St. Patricks Dags begivenheden

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Code:
St.Patricks%20logo.png



God morgen til jer alle!

St. Patrick's Dags begivenheden starter den 20. februar og vil køre frem til den 10. marts 2020.


St. Patrick's Dag er næsten over os, og i år har I modtaget en bøn om hjælp fra en nærliggende by. De beder om jeres hjælp til at afholde en storslået festival for at fejre St. Patricks dag! Jeres opgave er at hjælpe byens folk med at forberede sig på den store fest, og når I ser nærmere på det, kan I se at I har meget arbejde foran jer! Paddy McCharms er festivalens guide, så sørg for at lytte til ham, når han viser jer rundt i byen, og introducerer jer til de indbyggere, der vil hjælpe jer i jeres forsøg på at stable den bedste St. Patrick's Dag-festival nogensinde på benene! Vores spildesignere Kurt og Jess introducerer jer til begivenheden i en ny fantastisk video, Se den nedenfor::


St. Patrick's Dag begivenheden introducerer en splinterny og unik måde at samle nogle fantastiske portrætter, præstationer og bygninger som belønninger i en helt ny begivenhedsfunktionalitet. Færdiggør missioner for at tjene potter med guld. Der er 56 opgaver, der skal gennemføres, 35 hurtigopgaver kan udføres med det samme, og derefter en opgave for hver dag af begivenheden. I kan finde endnu flere potter med guld i hændelser omkring jeres byer og bruge dem til af forøge jeres produktioner i hovedbegivenhedsvinduet og derved forbedre jeres forberedelser til festlighederne. I kan også købe yderligere potte med guld for diamanter, hvis I har brug for nogle mere. Klik på begivenhedsikonet i øverste hjørne for at komme i gang!

EventWindowBeta1.3.png

På venstre side af bykortet i begivenhedsvinduet har I festivalen, med byens fabrikker beliggende i centrum. Klik på den første fabrik for at begynde at producere varer til brug i festivalen. Når produktionen er afsluttet, lægges varerne automatisk i containere, der er klar til opsamling. Klik på færgen i nederste venstre hjørne for at sende den til lageret hvor den vil hente varer fra byen for at levere dem til festivalen. Når færgen kommer tilbage til festivalen, skal I klikke på den for at sælge varerne til festivalen og tjene firkløvere til jer selv!
NewGif.gif

Firkløvere bruges til at opgradere dine fabrikker, forbedre din produktion og maksimere produktionen. Du kan også opgradere din færge såvel som selve festivalen for at øge mængden af varer, der er færget over floden, eller hvor hurtigt festivalen kan bruge de leverede varer. Hvis du har samlet en masse firkløvere, og ikke ønsker at opgradere produktioner gradvist, skal du markere knappen 'max' i øverste venstre hjørne for at opgradere dem meget hurtigere! Du kan bruge potter med guld på at fremskrive dine produktioner med 2, 4 eller 8 timer ved at klikke på stopuret i øverste venstre hjørne, en hurtig måde at producere yderligere firkløvere!

Nu er det hele jo så godt, men hvad står der for jer? Som I se er der øverst i begivenhedsvinduet en liste med tre opgaver. Når I afslutter en opgave, bliver I bedt om at indsamle opgaven, som vil bidrage til fremskridt hen imod jeres Hovedpræmie. Saml 25 opgaver for at få hovedpræmiebelønningen! Hvis I ikke er sikker på, hvad I skal gøre for at løse en opgave, skal I klikke på pilen til højre på listen for at få et komplet overblik. Når en opgave løses og præmien indsamles, erstattes den med en ny, så I kan arbejde jer hen imod hovedpræmien. Til sidst vil Paddy dog ikke have flere opgaver, som I kan udføre.

TasksView1.2.png

Klik på knappen 'Fortsæt' nederst til højre for at afslutte den aktuelle by og få vist nogle belønningskister. I kan vælge en kiste helt gratis og flere kan købes for potter af guld så I har chancerne for at få nogle fantastiske præmier. Hvis I åbner alle 6 får I yderligere en opsamlingspræmie som vises tpå højre side. I kan derefter vælge at åbne endnu et sæt eller gå videre til næste by som har brug for jeres hjælp.

StageComplete1.3.png

Men mikrostyring af disse fabrikker er ikke alt, hvad I kan gøre. Paddy har et forslag som vil gøre jeres liv så meget lettere! Han vil præsentere jer for nogle fine unge folk, der mod betaling administrerer dine fabrikker. Klik på tophatten for at ansætte en forvalter som koster potter med guld. Ansættelse af en forvalter automatiserer produktioner af varer, hvilket betyder, at I ikke behøver at klikke på jeres fabrik mere. Og ikke kun det, det vil også forbedre fabrikkens produktion yderligere! Ansæt en Festivalleder til automatisk at styre festivalen på jeres vegne, og en Værftsforvalter som vil automatisere forsendelsen af varer til festivalen.

FactoryWindowBeta1.6.png



Og det er ikke alt. Når I har valgt jeres slutpræmie, vil byens fremskridt blive nulstillet. Det giver jer en chance for at starte produktionen igen og vinde endnu flere hovedpræmier:

Keltisk skov-sæt

Den primære hovedpræmie i St. Patrick's Dags begivenheden er det helt nye Keltiske Skovsæt. Dette smukke sæt har 5 bygninger med hver 2 niveauer og giver jeres byer en lille smule irsk stemning. I kan se flere detaljer om hver bygning og omkring bygningssæt generelt her.
CelticSetNew3.png
For en kort beskrivelse af hvordan sætbygninger virker besøg voresIwiki.
Som altid sætter vi stor pris på jeres feedback så glem ikke at kommentere her!

Jeres,
Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Oftest stillede spørgsmål (FAQs)


Hvad er formålet med spillet?

Hovedformål
: At producere nok firkløver til at gå videre til næste by. I kan gå videre når I har produceret og kan betale 8.4 Quadrillion firkløvere
Delformål: Løse opgaver og opnå fremgang mod hovedpræmien

Hvordan producere jeg firkløver :

Brug fabrikkerne til at producerer varer. I skal bruge firkløvere til at opgradere og låse op for fabrikker så I kan producere flere varer.

Hatte fabrikken har den laveste produktion og fyrværkerifabrikken den højeste startproduktion.
Omkostningerne forbundet med opgraderingerne svarer til forøgelsen af produktionen.

I skal bruge en forvalter på niveau 1 for at kunne automatisere produktionen af disse varer. Jo mere i opgradere jeres manager jo mere stiger produktiviteten og hastigheden af produktionerne.

Alle opgraderinger gælder kun for det indeværende niveau.

Hvordan transportere jeg varerne til festivalenl?

Varene transporteres fra fabrikkernes kaj til festivalkajen på færgen. I kan styre hastigheden og kapaciteten på færgen ved at opgradere jeres skibsvært og skibsværftsforvalteren..

Hvordan tilføjer jeg firkløvere til min konto?

Disse opsamles og behandles fra festivalens kaj. I kan styre hastighed og kapacitet ved at opgradere festivallen og festival manageren.

Alle opgraderinger gælder kun for det indeværende niveau.

hvad sker der når jeg går til næste niveau?

I vil blive tilbudt et antal koster som I kan åbne. Den første er gratis og de efterfølgende koster potter med guld. Hvis man åbner alle 6 får man en udvalgssæt til det nye keltiske skovsæt.
Hvis I fortsætter til næste by vil sættet nulstilles før næste runde og der vil være et nyt sæt med 6 kister når I færdiggør det.

Jeg har ikke nok potter med guld til at åbne alle kister hver gang. Hvordan får jeg flere valgsæt til ?

I kan vinde udvalgssæt som hovedpræmier ved at løse opgaver. Opgaverne nulstilles kun når I går til næste niveau.

Hvad gør tidskift knappen?

Ved at bruge potter med guld kan I øjeblikkelig tilføje firkløver til jeres konto svarende til den angivne tids produktion uden at bruge fabrikkerne, færgen eller forvalterne.

Hvad gør Max afkrydsningsboksen?

Brug af knappen Max viser jer det maksimale antal niveauer (og omkostninger), I kan opgradere fra de samlede firkløvere, snarere end at opgradere et niveau ad gangen. Hvis afkrydsningsfeltet Max er aktiveret, men I ikke har nok firkløvere til opgraderingen, vil der være en +1 og prisen for det, men gråtonet, da I endnu ikke har nok shamrocks.
 
Senest redigeret af en moderator:

pngnoxy

Medlem
Hold da op, det er godt nok en dårligt skrevet tekst.
Det kunne have været fedt med en oversætter og en korrekturlæser. Store dele af teksten er nærmest uforståelig.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hej Pngnoxy.

Til en start ved vi godt at billeder desværre ikke er på dansk. Men det er først noget alle sprog kan indsætte når selve begivenheden går i gang. For så laver vi vores egne billeder nemlig og kan poste, så er det da ikke på engelsk :)

Men hvad syntes du ellers er uforståeligt i denne tekst ?
Så skal vi da gerne prøve at gøre det nemmere at forstå :)
 

pngnoxy

Medlem
Hej Hr Nyborg.

Tak for svar.
Ja, nu er det ikke billederne, jeg taler om, men den skrevne tekst i opslaget. Det hele kommer sikkert til at give helt fin mening, når først eventet går i gang. Men det jeg generelt opponerer imod er at man lægger en tekst ud med så mange taste-fejl, og Google Translate-vendinger - det gør bare teksten enormt irriterende for modtageren at læse.
Jeg har ikke tænkt mig at gå yderligere i dybden med dette, men for at pege på nogle af de mere uforståelige passager i teksten, så ville det da være fint, hvis du bare lige hurtigt kan forklare hvad følgende betyder, så er vi da godt på vej:

"Nu er det hele jo så godt, men hvad står der for jer?" --- Jeg finder ingen mening i denne sætning..?

"I kan gå videre når I har produceret og kan betale 8.6Q firkløvere" --- Hvor mange firkløvere tales der om..?

"Brug af knappen Max viser jer det maksimale antal niveauer (og omkostninger), I kan opgradere fra de samlede firkløvere, snarere end at opgradere et niveau ad gangen. Hvis afkrydsningsfeltet Max er aktiveret, men I ikke har nok firkløvere til opgraderingen, vil der være en +1 og prisen for det, men gråtonet, da I endnu ikke har nok shamrocks." --- Hvad er det man forsøger at skrive her?

Bare for at give et par eksempler... Alle taste-/slåfejlene er bare voldsomt irriterende at se på, men nu er jeg ikke ansat som korrekturlæser, så det må I selv ligge og rode med... :)
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Vi skriver jo som sagt meget oversat fra engelsk. Dog skriver vi alle tekster med vores egne ord, og jeg har da ikke hørt om nogen af mine kollegaer som bruger google i hvert fald ;-)

Men dertil, alt tilbage melding kan jo bruges, både det gode og dårlige.
Så efter lige selv at have kigget på teksten er 8.6Q (åbenbart) Q= Quadrillion - altså antal du har af de her firkløvere.

Det næste afsnit med "Max" knappen.
Er for at forklare opgraderingerne af bygninger. I stedet for at du skal klikke på hver enkelt bygning og opgradere og så videre og så videre.
Kan man her bruge "Max niveau" muligheds knappen. Så vil den prøve at opgradere så mange af dine bygninger som muligt, til det højeste niveau du nu har råd til. Og vel at mærke gøre det på én gang.


Håber dette gav mere mening. Jeg selv er meget opmærksom på korrektur, og laver selv faktisk for selve spillet, og opgave teksterne. Så for mig er dette kun en hjælp, for engang imellem kan man godt blive tabt lidt i teksterne O:)
 

pngnoxy

Medlem
8.6Q (åbenbart) Q= Quadrillion - altså antal du har af de her firkløvere.

Der måtte jeg så lige google "quadrillion"... :D
Så altså 8.600.000.000.000.000 firkløvere......
Interessant....
Øhm.... er du sikker..?
o_O
 
Senest redigeret:

hr. nyborg

Aktivt medlem
Haha ja bare rolig. Og undskyld jeg først svare nu. Men som i sikkert allerede kan se, så producere fabrikkerne nogle høje beløb næsten fra start.
Så om noget håber jeg i nyder begivenheden. Jeg syntes i hvert fald det er nyt og spændende :-D
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Der er ingen problemer her med spillet. Så er du sikker på du kigger de rigtige steder ?
Ellers kan du altid skrive til support. Så kan de nemmere hjælpe dig.
 

DeletedUser3060

Guest
Det har været et sjovt event.
jeg er dog blevet bremset i dag.
Da jeg har 3 opgaver på stribe som alle kræver guld.
så jeg når ikke at få mit sidste opgraderingssæt. Så håber jeg bare det kommer til salg
 
Top