Version 1.29 diskussion

DeletedUser12

Guest
Diskuter opdateringen til 1.29 i denne tråd.

Ændringer/funktioner


Ændringer til Storslåede Bygninger
habitat26.png
  • De Storslåede Bygningers niveau loft er fjernet. Du kan nu bygge dine GB op uendeligt. For at åbne hvert nyt niveau (10+) skal du bruge et fuldt sæt byggeplaner.
  • I lageret er det nuværende og maksimale åbnede niveau for Storslåede Bygninger nu vist, når først de er blevet bygget.
  • Det vil være muligt at Storslåede bygninger kan producere mere end 10 Forge Point, Hvilket ville være umuligt at opsamle. Derfor kan mere end 10 Forge Point nu opsamles, hvis spilleren har 10 eller færre Forge Point tilgængelige.
  • Også når der bruges Forge Point fra lageret, vil tab af Forge Point ikke længere ske. Hvis spilleren allerede har mere end 10 Forge Point, kan han ikke længere opsamle flere Forge Point.
  • Fra nu af er det ikke længere muligt at bidrage til andre brugeres Storslåede Bygninger, hvis arkitektur teknologien ikke er udforsket endnu (begyndelsen af Jernalderen), men det er stadig muligt at bygge og bidrage til egne Storslåede Bygninger eller have andre der bidrager til disse Storslåede Bygninger. Vi ønsker at reducere mængden af indhold, som en ny spiller skal forstå og opnå, når de starter i spillet for første gang.
  • Som lovet for et stykke tid siden: Storslåede Bygnings vouchers til at øge niveauet på Aachen Domkirke, Statue af Zeus og Castel del Monte vil blive tilføjet med opdateringen, hvis du har dem i din by.
  • Ny "hjælp" skærm er blevet tilføjet Storslået Bygnings vinduet.


Andre ændringer
  • Den styrke Hall of Fame giver er blevet ændret
    Tidsalder - Gammel værdi/Ny værdi
    Bronzealder - 4/4
    Jernalder - 8/6
    TMA - 16/10
    HMA- 32/22
    SMA - 45/27
    KT - 55/35
    IT - 70/45
    DPÆ - 100/70
    DMÆ- 135/90
    DPT - 170/110
  • KvK hær tippet er blevet justeret
  • En masse tekst i spillet er blevet forbedret, så det bliver mere forståeligt.



Fejlrettelser

Brugerflade rettelser
  • Rettet en visningsfejl, hvor helbredsbaren ikke blev vist under enheder.
  • Rettet en fejl hvor hovedkvarterets flytning beskeden ikke advarede brugeren om at hovedkvarteret kun kan flyttes en gang per daglig kalkulation.

Andre fejlrettelser
  • Rettet en fejl hvor styrke produktionen fra Hall of Fame også gav til klanens prestige.
  • Rettet en fejl hvor maskingeværsgruppen skød igen, når den var uden for rækkevidde.
  • Tilbage til byen virkede ikke korrekt i et specielt tilfælde, hvis du havde besøgt en spillers profil via klan profilen på KvK kortet - Dette er blevet rettet.
  • Rettet en fejl, hvor en spiller havde mulighed for at komme udenom tutorial restriktionerne ved at lukke byggemenuen.
  • Rettet en fejl, hvor tutorialen gik i stykker, når du klikkede tilbage til byen hurtigt efter at have forsket den første teknologi.
  • Loftlejlighed havde ikke nogen point værdi.



Hvis du ønsker at efterlade feedback til denne version venligst klik her.

Tak for at spille Forge of Empires!

Venligst,
Dit Forge of Empires Team
 

DeletedUser543

Guest
FEDT FEDT FEDT

dejligt. jeg har også gennem længere tid skrabet bunker at byggeplaner sammen til SB som jeg allerede har :)

et enkel Spørgsmål dog ;) kan man købe disse ekstra byggeplaner ( til niveau over 10 ) med diamanter 200 pr. stk. eller kan man kun gøre det som det er nu, altså købe de første 8 stk. (da man selv skal finde den første). fordi hvis man kan købe de ekstra BP ved hjælp af diamanter, så vil det jo gå fuldstændig agurk ;)

hattemager
 
tja, det er da dejligt at kunne bruge nogle af alle bp´erne, men jeg er meget spændt på at se hvordan plastickortspillerne reagerer på dette nye tiltag, for hvis bp´er stadig "kun" koster 200 diamanter når vi kommer over lvl 10 i sb´erne, så bliver spillet domineret af dem som bruger mange penge (måske er dette Inno´s intension), da de vil kunne lvl deres bygninger meget hurtigt og overtage spillet herigennem.

jeg vil dog afvente og se om det bliver resultatet, og har jeg ret, så bliver det et farvel herfra.
 

DeletedUser

Guest
Ualmindelig uigennemtænkt at introducere en ny bygning (Hall of Fame) for få dage siden og nu reducere dens værdig til næsten det halve!
 

DeletedUser352

Guest
Hej til alle.

Kan man komme til at se , hvor mange planer man har , da jeg kun kan stole på spillet.

Kan se at jeg har til at komme et level op , men hvor mange planer ligger der gemt , det er vel kun dem der styre spillet der ved det og vi må så bare håbe , at der ligger flere bag.

Eller , skal jeg til at starte på en frisk , hvis jeg vil et level op.

Kan forstille mig at jeg har mange af dem jeg startet med. ( Fyrtårn / Aachen etc. )

QUEEN OF THE DANES.
 

DeletedUser12

Guest
Du vil efter opdateringen kunne gå ind på de bygninger du allerede har opstillet og se hvor mange af hver byggeplan du har :) Desværre kan du ikke tilgå dette før efter opdateringen.
 

DeletedUser655

Guest
tja, det er da dejligt at kunne bruge nogle af alle bp´erne, men jeg er meget spændt på at se hvordan plastickortspillerne reagerer på dette nye tiltag, for hvis bp´er stadig "kun" koster 200 diamanter når vi kommer over lvl 10 i sb´erne, så bliver spillet domineret af dem som bruger mange penge (måske er dette Inno´s intension), da de vil kunne lvl deres bygninger meget hurtigt og overtage spillet herigennem.

jeg vil dog afvente og se om det bliver resultatet, og har jeg ret, så bliver det et farvel herfra.

Det vil stadig koste FP at få dem i næste level.
 

DeletedUser1313

Guest
Fra nu af er det ikke længere muligt at bidrage til andre brugeres Storslåede Bygninger, hvis arkitektur teknologien ikke er udforsket endnu (begyndelsen af Jernalderen), men det er stadig muligt at bygge og bidrage til egne Storslåede Bygninger eller have andre der bidrager til disse Storslåede Bygninger. Vi ønsker at reducere mængden af indhold, som en ny spiller skal forstå og opnå, når de starter i spillet for første gang.

Håber da at dette først gælder når SB har steget et lvl.... Ligger lige nu og kømper om BP i 2 SB og fra og med i morgen vil jeg så ikke længere være med i kampen om BP, da jeg pludselig ikke kan smide flere FP i disse bygninger.

Hvis det ikke bliver muligt at smide flere FP i fra og med i morgen, så har jeg da spildt en masse FP, så håber da at i fremover gider at fortælle os om sådan ændringer i bedre tid, så man ikke splider sine FP.

Det er sgu en ommer :p

edit: ups, min fejl...har lige set at vi har en uge før det sker, my bad :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser632

Guest
tja, det er da dejligt at kunne bruge nogle af alle bp´erne, men jeg er meget spændt på at se hvordan plastickortspillerne reagerer på dette nye tiltag, for hvis bp´er stadig "kun" koster 200 diamanter når vi kommer over lvl 10 i sb´erne, så bliver spillet domineret af dem som bruger mange penge (måske er dette Inno´s intension), da de vil kunne lvl deres bygninger meget hurtigt og overtage spillet herigennem.

jeg vil dog afvente og se om det bliver resultatet, og har jeg ret, så bliver det et farvel herfra.

Det vil koste en komplet samling bper og en hulens masse fper at stige til lvl over det 10. desuden giver det så vidt jeg kan se på Beta kun 1% ekstra for hvert 2. lvl en angrebs sb stiger
 

DeletedUser12

Guest
Det tager ca 1 uge for en aktiv spiller at nå og forske arkitektur så ikke det store problem hvis man vil i gang med at støtte andres SB. Derefter er det som det plejer.
 

DeletedUser1436

Guest
Jeg er fuldstændig enig med Lictor70, det er sku' en ommer :eek:

Der er netop muligheden for at tilkæmpe sig muligheden for at bygge en SB til en kommende tidsalder, som er med til at gøre spillet sjovt og spændende, når man ikke helt er begyndt på KvK endnu.

Det er også en af de få muligheder vi "små" har for at hjælpe de "store" i klanen, som tak for nogle af de varehandler der bliver gennemført. Hvad bliver så det næste, at man ikke kan modtage varer til kommende tidsaldre før de er udforsket??

Jeg har godt nok kun spillet i 6 måneder, men bruger rigtig mange timer på det, da det tager tid og FP'er at indsamle BP'er, men hvis denne ændring ikke bliver fjernet igen, så er jeg da bare glad for, at jeg stadig ikke har haft plastikkortet fremme, selvom det mange gange har været fristende, så man bare kunne købe det sidste BP, da bytte/handelsfunktionen er noget af det mest latterlige jeg længe har været med til :mad: Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man kan foretage op til 12-13 handler, før man får det sidste. Hvis det ønskede BP'er ikke kan blive valgfrit, så bør der som minimum være en random funktion, så man ved byttehandel ikke får det samme billede mere end én gang.

Min konklusion på denne opdatering er muligvis GOODBYE FOE
 

DeletedUser12

Guest
Du kan sagtens bygge en SB til en kommende tidsalder. Du skal bare opfinde arkitektur i Jernalderen, så kan du støtte alle SB. Og jeg går ud fra at du har opfundet dette når du siger du har spillet i 6 måneder, hvorfor den del ikke har nogen indflydelse på dig.

Byttehandlerne er random eller tilfældige hvis vi skal tage det danske ord. Antallet af muligheder bliver ikke begrænset af hvad du finder eller får. Det er netop pointen med tilfældig. Det er ikke en bunke med 9 kort der bliver mindre hver gang, men en bunke med 9 kort, hvor kortet bliver lagt tilbage igen inden du trækker en gang til.
 

DeletedUser543

Guest
lige den her med at folk mindst skal have udforsket "arkitektur" for at kunne bidrage til SB ser jeg som en af de bedre tiltag for at prøve at minimere pushing. og helt ærligt det kræver kun 104 FP at komme fra Stenalder helt op til at udforske denne i jern alderen, det er 5 dage, hvis man ikke kan spille spillet i 5 dage uden at skulle give alle sine FP til andres SB'er, som man ikke har en chance for at bygge alligevel pga. vare osv, ja så er der måske tale om pushing.

hattemager
 
Det er en rigtig god ide, dog forstår jeg ikke, at Inno ikke har sagt, at når teknologien Arkitektur er forsket, så kan man bidrage med fp til Sb max f.eks 2-3 tidsaldre frem, og så fremdeles i de kommende tidsaldre, ellers køres den anslåede pushkonto jo frem til jernalderen (hvor vennen som har anbefalet "Pushkontoen" jo alligevel får sine diamanter) og det ville den jo nok være gjort alligevel, netop for at få diamanterne også.
-
dog skal der da fortsat være mulighed for at modtage bp til nyere tidsaldre ved MO/PO/PL
 

DeletedUser1436

Guest
Sorry, my bad;)

Jeg havde ikke lige set/forstået, at det kun var teknologien "Arkitektur", som er en af de første i Jernalderen, man bare skulle udforske/oplåse, for at kunne både bygge og støtte andres SB'er i fremtidige tidsaldre.
…og med denne nye viden, så giver jeg egentlig hattemager og vakini ret i, at det er et fint tiltag, for evt. at minimere pushing.

Dog synes jeg stadig, at BP byttehandlerne er super irriterende, da man bruger utroligt meget tid på motivere og polere hos andre, uden at vide hvilke bygninger man skal/kan MO/PO for at få et BP til en bestemt bygning. Jeg ved godt, at de bygninger man MO/PO skal være fra samme tidsalder, som den SB man ønsker, men da der er to SB pr. tidsalder, så er dette også lidt af en tilældighed, men med den nye mulighed for at lvl op, så gør det ikke så meget, hvis man får nogle ekstra BP'er til en SB man har allerede har bygget.

Iv74
 

DeletedUser1313

Guest
Havde også læst det som at man nu kun kunne bygge SB og bidrage til SB i den tidsalder og mindre man var i. Beklager dette, men er skrevet på en kringlet måde :)
 

DeletedUser386

Guest
Så fik vi Opdatering 1.29 - og vi fik sandelig også de samme fejl, som stadig er på Beta. :(

Har I bemærket at der nu kun er 1 bonusbeskrivelse i hver SB - 2.bonus beskrivelse er bare en gentagelse af den 1.

INNO for p....., hvor længe tror I på at vi gider være "Cash-cows", når I leverer sådan noget hø ud på de kommercielle servere ??

Rebalancering af Hall of Fame og "A-SB'erne", er blandt de mere groteske, set i forhold til folks indskud af rede kontanter, men listen er snart alen lang over "UPS'er", som kun alt for tydeligt understreger INNO's manglende evne til at forudse Mega-data's magt og mulighed for misbrug af samme.

INNO, med jeres efterhånden enorme pengepung, så ansæt da nogle folk, der kan betjene lidt mere end bare en skrivebords regnemaskine og så grib misbruget/overdrevet inden lancering og allersenest på beta.
De kommercielle skal for alt i verden holdes "crisp clear".

Vi har idag mistet vores topspiller - og lavinen er startet - og kun INNO kan sætte en prop i, da Klanledelserne kæmper en forgæves kamp på at forklare medlemmerne og samtidig forholde sig til Klanens fremtid.
 

DeletedUser1428

Guest
Opdatering 1.29 med mere...

Jeg mener helt klart at Inno skal til at komme ind i kampen - det nuværende "niveau" med den seneste tidsalder og tilhørende "patch" er så fyldt med fejl (der burde have været opdateret og ordnet i beta'en, så de aldrig havde vist sig i den kommercielle version).

Jeg ved ikke om det er fordi man er begyndt at se beta'en som en måde at holde på de ældre spillere, som på den måde har adgang til "nyere2 indhold, inden resten af "læsset" eller om det er for at se, hvordan man udnytter fejl til at optimere folks lyst til at anvende penge på spillet (indtil den ikke går længere grundet klager og utilfredshed = flugt af "cash cows").

Tilbage til emnet:

* Hardware Accelerator (virker eller virker ikke).
Fjern dette feature fra den kommercielle version indtil det virker ordentligt (test på beta'en)

* PvE - uendelig kampe i sektorer ved overgivelse
Denne "exploit" burde omgående håndteres, da den ødelægger lysten til at deltage i konkurrence delen af spillet. Inno burde komme med en officiel melding om at ALLE spillere, der har udnyttet dette til kunstigt at forøge deres score op, vil blive frataget point tjent (fra det øjeblik for den første "falske" kamp er ).

* Storslåede Bygninger
Bygninger i Varelageret viser forkerte informationer og bygningerne i byen lader til at gøre det samme.
f.eks. Observatoriet viser at ved høst "giver" man klanen -1 af hver vare i sin tidsalder.... altså man stjæler fra Skattekammeret ?
Yderligere viser alle vareproducerende bygninger nu at de giver dobbelt så meget som igår (inden patchen). Jeg ved ikke om dette er med vilje, fordi man ville op-justere hvad de giver, på samme måde som bygninger med glæde blev op-justeret i forbindelse med den moderne æra, men da dette ikke er nævnt i patch noterne må jeg antage at det er en fejl.

* Manglende udvikling i tidsalderens indkomst
Med det mener jeg, at igennem alle tidligere tider har der været udvikling i indkomsten pr. felt, da priserne på diverse bygninger og forge point er stigende. Men i den nyeste tidsalder er det faktisk stagneret og nogle bygninger er faktisk blevet dårligere end forgængeren.

Eksempel:

Forstandhus (1330 Beboere), der fylder 12 felter giver 50,83 mønter i timen pr. felt.
Bungalow (1150 Beboere), der fylder 9 felter giver 50,83 mønter i timen pr. felt.

Alt i alt har vi så fået en dårligere bygning, der giver mindre, når den bliver Motiveret (eller det kræver flere Motiveringer at opnå samme resultat som tidligere tidsalder).

Hvis man så sammenligner med udviklingen imellem Induistri tiden og den Progressive æra ser det mere "retvisende" ud, hvor indkomsten pr. felt pr. time stiger med ca. 40 - 50% pr. tidsalder (et rimeligt gennemsnit i forhold til tidligere tider)

Viktoriansk Hus (1087), der fylder 9 felter giver 33,61 mønter i timen pr. felt.
Højhus (1330), der fylder 12 felter giver 53,24 mønter i timen pr. felt.

Her stiger størrelsen på bygningen, dvs. vi får mere ud af at modtage Motivation (eller værre krævet for at dække dine bygninger. i din by), plus indkomsten pr. felt stiger med 19,63 mønter i timen (+42%).
- Tillæg: Og hvis man tager højde for at Højhuse kræver 2x2 vej og tæller 3 felter med i "størrelsen" for mange mønter de giver (altså størrelse 15), giver det forsat en stigning på 6,32 mønter i timen (+19%).

Til Inno:

Få nu styr på jeres kommercielle / endelige version af spillet og anvend beta'en til at få styr på fejl og mangler, ting som forvrider spil balancen osv., det er jo formålet med at have en beta.

---
Så er der ikke mere for den 25 øre
 
Senest redigeret af en moderator:
Top