Vinterbegivenheden 2017

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
winter_logo_2015.png

Løs Frostys opgaver og få Vinter Stjerner. Byt dem til fantastiske pakker i Vinterbegivenhedsvinduet!


Kære Konger og Dronninger,

Snemanden Frosty er tilbage! Den 30. November vender Frosty tilbage til jeres kongeriger... Han medbringer nye opgaver for vintersæsonen.
Løs dem og få noget af vores sæson valuta – Vinter Stjerner! Samle så mange som I kan, fordi I skal bruge stjernerne for at åbne pakker! :)

winter_star.png

Hver dag bringer et nyt sæt gaver som indeholder godter som Forge Points, byggeplaner, enheder og bygninger… Der er også en særlig præmie hver dag, som bliver vist i det øverste venstre hjørne af vinduet og som kan findes blandt en af gaverne… Den særlige præmie er noget meget ønskværdigt!

winter2017_window.png

Hvert gavesæt er til rådighed i 24 timer. Ved hver dags begyndelse, kan I se alle dagens præmier uden indpakning, og når I trykker på start knappen, vil de alle blive pakket ind og blandet rundt. For at åbne en gave skal i bruge 10 Stjerner. Når uret for dagens præmier løber ud, vil præmierne blive nulstillet og en ny særlig præmie blive vist så vær sikker på at I ikke går glip af noget som I ønsker jer rigtigt meget! Hvis det skulle ske at I går glip af en præmie som I virkelig ønsker jer, kan I købe den for Diamanter den efterfølgende dag (I de fleste tilfælde men ikke alle).

I vil altid være i stand til at åbne mindst en pakke hver dag, da I får 10 gratis stjerner hver dag :).

Hvis I altså logger ind den dag selvfølgelig.

winter_star.png

Særlige felter

Ud over de normale gaver, vil der være en chance for at I rammer et særligt felt , når I åbner en gave. Disse er:

Bland
shuffle_all.png
Hele gavesættet bliver vist, og I skal trykke på start knappen igen for at gemme og blande dem igen. I får også 10 nye stjerner lagt direkte på jeres totale antal.
Dobbel udbetaling
special_double.png
Den næste gave I åbner vil blive fordoblet!
VIS 2
show.png
Indholdet af 2 uåbnede gaver vises (men bliver ikke taget) og I får 3 stjerner.

winter_star.png

Der er rigtig mange fantastiske præmier som I kan vinde. Mange vinterbygninger fra de foregående år, vil atter igen være til rådighed.
Vi vil også have 2 vinterportrætter til jer(ud over Frostys smukke ansigt, hvis I ikke allerede ejer det):
winter2017_avatars.png

Men den mest spændende del er - som altid . - de nye begivenhedsbygninger! :) Og der er hele ni af dem - alle sammen med temaet Vinter Landsby:


Vinterlandsby sættet

snowflakelogo.png

Vind 9 nye sæt bygninger fra Vinterlandsby sættet.
Placer dem ved siden af hinanden, og lås deres sande styrke op!
MadameFortunasTent.png

Madame Fortuna's Telt
1x1
En del af Vinterlandsby sættet - giver medaljer og Forge Points
StrawStarTent.png

Stråstjernetelt
1x1
En del af Vinterlandsby sættet - giver medaljer og tilfældige varer
Halmbock.png

Julebuk
1x2
En del af Vinterlandsby sættet - giver glæde og angrebsbonus
SmorgasbordFeast.png

Stort koldt bord
2x1
En del af Vinterlandsby sættet - giver glæde og forsvarsbonus
TinkerersTent.png

Kedelflikkerens telt
1x2
En del af Vinterlandsby sættet - giver glæde og Møntboost
CandlemakersTent.png

LysstøberensTelt
2x1
En del af Vinterlandsby sættet - giver medaljer og forsyningsboost
SugarBakersBooth.png

Sukkerbagerens bod
2x2
En del af Vinterlandsby sættet - giver mønt, forsyninger, medaljer og et Forge Point
MooseMeadow1.png

Elgvang
3x2
En del af Vinterlandsby sættet - giver mønt, forsyninger, 5 varer fra den nuværende tidsalder og et Forge Point
ToymakersBooth.png

Legetøjsmagerens telt
2x3
En del af Vinterlandsby sættet - giver mønt, forsyninger, 5 varer fra den nuværende tidsalder og et Forge Point


Trods det faktum at de nye bygninger udgør et sæt, er der ikke denne gang en optimal måde at placere dem på så de alle får fuld bones. I kan samle dem på hvilken som helst måde så I kan fokusere på de bonuser som i helst vil maksimere.

winter_event_buildings_2017.png


winter_star.png

Vinterbegivenheden slutter den 4. Januar.

Jeres tilbagemeldinger er meget vigtige for os, så glem ikke at kommenter her!
Vi vil også afholde en Q&A session på Facebook, den 5. December klokken 17:30 . Hvis I har nogle spørgsmå¨l som I gerne vil stille til Spildesignerne så er det den perfekte lejlighed! :)

Vi håber at I vil nyde begivenheden og vi ønsker jer en rigtig glædelig jul!

venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:
Dukker de samme samlesæt op flere gange undervejs, eller kan man kun vinde dem, den selv samme dag, eller dagen efter købe den for diamanter?
 

DeletedUser2122

Guest
Dukker de samme samlesæt op flere gange undervejs, eller kan man kun vinde dem, den selv samme dag, eller dagen efter købe den for diamanter?

Hej Den skønne Helene.

De enkelte bygninger dukker op mere en en gang i løbet af Begivenheden .
Men som du skriver så er der også muligt at købe de enkelte bygninger dagen efter for diamanter.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2639

Guest
Hvis man ikke har mulighed for at færdiggøre dagens begivenhed fortsætter den så indtil den er færdig eller kommer der en ny ved midnat ?
 

DeletedUser2122

Guest
Hvis man ikke har mulighed for at færdiggøre dagens begivenhed fortsætter den så indtil den er færdig eller kommer der en ny ved midnat ?
Hej DorteB
Den enkelte opgave skal løses før næste opgave bliver vist. Der er ingen tidsfrist på 24 timer. Eneste tidsfrist der er, er eventets ophør.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser1807

Guest
Jeg synes det er værd at informere om at to identiske bygninger IKKE kan bidrage til sætbonus, når de placeres side-om-side.

Jeg skriver dette, fordi jeg idag har erfaret det, trods følgende sætning er blevet skrevet i præsentations-delen, i denne tråds indledning:

Trods det faktum at de nye bygninger udgør et sæt, er der ikke denne gang en optimal måde at placere dem på så de alle får fuld bones. I kan samle dem på hvilken som helst måde så I kan fokusere på de bonuser som i helst vil maksimere.​

For mig er det uheldigt, da jeg har sparet og brugt begivenhedvaluta efter en plan om flere identiske bygninger, da de indeholder de bonusser jeg helst vil maksimere.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg er normalt meget glad for events og holder af at løse opgaverne i dem og vinde præmierne.
Men denne event er den ringeste jeg endnu har været udsat for i min forholdsvist korte tid som FoE spiller - kun 1 opgave om dagen og bygninger der er kropumulige at få fat i.
I dag brugte jeg 90 stjerner i forsøget på at få fat i dagens bygning, vel at mærke uden at det lykkedes.
Jeg sad og funderede lidt over det og kom frem til den konklusion at selv hvis man bruger 180 stjerner, så kan man ikke være sikker på at få præmien, i det man på et tidspunkt render ind i Bland og må starte forfra.
Jeg er helt med på at Events ikke skal være nemme - men dette her er ikke bare svært, det er noget nært umuligt uden at bruge tusindvis af diamanter.
Jeg håber, det er sidste gang vi ser denne type event. En regulær event med præmier for at løse opgaver eller lykkehjulet som vi havde i sommers er langt at foretrække.
 

DeletedUser655

Guest
Er her overhovedet nogen der kan sætte de gevinster samme som vi kan vinde her ?
Jeg har rodet meget med dem. Jeg kan ikke finde en løsning hvor alle bygninger får fuld bonus, med mindre man har mere end en af nogle af dem.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Er her overhovedet nogen der kan sætte de gevinster samme som vi kan vinde her ?

Jeg tror på ingen måde, at det har været IG´s intention at spillere skulle gå all-in på at samle sig et komplet sæt af 9 forskellige bygninger.
Idet man helt fra event-start har kunnet gå ind og se de enkelte bygningers data, tænker jeg mere at tanken har været, at den enkelte spiller har kunnet udvælge sig en 4-5 bygninger, som sat rigtigt sammen, kan bidrage bedst til ens spillestil, og så gå benhårdt efter dem og kun dem.
 

DeletedUser2122

Guest
Er her overhovedet nogen der kan sætte de gevinster samme som vi kan vinde her ?

Hejsa Jytte H W.

Der er ikke en bestemt måde at sætte dem sammen på ..og det er ikke muligt at sammensætte alle bygninger i et sæt som set i andre sæt.
Man sætter dem sammen som man har, og vælger naturligvis de unikke bygninger som giver ønskede bonusser. 2 ens bygninger udløser ikke bonus, hvis de placeres op ad hinanden.

Mvh.
Fugazi.
 
Top