Skæv ballance i spillet

DeletedUser194

Guest
Hey,

Jeg kunne godt tænke mig, at lufte mine tanker om balancen i spillet, fra "early game" til "late game"

Det forekommer mig, at de første faser af spillet går hurtigt. Bygninger bygges hurtigt, enheder trænes hurtigt, guldet og produktionen strømmer ind.
Det giver os rig mulighed for at interagere, udforske spillet og angribe hinanden og NPC'er. Det er jo fint.

Senere i spillet tager ting længere tid, hvilket er helt forståeligt. Jeg synes dog der bør være muligheder, for at mindske differencen.

Som spillet forløber sig, forekommer det mig at der bliver mindre og mindre at lave. Der kræves mindre og mindre tid til at udføre opgaverne i byen (interaktion).
Kort sagt bliver det mere og mere kedeligt.

Lad mig ridse nogle ting op, som jeg mener bør kunne forbedres.

-Der bør ikke eksistere naboskab. Vi bør være én stor fælles samling.
Der er mange negative faktorer ved naboskab (mange som vi slet ikke har indflydelse på). lad mig ridse nogle af dem op:
1) Er der mange inaktive spillere i dit naboskab, kan du ende med at være ganske få tilbage. Det sætter alt handel og interaktion i standby, hvilket direkte medfører lavere vækst. Færre handels muligheder sænker væksten, med mindre du kan producere alle handelsvare selv (hvem kan det!?), eller at man er heldig at blive optaget i en klan.
Fx. har jeg pt. kun ca. 15 spillere i mit naboskab (det er kedeligt).
2) Man er ikke selv herrer over hvem man spiller sammen med. Fx. startede jeg med nogle kammerater og vi er ikke i samme naboskab, ergo kan vi ikke spille samme, med mindre vi opretter en lille klan for os selv (det er jo ikke meningen?).
3) Bruger man meget tid på spillet, da belønnes man ikke. Kommer du foran de øvrige spillere i dit naboskab, da ender du med at være "alene".
Jeg er fx. den eneste i mit naboskab, som producere handelsvarer og jeg har mere end dobbelt så mange point, som anden pladsen i mit naboskab. Der er ingen at handle med og kun få at angribe, dog alligevel har de intet jeg kan stjæle (hvad er meningen så?)

- Der bør være mulighed for at booste den naturlige produktion af "Forge-point"
Det mener jeg at det bør, siden der kræves flere og flere Forge-point for at udforske de nye teknologier. De senere teknologier kræver jo op til 80 Forge-point. Det er altså mange timer at vente!
Det er naturligt at der kræves flere handelsvare, for at tage de nye teknologier i brug, da vi naturligt får flere vare til rådighed som spillet forløber. Vores naturlige "flow" af Forge-point stiger ikke med tiden.
Jeg ved at man kan købe Forge-point for guld og Diamanter, men det er ikke en naturlig fremgang som jeg taler om.

- Tiden det tager at bygge nyere bygninger, mener jeg ikke bør stige så kraftigt som den gør. Ej heller mener jeg at enhederne bør tage så lang tid at producere.
Det vi opnår ved den længere produktionstid, ved fx. militære enheder, det er desværre at folk bruger mindre tid på spillet, vi bekriger hinanden sjældnere osv.
Hvem har lyst til at angribe sine modspillere, hvis vi ved at vi kan risikere at miste enheder, som tager mange dage at genopbygge?

-Jeg mener at man skal miste sine forsvars enheder, hvis man bliver angrebet og slået.
I mine øjne er det faktum, at man ikke kan miste sit forsvar, en direkte de-motivering af krig, kamp mm.
Samtidig ved vi at lige meget om vi vinder eller taber slaget, så har fjenden stadig de samme soldater, som står og griner af os. Er det ikke frustrerende?
Man får point ved at angribe og vinde, ja... Men hvor stor er motiveringen lige får at angribe personer på vore egen størrelse, når chancen for at blive slået langt tilbage er stor? Som jeg ser det i øjeblikket, da kan det slet ikke betale sig at have noget militær. Det eneste det kan gavne er en ekstra udvidelse, men af hvilke omkostninger!?

-24 timers reglen bør tages op til vurdering.
Jeg synes at én handling pr. 24 timer er alt for lidt. Det er igen med til at de-motivere at vi spiller.
Det medfører til at der er for lidt at interagere med i spillet, for lidt at lave ganske enkelt.
Om der bør være en begrænsning på, det kan man diskutere, men om ikke andet så bør den nuværende nedjusteres. Det er min mening :)

-Resultat af hvordan vores spil "late game" er i øjeblikket.
Det lader til at vi kan nøjes med at logge ind i spillet en enkelt gang hver 8 time i spillet, når vi når kommer til fx. "Højmiddelalder" hvor vi kan bygge bl.a. "Byhuse" mm. som giver en udmærket indkomst.
Der er reelt ingen grund til at logge ind oftere end det, da man nemt kan placere en udmærket forsvars hær (som i øvrigt er udødelig), samt at man kun kan angribes én gang hver 24 time.
Reelt set er der heller ingen grund til at bygge militær, andet end til forsvar senere i spillet (hvis man er online til at tæmme sit lager, så behøves forsvar slet ikke!).
Vi skal vente 40-80 timer på at udforske nye teknologier, så hvad er meningen at vi skal beskæftige og underholde os med på sigt i spillet?

Der er selvfølgelig også mange positive faktorer i spillet, men dem kan jeg fremhæve en anden gang.
Nu synes jeg at det var tid til at lufte mine idé'er til hvad der kan gøres bedre i spillet.

Jeg håber at i andre vil drøfte mine synspunkter en smule.

Vær venlig at lade tråden være åben lidt tid, så der er mulighed for at drøfte det (hvis det da er ok?) ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Uha.. Sikke en smører ;-)
Mht klaner er der masser af klaner der hilser en aktiv spiller velkommen.. Det gør vi i hvert fald :)
Soldater kan man aldrig få nok af, for vi bruger dem jo også når vi indtager provinser, plus man altid skal ha stående i sit forsvar.. 24/7.. Det har jeg i hvert fald..

Men udover det giver jeg dig ret.. Spillet kan hurtigt blive for kedeligt.. Mange ting er for dyre.. "jamen så kan du jo bare høste hvert 5. min eller hvert kvarter".. Ja det er rigtigt.. Så tjener man også mere, og får råd til de dyre ting.. Men men.. Hvis man sidder så meget herinde, kommer man til at kede sig, for der er bare ikke noget, at lave imens..
Du kan ikke sidde og kæmpe hele tiden, for soldaterne er dyre.. Du kan ikke bygge om hele tiden, for bygningerne er dyre..

Er i senmiddelalder nu, men efter den kan jeg ikke se noget.. så det er nok den sidste tidsalder for nu.. Men tør næsten ikke tænke fremad.. Selv om det faktisk er det, jeg plejer at gøre.. ( Men det kan jeg så heller ikke få lov til mere)..

Men nu skal jeg så lige huske at sige, jeg syntes det er et fedt spil.. Jeg er blevet total bidt af det, og glæder mig til at se, hvad der sker fremover.. Tros alt :)
 

DeletedUser30

Guest
Hver nat imellem søndag og mandag bliver der lavet "Nabolag Fusionering" du kan læse mere har: http://forum.dk.forgeofempires.com/showthread.php?69-Version-0-10-1
så vent til mandag så vil du nok få nogle nye naboer :)

De forskellige tider er ok som de er, hvis tiden bliver sat ned, så vil alle hurtig nå slutning af spillet også vil det blive kedelig
Tiden for at bygge enheder er max 4 timer

Der vil ikke være nogle grund til at havde forsvar, hvis man kan miste forsvaret, nå man bliver angrebet.
En spiller angriber dig og kommer i gemme dit forsvar, du har så ikke nået forsvar mere, nu kan alle andre fra dit nabolag gå ind i din by og tag alt hvad du har. du kommer på og sætte et nyt forsvar op og 1,2 måske 3 angreb sener er de væk igen, sådan kan du blive ved indtil du ikke har flere enheder at sætte i forsvaret, og hvis vi så også ligger smider dig forslag på med at alle skulle være i samme nabolag, avavav
 

DeletedUser

Guest
.........................................
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser194

Guest
Når ja hver mand har vel sine meninger kan jeg se.

Jeg er godt klar over at ens nabolag bliver fusioneret, og jeg er ikke imponeret.

Jeg har leget med Travian en 5-6 år og det tager et lille års tid pr spil runde, så jeg vil nok mene at jeg kender denne type spil :)

Det som ATH5 skriver omkring udforskning af teknologier, så håber jeg sandelig ikke at det forholder sig sådan, at spillet slutter når man når sidste tids alder!? Der skal da gerne være mere i spillet, end at poste 1 point pr. time i en "tids maskine" og vente på at det slutter. Jeg troede at det var et strategi spil som krævede lidt IQ og ikke bare at vente på at det slutter og se på sin udødelige hær.

Hvad angår den pointe med at man ikke må miste sit forsvar, ja så har i nok aldrig spillet strategi spil før hehe. Der skal jo netop være en mening med at bruge sine soldater, ikke at de er udødelige ;)

Hvad angår "gratis spil", så kan jeg love dig for at de har penge nok.
Denne type spil er netop en af de største penge-maskiner du kan forestille dig.
Det er så billigt at lave og folk poster tusindvis af kroner i kassen.

Du skulle bare se et budget fra Travian team Danmark, så vil du grine din bagdel i stykker ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
..............................
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser194

Guest
Jeg er godt klar over at det er en penge-maskine. Det ændre dog ikke på, at der kan være indhold i spillet. Andet indhold end kun at nå den sidste alder.

Det kunne være lækkert, hvis man på sigt kan angribe hinanden og genere hinanden. Måske endda stjæle teknologier og destruerer hinandens bygninger. Blot eksempler... Hvis ikke så er det jo bare et passivt single player spil, hvor vi allerede fra start kun venter på at det slutter. Der skal jo gerne være noget underholdning undervejs.

Hvad skal vi bruge hinanden (fællesskabet) til, andet end at få 20 guld for at polerer en bygning hist og her, eller for at handle lidt vare?

Tag fx Travian, der er jo virkelig indhold. Travian kræver IQ at spille, det kræver ikke meget IQ at vente på at spillet slutter :s

Jeg ved ikke hvad der er af planer med spillet, men er der nogen som har en idé om hvordan det kunne komme til at se ud?

Jeg har jo kun læst lidt hist og her, samt en del på EN forum (det engelske er stort)

Edit: Der er jo allerede et stort potentiale i spillet.
Det er en super idé med udvikling af teknologier, tidsaldre osv. Der er nogle super gode elementer i spillet, så det er jo synd hvis man ikke udnytter det.

(Se nu kom der lidt positivt, hehe)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser30

Guest
Jeg har spillet travian og der er stor forskel på det og forge of empires
I travian kan du sætte kasernen og stalden til at lave mænd 24/7 så der hele tiden er et forsvar, plus at du kan få hjælp med forsvaret fra andre spiller, ingen af de ting kan du i dette spil.
Hvis man kan havde flere mænd i de forskellige militærbygninger og sætte den automatik til at sætte er forsvar og/eller få hjælp fra andre i forsvaret, så kan jeg godt se ideen med at forsvaret dør
 
Top