Regelændring i KvK - for at undgå klanshopping

DeletedUser

Guest
I PvP er det kun tilladt at have en konto, for at skabe lige vilkår for alle.
Det er mit indtryk, at langt de fleste ønsker det samme i KvK - at alle klaner reelt kun har en profil og ikke en håndfuld skyggeklaner som de kan hoppe rundt imellem for at omgås 7 dages karantænereglen.

Mit forslag går meget simpelt ud på:

NÅR MAN AF EN ELLER ANDEN ÅRSAG IKKE LÆNGERE ER MEDLEM AF EN KLAN, SÅ SKAL DER FORETAGES 2 DAGLIGE OPDATERINGER l KVK, FØR MAN KAN INDTRÆDE I EN KLAN IGEN.

Det skal gælde uanset om det er en klan man selv opretter, eller en der findes i forvejen. På den måde, vil alle klanshoppere automatisk få 24-48 timers karantæne fra KvK (afhængigt af hvornår de forlader den sidste klan).

Alle os andre, der skifter klan en gang om året eller sjældnere, kan nok leve med den karantæne.

Mange hilsner
Sbfp
 

DeletedUser530

Guest
Det er et godt forslag mere bare
at karantænen måske skulle være længere.

Der er ganske enkelt for klanshopping.

Hilsen
1938
 

DeletedUser1849

Guest
Jeg er helt enig og det er et glimrende forslag at forlænge perioden der skal gå inden man optages i en klan og at stifte en ny klan. Spillet under KvK er i den grad blevet påvirket af mange skyggeklaner og det er dræbende for klaner der gerne på reel vis ønsket at spille KvK på traditionel vis.
 

DeletedUser

Guest
For min skyld, kunne det også være en ændring af "7-dages reglen", hvor der skal gå 7 dage inden man kan vende tilbage til en klan man har forladt.

Ændrede man f.eks. den regel til, at der skulle gå 7 dage inden i det hele taget kunne være med i en klan igen, så ville det også opfylde mine ønsker.
 

DeletedUser1493

Guest
Jeg er helt enig og det er et glimrende forslag at forlænge perioden der skal gå inden man optages i en klan og at stifte en ny klan. Spillet under KvK er i den grad blevet påvirket af mange skyggeklaner og det er dræbende for klaner der gerne på reel vis ønsket at spille KvK på traditionel vis.

Problemet er jo bare , at skyggeklaner opstod pga de klaner der ønsker kvk på traditionel vis , for de havde jo aftaler med hinanden . Så hvis en ny klan angreb dem , fik de hjælp af de andre klaner. Dette medførte jo , at nye klaner ikke havde en chance for at gøre sig gældende. Skal der gøres noget , skal prisen for at angribe være højere . Feks. kunne tårne fra 1-3 koste ; 30 , 40 og 50 varer , disse varer kunne så fratrækkes tårnene fra feks. 7-10 , dette vil gøre det dyrere for skyggeklaner og ikke koste noiget på langt sigt , for de klaner der ønsker at sætte sig i et område. Dog vil jeg sige , der på samme tid , skal gøres , så alle tårne i yderkanten kan angribes , man ser alt for tit en stor klan have et kæmpe hvidt område nede bagved dem , som andre ikke kan landsætte i , dette er jo osse med til at gøre folk sure og lave skyggeklaner , bare for at angribe denne store klan :) Måske tårnpriserne skulle laves om ? Feks. , lad os sige de giver 50 , 100 og 150 i et område , så ku de give 50, når man nupper et , efter en uge det har været din , ku det så give 100 , efter en måned 150.... Disse forslag vil forøvrigt ikke påvirke ydeevnen nævneværdigt , så det burde være noget de ku lave om :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1955

Guest
Så har vi igen igen et eksempel på skyggeklan. Man er i kamp med en større klan i én tidsalder på Arvahall. Tager nogle sektorer fra dem.

Herefter angribes man i anden tidsalder pludseligt af to små klaner, hvoraf den ene har deltagelse af en ”stor spiller” der står nævnt som værende i ledelse på den klan, man først var i krig med.

Tilfældighed? I think not ;)

Håber at det kan sætte lidt fokus på det ved at bringe det op igen.

Har fuld respekt for en større klan der ordner deres egne sager i klanens navn, men at de skal oprette/have hjælp af skyggeklaner er så lavt i mine øjne og ødelægger spillet for de klaner, der spiller fair.
 

DeletedUser

Guest
Korben dallas beskrive lige præcist hvad problemet med skyggeklaner er.

Nogle få store klaner kan holde mange små ude af kvk, af en eneste årsag - de kan klanshoppe som de vil.

Årsagen til differentieret pris på felter i kvk, er efter min mening rigtigt godt, for det forhindre at få klaner kan holde alle andre ude - men så længe klanshopping er tilladt, kan nogle få store klaner omgås reglerne og det ødelægger spillet for de 20.000 som vælger at spille spillet som det var tiltænkt.
 

DeletedUser1256

Guest
Her på Cg, har vi et par sabotage klaner som BARE ELSKER at tage sektore fra de store klaner og frigive dem igen, kun med det formål at ødelægge det for de store klaner. Jeres forslag vil kun hjælpe dem. En klan med mange sektore kan intet gøre mod angreb hvor modpartens siege koster 5-10 af hver vare og kontra siege fra den store klan så koster flere tusinde af hver vare. Kan de store klaner ikke hoppe ud og forsvare sig på lige vilkår, vil jeres forslag kun hjælpe sabotage klanerne. Der skal kigges på at gøre sektore dyrere efter min mening. Men alle mulige foreslag omkring kvk er jo nævnt og Inno lytter nada, de har mere travlt med at indføre Lort, som det nye besked system.
 
Top