiseres således, at når der låses op for en ny SB, så placeres den nye SB helt automatisk i klanbyen, på denne måde vil ingen spillere være involveret i hvad der sker i klanbyen. :cool:
 

DeletedUser365

Guest
Vedr. indsendt forslag om klan by og SB'er

Hej Storm :)

Det guldlager du snakker om kunne være en helt speciel bonus fra en helt speciel klan SB :), denne specielle klan SB kunne laves således, at den automatisk får lagt fundamentet til opbygning når klanen har opnået 5 af de såkaldte KSB'er.

Den specielle klan SB kunne hedde Town hall of "klannavn" , i modsætning til almindelige SB'er, så kunne den specielle klan SB laves således, at den kun har de 5 niveauer du nævner, Men! de 5 niveauer kunne gælde for hver enkelt spiller, det vil sige, at kun de spillere der har lyst til, at bruge af dette guldlager behøver at bygge på de 5 niveauer, hvert niveau kunne koste det samme antal fp i modsætning til almindelige SB'er som øger opkrævningen for hvert level. Et niveau kunne koste 250 fp.

Når et niveau er blevet låst op, så skulle spilleren have mulighed for at låse op for en teknologi med det guld der er på guldlageret, eller bruge guldet til at starte en vare bygning, dog ikke produktion af varen, guldet må ikke kunne bruges til at handle på markedet. Guldet kunne i princippet også bruges til opbygning af krigsbygninger ;)
 

DeletedUser

Guest
Det sidste nye jeg lige har hørt, er at de allerede er i gang med noget spændende inden for dette, men jeg kan intet afsløre af 2 årsager:

Jeg ved ikke hvad det præcist er.
Det ville være en kæmpe spoiler på dette tidspunkt.

Så med lidt af det berømte tålmodighed som i altid viser, og som jeg er så stolt af, så bliver forventningens glæde endnu engang vores ven. ;)
 

DeletedUser

Guest
God ide så kan dem i de tidelige tidsaldre også få bonus i krig :D
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top