Mobil Chat feedback

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter den nye mobil chat her

newlogo1.png


Kære Konger og Dronninger,


For nyligt gav vi jer vores nye meddelelsescenter som vi håber, har gjort det lettere for jer at udveksle meddelelser med jeres klanmedlemmer og venner. Imidlertid tillader beskedcenteret ikke hurtig kommunikation, hvilket vil være meget værdifuldt for koordinering i klanslagmarkerne eller til en afslappet hyggesnak mellem klanens medlemmer. Dette er årsagen til, at vi nu også åbner for chatsystemet, som allerede har været tilgængeligt i browserversionen længe, til den mobile version!

Den mobile chat bliver aktiveret den 28. September, 2020.
MCHATBANNER.png
Nu kan alle få den samme sociale oplevelse på begge platforme: Browser og mobil!

I kan få adgang til mobilchat via chatikonet ved siden af beskedcenteret i den udvidede højre menu. For at skrive chatbeskeder er det nødvendigt at forske brede stier fra bronzealderens teknologitræ først.

I har også adgang til chatten i jeres by og i KS. Vi har designet chatvinduet på en måde, så det er muligt for jer at være aktive i jeres byer og KS og have chatvinduet åbent på samme tid. På denne måde vil det være lettere at koordinere også med mobile spillere, hvilke provinser der skal erobres, og hvilke der skal vente til senere.

GC2.png

I selve chatvinduet kan I se 3 forskellige faner:
  • Den Globale Chat - chat med alle spillere på den verden som I spiller på.
  • Nabolagschatten - chat med alle spillere fra jeres nuværende nabolag. Deltagerne vil blive tilpasset hver gang nabolagene skifter.
  • Klan Chatten - chat med jeres klankammerater. Hvis I ikke er en del af en klan, skal I gå med i en først

CG1.jpg


Normalt vil den globale chat blive åbnet som standard. Hvis I ønsker at lukke chat vinduet igen, så tryk på indrykningsknappen eller udenfor chatvinduet.

Modsat vores chat i browserversionen, er det ikke muligt at hviske i chat på den mobile version. I kan dog stadig modtage dem og se dem når I logger på i browserversionen.

Da dette er en funktion som kun virker på mobilen, kan den kun tilgås på vores mobile version.
Jeres feedback er som altid vigtig for os, så glem ikke at kommentere her!

Jeres,
Forge of Empires Team
 

Nicolo

Medlem
Forfærdeligt tiltag, nu er der gratis mulighed for at mobbe og svine andre spillere til eller hænge spillere/klaner ud.
uden at disse spillere har en direkte mulighed for at anmelde Det. Virker ikke gennemtænkt.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Du kan da både rapportere og ignorerer i Chatten.
Jeg kunne forestille mig at Nabo chatten kunne bruges til boost da man ikke behøver at være venner.
Hvis man bliver mobbet meget, skal man måske spørge sig selv hvorfor. Jeg syntes ikke mobning er et stort problem i FoE men nogen har det med at fremtræde som en dart skive, måske p.g.a actions eller attitude.. Man kommer langt med et smil.

Jeg kan se mange fordele ved at alle nu kan bruge chatten.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er både Klan, Nabo og Global chat, det skulle gerne være klan i klan chatten men der kan ligge gamle meddelser fra tidligere medlemmer. De fleste klaner har brugt klan chatten meget lidt med mindre de brugte den for KVK
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
I forhold til chatten, og at skrive i den. Så er det jo nu lavet sådan at man først efter forskningen "brede stier" får mulighed for at skrive i chatten.

Så man skal jo have spillet nogle timer før den mulighed er der. Og har man gjort det, ja så syntes jeg da at man har gjort mere end bare lige lavet en konto.
Dertil som FrejaSP skriver, så kan man "stadig" lige som i browser versionen, rapportere folk som skriver i chatten. Det du gør er at klikke på personen billed i chatten, og enten vælge ignorer eller rapporter hvis du syntes der er nogen som mere end bare lige genere dig.

Så skal vi nok kigge på det her i supporten. :)
 

IHOP

Medlem
Det er da den værste “fornyelse” af spillet indtil dato, absolut ikke gennemtænkt.
- flyt chat knappen mere til højre, og lad det være et tilvalg om man vil have chat funktionen
2 drop den globale - magen til useriøst sluder
3 lad den starte i klan chat
4 hvorfor skal den fylde 2/3 af skærmen.
Endelig - min menig - Totalt ubruligt L....
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Det har der aldrig været. Det er der heller ikke på chatten i browser versionen.
Så tænker det er fordi man ikke ser det som værne nødvendigt.
 

Mr KingKim

Nyt medlem
Enig med RisenShine en datoskillelinie i chatten ville være fornuftig - altså en linie imellem de forskellige dages indlæg - det er umådelig svært at holde styre på hvad der er skrevet hvornår hvis man ikke er online 24/7/365
 
Top