Se om spillere er online (forslag)

Vincentius

Nyt medlem
Er der en god grund til, at det ikke er muligt for eksempelvis klanens Grundlæggere og Ledere at se om klanens medlemmer er online?
I dag kan man kun se om medlemmerne har været online i den sidste uge (gul prik) eller om det er mere end en uge siden (rød prik).
Medlemmer der aktuelt er online kunne være markeret med grøn prik.
 

Vincentius

Nyt medlem
Ja, FrejaSP, du har helt ret, det er selvfølgelig et argument for ikke at kunne se det.
Måske det ku' løses ved, at alle spillere selv bestemte om andre kan se dem som online eller ej.
Der ville være mange fordele ved at kunne koordinere bedre, hvis der var synlighed.
 
God idé. Det gør det noget nemmere at komme i kontakt med klanfæller og venner for at kunne koordinere handler, boosts og angreb osv. Det kunne være fedt med knap, der hed "Vis at jeg er online", som er synlig for hhv. klanen og/eller vennerne. For naboerne vil det være uhensigtsmæssigt, da naboerne evt. nemt ville kunne regne høsttidspunkter ud og så angribe og plyndre ud fra det. Så vælger man jo selv, om man vil bruge den.
 

DeletedUser3166

Guest
Mange (de fleste) har vel mere eller mindre faste tider på dagen, hvor de er on-line? Hvis jeg synes, nogen skal vide, hvornår jeg spiller, skal jeg nok selv fortælle det.
Det vil være tudetosset, med en "sladre-funktion". Så længe, vi ikke kan fravælge kamp med, og dermed plyndringer fra naboer.
 

Vincentius

Nyt medlem
Mange (de fleste) har vel mere eller mindre faste tider på dagen, hvor de er on-line? Hvis jeg synes, nogen skal vide, hvornår jeg spiller, skal jeg nok selv fortælle det.
Det vil være tudetosset, med en "sladre-funktion". Så længe, vi ikke kan fravælge kamp med, og dermed plyndringer fra naboer.
hov - hov, mit forslag går ikke på en offentlig overvågningsfunktion !
Hvis du læser forslaget vil du se, at det er en frivillig ordning for klanens medlemmer, hvor det enkelte medlem (i bedste GDPR overensstemmelse) selv giver tilladelse til, at klanens grundlægger/leder/slagmarksleder kan se, om medlemmet er online.
Naturligvis skal alle (offentligheden) ikke kunne se, om du er online eller ej
 

AndDam

Nyt medlem
Hvorfor kun grundlægger og ledelse, det må vil være alle i klanen, som kan se hvornår klan medlemmer er online?
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Hvorfor kun grundlægger og ledelse, det må vil være alle i klanen, som kan se hvornår klan medlemmer er online?
Det er også kun grundlægger og ledelse der kan se hvis du ikke har været online i flere dage.
Men så længe medlemmerne kan vælge hvem der kan se dem, ledelse, klan, venner er det vel ok
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg synes klanfæller bør kunne se, hvem der er online, men det er no go for alle der ikke er i klanen.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Kommer det ikke til at gi en forventning konstant at dem der er online skal hjælpe her eller der selv hvis de bare lige vil sidde lidt anonym? Hvis medlemmerne vil stille sig til rådighed her og der så plejer de jo at reagere på udmeldelser i Klanen. Jeg tror det kan skubbe lidt for meget til det at køre i sit eget tempo
 

Hyrde

Aktivt medlem
Det behøver det ikke - og det har jeg aldrig oplevet det har gjort i de spil jeg har spillet, der har haft den funktion.
 

RisenShine

Medlem
Pilgrim - der er fint hvis man vil køre sit eget tempo, men så skal man nok overveje hvilken klan man vælger at medlem af!
Jeg er med på at man inden for klanen skal kunne se hvem der online og hvornår.
 
Top