Ny Kulturel bosættelse: Feudaltidens Japan

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Green%202.png

Anmodning fra Sengoku perioden i Feudaltidens Japan, Akechi Mitsuhides klan har bedt om jeres hjælp.

Som Daimyo af hans landsby, er det jeres job at lede denne japanske feudaltidslandsby til succes og rigdom!​

BannerJap.png

Vores anden kulturbosættelse starter den 10. juli, 2019! Hjælp Akechi Mitsuhide med at bringe ære til hans landsby i feudaltidens Japan. Jeres job som landsbyens Daimyo er at gøre denne simple landsby til et travlt center for japansk kultur og handel og gøre dens navn berømt blandt de lokale landsbyer!

Se også videoen hvor vores spildesignere Michael og Kurt, forklarer nærmere om den nye kulturelle bosættelse!
Undertekster til rådighed.

For at spille bosættelsen fra Feudaltidens Japan Klik på skibet for at starte jeres rejse til feudaltidens Japan
Navio.png


Forlad Vikingerne I er nødt til at forlade en igangværende vikingebosættelse for at spille bosættelsen fra feudaltidens Japan
Viking.png

Jeres job er at samle ressourcer og udvikle landsbyen ved at bruge kulturvarer til at gøre det. Derudover har vi nu en ny funktion som er kommet til med denne kulturelle bosættelse - handelsmanden:

Ny funktion - Handelsmanden
G_Japanese_Merchant%20(1).png

En handelsmand vil blive aktiveret i en bygning udenfor kortet når I har gennemført en bestemt opgave. Når handelsmanden er aktiveret, vil I få et nye tilfældige tilbud en gang om dagen.

Merchant%20Offer.png

En gang om dagen vil alle tomme pladser (så op til 3) få et nyt tilfældigt tilbud. Når funktionen bliver låst op vil alle tre pladser blive fyldt med tilbud og uret begynder at tælle ned fra 24 timer.

I kan spille forhandlings mini spillet, og hvis I har succes, vil I få de tilbudte varer. I kan også afslå tilbuddet - efter bekræftelsesvinduet er lukket vil tilbuddet forsvinde og pladsen vil være tom (og blive fyldt med et nyt tilbud når tiden udløber). Ikke alene er dette en god måde at samle ekstra varer på, men I vil også se at opsamlingerne her også har en chance for at blive firdoblet på samme måde som alle kulturvarer har det!


achievement_japan2.png


De følgende resourcer skal bruges for at gennemføre bosættelsen:
  • outpost_hud_japanese_population.png
    Japanere - Disse er det samme som befolkningen i din hovedby. I skal bruge dem for at kunne bygge visse bygninger
  • diplo.png
    Diplomati - Viser niveauet af tillid som I har opnået hos japanerne. Dette skal bruges for at kunne låse op for nye bygninger i denne kultur.
  • outpost_hud_japanese_resource.png
    Koban Mønter - Koban mønter skal bruges til at producere kulturvarer og kan opsamles fra beboelses og visse diplomatibygninger.
  • Soy.png
    Soya - Japansk vare som produceres i soya bønne marker
  • Painting.png
    Malerier - Japansk vare som produceres i galleriet
  • armor.png
    Rustninger - Japansk varer som produceres hos en rustningssmed
  • instrument.png
    Instrumenter - Japansk vare som produceres i et Instrumentværksted

Hvis I opsamler nok ressourcer kan du enten låse op for nye bygninger eller udvidelser.

Vær opmærksom på at når I gennemfører eller opgiver en bosættelse, så er alle ressourcer inklusiv udvidelser (også dem for diamanter), nulstillet igen.

Forhindringer vil besværliggøre jeres byggeri og medføre at hver bosættelse er et puslespil! Bygninger skal placeres rundt om forhindringerne, da disse ikke kan flyttes eller fjernes! Med hver ny bosættelse vil forhindringerne blive sat tilfældigt igen hvilket giver endnu en ekstra udfordring når den næste bosættelse skal planlægges. Når opgaverækken fra Akechi Mitsuhide er gennemført, betyder det at landsbyen har totalt accepteret dig som deres Daimyo og bosættelsen er færdig.

I_Japanese_Impediment_01.png
I_Japanese_Impediment_02.png


Belønninger:

Ved at gennemføre den kulturelle bosættelse kan I opnå forskellige belønninger, som varierer afhængigt af, hvor hurtigt I afslutter bosættelsen, samt om hvor mange gange I tidligere har afviklet bosættelsen. Visse særlige belønninger vil vente på jer efter de første par gennemførelser

  • I får belønninger for hver opgave I løser
  • I får belønninger for at gennemføre mål opgaverne i bosættelsesopgaverækken
  • I får belønninger for at færdiggøre hele bosættelsen fra feudaltidens Japan
  • I får yderligere belønninger afhængig af hvor hurtigt I gennemfører bosættelsen fra feudaltidens Japan

Shinto Templet
R_SS_MultiAge_CulturalBuilding3i%20(1).png

3x4
Shinto Templet fra feudaltidens Japan bliver givet til jer som en af belønningerne for at gennemføre den kulturelle bosættelse.​


Shinto Templet er en opgraderbar bygning, som har 9 niveauer i alt. Afhængig af niveau vil den give følgende:
  • Mønter (alle niveauer)
  • Supplies (alle niveauer - hvis motiveret)
  • Forsyningsbonus (fra niveau 2 af )
  • Varer (alle niveauer - hvis motiveret)
  • Forge Points (forøges på niveau 1, 3, 5, 7 and 9 - hvis motiveret)

Tidløs Dojo
R_SS_MultiAge_CulturalBuilding4e%20(1).png

3x3
Den tidløse Dojo er en særlig bygning som kan erhverves ved at gennemføre bosættelser fra feudaltidens Japan.​


I kan få fragmenter til denne bygning hvis I gennemfører bosættelsen indenfor bestemte tidsrammer. Afhængig af hvor hurtige I er kan I får flere eller færre fragmenter til det tidløse Dojo udvalgssæt..

Den Tidløse Dojo kan opgraderes til niveau 5.
  • Mønter (alle niveauer)
  • En tilfældig enhed fra bygningens tidsalder (Niveau 5 - hvis motiveret)
  • Medaljer (Niveau 5 - hvis motiveret)
  • Varer (Fra niveau 2 - hvis motiveret)
  • Forge Points (Forøges ved niveau 1,3 og 5 - hvis motiveret)

achievement_japan2.png


Udsendinge

Udsendinge er ærefulde personer som vil komme til jeres byer og kan sidde i jeres rådhus og give særlige bonusser.
Udsendinge kan fås som belønning når man gennemfører en bosættelse. Der er fire udsendinge i alt i bosættelsen fra den japanske feudaltid som alle giver en bonus.

De er:
  • Nobunaga.png
    Oda Nobunaga (1 Forge Point)
  • Oichi.png
    Oda Oichi (1 Forge Point)
  • Shingen.png
    Takeda Shingen (2 tilfældige varer fra jeres tidsalder)
  • Gozen.png
    Tomoe Gozen (1 enhed fra jeres tidsalder)

Lad os vide hvad I synes om denne kulturelle bosættelse og feudaltidens Japan. Vi ser frem, til at høre fra jer! :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Jeres,
Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:

DeletedUser3158

Guest
Jeg vil hellere fortsætte med vikingerne, alternativt foreslår jeg at der ligger både et viking-og et japansk skib ved broen så man kan færdiggøre vikingbosættelserne samtidig med at man begynder på japanbosættelsen, som jeg i øvrigt ikke er vild med!
Købmanden bryder jeg mig ikke om, han tærer for hårdt på min varebeholdning.
 

DeletedUser3064

Guest
forsætter med Vikingbosættelsene og bagefter Japan
 

Gefion

Nyt medlem
Beholder man de optjente fordele i vikingebosættelsen, hvis man skifter til den japanske og vil tilbage til vikingerne?
 

DeletedUser2156

Guest
Beholder man de optjente fordele i vikingebosættelsen, hvis man skifter til den japanske og vil tilbage til vikingerne?

For at bevare fordele optjent kræver det at du fuldfører en bosættelse. Afbryder (afslutter) du f.eks Vikinge-bosættelse og starter op på den Japanske, ja så er disse Vikinge-fordele tabt :) Og så fremdeles.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Beholder man de optjente fordele i vikingebosættelsen, hvis man skifter til den japanske og vil tilbage til vikingerne?

Jeg formoder, at du med optjente fordele mener den %-chance hvormed man kan få x4 på sine kulturelle vare-produktioner. Og så vil jeg holde på at de IKKE forsvinder, såfremt du tager en enkelt Japan-gennemspilning, for herefter at returnere til Vikinge-bosættelsen.
 

DeletedUser2156

Guest
Der var jeg nok for hurtig - jeg opfattede det som afbryde. Afsluttes der så har Hyne helt ret så mister man ikke de fordele nej.
 

Girlie

Medlem
i begyndelsen brød jeg mig ikke om disse bosættelser, men nu er jeg vild med puslerierne. Købmanden føler jeg er en stor hjælp hvis jeg lige står og mangler det han tilbyder. Jeg er vild med Japan-bosættelsen :)
 

DeletedUser2156

Guest
Lyder godt Girlie - man skal nok lige ind i det, men som du er inde på så er pusleriet jo nok tiltalende for mange spillere :) Dog skal man lige i Japan-bosættelsen skæve til ens varelager når man besøger Købmanden :eek:
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Tror ikke det er nødvendig at tage alle forhandlinger hos købmanden. Jeg har været færdig med mine bosættelser med 3-4 dage til hurtigeste tids limit på nær en hvor jeg havde nogle rigtig nasty forhindringer, der blev det kun 2 dage til hurtigste tid.
Jeg elsker min købmand og det gælder om at bruge ham til at købe så mange udvidelser til 8 vare som du kan ved hjælp af vare du endnu ikke kan produksere.
Mit varelager er alligevel optimeret til 64 møder i KE hver uge så lidt forhandlinger hos købmanden mærkes ikke meget.
 
Top