Vinterbegivenheden 2020

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Winter%20logo.png
Isabella.png
Velkommen!

Jeg er Isabella, velkommen til Mistletown! Hvordan var din rejse her?

Du tog Vinterekspressen, ikke?

Kære Konger og Dronninger,

Vi håber, I er klar til at møde kulden, da vinterbegivenheden er tilbage! I år vil jeres opgavestiller Isabella guide jer gennem den snedækkede by Mistletown! Der er rensdyr, skjulte gaver, en ny hovedpræmie og en vinterkalender fuld af overraskelser, der venter på jer!

Vinterbegivenheden er til rådighed fra den 3.December, 2020 til den 3. Januar , 2021.​

I lighed med sidste års vinterbegivenhed får I chancen for at pakke fantastiske gaver ud, der indeholder nogle ret interessante belønninger. Bland stakken af overraskelsesgaver, og brug 10 stjerner til at åbne en af dem. Disse stjerner kan samles ved at løse opgaverne i begivenhedens opgaverække samt i særlige daglige opgaver og i hændelser skjult rundt om i jeres byer. Derudover modtager I hver gang I åbner en overraskelsespakke, en tændstik, som kan bruges til at nå frem til hovedpræmien! Brug en tændstik til at tænde lys inde i 1, 2 eller 3 byhuse. Når alle 20 huse er tændt, tændes byens juletræ, og I får den særlige hovedpræmie!

Oversigt.PNG

Der er også tre specielle fliser skjult blandt gaverne:
reward_icon_show.png
Vis 2, som afslører belønningerne gemt i to uåbnede gaver.
reward_icon_double.png
Gange 2, som fordobler indholdet af den næste gave, du åbner.
reward_icon_shuffle.png
Bland, som udskifter alle gaver med et helt nyt sæt indpakkede belønninger!

Det er ikke alt! Hver dag bliver en helt ny daglig særpræmie skjult blandt overraskelsesgaverne! Når du finder en daglig særpræmie, finder du også et af de 9 mistede rensdyr! Når du har fundet dit første rensdyr, afslører det et skjult belønningstilbud, der kan købes ved hjælp af diamanter! Hjælp med at bringe alle rensdyrene tilbage til deres slæde. Saml 9 rensdyr for at låse op for flere belønninger og få et bedre tilbud.

reward_icon_winter_reindeer.png
"Er det det?" vil I spørge ... Nå nej, der er mere! Vi har faktisk en anden overraskelse til jer! I år introducerer vi jer for den vidunderlige vinterkalender! 32 døre, som I kan åbne med en belønning bag hver enkelt af dem! Og det er ikke alt! Hvis I åbner alle vinterkalenderdørene, får I en særlig belønning!

For at åbne disse døre skal I bruge nøgler! I kan finde en nøgle hver dag, når i pakker gaver ud! Nye døre låses op hver dag i vinterbegivenheden, så sørg for at komme tilbage hver dag for at finde nøglerne! Hvis I finder en anden nøgle samme dag, erstattes den af 2 dirke og 10 stjerner.

I skal bruge 10 dirke for at erstatte en nøgle og åbne en dør, du måske har mistet. Åbning af overraskelsesgaver er ikke den eneste måde at vinde dirke på, da I også kan modtage to ekstra dirke ved at gennemføre en daglig udfordring.


laager.PNG

Vent, kan I dufte det? Dette må komme fra vinterbageriet, dette års hovedpræmie! Denne specielle 3x5 bygning kan opgraderes til niveau 5. Når niveau 5 er nået, vil du være i stand til at vælge mellem 4 forskellige udseende, hvor hver giver en særlig fordel for din by. Når de placeres ved siden af hinanden, vil disse bagerier også øge deres produktion endnu mere!

Så hvilke vil I vælge? Lussebullar-bageriet,marcipanbageriet, honningkagebageriet eller makronbageriet? Vælg dem klogt!

Christmas_Bakery_Lv09_4K.png
Lussebullar-bageriet giver:
  • Glæde, mønter, befolkning og en +25% forsyningsbonus.
  • +10 varer, +5 Forge Points og forsyninger når den er motiveret
  • +10 varer når den placeres ved siden af to andre Vinterbagerier på højeste niveau
    • +5 hvis ved siden af et.
Christmas_Bakery_Lv06_4K.png
Makronbageriet giver:
  • Glæde, mønter, befolkning og en +6 til 18% forsvarsbonus for forsvarende hær
  • +5 varer, +5 Forge Points og forsyninger når den er motiveret
  • +18% forsvarsbonus for jeres angribende hære når den placeres ved siden af to andre Vinterbagerier på højeste niveau
    • +13% hvis ved siden af et.
Christmas_Bakery_Lv08_4K.png
Marcipanbageriet giver:
  • Glæde, mønter, befolkning og en +20% mønt bonus +5 varer , +6 Forge Points og forsyninger når den er motiveret
  • +2 Forge Points når den placeres ved siden af to andre vinterbageribygninger på højeste niveau
    • +1 hvis ved siden af en
Christmas_Bakery_Lv07_4K.png
Honningkagebageriet giver:
  • Glæde, mønter, befolkning og en +6 til 18% angrebsbonus for forsvarende hær
  • +5 varer, +5 Forge Points og forsyninger når den er motiveret
  • +15% angrebsbonus for jeres angribende hære når den placeres ved siden af to andre Vinterbagerier på højeste niveau
    • +13% hvis ved siden af et.

Sidst men ikke mindst har vi en ting mere i rækken af præmier til dig! Ligesom for andre begivenheder, vil I være i stand til at få to nye portrætter som en opgaverækkebelønning! Vores tredje portræt, Bianca, er en unik portræt-belønning, der kun kan fås via belønningskalenderen.
Camila.png
Mark.png
Bianca.png


Vi håber at I vil nyde dette års vinterbegivenhed! Jeres feedback er som altid meget vigtig or os, så lad os vide hvad I synes her

Jeres,
Forge of Empires Team.
 
Senest redigeret:

jamj1080

Nyt medlem
hejsa når man har opgraderet til niveau 5 står der at man ved siden af andre bageribygniger får feks ekstra til forsvaret og angreb, hvad er det for bygninger for jeg har sat endnu et bageri ved siden af og det gør ingen forskel :) måske jeg bare ikke forstår det :)
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Du skulle gerne få noget "ekstra" som vist ovenfor af bygningerne. Dertil så skal det være forskellige bagerier. Hvis du sætter 2 marzipan huse ved siden af hinanden, virker det ikke for eksempel.
 
Det er TOTALSKOD det her. der står at man får ekstra bonus hvis man sætter ved siden af andre unikke bygninger
Det er simpelthen ikke iorden at man sætter en event i søen uden at forklare præcis HVAD man får.
Sætter jeg 2 peberkage huse FORVENTER jeg at få ekstra bonus da mine peberkagehuse står ved siden af en anden unik bygning, der står INTET om at det skal være forskellige. 2 af de unikke bygninger er total værdiløse for mig og sikkert også andre.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Jamen Hånden-i-handsken

Hvis de har 2 ens af den samme ting, så er den jo ikke unik mere.

Unik betyder som tager fra ordnet.dk Læs her
1. som der kun findes én af; forskellig fra alt andet
1a. helt speciel og derfor særlig bemærkelsesværdig eller attraktiv

synonym = enkeltstående, særlig.

Ja jeg tænker der ikke behøver at skrives mere. så når de sætter 2 peberkagehuse, er de jo ikke unikke ved siden af hinanden. Og indtil videre har jeg heller ikke hørt om andre som har haft problemer med at forstå betydningen af unikke bygninger.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Du kan bygge lige så mange af de samme bygninger her i vinter begivenheden som du har lyst til. Men skal de stå ved siden af hinanden for at give bonus, så skal det være 4 unikke bygninger.

Nogen bruger jo så diamanter for at få masser af stjerner til at få præmierne fra begivenheden. Her kan man jo så komme op på mere end de 4 bygninger, derfor kan det så måske give mening at have 2 af de samme bygninger, hvis man så starter en ny "klynge" af 4 bygninger.

Dertil hvis man ikke er interesseret i den ekstra bonus som de bygninger nu giver, men at man måske bare gerne vil have masser af varer så man kun bygger
Lussebullar-bageriet, ja så får man bygninger som kun giver varer uden "bonus" da det ikke er unikke bygninger.

Der er dertil masser af måder at spille og bygge sin by på, desværre på intet tidspunkt er der fejl i teksten for at opnå den standard bonus gevinst som de 4 unikke bygninger giver. Det er som jeg forklarede at unik betyder en af hver slags.
 

Bitte.

Medlem
Kan godt være men det er en meget dårlig forklaring man opdager først fejlen når man har bygget og opdateret, det jo lidt for sent, syntes godt det kunne have været forklaret bedre, ikke os alle der lige kigger i en ordbog for at finde ud af betydninger...
 

Bitte.

Medlem
så spørger jeg lige for at undgå flere fejl skal de 4 bygninger have direkte forbindelse til hinanden som i andre event sæt, syntes FoE er kommet med en meget dårlig forklaring angående de bygninger det en stor fejl i min verden, i må komme med en bedre forklaring ikke alle er lige så kloge som jer...
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
De sidste mange begivenheder der har været med flere slags bygninger har det altid været sådan at det skal være forskellige bygninger ved siden af hinanden, eller opsat på en måde så de skaber en "figur" eller på anden vis, står så der bliver givet mest bonus.

Her kan nævnes flere forskellige sæt bygninger, og jeg kan henvise til vores wiki side her for eksempel: Wiki med sæt bygninger
Dertil så er det ikke for at være uhøflig eller på anden vis nedgøre nogen. Men man burde vide hvad unik betyder.

Men jeg skal da gerne tage det med i beskrivelsen til næste gang sådan nogle bygninger måske vil findes i begivenheder, så det kan forklares så alle kan forstå det.

Til dit sidste spørgsmål, så står det her:
når den placeres ved siden af to andre .....

Så igen undskylder hvis det er svært at forstå, men det betyder ganske enkelt, ved siden af, bag ved, foran. At bygningerne skal røre ved hinanden på den ene eller anden måde.

Håber det var en forklaring der kan bruges.
 

skovmosevej

Nyt medlem
Jeg syntes også det er skod , flere har slettet dem igen.
Jeg har bygget 3 peberkager i 2 verdner og brugt diamanter , før jeg opdagede at man skal være meget opsøgende først ØV ØV
Jeg skulde have læst her i forum først.
Kan FOE ikke lave det om ?
Sletter dem næste gang jeg mangler plads.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Hvis nogen er kommet til at bygge de forkerte bygninger så kontakt support. Afhængig af hvornår det er sket, kan det være at vi kan hjælpe.
 
Top