Kulturelle Bosættelser feedback

Coldane

Medlem
Hver gang du afslutter et bosted, vil du få lidt højere chance i det næste. Gælder ikke hvis du afbryder før du er færdig.

Ahh fedt, tak
Kan se du har været meget aktiv på Beta, kom endelig med flere guldkorn, jeg ved ikke helt om jeg synes det er tiden værd, med 5 aktive byer og så dermed 5 bosteder, er det lidt meget lige pludselig
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Ja jeg har også 5 byer, men har sat en på hold og har kun startet 4 bosteder, 2 med sten i start map og 2 uden.
Det tager lidt tid at forstå hvordan disse bosteder virker og ligesom KvK, KE og Daglig udfordringer vil der være nogen der vælger det fra.
Det der er mest frustrerende er tidsfristen for at få runesten fragmenter det giver en del stress.
Med 5 byer, prøv at lade være med at tænke på tidsfristen, hvis du når det, er fragmenterne bare en rar bonus.
 

Lizif

Aktivt medlem
Forhøjet Chance gives Random. Ikke noget man kan gøre selv for at øge muligheden.
Mvh.
Fugazi.

Man ender med 25% chance for 4x varer i den sidste af de 15 man skal klare, så det stiger lidt for hver bosættelse du klare (mener det er 25% som det højeste)

Ud over det, så vil jeg gerne foreslå at båden i vores by evt viser en timer som så viser hvornår den næste ting i bosættelsen er klar til høst, det ville være skønt.
 

DeletedUser2122

Guest
Man ender med 25% chance for 4x varer i den sidste af de 15 man skal klare, så det stiger lidt for hver bosættelse du klare (mener det er 25% som det højeste)

Ud over det, så vil jeg gerne foreslå at båden i vores by evt viser en timer som så viser hvornår den næste ting i bosættelsen er klar til høst, det ville være skønt.

Hej Lizif.
Jeg sender forslaget om en timer videre til spiludviklerne.
Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2894

Guest
Frustrerende event som kun er baseret på en ting, nemlig at maximere brug af diamanter. Jo mindre plads at arbejde på, jo mere kompliceret er det at gennemføre opgaverne, og når man skal bygge og nedbryde og genopbygge igen og igen, kræver det at man logger ind over hele dagen, og gerne via timere, for ellers når man ikke at gennemfører opgaverne i tide... og da præmierne ikke er supergode, er det for mig ikke andet end tidsspilde, synd for intentionen virkede god.
 

DeletedUser2122

Guest
Frustrerende event som kun er baseret på en ting, nemlig at maximere brug af diamanter. Jo mindre plads at arbejde på, jo mere kompliceret er det at gennemføre opgaverne, og når man skal bygge og nedbryde og genopbygge igen og igen, kræver det at man logger ind over hele dagen, og gerne via timere, for ellers når man ikke at gennemfører opgaverne i tide... og da præmierne ikke er supergode, er det for mig ikke andet end tidsspilde, synd for intentionen virkede god.

Hej Benny Bill.
Brug af diamanter er kun en mulighed. Man kan udføre opgaven med lidt snilde, og lidt byggeri samt som du skriver noget nedrivning også.
Mvh.
Fugazi.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er fristende at bruge diamanter, hvis man lige mangler et par vare for at låse op eller ikke har lyst til at vente en time på at en bygning bliver rejst og du kan vinde lidt tid ved det men det er muligt at nå det uden diamanter.
Lad være med at bruge diamanter til at købe udvidelser. Køb 2-3 udvidelser for økser, 2-3 for mjød, 2 for horn og 2 for uld og du vil klare det fint.
Det er klart at det går hurtigere hvis du bruger korte produktions tider for helligdommen og senere market men det kan gøres med 2 x 8 timer og 1 x 4 timer. Jeg har ikke prøvet at køre 24 timers drift men det vil blive svært tror jeg.
 

Girlie

Medlem
Har jeg forstået det rigtigt, at når opgaverækken er løst, at så forsvinder byen igen og vi mister både udvidelser og resurser igen?
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Har jeg forstået det rigtigt, at når opgaverækken er løst, at så forsvinder byen igen og vi mister både udvidelser og resurser igen?
Ja det er korrekt. du får 5000 nye kobber mønter og starter forfra med et nyt kort med ny fordeling af sten og ny fordeling af vare du har brug for til at låse op.
 
Det bliver både første og sidste Kulturelle bosættelse jeg deltager i. Jeg bruger IKKE diamanter og er endnu ikke kommet i gang med at lave mjød, mangler plads og mønter og befolkning og varer. Det går bare AAAALLLLTTTT for LANGSOMT til mig.
Det lød ellers meget godt, men min hest fald bare i søvn på vejen.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Du får da gevinsterne fra opgaverne der går til din store by samt gevinsterne for at fuldføre alle opgaverne.
Jeg følte det samme da jeg startede, at det var surt at miste bostedet. Hvis du samler et puslespil, hælder du jo også alle brikkerne ned i kassen igen og starter et nyt. Det er lidt det samme. Tag et screen shot af din by et par gange under vejs, så er den ikke helt væk.

Hvis du læser den første tråd på Beta, vil du se at folk også var frustreret der.
Hvor langt er du kommet? Hvordan ser din by ud nu? Det hjælper at se andres byer og høre om andres problemer.
 

Girlie

Medlem
Jg er ikke på Beta, og ja du har ret, det skal sidestilles med et puslespil, så jeg klør nok på igen, men det bliver godt nok totalt uden diamanter. Jeg troede faktisk at man kunne have flere bosteder, synes jeg havde læst det sådan, men ok vi smider brikkerne tilbage i æsken og bytter puslespillet med et andet :)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Nej kun et bosted af gangen på hver server. Jeg spiller på 5 server, startede først på 4 af dem men valgte at starte den sidste et par dage senere.
Selv om jeg har samme plan for dem, først lidt udvidelser før låse op er de meget forskellige. Jeg fik 4x10 økser i en af dem, så den er lidt foran og har allerede et par hytter.

VB1.jpg
De 2 første havde ikke sten i start kortet, det var dejligt, men som i kan se på de 3 næste uden 4xbonus så har de samme antal vare men en har flere problemer med kobber mønt
VE1.jpg
Her er dumme sten
VD1.jpg
Flere sten
VC1.jpg
Den sidste er lidt bagud da den var startet 2 dage senere
VA1.jpg

Jeg er meget glad for disse vikinge men ja, det er tidskrævende og jeg må nok prøve med 24 timers drift :)
 
Senest redigeret:

Coldane

Medlem
Puha jeg synes det er enormt tidskrævende, 5 settlements, og 4 timers prod. for at se om man kan nå det inden for tidsgrænsen.
Tror jeg er ved at få stress ;)
og så skal man den ondelyneme gøre det minimum 15 gange for at få træet, det tror jeg virkelig jeg går død i efter nogle uger, desværre
 
Top