siegehære KvK - vareforbrug

et lille forslag til KvK:

Da vareforbrug bliver en hindring fremadrettet i KvK, kunne nedkæmpning af en siegehær med heraf erobring af siegehærens vareforbrug måske være en ide, så de klaner som tager liv fra siege hæren evt. får 10% pr. liv af de deponerede varer, hvis siegehæren bliver nedkæmpet. Der kunne jo godt være to klaner som sammen nedkæmper en tredje klans siegehær. varene placeres selvfølgelig i klanens skatkammer.
 
jeg har konstateret, at når antallet af sektorer kommer på den anden side af +20, så kommer antallet af vare for siege op på 5 x +1.000, og det vil blive enormt hæmmende for udviklingen af KvK, når der kun er mulighed for max. én kamp om ugen (enten mod NPC eller anden klan), da det med bonus vil tage 4.000 produktionstimer at producere 5.000 varer (ca. 23 produktions uger).
Og det bliver jo endnu værre når man erobrer flere sektorer.
Er der taget højde for et loft over vareforbrug?, da KvK ellers vil blive særdeles inaktiv når de forskellige klaner har nået ca 20 sektorer og bukker under for varekravet.
 

Dragonlady

Nyt medlem
Jeg mener det er helt ok at det koster mere for hver sektor som erobres.

Netop denne begrænsning er med til at sikrer at alle klaner får en mulighed for at deltage i KvK og at det ikke kun er nogle få store klaner som overtager kortene...
 
jeg siger ikke at det ikke skal koste noget at lægge sieges, men det stopper spillet, når det tager uger at spare sammen til at lægge 1 siege, jeg mener at der skal være et rimeligt loft over hvad sieges kommer op på, så de stopper ved f.eks. 5 x 750-1.000 varer.
 

Dragonlady

Nyt medlem
jeg siger ikke at det ikke skal koste noget at lægge sieges, men det stopper spillet, når det tager uger at spare sammen til at lægge 1 siege, jeg mener at der skal være et rimeligt loft over hvad sieges kommer op på, så de stopper ved f.eks. 5 x 750-1.000 varer.

For store klaner er dette niveau ingenting.

Hvis alle klaner - store såvel som små skal kunne konkurrere i KvK kræver det at det bliver dyrere at lægge siege for hver sektor man erobre. Det giver så små klaner mulighed for at få (godt nok færre sektorer) men dog stadig at kunne deltage. Hvis denne begrænsning ikke fandtes ville det kun være klaner med mange medlemmer som kan deltage i KvK da de ville kunne opsluge hele kortet. Materiale begrænsningerne er netop det som forhindre dette i at ske. Men det er måske også derfor I ønsker denne begrænsning fjernet ???
 
For store klaner er dette niveau ingenting.

Hvis alle klaner - store såvel som små skal kunne konkurrere i KvK kræver det at det bliver dyrere at lægge siege for hver sektor man erobre. Det giver så små klaner mulighed for at få (godt nok færre sektorer) men dog stadig at kunne deltage. Hvis denne begrænsning ikke fandtes ville det kun være klaner med mange medlemmer som kan deltage i KvK da de ville kunne opsluge hele kortet. Materiale begrænsningerne er netop det som forhindre dette i at ske. Men det er måske også derfor I ønsker denne begrænsning fjernet ???

Min begrundelse for at vareforbruget ved oprettelse af en siege på max 5 x 750-1000 varer, bunder i navnet Klan versus Klan, ikke kun i erobring af NPC-sektorer, da der ikke bliver meget Klankrig, hvis en siege kommer op på alt for høje priser, da det ikke vil kunne svare sig at ofre det antal varer, da en siege på 10 hære rimelig nemt kan nedkæmpes inden de får taget en sektor som måske har 30-70 forsvarshære.
 
Senest redigeret af en moderator:

Dragonlady

Nyt medlem
Min begrundelse for at vareforbruget ved oprettelse af en siege på max 5 x 750-1000 varer, bunder i navnet Klan versus Klan, ikke kun i erobring af NPC-sektorer, da der ikke bliver meget Klankrig, hvis en siege kommer op på alt for høje priser, da det ikke vil kunne svare sig at ofre det antal varer, da en siege på 10 hære rimelig nemt kan nedkæmpes inden de får taget en sektor som måske har 30-70 forsvarshære.

En siege kommer kun meget højt op hvis klanen i forvejen sidder på et stort antal sektorer - Ergo vil det primært være et problem for klaner som forsøger at blive totalt dominerende....

Ved at lade prisen blive højere giver man klaner med 80 medlemmer mulighed for at have et antal sektorer som det antal medlemmer kan understøtte og giver samtidig klaner på 10 medlemmer tilsvarende mulighed. Ved at sætte en lav max værdi udelukker man mindre klaner fra KvK
 
Senest redigeret:
jeg synes du gentager dig selv Dragonlady, og du skriver at ved at sætte en lav max værdi udelukker man mindre klaner fra KvK, synes du vitkelig at 5 x 750-1.000 vare er et lavt max? det tager immervel 23 produktionsuger (for 5 x 1.000) at producere (ved bonusproduktion), og tag så lige hvad produktionsomkostningen er.
 

Dragonlady

Nyt medlem
jeg synes du gentager dig selv Dragonlady, og du skriver at ved at sætte en lav max værdi udelukker man mindre klaner fra KvK, synes du vitkelig at 5 x 750-1.000 vare er et lavt max? det tager immervel 23 produktionsuger (for 5 x 1.000) at producere (ved bonusproduktion), og tag så lige hvad produktionsomkostningen er.


Absolut ikke - men du snakker udenom ;)

For at en klan med 10 medlemmer skal kunne lægge en siege ved 750*5 kræves det 12,5 Produktionsdage med en bonus produktionsbygning hos hvert medlem. Da de færreste har mere end 3-4 produktionsbygninger hvis de også skal producere hære betyder det at en lille klan kan lægge EN siege hver 4 dag på dette niveau

En klan med 40 medlemmer kræver 3.4 produktionsdage hvilket betyder at de efter ovenstående eksempel kan lægge siege mindst en gang om dagen.

Derfor vil små klaner hurtigt ryge ud af KvK hvis mængden ikke stiger løbende. Klaner med mange medlemmer og mange sektorer vil kunne overtage hele kortet da de kan angribe dagligt. Den eneste begrænsning der forhindre dette, er de stigende omkostninger hver gang der skal lægges en siege.
 
tja, som jeg ser det, er det samme logik som at dem, der er længere fremme teknologisk (og heraf samtidig større by) ikke skulle angribe dem som er knapt så langt fremme (og med mindre by, mindre plads til produktion og kaserner), og det er ikke lige sådan jeg ser spilopbygningen.
-
og med fare for at gentage mig selv, så dør KvK-delen af selve spillet, når sektorene kommer op over 5 x 1.000 varer, og det kan jeg ikke se skulle være meningen. (men det er jo bare min spådom, så må vi jo se om jeg får ret)
 

Dragonlady

Nyt medlem
tja, som jeg ser det, er det samme logik som at dem, der er længere fremme teknologisk (og heraf samtidig større by) ikke skulle angribe dem som er knapt så langt fremme (og med mindre by, mindre plads til produktion og kaserner), og det er ikke lige sådan jeg ser spilopbygningen.
-
og med fare for at gentage mig selv, så dør KvK-delen af selve spillet, når sektorene kommer op over 5 x 1.000 varer, og det kan jeg ikke se skulle være meningen. (men det er jo bare min spådom, så må vi jo se om jeg får ret)

Bortset fra at i denne her situation har udviklerne (modsat den situation hvor spillere i Moderne Tid kan plyndre spillere i jernalderen) faktisk designet reglerne så de tager hensyn til alle niveauer og størrelser

Den ændring som du foreslår vil udelukkende komme de få store klaner med mange sektorer til gode....
 
Mit sidste indlæg i denne tråd, da jeg ikke kan forstå din logik, hvad anser du for store klaner?, for jeg er kun i klaner under 50 medlemmer og vi kan da se problemet i flere tidsaldre, da det jo ikke er alle klanmedlemmer som er i samme tidsalder.
 

DeletedUser330

Guest
Bortset fra at i denne her situation har udviklerne (modsat den situation hvor spillere i Moderne Tid kan plyndre spillere i jernalderen) faktisk designet reglerne så de tager hensyn til alle niveauer og størrelser

Den ændring som du foreslår vil udelukkende komme de få store klaner med mange sektorer til gode....

Vil lige sparke ind her, at det faktum at omkostningerne stiger så voldsomt faktisk ansporer til endnu kraftigere plyndring - og målrettet efter varer - for at skaffe til næste siege, så den bider sig selv i halen den argumentation ;-)
 

DeletedUser655

Guest
Vil lige sparke ind her, at det faktum at omkostningerne stiger så voldsomt faktisk ansporer til endnu kraftigere plyndring - og målrettet efter varer - for at skaffe til næste siege, så den bider sig selv i halen den argumentation ;-)

Jeps - før plyndrede jeg konsekvent ikke under koloni - men det er jeg begyndt på for at hjælpe med varer :)
 

DeletedUser12

Guest
Advarsel spoiler over varepriser for belejring:

Vare prisen for de første 20 belejringshære

Belejring
Pris per vare
15
210
315
420
530
645
760
880
9100
10125
11155
12190
13230
14275
15325
16380
17440
18510
19585
20670

<tbody>
</tbody>



Formlen:

Pris per vare = ((3*y^1,5+0,045*y^3,1)/5+1;0)*5
Hvor y = Belejringshær nummer - 1

Jeg føler lidt der mangler en klar linie for om dette er et forslag som støttes eller om I spillere syntes det er en dårlig ide.
 

DeletedUser560

Guest
Advarsel spoiler over varepriser for belejring:

Vare prisen for de første 20 belejringshære

Belejring
Pris per vare
15
210
315
420
530
645
760
880
9100
10125
11155
12190
13230
14275
15325
16380
17440
18510
19585
20670

<tbody>
</tbody>



Formlen:

Pris per vare = ((3*y^1,5+0,045*y^3,1)/5+1;0)*5
Hvor y = Belejringshær nummer - 1

Jeg føler lidt der mangler en klar linie for om dette er et forslag som støttes eller om I spillere syntes det er en dårlig ide.

Jeg har på YouTube set videoen af lanceringen af KvK Krigene - og her udtaler chefdesigneren, at det netop er målet - at ingen klaner skulle kunne holde mere end 22 sektorer, hvormed flere klaner vil kunne deltage i krigene - hvilket, set fra min side jo også er sjovere for alle parter. Når dette således er en del af den grundlæggende strategi i spillet, så tror jeg ikke meget på, at der er mange muligheder for, at InnoGames laver dette om.
 

DeletedUser1256

Guest
Mener det er siege man skal kigge på. Meget skævt at man skal kæmpe op imod 80 kampe for en sektor, mens en siege kan nakkes med 10 kampe og når siege bliver så dyre så ødelægges muligheden for at lægge flere siege. Lad det vare muligt at en klan kan lægge en siege med flere tropper dog max 40 kampe eller sådan noget. Det vil gøre det sjovere og svære begge veje og ikke kun svært at tage en sektor.

/WBLancelot
 
Top