SB lukning indenfor 1 måned

Hej med jer,

Baggrund:
Det sker indimellem, at en spiller stopper med at spille FoE. Her er det så smadder ærgerligt, hvis andre spillere har investeret (til tider mange) FP i en af vedkommendes SB'er.

Forslag:
Kunne det laves sådan, at der efter 2-4 ugers fuld inaktivitet i en given SB (fx ingen nye investerede FP) sker en form for RESET, hvor alle investerede FP føres tilbage til de spillere, der har investeret dem?

Vh Grandmaester


PS: Jeg ved godt, at der er den mulighed selv at lukke SB'en, men derved taber man jo bare endnu mere, hvis det mangelende antal FP overstiger ens egne investerede FP. Det er lidt ærgerligt, hvis der fx mangler mere end 1000 i den, og alle pladser allerede er taget.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg synes forslaget er godt, men vil foreslå at det udvidet til også at omfatte spillere hvis konti slettes, således at investerede FP tilbageføres når kontoen slettes. Dette gør det dog risikofrit at snipe, og det er måske heller ikke helt fair, så måske der kunne være en slags skat eller noget.
 
Hyrdinden, jeg mener at have læst et sted at hvis kontoen slettes så får man sine investerede FP igen.
Grandmaster. NEJ DA, de skal da ikke nulstilles/resættes. Der er da ikke noget federe end at se at en eller anden sniper tror at han kan score fedt på din SB og så skrive til ham/hende at enten lægger du rest til hvad den kan sælges for eller også så tipper den bare ikke.
 
Hyrdinden, jeg mener at have læst et sted at hvis kontoen slettes så får man sine investerede FP igen.
Grandmaster. NEJ DA, de skal da ikke nulstilles/resættes. Der er da ikke noget federe end at se at en eller anden sniper tror at han kan score fedt på din SB og så skrive til ham/hende at enten lægger du rest til hvad den kan sælges for eller også så tipper den bare ikke.
Hvornår bliver en konto så slettet? For mig handler det udelukkende om en løsning ift. at få "indefrosne" FP retur, når SB-ejeren decideret er stoppet med at spille FoE, dvs. ikke noget taktisk valg af spilleren ift. at undlade lukning, indtil snipere har betalt. Den er jeg selv bekendt med og kender risikoen af. ;)
 

DeletedUser3325

Guest
Spørger du til hvornår en slettet konto bliver lukket, eller en inaktiv konto bliver lukket ?
 

DeletedUser3325

Guest
Normal går der en uge fra en bruger selv vælger at få sin by slettet. Men sletning af inaktivive bruger det er jeg ikke sikker på at nogle ved. For jeg kan se i den verden jeg spiller at en som jeg var med i klan med, stadigvæk er at finde i listen, og jeg tror ikke vedkommen har været aktiv i mange år.
 
Grandmaster det er vist sådan at hvis en spiller er inaktiv bliver han slettet. MEN har han mere end 200 diamanter på kontoen bliver han ikke slettet før han selv vælger det.
 
Det er sørme lidt ærgerligt, at der ikke er en optimeret løsning til denne udfordring. Det er jo ret øv, hvis man sidder med en (større) investering hos nogen, som ikke kommer online. :/
 

DeletedUser3325

Guest
Det har vi vel alle prøve. Sådan er spillet, og det er risikoen ved at smide i andres SB
 
Jo, men en ting er, at det "bare" er ærgerligt. En anden ting er "bare" at lade være med at udvikle spillet på netop dette område. Det skal lige siges, at det altså ikke sket for mig. Jeg problematiserer bare emnet, da det kan fratage nogle spillere en del motivation/lyst til spillet og føre til (i mine øjne) unødvendig frustration.

Jeg er helt enig med hånden-i-handsken; Mit oprindelige forslag holder ikke. Jeg støtter dog forslaget om sletning af en konto efter lang inaktivitet.

Det kan sikkert nemt tænkes på en smart løsning fra udviklernes side. Evt. sletning af kontoen efter x uger/måneder og få tilsendt en voucher for de diamanter, man havde på lager, da man blev slettet, så man kan få dem "tilbage", når man på et senere tidspunkt vælger at spille igen.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Det tror jeg bliver problematisk - for diamanter købes jo ikke kun. De vindes også og så skal man vide om de diamanter der er på kontoen er købte eller vundne og det tror jeg ikke er muligt.

Der findes en mellemting mellem at være inaktiv synlig konto og en slettet konto - man kan ghoste konti. De slettes ikke, men gøres usynlige og bliver synlige igen når ejeren logger ind. Den løsning bruges af andre spiludviklere, men jeg tror ikke Inno bruger den.
 
For min skyld behøver Inno ikke at skelne mellem vundne og købte diamanter. Når man bliver slettet, får man bare en engangs-voucher til samtlige dias, man havde på lager. Voucheren kan udelukkende indløses i FoE til at få det præcis samme antal dias igen.
 

Therkildsen

Medlem
Det er vel ikke værre end at man bruger sin høst (akkumulerede fp) på at vippe lortet. Endelig ikke brug lager på det
 
Top