Kontinentet og info om provins

DeletedUser

Guest
Jeg så gerne at der kom en oplysning mere i infovinduet man ser, når man fører musen over en provins. (Måske bare ved ueroprede provinser)
Nemlig info om til hvilken tidsalder den provins tilhører.
Derved undgås ordre fra Sølvtunge om at bygge m.m.ting man slet ikke har mulighed for at forske til, før langt senere i spillet.
Man kan så vælge at erobre den provins eller vente til man i forskerstien er kommet tæt på tidsaldren provinsen tilhører.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke helt med eller misforstår dig ikke rigtig :)

Du kan jo se på de enheder i provins vilken tidsalder de er på

og Queste / Missioner tager jo ikke forbehold for hvor mange lande du har opdaget / fundet men er selv stændige


Jeg har mens jeg var i højmiddelalder opgaver med en provins jeg skulle tage i Senmiddelalder det kan godt lade sig gøre med enheder fra Højmiddelalder uden problemer :cool:

Men er bare helt sikkert nemmer når jeg er Senmiddelalder som nu med støre enheder men sådan er det jo det er udfordringer som gør det sjovt at spille jo.


Men med hensyn til queste så kan man få en opgave om at Bygge en bygning man ikke har forsket endnu så er dte jo bare at komme der ud af hehe
 

DeletedUser

Guest
Hvad er det for enheder?
Jeg har spejdet en provins ved navn Jaims og det eneste jeg kan se uden at have musen på provinsen er en skattekiste som indeholder mit plyndringsgods.
Så hvordan giver det mig info om den tidsalder provinsen tilhører?

Sætter jeg musen på provinsen kommer der oplysninger om provinsen som er de samme som hvis jeg satte musen på skattekisten, bortset fra jeg nu også får ejeren navn samt en vejledning i at åbne provinsens sectorer.

Jo, der er et felt i det info vindue hvor der står "Info", men altså uden der er nogen info. Så der kan man jo passende skrive tilhørsforhold til tidsalder. BINGO.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg smider lidt billeder og forklaring ;-)

Først ser du jo Provins du mangler at tage
kort0.jpgkort1.jpg
Der ser du hvad du får når du indtager dette område og hvem som pt ejer det
OG JA her er det rigtig du ikke ser mere

Men hvis du Klikker med venstre Mus kommer der dette billed
kort2.jpg


Og trykker du igen på en af de områder kommer dette billed.
kort3.jpg


Og som du ser på det sidste Billed ser du tropper og kan derved se deres tidsalder ;)


Håber dte hjælper og jeg har forstået det rigtig :)
 

DeletedUser

Guest
Glemte at skrive det som du ser en kiste med 2000 guld og forsygninger eller om det er en udvigelse Denne belønning
modtager du først når du så har indtaget alle de provinser som er i den ;-)
 

DeletedUser

Guest
Jo det hjælper og du har forstået det rigtigt.

Men sikke meget arbejde der skal til for at noget så simpelt som en oplysning om en provins tidsalder.

Du ved, på dit sidste billede ser man jo blot nogle krigeriske personer i en vis påklædning, og kan få deres respektive titler i hæren.
Men for at få den tidsalder de tilhører skal man enten kende til det, eller fise hen i landsbyen (afslutte kontigentfanen) og ind i forskning og finde de tilsvarende krigere i forskerstien.

Alt det arbejde og besvær, når oplysningen om en provins tidsalder kunne skrives i oversigten ved at holde musen over en provins der er spejdet.
Er du ikke med på at det skal være nemt at spille det her spil?
Måske ikke for nemt, men da ikke pissebesværligt. Undskyld sproget.
 

DeletedUser12

Guest
Nu sidder jeg og bliver lidt i tvivl, men:

Ved bronzealder er der en råvare i den første provins og alt herefter er bronzealder områder indtil:

Du opdager området med jernalder tårnet. Herefter hører alle områder til jernalder. Så vidt jeg husker er maktaba det sidste jernalderområde og derved begynder tidlig middelalder med en råvare og tidsaldertårn. Dette går det rimeligt nemt at se hvad tidsalder man er i for ens områder.

Endvidere når jeg går ind i den første tidligmiddelalder zone så bliver hele området vist og jeg skal blot erobre mig vej så mine spejdere kan se hvad gevinsten er for de forskellige områder. således som vidst så mangler jeg kun den ukendte sektor jeg er på vej imod før jeg har opdaget alle områder af den tidlige middelalder. Jeg skal tage meget fejl om ikke det er sådan i alle tidsaldre indtil videre.

2012-07-30_1740.png
 

DeletedUser

Guest
Igen skal man kikke på en ting og genkende hvad det er for at få en info. Man skal med andre ord gætte.
Hvad er der så meget galt i at en spejdet provins infovindue får en oplysning stående om hvad tidsalder provinsen tilhører?

Mit helt klare formål med at give spillerne den oplysning meget tidligt og uden gætterier er, at går spillerne for hurtigt frem i forhold til den tidsalder der forskes for tiden, så kommer spilleren på spanden før eller senere og kan ikke udføre visse missioner der hører til langt ude i fremtiden, rent forskermæssigt.
 

DeletedUser12

Guest
Jeg sagde ikke der var noget galt i forslaget men påpegede hvad man kan gøre indtil en evt opdatering ændrer på den nuværende model :)
 
Top