Spiller Arenaen

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Her kan I diskutere og stille spørgsmål til PvP Spiller Arenaen

Logo.png




Kære Konger og Dronninger,

Efter at have evalueret feedback fra Beta og den internationale server sidste år, besluttede vi den 7. september sidste år, at deaktivere Spiller Arenaen (i stedet for at lancere den på alle servere), så vi kunne omarbejde projektet og give jer en bedre og mere finpudset version . Baseret på denne feedback har vi lavet betydelige ændringer i multiplayer-tilstanden i løbet af de sidste måneder, og vi er nu glade for at kunne meddele, at Spiller Arenaen er tilbage, men denne gang på alle servere.


PVP Spiller Arenaen vil blive aktiveret på alle verdener den 21. maj, 2021.
I kan allerede afprøve funktionen fra den 21, men den første fulde sæson vil først starte mandag den 24. maj , 2021.

Efter at have forsket 'lejesvende' i teknologitræet (tilgængelig i den tidlige middelalder) vil I blive omdirigeret til vores PvP Spiller Arenas opstartsinformationsvindue, som vil introducerer de grundlæggende elementer i den nye funktion. Når I lukker dette, vil I få adgang til Spiller Arenaen fra den helt nye bygning lige udenfor byen.


Spiller Arenaen - Før forskninge af "lejesvende"Spiller Arenaen - Efter forskninge af "lejesvende"
PVPB1.png
PVPB2.png

Når I åbner det nye vindue for første gang, skal I sætte jeres forsvarende hær. Når jeres forsvarende hær er sat , får I to faner: Slag og Placering.


Kom godt igang

PvP%20Arena%20-%20Defending%20Army%20Setup.png
Når I åbner det nye vindue for første gang, skal I sætte jeres forsvarende hær.
  1. På den mobile version, tryk på den enhed som du vil tilføje til din forsvarende hær
  2. Derefter vises et nyt vindue. Klik på nummer 2 knap (med skjoldet)
  3. Læg mærke til at jeres Spiller Arena forsvarstropper markeres med gult. Derudover er der et lille tårn i nedre højre hjørne af enhedsikonet.
For browser versionen så klik bare på den gule hjelm i venstre side og vælg alle de enheder som I ønsker at sætte i jeres forsvarende hær.

Sørg for at I har valgt 8 enheder før I går videre til det næste trin. Når jeres forsvarshær er sat vil I se 2 faner: Slag og Placering.


Kampfanen

Arena1.png
Den første kolonne (Niveau) repræsentere sværhedsgraden af jeres modstandere, rangeret efter en, to eller tre stjerner. Vores spildesignere har også revurderet sammensætningen af modstandere og den generelle balancering. Fra nu af indgår modstanderens tidsalder også som faktor når listen af modstandere sammensættes, og det vil også have betydning for antallet af KP (kamppoint) I kan få for det.
  • Hård modstandere kan være op til 3 tidsaldre højere end jer.
  • Medium modstandere er fra samme tidsalder som jer.
  • Let modstandere, er en tidsalder under jer.
    pvp_arena_icon_difficulty_hard.png
    pvp_arena_icon_difficulty_medium.png
    pvp_arena_icon_difficulty_easy.png
PvP%20Arena%20-%20Bonuses.png
Den anden kolonne (Modstander) viser simpelthen jeres mulige mål ved at præsentere information såsom deres nuværende tidsalder samt angreb og forsvarsbonus for deres forsvarende enheder. Sørg for altid at sammenligne dem med jeres egne bonusser!
PvP%20Arena%20-%20Reward.png
Den tredje kolonne (Points) viser, hvor mange KamppointsI får, når I besejrer en modstander. Husk, at jo sværere udfordringen er, desto større er antallet af kamppoint (
newpoints.png
), der står på spil.

Med andre ord, når I vinder, får I KP og stiger potentielt på ranglisten. Dette gælder dog også omvendt, og nederlag kan betyde tab af KP og fald på ranglisterne for Global, tidsalder og klan (det påvirker ikke jeres personlige rang i spillet). Hvad det betyder, er at I skal være kloge når I vælger jeres modstandere!
PvP%20Arena%20-%20Fight.png
Endelig er der i den sidste kolonne (Kamp) tre knapper til at kæmpe mod en valgte modstander. Hver gang I kæmper mod en af dem, bruger i et af jeres forsøg, (
newcoin.png
) . Alt i alt har I 5 forsøg, og efter hvert slag er det nødvendigt at vente 2 timer, indtil i får yderligere et forsøg.

Ikke desto mindre er det muligt at købe yderligere forsøg med medaljer eller Diamanter ved at klikke på + knappen.

Når I trykker på forsøgsknappen for at kæmpe mod en modstander, I to muligheder (ligesom ethvert andet kampsystem): Autokamp eller Angrib! Vær opmærksom på, at PvP Spiller Arenaen ikke tilbyder forhandlingsmuligheder.
PvP%20Arena%20-%20Refresh.png

Opfriskningsknappen kan bruges gratis, og der vil være en nedkøling på to timer pr. Brug (ellers kan listen over modstandere opdateres med diamanter). Det er dog muligt, at de samme modstandere kan dukke op (især i de første par uger, hvor PvP Spiller Arenaen stadig får flere spillere).
PvP%20Arena%20-%20Info.png
Sidst men ikke mindst viser dette hjørne af vinduet værdifulde oplysninger. For det første kan I se jeres angrebs- og forsvarsbonuser, både til angreb og forsvar.
I kan bruge dette til at sammenligne med dine modstanderes forsvarsbonus.

For det andet giver knappen "Forsvarende hær" jer mulighed for at ændre jeres nuværende forsvarsenheder. En vigtig mulighed, hvis angribere vinder for mange kampe mod jer. Vær opmærksom på, at I forlader / logger af arenaen og mister placeringen, når I fjerner alle enheder fra den forsvarende hær.

For det tredje vil "Log" vise jeres resultater fra de sidste slag (angreb og forsvar). Med denne info kan I få bedre strategisk kontrol over, hvilke modstandere der er værd at kæmpe mod (eller simpelthen undgå). Husk, at hvis I bliver angrebet, kan I vinde / miste point op til 5 gange om dagen (det gælder ikke i den personlige / sæsonbestemte rangliste).

Endelig kan I nederst på statuslinjen se jeres personlige ranglistepoint, jeres fremgang til det næste mål samt den belønning, I får ved at nå det.


Placeringsfanen


Ranking%201.png
Vi har omarbejdet placeringsvinduet helt. Den øverste del viser jeres personlige ranglisteplacering (sæsonbestemt). I kan stige i liga-ranglisten ved at vinde kampe (kun aktive, når I angriber en anden spiller - forsvar tæller ikke med til jeres fremskridt på ligaranglisten), hvilket øger de belønninger, I også får.

Den gyldne bjælke viser jeres placering i sidste sæson, grønne flueben viser hvilke kister I allerede har modtaget, og den fremhævede liga viser den næste milepæl. Husk at sæsonranglisten nulstilles hver måned på den første dag!
Ranking%202.png
Den nederste del viser jeres ugentlige placeringer og de belønninger, I kan få ved jeres globale placering. Udover det kan I nu også kontrollere, hvordan jeres placering er sammenlignet med andre spillere fra samme tidsalder (Tidsalderranglisten) og fra din læam (Klanranglisten).

Husk, at tidsalder og klanranglisterne nulstilles, mens Global Rangliste KP (KP) henfalder hver mandag.

Belønninger

Der er tre forskellige måder at få en belønning på i PvP Spiller Arenaen. De er:

Personlige belønninger - Vind kampe for at nå en højere liga hver sæson (Kistebelønning hver måned).
Tilfældige belønninger - Når du vinder eller taber en kamp, er der nu en chance for at modtage en tilfældig kampbelønning.
Globale belønninger - Disse er relateret til din globale placering for ugen, og belønningerne uddeles hver mandag.

Angreb vs Forsvar


Angreb er en aktiv handling, mens forsvar er en passiv handling. Forsøg og enheder går ikke tabt, mens I forsvarer, men I kan stadig vinde eller miste Kamp points (KP) som forsvarsspiller, og hvis I ender med en ugentlig arena med mindre KP, bliver jeres KP nulstillet til startværdien, når ligaen er slut. Vær opmærksom på, at angreb på en spiller automatisk blander jeres liste over tilgængelige modstandere, uanset om kampen blev vundet eller tabt.

Derudover vil PvP Spiller Arenaen også udnytte jeres passive færdigheder i SB'ere, men ikke de aktive. Sidst, men ikke mindst, vil klan-medlemmer og spillere på jeres vennelist udelukkes fra matchmaking funktionen.

Vi håber virkelig at I vil nyde denne multiplayer funktion lige så meget som vi gør! Skulle I have nogle kommentarer, spørgsmål eller problemer så skriv endelig! Vi ser frem til at høre jeres feedback her :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Venlig hilsen,
jeres Forge of Empires Team.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
FoE macth making sucks På beta var vi langt flere spillere end vi er på de danske servere. Jeg tænker at jeg ikke den eneste der bliver macthed med samme spillere hele tiden.
Det kan ikke være rigtigt at men skal op i mod den samme hele tiden
1623006348173.png
 

Metaing

Nyt medlem
Ser ud til at der også er NPC modstandere i PvP Spiller Arenaen ???

Har set 2 modstandere som ikke findes i den Globale Rangliste. Samt at både Angrebs og Forsvars % er ens (hhv 458 og 700).
Den ene NPC har også skiftet % fra 458 til 418 ???

Det skyldes måske at jeg har vundet mere end 100 af de sværeste kampe, og spillet synes jeg skal have mere modstand ???
 

Thomas.M

Medlem
Jeg får den samme modstander i min alder, og der er ikke en snebolds chance for at vinde.... hvis det forsætter, dropper jeg spiller arenaen.... det er seriøst 10 gange i træk....
 

Thomas.M

Medlem
Nu er vi kraftedme på over 20.... jeg har genindlæst 3 gange samme resultat... nu gider jeg ikke miste flere tropper...
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Nu er vi kraftedme på over 20.... jeg har genindlæst 3 gange samme resultat... nu gider jeg ikke miste flere tropper...
Kæmp manuelt så du kan se hans forsvar, så ved du hvilke enheder du skal bruge næste gang.
Det er klart at hvis du ligger nederst i did nabolag, så kan det være umuligt at vinde, så må du måske nøjes med at kæmpe i mod en tidligere tidsalder
 

Thomas.M

Medlem
Kæmp manuelt så du kan se hans forsvar, så ved du hvilke enheder du skal bruge næste gang.
Det er klart at hvis du ligger nederst i did nabolag, så kan det være umuligt at vinde, så må du måske nøjes med at kæmpe i mod en tidligere tidsalder

Jo men hvis personen bare har så mange procenter kan det være lige meget.. hvis jeg angriber nedad mister de point som heller ikke er fair.. mit eneste ønske er at roter spillere.. det kan sgu ikke være rimelig at møde den samme 20 gange i træk..
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jo men hvis personen bare har så mange procenter kan det være lige meget.. hvis jeg angriber nedad mister de point som heller ikke er fair.. mit eneste ønske er at roter spillere.. det kan sgu ikke være rimelig at møde den samme 20 gange i træk..
Det er der en enkel løsning på, hvis det er den samme spiller hver gang og du ikke kan magte ham, add ham som ven og problemet er løst
 
Top