Tilsyneladende Prioriterings-rækkefølge

Morten70

Medlem
Da støtte nok foregår 99,9 % med støtteknappen og resten manuelt
Kunne det være rart at få et overblik over prioriteringsrækkefølge.
Vær venligst opmærksom på, at jeg ikke betragter det som en facit-liste, men som et stykke arbejde, der kan tilpasses i fællesskab.

A : jeg ved ikke , hvor stor en faktor det spiller med bygningers tidsalder i forhold til den alder spilleren selv er i, kun at det er en faktor, der skal medindregnes, hvis man vil være helt nøjagtig

B : jeg ved ikke, hvor stor faktor, bygningens level/niveau spiller på prioriteringen

C : Selvom jeg har et rimelig bredt udvalg af bygninger, har jeg ikke alle, så hvis en bygning du har der kan motiveres/poleres ikke er til stede her, så gør gerne opmærksom på det

D: listen er dannet ud fra gentagne observationer af egen begivenheds-historik


Tilsyneladende prioriterings-rækkefølge



  1. Psykiatrisk hospital
  2. Luftskib
  3. Olympisk skatkammer
  4. Mikotobro eller den anden version
  5. Vintertårn
  6. Kolos
  7. Appleton-hytte eller anden version
  8. Gudebillede Tholos
  9. Ildpagode eller anden version
  10. Skibet (3 versioner)
  11. Vindmølle (3 versioner)
  12. Dunkel døråbning
  13. Heltenes søjle
  14. Det sorte tårn
  15. Oldtidsobelisk
  16. Stor bro
  17. Herresædet
  18. Solurstårnet
  19. Obeliskhave
  20. Yggdrasil
  21. Alter til (Hestia/Athene etc.)
  22. Stor Runesten

  • Kundskabens alter
  • Helligt himmelur

I rækkefølge ukendt for mig efter de 2 sidste


  • Kongeligt badehus
  • Lokomotiv ( flere versioner)
  • Guvernørvilla
  • Produktionsbygninger
  • Kulturbygninger
  • Dekorationer
  • Stammeplads
  • Huse
 
Senest redigeret:

hr. nyborg

Aktivt medlem
Vi er ved at udvide vores wiki sider med den her slags info. Så godt arbejde Morten.
Dog på engelsk kan jeg poste den liste som er lidt mere officiel og måske kan være med til at give det sidste endelige billed :)



The Aid button automatically motivates or polishes a building of the respective player without visiting him.

  • How does the aid button work exactly?
The prioritization of buildings is automatic as of version 1.119. There is no longer a list of buildings with aiding priority, the aiding priority is automatic and managed by the game itself. The way this works is the code takes into account the current production of the buildings and gives priority based on the following criteria and order:

1. Forge Points (for example Lord's Manor or Pillar of Heroes Level 7)
2. Random good (for example Royal Cascade or Athlete Living Quarters)
3. Goods of age (for example Caravansary or Kiosk)
4. Medals (for example Pole House or Shrine of Awe)
5. Blueprints (for example Shrine of Inspiration)
6. Guild Power
7. Coin / Supplies / Happiness

This refers to the output of the building, and within each criteria buildings producing higher amounts will always be higher in priority than those producing lower amounts. To put this into examples:

This means Forge Points producing buildings will always have priority over buildings producing random goods, goods of age, medals and Blue Prints.

  • That means that a building producing 3 Forge Points will have priority over a building producing 1 Forge Point.
  • However a building producing Forge Points which motivation effect have no effect of the produced goods from that building will not be prioritized over the other buildings mentioned in the first example.

Ned til hvilke bygninger der så kommer inden for de forskellige grupper, kan der ikke lige beskrives. Men det er du jo næsten selv godt igang med ;-)
 

Jimse

Aktivt medlem
Kongeligt Badehus kommer hos mig meget sent i rækkefølgen, Lokomotiv kom også meget sent tidligere, så helt styr er der ikke på alle bygninger
 

Morten70

Medlem
Kongeligt Badehus kommer hos mig meget sent i rækkefølgen, Lokomotiv kom også meget sent tidligere, så helt styr er der ikke på alle bygninger
Kongeligt badehus giver fp uden støtte, ligeså lokomotivet, så pr forklaring fra Nyborg, så er de derfor lavt prioriteret, efter bygninger der giver fp (hvis støttet)
 
Top