Ord der støder.

DeletedUser1380

Guest
Ærede medspillere
- og support.

Jeg foreslår at ordet "mær" kommer med i filteret.
Jeg har flere gange oplevet at taste forkert ved kær og hær, hvor det går stærkt og i stedet skrevet mær.
Jeg ved ikke om de unge spillere bruger ordet i nedsættende og daglig tale....men for min generation er det et meget grimt ord.
Jeg har oplevet at stavesvage og ikke stavevågne spillere har fået advarsler for noget som ikke var tilsigtet.
Jeg er bekymret for mine spilleres og egen færden i spillet rent stavemæssigt.
Jeg kom i øvrigt den anden dag til at skrive "ogay" i stedet for okay...og dette ord blev vist med stjerner.
Jeg oplever også at fx røvfuld får en stjerne...nuvel, hvis dette ord kan støde nogen.
Men ordet mær støder mig...også når jeg selv skriver det ved en tastefejl.

Er det mon muligt at få indlagt stavekontrol i spillet?? Jeg er ikke IT-kyndig så ved slet ikke om det er muligt :)
- men det ville da afhjælpe en del, tror jeg...
 

DeletedUser1380

Guest
Jeg foreslår ydeligere at ordet "mis" medtages i filteret, fordi det dette spil bruges nedsættende om en af mine spillere og kvinder generelt
alle stavevarianter af ordet kælling på dansk og engelsk bør også med i filteret.

Ydermere så foreslår jeg at profilnavne skal godkendes før de tages i brug.
Hertil, hvis man har taget sig et navn, der let kan staves forkert og dette støder én, skal man tage navneforandring.
FX bliver jeg stødt af at blive kaldt Narjen....-der ville være en let tastefejl at begå, så skal jeg tage navneforandring.
 

DeletedUser1380

Guest
Hov glemte lige

Jeg foreslår at ordet "drage" på dansk, engelsk og andre sprog kommer med i filteret.
Ordet er stødende, da det bruges nedsættende om kvinder.
Ko, ged og so ligeledes og på dansk, engelsk mm
Får skal også med, da det bruges nedsættende om mennesker der ikke er for kloge.
Slange, hugorm, edderkop, gris, roe, klaphat, nar, fæ, finger, sut, sult, krig, slå, dø, dræbe, terror er også meget problematiske ord.

Jeg har det faktisk heller ikke for godt med bogstavet a, da det er et grimt bogstav og mener vel at "a" bør slettes gennem filteret.
Men der står jeg nu nok alene ;-)
 

DeletedUser1408

Guest
ALLE ord kan bruges stødende, hvis de bliver brugt forkert...men der er ord som støder mere end andre og så er der ord som er HELT ude i skoven at de bliver sat som ****.

Homoseksuel, f.eks. At man ikke må skrive bøsse er for mig HELT fint. Det bruges mere som et nedsættende ord, men homoseksuel?? Er man i FoE´s support så seksuelt forskrækket at det er et no no?



Og så vil jeg gerne opfølge på Marjen´s forespørgsel. Det BURDE ikke være umuligt at få en Stavekontrol i spillet...Det er i så mange andre spil, så hvorfor ikke FoE?
 

DeletedUser1526

Guest
Kan vi ikke også få "slut" censureret? Det er jo et ekstremt nedsættende ord om kvinder
 
tja, med foranstående, så vil jeg da foreslå helt at nedlægge den globale chat, og kun tillade klanchatten, der bør så heller ikke være mulighed for hvisk-funktionen, da den jo så kun (udenfor klanen) vil blive brugt til enten diplomati eller smædebreve, og det kan vi jo da ikke have (dog ok til diplomatiet)
 

DeletedUser1380

Guest
God ide Vakini
- Globel chat er skaldeligt for spillet.
- Og Admins har pga af denne alt for meget at se til.
 

Orca

Medlem
Jeg kan nu kun sige at jeg har den største respekt for Lederens indslag under Cigard.

Jeg vil også sige at det giver da slet ikke mening at man skal lukke den eneste mulighed vi har for at tale sammen på tværs af klanerne, søge hjælp eller nye medlemmer/klaner og hvad vi ellers bruger Global til, bare fordi enkelte har problemer for at styre sig. Vi er vel voksne mennesker, og det ville virkelig være klædeligt, hvis folk også kunne opføre sig som sådan, når de er på Global...
 

DeletedUser1380

Guest
Nej, her ikke kun voksne mennesker - her er også børn - og det burde man måske tænke over.
Fx "Er Marjen din mor - stakkels barn".......er meget ubehøvlet!
Jeg foreslår at "stakkels" bliver taget med i filreret.
Jeg har flere gange oplevet at børn og andre drilles grim og unødvendigt...og andre ligeså
- herunder af heppekoret som støber kugler og hygger med popcorn.
Fx: "Nå jeg må hellere lade være med at skrive det jeg tænker om den sag"
"Ej, kom nu med det - det vil jeg gerne høre"......at blande sig , hvor en strid er ved at blusse op...er også at støbe kugler.
Vil man oprigtigt være med til at stoppe mobning og unødvendige drillerier bør man bare skrive STOP.
Jeg ønsker "Ikke for at blande mig, men" tages med i filteret. sammen med "Det her er en globalchat jeg må blande mig hvis jeg vil"
At folk bliver oprevet kan jeg ennda forså......men kuglestøbere er i min optik de værste.
 

DeletedUser1303

Guest
Nej nu må i altså stoppe, det her er snart være en 0. klasse på den lokale skole. Kan man ikke tåle spillet som det er, så find et andet spil som passer bedre til dig. De forældre der har børn som spiller, man har vel forældre-kontrol med dem.
 

Orca

Medlem
Nu bliver de kugler, der skydes med ikke støbt af hverken popcorn eller cola. Når folk kommer med den slags udtalelser på chatten kunne det jo være at det gik op for folk at der er gået tegnefilm i den. De kugler der støbes støbes af de involverede selv og ender i reglen kun i chikaner der flyver frem og tilbage mellem klanerne.

Personligt begræder jeg bare, at Global Chatten bliver ødelagt af få mennesker der helt klart ikke synes at den er et sted, hvor alle skal kunne holde ud at være, men har valgt at gøre den til deres personlige legeplads. I går var Global dog tilbage som førhen så folk kunne snakke sammen i en afslappet stemning, men det holder jo nok ikke kan jeg forstå :(
 

DeletedUser

Guest
Hmm er det mig der har misforstået noget, eller er denne tråd et humoristisk indslag?

Slut, drage, mis mm. Det knageme sort snak, men det gav mig et smil på læben i denne mørke vintertid, tak for det, bliv endelig ved

/Taut
 

DeletedUser1772

Guest
På / I spil er det en del ung piger og piger og børn så er undre 15 år .

Dem skulle vi alle passe på så de ikke komme ud for støder ord i spil og på spil´s chat .

Jeg bliv kanon sur , når jeg se nogle skirev støder ord på spil´s chat .

Tro nolgle spille at det kun er spille på FOE 18+ eller 21+ .

Det er også spille så er undre 15 år og uge piger .
 
Top