A/B Test

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
logo.png

Kære Forge-fans,

I den seneste tid har vi modtaget kommentarer vedrørende A/B-tests og hvordan vi har gennemført dem. Især kommentarer om A/B-testene til Forge Plus og Daglige udfordringer-opdateringen. Derfor tænkte vi, at det kunne give jer en større indsigtsfuldt hvis I har mere information om vores tilgang til A/B-tests, og hvorfor disse er en integreret del af udviklingen af Forge of Empires.

Lad os begynde med en definition af en A/B-test. En A/B-test er en industristandardtest, der ofte bruges af udviklere til at overvåge spillerenes reaktion på en funktion. Med sådanne tests udvælges to eller flere grupper tilfældigt. De består af en testgruppe (gruppe 'A'), som vil få adgang til en funktion, og en kontrolgruppe (gruppe 'B'), som ikke gør. Gennem denne sammenligning kan udviklerene direkte overvåge ændringen i spilleradfærd og vurdere virkningen af den testede funktion. Det gør vi via både kvantitativ og kvalitativ feedback. Og vi skal overveje begge dele, men prøv at huske på, at forumfeedback kun er en del af mange områder, som vi modtager feedback fra.

Lad os tage den seneste ændringer i de daglige udfordringersom et eksempel. Med begge grupper i tankerne kan vi sammenligne mange aspekter (inklusive daglig deltagelse, brugerfastholdelse med funktionen, alder på deltagere, osv.). Det hjælper os med at fastslå, om denne ændring var gavnlig og attraktiv for vores spillere som et nyt tilbud. Hvis resultaterne ikke viser en positiv tendens, kan vi grave dybere og tjekke, om der var et problem. I sidste ende kan vi gribe ind og enten justere funktionen eller fjerne den totalt

Derfor er A/B-tests vigtige for os. De giver os adgang til mere meningsfulde data baseret på et live testmiljø. Med disse data kan vi forfine vores funktioner og identificere potentielle problemer.

Desuden giver frigivelse af en ny funktion til en mindre gruppe af brugere os mulighed for at overvåge feedback mere effektivt og forhindre den potentielle stormløb af frustration, der kunne ske, hvis vi skulle frigive funktioner til hele spilpopulationen med det samme.

Forge of Empires er selvfølgelig et stort spil. Det understøttes af hundredtusindvis af spillere på tværs af mange verdener. Men det betyder også, at meget kan gå galt. A/B-tests er et absolut must, hvis man vil mindske den potentielle risiko ved at afsløre en ny funktion til et så stort publikum. Konsekvenserne af at frigive en utestet funktion kan forårsage negative interaktioner med spillet – både for os og for jer.

Det er også vigtigt at understrege, at A/B-tests ikke er selektive. Ingen spillere vil bevare nogen form for langsigtede fordele eller blive forhåndsudvalgt til testgruppen. I vil have bemærket, at der er nogle funktioner, som vi ikke kan A/B-teste, fordi fordelene ville være for store til at være retfærdige, og vi ønsker at bevare retfærdigheden i spillet. Udvælgelse til test er rent tilfældigt, og retfærdighed er ikke den eneste grund til dette; det er også fordi et randomiseret element er en integreret del af kvaliteten af testresultaterne.

Vi håber, at dette tydeliggør, hvorfor A/B-testene er nøglen til vores udviklingsstrategi og vil forblive en fast bestanddel af fremtidige opdateringer.

Med venlig hilsen

jeres Forge-team.
 

Jimse

Aktivt medlem
Spillet har funktionen klanstyrkenniveau, som giver klanerne en lille fordel ved hvert niveau skifte. I må venligst meget gerne teste holdningen til klanstyrkeniveauet og den nuværende grænse på 100. Måske er der andre end mig som syntes grænsen burde hæves.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Kan ikke rose "hjælpende mennesker" for meget.. Super fedt og længe ventet tiltag.. Positivt den er delt i 3 muligheder for al støtte med 1 klik : Naboer, klan og venner og en bonus at man derefter får opslag på hvad man henter fra Frøen, Fredståenet mm..
Thumbs up herfra

Ekstra fane i kroen kan jeg ikke lige se fidusen ved
Opgaven 1 mønt ikke helt forstået
De nye hændelser med den blå kiste med 1 ny præmieart bemærket. Super duper

Er hvad jeg har bemærket til nu

Ps har ingen reklamer og var der det ville jeg ikke være fan
 
Senest redigeret:

Koracka

Nyt medlem
Jeg er også stor fan af støtte mulighederne med et enkelt klik. Nogen jeg længe har ventet på, da jeg synes det er trættende og irriterende at skulle trykke sig igennem listen.
Dog er jeg slet ikke fan af reklamedelen. En af de ting jeg elsket ved FOE, er. at der er ingen/minimal reklame ved spillet.
Og især som mobilbil bruger. Der har pc brugerne bare endnu en fordel ved at kunne ad block det hele væk.
Jeg håber personlig ikke at reklamer i spillet bliver fremtiden.
 

Thomas.M

Medlem
Har et lille problem.. man er nød til at vente indtil tallet er højt nok.. kunne man ikke få lov til at bruge den flere gange.. lige nu hvis ikke man løber dem igennem.. kan man riskerer at blive droppet som ven...fordi man ikke har set om de er blevet støttet.. jeg støtter ikke alle på en gang pga af opgaver og diverse..
 

Kurtie11

Nyt medlem
Hej kære FOE
Tusind, tusind og engang tusind tak for hjælpende mennesker. Virkelig super fedt og længe ventet tiltag.
Positivt den er delt i 3 muligheder for al støtte med 1 klik : Naboer, klan og venner og en bonus at man derefter får opslag på hvad man henter fra Frøen,
Det var PT det bedste i har gjort :)

Ekstra fane i kroen er også super fedt lidt ekstra bonus der fra.

Meget positiv tak for det.
 

Thomas.M

Medlem
super fint det hele... har en lille fejl, nogen gange, låser hjælpende hænder, så man ikke kan klikke på de andre faner der nede..
 

ditto6000

Aktivt medlem
Bemærker fejl ved "støt venner opgave." Da sletter den antal støttet og tæller op igen - skiftevis men er alligevel endt med at være løst..
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Som Jimse skrev så mener jeg også at en test på Klan niveau systemet kunne være en god ide da den dækker en stor del af spillet og der samler sig efterhånden en stor gruppe klaner på grænsen.
Jeg kunne desuden også godt ønske mig en modernisering af ranglisten så den er mere relevant for spillet og ikke er så domineret af fortidens KvK.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
En test af brugen af lager bygninger ment på den måde at når du har flere af samme bygning så kan du plante dem uden at skulle på lageret efter hver plant, det fungerer allerede med opgraderinger hvor man ikke skal på lageret efter hver brug.
Det er træls og tidskrævende når man skal sætte flere af samme bygning i sin by.
 

RisenShine

Medlem
logo.png

Kære Forge-fans,

I den seneste tid har vi modtaget kommentarer vedrørende A/B-tests og hvordan vi har gennemført dem. Især kommentarer om A/B-testene til Forge Plus og Daglige udfordringer-opdateringen. Derfor tænkte vi, at det kunne give jer en større indsigtsfuldt hvis I har mere information om vores tilgang til A/B-tests, og hvorfor disse er en integreret del af udviklingen af Forge of Empires.

Lad os begynde med en definition af en A/B-test. En A/B-test er en industristandardtest, der ofte bruges af udviklere til at overvåge spillerenes reaktion på en funktion. Med sådanne tests udvælges to eller flere grupper tilfældigt. De består af en testgruppe (gruppe 'A'), som vil få adgang til en funktion, og en kontrolgruppe (gruppe 'B'), som ikke gør. Gennem denne sammenligning kan udviklerene direkte overvåge ændringen i spilleradfærd og vurdere virkningen af den testede funktion. Det gør vi via både kvantitativ og kvalitativ feedback. Og vi skal overveje begge dele, men prøv at huske på, at forumfeedback kun er en del af mange områder, som vi modtager feedback fra.

Lad os tage den seneste ændringer i de daglige udfordringersom et eksempel. Med begge grupper i tankerne kan vi sammenligne mange aspekter (inklusive daglig deltagelse, brugerfastholdelse med funktionen, alder på deltagere, osv.). Det hjælper os med at fastslå, om denne ændring var gavnlig og attraktiv for vores spillere som et nyt tilbud. Hvis resultaterne ikke viser en positiv tendens, kan vi grave dybere og tjekke, om der var et problem. I sidste ende kan vi gribe ind og enten justere funktionen eller fjerne den totalt

Derfor er A/B-tests vigtige for os. De giver os adgang til mere meningsfulde data baseret på et live testmiljø. Med disse data kan vi forfine vores funktioner og identificere potentielle problemer.

Desuden giver frigivelse af en ny funktion til en mindre gruppe af brugere os mulighed for at overvåge feedback mere effektivt og forhindre den potentielle stormløb af frustration, der kunne ske, hvis vi skulle frigive funktioner til hele spilpopulationen med det samme.

Forge of Empires er selvfølgelig et stort spil. Det understøttes af hundredtusindvis af spillere på tværs af mange verdener. Men det betyder også, at meget kan gå galt. A/B-tests er et absolut must, hvis man vil mindske den potentielle risiko ved at afsløre en ny funktion til et så stort publikum. Konsekvenserne af at frigive en utestet funktion kan forårsage negative interaktioner med spillet – både for os og for jer.

Det er også vigtigt at understrege, at A/B-tests ikke er selektive. Ingen spillere vil bevare nogen form for langsigtede fordele eller blive forhåndsudvalgt til testgruppen. I vil have bemærket, at der er nogle funktioner, som vi ikke kan A/B-teste, fordi fordelene ville være for store til at være retfærdige, og vi ønsker at bevare retfærdigheden i spillet. Udvælgelse til test er rent tilfældigt, og retfærdighed er ikke den eneste grund til dette; det er også fordi et randomiseret element er en integreret del af kvaliteten af testresultaterne.

Vi håber, at dette tydeliggør, hvorfor A/B-testene er nøglen til vores udviklingsstrategi og vil forblive en fast bestanddel af fremtidige opdateringer.

Med venlig hilsen

jeres Forge-team.
Test høre til på BETA serveren og ikke på live serverne, det kan ikke være rigtig at man forskels behandler spillere på live serverne, således at gruppe A får flere fordele kontra gruppe B - det er helt uhørt - Det er en ommer
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Test høre til på BETA serveren og ikke på live serverne, det kan ikke være rigtig at man forskels behandler spillere på live serverne, således at gruppe A får flere fordele kontra gruppe B - det er helt uhørt - Det er en ommer
Jeg er helt enig med dig i at det ikke er god stil at behandle de spillere der bruger RL cash på den måde.

Med Fællessskabsbegivenheden ser det dog ikke ud til at den ene gruppe har flere fordele end den anden gruppe, når det kommer til præmier. For dem der ikke bruger RL cash, gør det ingen forskel men jeg ved ikke om Inno får flere penge fra den ene model end for den anden. Det er jo nok det de tester og da jeg ikke tror at mange bruger RL cash på Beta, går det ud over os på live serverne.
Jeg kunne også forestille mig at det vil give forskelligt resultat i de enkle lande, men jeg gætter kun, ved det ikke.

Det ser ud til at det er muligt at få alle præmierne, både for dem med 1 heltekiste og for dem med 2 helte kister.

Hvis du kun har fået en helte kiste og ikke sølv og guld kisten, har du kun et valg og det er at bruge modellen med få byer og købe alle kisterne i mellem byerne.

Det er dog stadigvæk en dårlig måde at behandle kunder der bruger RL cash på.

De heldige med både sølv og guld kiste, har fri mulighed for at vælge deres strategi. De kan vælge mange byer eller få byer alt efter den spillerstil de foretrækker.

For dem der ikke bruger RL cash, gør A/B testen ingen forskel.

Med kun 1 helte kiste, fjerner de friheden til at gå efter kisterne og/eller købe 1. eller begge helte kister. jeg ville have foretrukket at købe begge helte kister og meget få kister imellem byerne men jeg vil få mine Narrescener og mine opgraderinger til hovedpræmien og til helte kroen så det er ok, selv om det er dårlig stil.
 
Senest redigeret:

ditto6000

Aktivt medlem
Test høre til på BETA serveren og ikke på live serverne, det kan ikke være rigtig at man forskels behandler spillere på live serverne, således at gruppe A får flere fordele kontra gruppe B - det er helt uhørt - Det er en ommer
Kan kun støtte RisenShines opslag om forskelsbehandling på så fede præmier er under al kritik..En ommer ., Der bør være begge muligheder for alle og så kan der testes alt I vil på Beta..
 

Bitte.

Medlem
Test høre til på BETA serveren og ikke på live serverne, det kan ikke være rigtig at man forskels behandler spillere på live serverne, således at gruppe A får flere fordele kontra gruppe B - det er helt uhørt - Det er en ommer
Kan kun støtte op om det RisenShine siger, jeg så det var på Beta, hvor det også høre hjemme, test skal ikke laves i selve spillet når det berøre en event hvor der er forskel på hvilke muligheder man har, nu jeg så "heldig" jeg kun har et valg, skal jeg købe eller ikke, da jeg kun har en kiste og ikke mulighed for at vælge fra, kan resultatet meget nemt blive jeg slet ikke køber........
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Tak for jeres feedback alle sammen som jeg vil sørge for vil komme videre.
 
Top