Tilbagetrækning fra pvp kampe

DeletedUser

Guest
Hejsa...

Først og fremmest - tak for et ganske glimrende spil..

Det der nager mig aller mest, og helt uden tvivl en helt masse andre, er at folk kan angribe og trække sig tilbage hvis de syntes at opstillingen de er oppe imod er for svær uden andre konsekvenser end at de først kan angribe samme person igen 24 timer senere... men hvad gør det? - der er jo 50 andre at angribe.

Jeg er pt ikke en af dem der bliver angrebet dagligt, men jeg er dog en af dem der kæmper for medaljer.. (og nej jeg er ikke en af de tøzepigebørn der trækker sig tilbage fordi jeg vil miste halvdelen af mine enheder i den kamp)

Jeg mener helt sikkert at det er en kæmpe fejl at den knap overhovedet er i spillet! laver man en fejl skal man skam også tage konsekvensen!

Jeg syntes at der skal implementeres nogle straffe til dem der bruger denne knap flittigt, og mener selv at det kan gøres på flere fornuftige måder...

Man kan :

Slå angriberens enheder ihjel "fiktivt" uden at de skader forsvarende hær og give forsvarende hær pointene x2 (eller hvis man virkelig vil straffe angriber trække dem fra angribers point)

eller

halvdelen af angribende hær gør oprør pga svagt lederskab og vælger at forlade hæren. (her mener jeg at det skal være tilfældigt hvem det er der forlader hæren, og det behøver ikke nødvændigvis at være de bedste eller de værste)


Jeg mener at denne tilføjelse kan sikre at folk tænker sig lidt mere om før de bare angriber løs og skrider fra regningen når de møder en hær der kan gøre et indhak i deres hær.

TCTBAPS
 

DeletedUser365

Guest
Det er et utroligt godt forslag :), men straf forslaget er knap så godt, jeg synes rigtig meget mere om, at man skal straffes med 25% fratræk af de pvp points man har indkasseret.

Altså hvis man har angrebet og vundet kampe fra mandag til torsdag og skoret 40000 point, hvis man så fredag angriber en spiller med en stærk hær og man stikker tøsedrenge halen imellem benene og vælger at trække sig tilbage, så skulle der trækkes 25% fra de 40000 optjente point, wupti så står man tilbage med skallede 30000 point fordi man var en tøsedreng :).

Man skal ikke trække sig tilbage ret ofte hvis man gerne vil samle point med denne form for straf :)
 
25 procent fratræk er ikke løsningen !! har du ikke mange point vil du trække dig alligevel. Har du mange vil du kæmpe og tage nederlaget.
Det der skal gøres er at FORSVAREN skal "belønnes"
Man kunne eventuel give forsvaren point af angriberens hær.
 
jeg har tidligere stillet forslag om at et godt forsvar (vunden kamp) burde belønnes, ved at forsvaren fik point om ikke i PvP-tårnet, så i den generelle pointliste, så ville flere fokucere lidt på forsvaret, og ikke kun stille de obligatoriske 2 spydkæmpere. Men det er ikke kommet videre end til forslaget. :(
 

DeletedUser365

Guest
Jamen lad os da kombinere løsningen :), angriber bliver fratrukket 25% af sine optjente pvp point, disse 25% overføres så direkte til forsvaren :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg er en af dem som udnytter at man kan trækker, sig hvis jeg kan se at jeg ikke kan få nok ud af mine anstrengelser. Men en straf på 25% af kp i tårnet kan jeg ikke se nogen mening i. Jeg mener at straf og gerning skal hænge sammen.

Det skal ikke forstås som jeg ikke mener der ikke skal være en straf.
 

DeletedUser12

Guest
Men straffen til forslaget behøver jo heller ikke at være hård. Det kunne fx være x antal barer liv fratrukket alle enheder, som svar på den skade de modtager ved at flygte over hals og hoved.
 

DeletedUser365

Guest
Hvis straffen ikke er hård, så vil det virke som med fart bøder, folk tænker skidt pyt det koster ikke så meget.
 

DeletedUser12

Guest
Hvis det koster alle enheder fx 5 helbredsbarer, så er der gevinsten ved at trække at tropperne overlever, men du kan stadig ikke bruge dem i x tid. I de sene tidsaldre ville du ikke kunne bruge dem med fuldt helbred i 2½ time? Skal man gøre det ret mange gange på en dag så når man ikke rundt til alle sine naboer, og man undgår den der efter min mening alt for hårde straf på 25% af de opsparede point i tårnet. Den kunne jo også være med i en anden form fx i form af en fratræk på 25% af enhedernes pointværdi som man har brugt. Så ryger straffen ikke ud af proportioner sidst på ugen og de der bruger den først på ugen kan også mærke det.
 
Jeg mener stadig at forsvaren burde belønnes for sit forsvar, det kunne man evt. gøre med den værdi af angriberens tropper, bliver givet til forsvaren i det PvP-tårn som passer til de forsvarende tropper.
evt en koordinering af de to forslag:
angriberens tropper mister 50% af det helbred som er tilbage på de resterende tropper og forsvaren får de points som angriberens skader beløber sig til - de skader forsvaret har fået, lagt til PvP-tårnet som passer til forsvaret.

det er jo ikke altid at angriberen trækker sig med det samme, der kan jo godt være foregået en kamp, hvor angriberen indseer at her kan angriberen ikke vinde, og så trækker sig.
 
Senest redigeret:

DeletedUser12

Guest
Det vil i hvert fald som min personlige mening være fint om forsvareren fik point for sine sejre, så der var mere incitament til at have et reelt forsvar. Men jeg tror at når spillerne når en rimelig enighed om hvad det er man kunne tænke sig så bliver tankerne sendt videre :)
 

Daenerys

Medlem
det lyder som et godt forslag vakini. Jeg synes nemlig også der ikke kun bør være en straf for den der trækker sig fra slagmarken men også en gevinst til forsvaret.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan se en god mening i at forsvarer får 25% af den tilbageværende værdi fra angriberen. (Som får påført denne skade på sine enheder). Så giver, det efter min mening, mening.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er enig med jer i, at man burde få en straf for at trække sig tilbage, men 25% af sine samlede point er lidt for hårdt. Så ville jeg foreslå, at man mistede det antal point man gik ind i kampen med istedet, for så kan man jo ligeså godt kæmpe. Den eneste grund til så at trække sig tilbage, ville være at man ikke ville miste sine enheder.

Jeg tror næppe at det ville blive accepteret, at forsvaren fik point for det, for der ville være for mange der kunne udnytte det, og derved skrabe et uhensigtsmæssigt antal point til sig.
 

DeletedUser

Guest
jeg vil gi jer ret i der burde være en straf..samtidig syntes jeg også det så sku være muligt at se fjendens tropper før man vælger at angribe. På den måde har man et valg. I øjeblikket er der lidt hasard over det, du kan angribe en modstander i bronzetårnet og så er basen beskyttet af jernalder mænd..?? Det hænger ikke helt sammen, hvordan skal man kunne besejre dem med bronze mænd... Jeg er godt nok ny spiller så der er måske noget jeg har missed??
 

DeletedUser

Guest
Hvis der var en mulighed for at få en smule information om fjendens tropper uden at angribe kunne jeg godt tilslutte mig ideen om en form for straf for at trække sig tilbage. Jeg ved bare ikke hvad straffen skulle være... Fratræk i ens point kan jeg ikke rigtigt lide. Fratræk af helbred for ens tropper er umiddelbart en god ide, problemet er bare at det vil ramme ujænt. For diamant brugere vil det knap nok være en straf, da de bare kan helbrede deres tropper med diamanter. Derfor vil en sådan straf forøge gabet mellem diamant brugere og ikke-diamant brugere, og jeg synes det er alt for stort i forvejen. Så i stedet for at miste f.eks. 25% helbred ville jeg hellere at man mistede 25% af sine tropper.
 
Top