Naborække

DeletedUser1667

Guest
Nu har dette spørgsmål godt nok været stillet i forskellige afskygninger en del gange, men jeg synes ikke at spiludviklerne nogen sinde er kommet med noget klart svar.

Er der nogen rammer for hvor mange forskellige tidsaldre nabolagene spænder over?

Jeg er pt. kommet i et nabolag hvor de 5 stærkeste er fra MD og de 5 svageste er fra BA. (Faktisk er nr. 1. i Arvahall i nabolaget) Både PvP-krigsmæssigt og handelsmæssigt er det jo helt hul i hovedet.

Er det en fejl? Er der noget at gøre ved det? Er der nogen regler og rammer for hvorfor man bliver placeret i bestemte nabolag? F.eks. dem der slås meget kommer i nabolag med andre der slås?

Jeg vil sætte pris på en klar udmelding, eller et link til en tråd hvor ovenstående er besvaret.

På forhånd tak.
 

DeletedUser1493

Guest
ku osse godt tænke mig et svar , det er nu 2. gang jeg er udsat for det . Mit nabolag består af mere end 70 der er under 400k og så lige 2 nye på 3,5 million og en på 5,5 million. De boltrer sig rigtigt med at nakke de små med deres helikoptere:)
 

DeletedUser1493

Guest
ku osse godt tænke mig et svar , det er nu 2. gang jeg er udsat for det . Mit nabolag består af mere end 70 der er under 400k og så lige 2 nye på 3,5 million og en på 5,5 million. De boltrer sig rigtigt med at nakke de små med deres helikoptere:)

Der er nu gået 10 dage , så der er vel ikke andet at sige end ; Tak for god betjening :(
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Der bestræbes på at der altid er mindst 70 og helst 80 spillere i hver tidsalder. Derfor kan der ske det at der i visse situationer bliver lavet blandede nabolag.

Udviklerne arbejder konstant på at forbedre systemet og der vil ske en løbende tilpasning. Desværre er der rigtigt mange faktorer som spiller ind og derfor sker det stadig at visse nabolag bliver meget skæve. De vil dog over tid blive jævnet ud efterhånden som der bliver fundet plads i mere "passende" nabolag i forbindelse med omlægningerne som sker hver anden uge
 

DeletedUser1667

Guest
Der bestræbes på at der altid er mindst 70 og helst 80 spillere i hver tidsalder. Derfor kan der ske det at der i visse situationer bliver lavet blandede nabolag.

Jeg har meget svært ved at se hvordan de to ting automatisk hænger sammen. Det er snarere et argument for at det burde være muligt at lave nabolag med spillere i samme tidsalder. Desuden er det vel spillerene selv der beslutter i hvilket tempo de vil stige i tidsaldre vs. bruge FP på SB´er, så jeres indflydelse på antallet af spillere i hver tidsalder er vel ret begrænset.

Min kritik går heller ikke på at nabolagene spænder over mere end en tidsalder. Men når de går fra MD til BA er det jo helt til grin. (Og der har i øvrigt ikke været udskiftning i mit nabolag i over 3 uger)

Og du kunne lige så godt have linket til andre tråde med andre tilsvarende "ikkesvar". Det eneste jeg kan læse af denne (meget sene) respons er, "vi kan/vil/må ikke forklare rammerne for hvordan nabolagene bliver genereret og vi kan/vil ikke gøre noget for at ændre det"
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Jeg har meget svært ved at se hvordan de to ting automatisk hænger sammen. Det er snarere et argument for at det burde være muligt at lave nabolag med spillere i samme tidsalder. Desuden er det vel spillerene selv der beslutter i hvilket tempo de vil stige i tidsaldre vs. bruge FP på SB´er, så jeres indflydelse på antallet af spillere i hver tidsalder er vel ret begrænset.

Min kritik går heller ikke på at nabolagene spænder over mere end en tidsalder. Men når de går fra MD til BA er det jo helt til grin. (Og der har i øvrigt ikke været udskiftning i mit nabolag i over 3 uger)

Og du kunne lige så godt have linket til andre tråde med andre tilsvarende "ikkesvar". Det eneste jeg kan læse af denne (meget sene) respons er, "vi kan/vil/må ikke forklare rammerne for hvordan nabolagene bliver genereret og vi kan/vil ikke gøre noget for at ændre det"

Vi kan kun oplyse hvad vi får oplyst af udviklerne og næsten hver eneste opdatering har justeringer på dette område så jo der ændres hele tiden i et forsøg på at gøre det bedre. Så det er ikke et "ikke-svar" men en reel oplysning om hvad der sker i sagen.

Der har bevidst ikke været en nabolagsomlægning sidste gang, da nabolagene blev holdt konstante under Sommerbegivenheden af hensyn til nabolags gevinsten. Så det passer godt nok med at der er gået 3 uger siden sidste omlægning

Med hensyn til det sene svar som du siger, så har dette spørgsmål været besvaret ganske mange gange på forum allerede og også rimeligt for nyligt.
 

DeletedUser1909

Guest
Er da en gang plader med at der kan forekomme blande naborækker der er pt 80 i min række de 72 har 1,4 mil eller over den øverste er så WB og så er vi 8 der har under 300000 det skulle da være muligt at finde 8 spillere der ligger bare lidt tætter på dem vi har ikke en skid at gøre i det nabolag :mad:
 

DeletedUser1911

Guest
Jeg oplever at mit nabolag bliver mindre hele tiden - der er nu kun 36 medlemmer, det er ikke så nemt at få kamppoint, når der ikke er nogen at slås imod, det ville altså være rart hvis der var 70-80 nogenlunde jævnbyrdige naboer i et nabolag
 

DeletedUser1592

Guest
UMAGE Naboer!
Jeg skrev til support for ca. 1/2 år siden og spurgte hvorfor de ikke matchede folk i naborækkerne noget bedre!
Fik at vide at de arbejdede på sagen!
Jeg sidder stadig nederst i bunken i mit A-spil- har gjort det siden jeg beklagede mig sidst, bliver angrebet og plyndret hver dag og umuligt overhovedet at prøve at vinde lidt tårnpoint! Ingen nabodyster der til mig og gør spillet til et rimelig kedeligt farmtown agtigt spil, hvor jeg blot prøver at redde mine små varer ved at sætte dem over 1 døgn af gangen.
Jeg har trøstet mig med mine andre 2 verdener hvor naboerne var meget bedre og fair fordelt. Vundet nogen og tabt nogen nabokrige på lige fod! Stjæler dog aldrig fra mine mindre medspillere (kun et lille hus, hvis jeg har opgave om at plyndre).
MEN - grunden til jeg skriver her igen er at nu er det samme sket i mit B-spil som i mit A-spil og endnu mere vanvittig fordeling.
Jeg er 82 ud af 85 med 200000 point, nr. 80 har 800ooo og resten har mellem 5 og 15 millioner - får mig til at miste lysten til spillet der, især hvis det fortsætter derudaf i månedsvis.
LIGE BØRN LEGER BEDST!
Support sagde de arbejde på sagen, men det her er da kun et tegn på det modsatte.
 

Hyne68

Aktivt medlem
UMAGE Naboer!
Jeg skrev til support for ca. 1/2 år siden og spurgte hvorfor de ikke matchede folk i naborækkerne noget bedre!
Fik at vide at de arbejdede på sagen!
Jeg sidder stadig nederst i bunken i mit A-spil- har gjort det siden jeg beklagede mig sidst, bliver angrebet og plyndret hver dag og umuligt overhovedet at prøve at vinde lidt tårnpoint! Ingen nabodyster der til mig og gør spillet til et rimelig kedeligt farmtown agtigt spil, hvor jeg blot prøver at redde mine små varer ved at sætte dem over 1 døgn af gangen.
Jeg har trøstet mig med mine andre 2 verdener hvor naboerne var meget bedre og fair fordelt. Vundet nogen og tabt nogen nabokrige på lige fod! Stjæler dog aldrig fra mine mindre medspillere (kun et lille hus, hvis jeg har opgave om at plyndre).
MEN - grunden til jeg skriver her igen er at nu er det samme sket i mit B-spil som i mit A-spil og endnu mere vanvittig fordeling.
Jeg er 82 ud af 85 med 200000 point, nr. 80 har 800ooo og resten har mellem 5 og 15 millioner - får mig til at miste lysten til spillet der, især hvis det fortsætter derudaf i månedsvis.
LIGE BØRN LEGER BEDST!
Support sagde de arbejde på sagen, men det her er da kun et tegn på det modsatte.

Hvis du har læst det åbne brev fra spiludviklerne, som blev offentliggjort for nogle uger siden, ville du bl.a kunne læse:

"...Der er også andre ting, forslag om forbedringer, som er klart nødvendigt og som I spillere, fra mange sprogversioner har bragt op mange gange, Det omfatter om pointværdien af de storslåede bygninger er for høj, en ikke velfungerende nabolags sammenlægnings funktion, En log til klanens skattekammer og ændringer i hærstyringsvinduet.

Vi lytter og kender alle problemstillingerne - Jeres community managere og deres teams gør et godt stykke arbejde med at videresende dem til vores udviklings team. Der er altid plads til forbedringer, og vi ved det!

Vi vil løse alle de ovennævnte spørgsmål (og ikke kun dem)...."

Så mon ikke vi bare lige skal testes lidt på tålmodigheden..
 

DeletedUser1943

Guest
Jeg dropper nok spillet for der er simpelthen for mange højlevel spillere der overfalder mig. Virker som en slags buy-to-win situation. Og så synes jeg det er fup at kalde det et gratis spil, når man ikke rigtigt kan være med uden at bruge penge.
 

DeletedUser1313

Guest
Jeg dropper nok spillet for der er simpelthen for mange højlevel spillere der overfalder mig. Virker som en slags buy-to-win situation. Og så synes jeg det er fup at kalde det et gratis spil, når man ikke rigtigt kan være med uden at bruge penge.

Der er flere ting du kan gøre, for at stoppe dem

1: Fjerne din forsvars hær, så de ikke optjener point. Dette stopper dem der angriber for point i tårn konkurrence
2: Ændre dine tidspunkter du tømmer dine bygninger, så de ikke bliver plyndret.
3: Find en klan og bliv medlem, der findes store spiller i mange klaner der gerne betaler tilbage for hvad der sker mod deres små medlemmer

Tro mig at vi alle har været gennem dette på et tidspunkt, og at give op og sige at det er et Pay to Win spil virker ikke ;-)
 
Top