Nabolag - igen igen ...

DeletedUser

Guest
Man skulle jo tro at problemet efterhånden var løst og emnet døde hen, men desværre ikke ...


Når udviklerne nu påstår at have lavet en ny og forbedret model til sammenlægning af nabolagene, hvordan kan det så gå til at de stadig er helt hen i skoven?

Jeg er nu kommet i et nabolag hvor vi er 83 individer. Der er 7 personer der har over 50.000 point og af dem er der to som har hver ca. 1.500.000 point og mig der har godt 3.000.000 point. Hvor er det da bare latterligt og umotiverende at komme i sådan et nabolag. Hvordan kan det i det hele taget lade sig gøre når nu udviklerne påstår at deres "nye" sammenlægningsmodel skulle være sååå god og sikre en mere rimelig fordeling end den gamle model?

Hvad skal der til for at der bliver gjort noget ved problemet? Skal jeg bare plyndre alle de små fra ende til anden så de begynder og klynke og klage deres nød, for at der kommer nok klager ind til at der bliver gjort noget ved problemet? Synes det er ekstremt frustrerende at der stadigvæk kan være så store problemer med de nabolagssammenlægninger. Alt andet lige så stiller det jo mig noget dårligere i forhold til den samlede rangliste da jeg ikke har mulighed for at hive så mange point hjem fra PvP-kampene som nogle der er i mere jævnbyrdige nabolag. Nu har jeg kun hevet det antal point hjem fra hele mig nabolag som jeg ellers ville hive hjem fra fire fem kampe. Bevares, det gør det jo nemmere at vinde kampen om PvP-tårnet i mit nabolag, men da sejrspointene også tæller i forhold til ranglistepointene så er det træls og meget skævvridende med disse elendige nabolagsfordelinger. :mad:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
Min situation er lidt den samme.

Jeg ligger nummer 1 med 1,5 mio point, nummer 6 har 7152 point.

Jeg antager dog at der er gået kuk i den fordi jeg har været inaktiv i et par uger.
 

DeletedUser355

Guest
Vi er 6 med over 2 mill og nu kommer der 8 med under 7000. Laveste har 152! Flot, jeg skal nu slås med dem med mine MÆ-tropper så de mister lysten til spillet og Innogames ikke får nye diamantkøbere fra det nabolag eller.....?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Vi beder udviklerne kigge på omlægningerne igen

Hvilke faktorer syntes I er vigtigst i forbindelse med nabolag omlægningerne ?
  • points ?
  • tidsalder ?
  • Nuværende aktivitets niveau ?
 

DeletedUser655

Guest
Point er teknisk set ligegyldigt. Det kan være en indikator men er ikke vigtig.

Det må vel være tidsalder og aktivitets nivieau.
 

DeletedUser809

Guest
Jeg synes, det er vigtigt at kigge på hvor langt man selv er i sine tidsaldre, og bliver placeret med nogen i samme tidsalder.
Hvis jeg f.eks. er i bronzealder, har jeg ikke just brug for, at blive placeret med nogen i tidlig middelalder perioden
 

DeletedUser355

Guest
Nu er du jo i samme nabolag som mig Skolehaven. Du kan da også se den er helt skæv nu. 6 med over 2 mill, 13 med over 1 mill, 26 ml 1 og 1/2 mill og så kommer der de 8 med under 7000 points og 155 som det laveste. Det kan da ikke være sjovt for dem.
 

DeletedUser

Guest
Vi beder udviklerne kigge på omlægningerne igen

Hvilke faktorer syntes I er vigtigst i forbindelse med nabolag omlægningerne ?
  • points ?
  • tidsalder ?
  • Nuværende aktivitets niveau ?

Det vigtigste er jo tidsalder, atter engang tidsalder og så tidsalder! Det optimale ville jo være hvis man kunne lave omlægningerne så dem man er i nabolag med er i samme tidsalder eller maksimalt er en tidsalder over eller under en selv, men da det næppe vil kunne lade sig gøre, så i hvert fald sådan at der maksimalt er to tidsaldre mellem top og bund, og så bør man sikre at der er en nogenlunde jævn fordeling mellem antallet af spillere i de forskellige tidsaldre, f.eks. ca. 1/3 af hver tidsalder, så dem der ligger i midterste tidsalder vil have 1/3 af deres nabolag over sig, 1/3 under sig og den sidste 1/3 i samme tidsalder ...

Points er jo kun en rettelinje i forhold til tidsalder og aktivitet og jeg beskrev udelukkende forskellen i point fordi det var den nemmeste måde at illustrere hvor stor forskel der var mellem top og bund i nabolaget da jeg ikke gad gå ind og tælle hvor mange der var i de forskellige tidsaldre, men det siger jo sig selv at dem under 50.000 point ligger en del tidsaldre under en med 3.000.000 point ...
 

DeletedUser

Guest
og prøv så lige at huske at tage højde for klantilhørsforhold, så I ikke sætter hele klaner i samme nabolag

Ja ... den havde jeg selv lige glemt ... men i betydning så må det komme lige efter tidsalder!
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser341

Guest
Det vigtigste er jo tidsalder, atter engang tidsalder og så tidsalder! Det optimale ville jo være hvis man kunne lave omlægningerne så dem man er i nabolag med er i samme tidsalder eller maksimalt er en tidsalder over eller under en selv, men da det næppe vil kunne lade sig gøre, så i hvert fald sådan at der maksimalt er to tidsaldre mellem top og bund, og så bør man sikre at der er en nogenlunde jævn fordeling mellem antallet af spillere i de forskellige tidsaldre, f.eks. ca. 1/3 af hver tidsalder, så dem der ligger i midterste tidsalder vil have 1/3 af deres nabolag over sig, 1/3 under sig og den sidste 1/3 i samme tidsalder ...

Points er jo kun en rettelinje i forhold til tidsalder og aktivitet og jeg beskrev udelukkende forskellen i point fordi det var den nemmeste måde at illustrere hvor stor forskel der var mellem top og bund i nabolaget da jeg ikke gad gå ind og tælle hvor mange der var i de forskellige tidsaldre, men det siger jo sig selv at dem under 50.000 point ligger en del tidsaldre under en med 3.000.000 point ...

Jo tak god ide, man mister jo helt lysten til at tænde sin computer... På A udelukkende TM. spillere (på nær 3 MÆ. spillere ud over mig.) gaaab! Og på C tør jeg slet ikke trykke på nabolag ikonet da det ville være det rene selvmord :-/ Lad os nu få bare lidt af spille lysten tilbage, det nabolag som jeg havde for 2 uger siden var meget jævnt og der var spænderne kamp om PvP tårnet. Der var den laveste spiller fra Kolonitiden! meget sjovere :)
 

DeletedUser12

Guest
Jeg har læst lidt med i ugens løb og også bemærket at der har været flere tickets i support om emnet end normalt, hvilket ikke er heldigt. Jeg savner lidt nogle gode løsninger, da jeg forventer at vi som et lille marked er en af de sværeste at tilpasse nabolag efter hvor det er godt for alle. Vi kan relativt simpelt dele folk ind efter tidsalder udelukkende, men er 2 nabolag på 45 interessant, hvis der er 90 i kolonitiden? Eller er det bedre med 1 enkelt på 80-85 og de sidste 5-10 så bliver fordelt på andre tidsaldre? Er det bedst at sætte dem en tidsalder op eller ned? hvad hvis der ikke er plads den vej man vil flytte dem? Skal man så også skubbe næste tidsalder?

Er det bedste når man skal inddele efter tidsalder at fordele alle fra højeste eller laveste tidsalder først? Hvis altså man skal kunne komme i nabolag med nogen udenfor egen tidsalder. Giver det at tvinge nabolagene mere strikst ind efter tidsalder for mange problemer med mange fra samme klan? Giver en klan på 80 spillere udelukkende fra de moderne æra ud af måske 200 for mange naboer fra egen klan? (jeg er selv nummer 199 i Brisgard og ikke i den moderne æra endnu) Hvor mange tidsaldre skal de fordeles ud over hvis det er for mange med næsten halvdelen fra egen klan? Skal de generes en tidsalder ned? hvis det ikke bringer tallet under måske 20%? 2 eller 3 tidsaldre ned? Og hvordan skal systemet evt håndtere hvis spiller x lykkedes med at rekrutere 75% af sit nabolag ind i sin klan?

Dette er blot et lille indblik i problemstillingen med nabolagssammenlægningerne, hvis nogen har nogle ideer til hvordan man kunne sætte det sammen, hvor man samtidig tager bedre hensyn til endnu flere spillere end nu så vil jeg være mere end glad for at kunne give det videre til udviklerne. Jeg poster dog uanset en note om problematikken til udviklerne, så de er opmærksom på at der sker uhensigtsmæssigheder.
 

DeletedUser416

Guest
Efter min mening skulle vi alle slåes sammen og man kunne jo lave så man kun kunne angribe nogle fra samme alder og en eller 2 alder neder af og alle op efter så var der ikke noget med hvor mange fra klanen i samme alder og alle de stor kunne angriber hinanen,
og dem der vil P/M meget vil kunne tjene godt på det så kunne nye spille hurtiger komme op
 
Top