Maria Stuart Opgaverækken

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
mary_forum_logo.png



Maria var dronning af Scotland og regerede for næsten 460 år siden. Som det eneste legitime barn af Kong James, blev hun dronning kun 6 dage efter sin fødsel.


Kære Konger og Dronninger,

En ny historisk opgave række vil begynde på Torsdag d. 21. juli! Denne gang vil vi følge historien om Maria, skotternes dronning, som var en af de mest tragiske dronninger i Britisk historie. I kan ved at gennemføre opgaverækken lære mere om hendes liv og hendes regeringstid.

Hvis I gennemfører alle opgaverne inden for tidsrammen (28. juli) vil I få et unikt portræt af Maria Stuart og et Kundskabens Alter som vil støtte jeres fremmarch i teknologi træet!

God Fornøjelse!


Maria, skotternes Dronning levede et fascinerende liv. Hun efterlod sit spor i Scotlands, Englands og Frankrigs historie.


Jeres,
Forge of Empires Team

PS: Vi sætter stor pris på jeres tilbagemeldinger så glem ikke at kommenter her!
 
Senest redigeret:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
I bedes venligst ikke lægge den fulde opgave række op på forum før start på opgaverækken.

Derefter må den godt lægges op men der skal spoiler tags rundt om så dem som ikke ønsker at kende det hele på forhånd, selv kan vælge om de vil se det eller ej
 

DeletedUser2111

Guest
Hvad kl. starter det ?
PS. Hun hedder Mary Queen Of Scots og ikke maria :)
 

DeletedUser431

Guest
hvis vi endelig skal rette, så hedder det også Skotland og ikke Scotland :)
 

DeletedUser2111

Guest
Det er nu ganske normalt at 'danskificere' fornavne på monarker, f.eks. Henrik VIII, Peter den store osv.

Ja du tænker på når Henry bliver til Henrik, og Louis til Ludvig. (og til din Peter så er der forskel på at forvente den danske befolkning kan udtale Pjotr Romanov).

Uanset hvad justificerer det ikke at de således kalder hende Marie Stuart når spillet loades, og Maria Stuart i selve opgaverækkefølgen. :p

Derudover vil jeg godt lige trumfe din danskificere ved at smide kronprinsens kone med i navnelotteriet... kalder du hende Marie/Maria ? Eller mon ikke hun stadigvæk hedder Mary ? :)

Skriver du også majonæse i stedet for mayonnaise ? :) Kom dog ind i kampen, og lad være med at være bange for bogstaver.
 

DeletedUser1926

Guest
Derudover vil jeg godt lige trumfe din danskificere ved at smide kronprinsens kone med i navnelotteriet... kalder du hende Marie/Maria ? Eller mon ikke hun stadigvæk hedder Mary ? :)

Mary er ikke monark, så den kan du ikke trumfe med ;)
Jeg siger heller ikke at alle monarkers navne 'danskificeret', men at det er ikke er forkert. Den Store Danske kalder hende Maria.

Jeg skriver både mayonnaise, remoulade og cognac
 

DeletedUser1772

Guest
Marie Stuart .

På Dansk hedde hun : Marie Stuart .

På Engelsk hedde hun : Mary, Queen of Scots .

Var den sidste uafhængige regerende dronning af skotland .
 

DeletedUser1772

Guest
" Skotland " er kende for en del ting .

En at ting er " Whisky "

Lahisky , har laver en whiskyså hedde " Lauder's Queen Mary " .

Jeg tro på at de har gir den navn efter " Marie Stuart / Mary, Queen of Scots .
 
Top