Plyndring af spillere i lavere tidsaldre

DeletedUser560

Guest
Vi har startet et debat om hvorvidt det er fair, at spillere fra f.eks. Den Progressive Alder, kan plyndre spillere i Middelalderen. Vi har oplevet flere spillere som har opgivet at spille, simpelthen fordi de føler sig terroriserede af spillere fra højere tidaldre - hvor man som forsvarer, ikke har en jordisk chance for at forsvare sig.

Man kan naturligvis planlægge og optimere sin høst af forsyninger, mønter og produktioner, hvormed man kan forsøge at undgå at blive plyndret. Idet at spillere i højere tidsaldre ofte er og har været meget aktive på alle tider af døgnet, finder mange af de spillere på lavere tidaldre vanskeligt at komme op i niveau / få udbygget deres byer m.v.

Kan man aftale en grænse for i forhold til antal points eller forskel i tidsaldre ?

Kom med nogle konstruktive forslag ! :confused:
 
Tja, du refererer jo nok til mig på Cirgaard ;)
Du glemmer at spillet er bygget op om tesen, "de stærkes ret" eller "jungleloven", men hvis der ikke plyndres efter et angreb går man jo også glip af evt. byggeplaner.
Da det jo samtidig er bygget op omkring klan, vil en klanspiller jo søge at samle vare som kan styrke/bruges af klanen, selv om vedkommende ikke selv har brug for dem.
Den eneste mulighed er at nabolagene inddeles efter tidsaldre f.eks max 3-4 tidsaldre i samme nabolag, men så risikerer man jo at afskære sig for at kunne få bp fra bronzealderen, hvis man er i DPÆ ( der er jo nok ikke så mange i de øverste 3 tidsaldre som har bronzealderbygninger)
 

DeletedUser655

Guest
Nu kører den her debat også internt i klanen, men vil alligevel give mit besyv med her (det er min holdning og er ikke et udtryk for hvad klanens holdning er).

Jeg er som regel søde mod dem der er meget mindre end mig selv. Men det ændrer ikke på at det ER et "krigs spil", og jeg mister da soldater hist og her på at angribe naboer, det tab skal jeg have dækket på en måde, og hvis de har varer liggende jeg finder spændende, vil jeg ikke have en fast aftale hængene over hovedet.

At få trukket en regel ned over hovedet vil være hæmmende for rigtigt mange spillere, specielt med den foreslåede grænse på 100k point, som trods alt kun er top 200 på Cirgard.

Så min holdning: det må være op til den enkeltes samvittighed.
 

DeletedUser

Guest
Point dur ihvertfald ikke, det er en skidt målestok for styrkeforhold.

Det sagt, tanken er fin men jeg tvivler på at problemet er ret stort. Hvor mange bliver reelt angrebet og plyndret jævnligt af markant større spillere på trods af at de har gjort noget aktivt for at forhindre det (fx ved at skrive venligt til "mobberen", MO/PO ham, sætte et godt forsvar og/eller lave 24-timers produktioner)?

Så er der problemet med at man ikke kan få byggeplaner, hvis man undlader at plyndre, som Vakini nævner.

Og det er også min erfaring at en del af dem der ikke power-gamer slet ikke bemærker at man undlader at plyndre dem. Alt hvad de ser er at de bliver angrebet af store spillere. Her vil det foreslåede tiltag slet ikke gøre en forskel.

God tanke, i praksis tror jeg dog vi skal nøjes med at opfordre til ikke at plyndre helt små spillere. Og så må folk selv vurdere hvad en lille spiller er, og om de føler de kan undvære plyndringsgodset. Jeg kan godt.

//Jungle
 

DeletedUser

Guest
På et tidspunkt blev jeg ofte plyndret af de morgenfriske, og dermed før jeg selv var stået op, og logget på... Det stod på i en længere periode, og var til stor irritation, da min produktion af forsyning - og i særdeleshed varer - i sagens natur blev sat tilbage efter hver plyndring. Med dertil langsommere/forsinket udvikling.

Ikke desto mindre er det en del af spillet, hvorfor jeg ikke har "brokket" mig over den jævnlige plyndring fra stærke spillere i nabolaget, og jeg mener heller ikke, at der skal gøres noget særligt for at beskytte "svage" spillere.

I stedet må man (som RulerBMA skriver) overveje, om den taktik man benytter nu er den rigtige i forhold til sine naboer/modstandere - i mit eget tilfælde havde jeg jo selv startet mine 8-timers produktioner ved 22-tiden, men var først på ved 8-tiden næste morgen, hvorfor der fra kl. 6-8 var ca. 2 timers frit spil til plyndring, hvilket mine naboer med tiden fandt ud af..!! Nu sørger jeg som oftest for at høste en produktion kort tid efter den er færdig, men der er da selvfølgelig tidspunkter, hvor mine planer bliver ændret, og jeg dermed ikke høster som planlagt... Så er det altid spændende, om der har været "besøg"...?

Vi har for nylig fået en ny algoritme til beregning af nye nabolag, så problemet må være blevet markant mindre.
Før det, havde man de samme naboer, som man startede med, altså alle de aktive spillere (de inaktive var løbende sorteret fra), og kun når nabolaget var blevet tilstrækkeligt lille, blev det lagt sammen med et andet mindre nabolag. Nu kan man i princippet få helt nye naboer for hver gang der er ændring i nabolag - det kræver dog mindst 6400 spillere på serveren (80 nabolag med hver 80 spillere) - I praksis har jeg "mistet" nogle trofaste naboer, som ellers havde været i samme nabolag siden jeg begyndte for ca. 1 år siden. Det har desuden betydet, at frekvensen af angreb faldet, da mine "nye" naboer først skal se mit forsvar an, inden de angriber dagligt, og inden vi ser os om, er der kommet nye nabolag...

Det korte svar herfra er:
Jeg synes ikke umiddelbart, at der skal gøres yderligere - i al fald slet ikke før, at vi igennem længere tid har set resultatet af den nye algoritme for sammenlægning af nabolag slå igennem.

Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det kan godt være det er meget naivt; men jeg ville fortrække en "verden" hvor man ikke angreb hinanden. I andre spil "hader" jeg også PvP. Heller udvikle, samarbejde, og slås mod maskinen. Så det irriterer også mig at blive angrebet og måske plyndret. Kunne man ikke have servere/nabolag som var PvP og nogle som ikke var, det har man i mange spil.
Det var tæt ved at få mig til at holde op med at spille, lige nu ser det ud til at gå nogenlunde, min forsvar hær klarer sig nogenlunde; men hvis jeg blev plyndret 1 til flere gange om dagen ville jeg s.. stoppe.
 

Ib den 1

Nyt medlem
Der er som sådan ikke noget galt med at man bliver plyndret og er i kamp med hinanden, men det er ikke sjovt når man som jeg bliver plyndret hver eneste døgn af den SAMME spiller, man kan næsten stille sit ur efter hans angreb, og da han har et døgn hvor han kan plyndre, er det vanskeligt at gøre sig uattraktiv. Jeg har ca. 300K point, mens han har 1.800K. Selv om jeg har tanks og maskinkanoner i mit forsvar, laver jeg dårlig nok ridser i hans angreb da han har fået kørt sine bonusser op på et urimeligt niveau.

Hvis det ikke er hensigten at spillerne skal plyndre de mindre spillere på denne systematiske måde, er der et antal muligheder, f.eks.:

Man kun gøre det umuligt for en spiller at plyndre samme modspiller mere end een gang pr uge

Man kunne fjerne reglen om at man kan komme tilbage og plyndre i et døgn, så kunne man planlægge sin produktion så man blev mindre sjov at lave systematisk plyndring hos.

Man kunne gøre det billige at lave et byskjold. I dag er det rasende dyrt og afskærer en fra at benytte andre bonusordninger fra kroen

Jeg håber der kommer en løsning på dette sproblem, for det er meget belastende at andre spillere bare vader ind og snupper hvad de vil have, uden at man kan gøre noget fornuftigt ved det.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg ved godt at der er nogen der ikke ønsker nogen form for PvP men der er mange muligheder for at undgå at blive plyndret hvis du føler det er så stort et problem.
En af måderne er By skjold, du kan købe det for krosølv og du kan ikke blive angrebet de næste dage.
En anden måde er at håndtere det ved at gøre din angriber mere positive vs dig.
Du kan prøve at Mo/Po din angriber eller sende han/hende en venne anmodning.
Jeg elsker dette spil inc muligheden for at angribe og plyndre. Jeg bliver sjælden angrebet mere end en gang af samme spiller og der er tit en hyggelig spiller bag angriberen.
I går var der endelig en der slap igennem mit forsvar, de fleste trækker det hvide flag. Jeg viste at det var lige får jeg skulle høste mine varer, så jeg sende ham en lille meddelse og roste ham for at slippe igennem mit forsvar. Hans svar var en venne anmodning :)
Jeg elsker PvP, du ved altid hvordan en computer spiller reagerer men en spiller er mere smart og mere udfordrende at spille imod.
Der er ingen grund til at ødelægge spillet og fjerne muligheden for lidt evil RP, der er masser af spil, hvor du ikke behøves at håndterer udfordringer fra andre spillerer. Jeg kommer aldrig til at spille dem, da de i mine øjne er død kedelige.
 

DeletedUser2065

Guest
De skal bare stikke piben ind og acceptere det eller gå tilbage til Farmville eller hvad det nu hedder.
 
Top