Ang Opgaver.

DeletedUser322

Guest
Hey.

Jeg har en opgave om at infiltrere et område, men jeg ønsker ikke at bruge ressourcer på det område og her er problemet så, jeg kan ikke annullere opgaven, hvad gør jeg så ?

Forsvinder opgaven på et tidspunkt for vil gerne have en anden opgave i stedet for, eller skal jeg have den opgave stående i resten af min tid i spillet ?
 

DeletedUser

Guest
Hvis du blot skal infiltrere et område koster det 100 mønter pr. område - det er vel til at overkomme :)
I øvrigt mindes jeg, at have set på det engelske forum, at der er visse opgaver, som kun kommer frem, såfremt at man har løst nogle bestemte foregående opgaver - med andre ord, kan det måske godt betale sig i det lange løb at løse samtlige opgaver, selvom de umiddelbart ikke ser ud til at kunne betale sig, idet der senere kommer en opgave, som giver en bedre belønding..??
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser322

Guest
Ja jeg tog fejl af infiltrere og overtage på den aktuelle opgave, men opgaven efter på samme område, skal jeg "overtage 1 sektor" som jeg ikke vil bruge materialer på eller diamanter på og har slet ikke militær til at gøre det.
Hvorfor laves der opgaver man ikke kan springe over, det er skod, for jeg får aldrig løst den opgave, har rigeligt at bruge mine materialer til uden at skal tvinges til at spilde dem på en opgave jeg ikke får gavn af.
 

DeletedUser12

Guest
Hovedopgaverne kan aldrig springes over da de er en del af den storyline der er i spillet. Men mon ikke du får økonomi til at gennemføre spillet?
 

DeletedUser322

Guest
sikkert, bliver bare forsinket mindst 1 uge da de ting jeg skal bruge er en stor mangle vare ved mig og da man ikke har ret mange naboer at handle med, er det skod at tvinge folk til at udføre opgaver som er ubetydelige og stik imod den retning jeg har valgt i spillet, kort sagt er det sådan noget der kan få folk til at droppe spillet, da det er unødvendig tvang.
 

DeletedUser

Guest
Kære eggsackli ;)
Jeg har da flere gange fået opgaver, som ikke lige passede ind i min strategi og planlægning på det givne tidspunkt, og måtte vente til jeg havde fået en udvidelse, så jeg kunne bygge nyt/flytte rundt el. lign. - det var jeg jo i sagens natur nød til at acceptere, men det har da på ingen måde fået mig til at overveje, om jeg skulle droppe spillet. Jeg har i stedet set det som en udfordring... :eek: Og i øvrigt nåede jeg jo så i mellemtiden, at producere dejligt mange forsyninger og varer, som kom mig til gode senere i spillet :D
Jeg synes, at det er store ord, når du kalder det "unødig tvang" - men jo, hvis der er tilstrækkelig mange, som deler din opfatelse kan det jo godt være, at udviklerne i sidste ende fjerner opgaven eller gør den mere attraktiv ved at ændre beløningen.
 

DeletedUser322

Guest
Ja der er mange måder at se tingene på og din er osse fornuftig nok, syntes bare at måden det hele er bygget op på, at der er vare som kan tage uger at skaffe bare 10 stykker af og andre flyder market af, at så er det en unfair opgave at få, når andre kan løse opgaven på 1 dag da de er et sted hvor det flyder med den vare og andre bremses 1 uge eller mere pga mangle, det hænger jo slet ikke sammen, der er en ulige fordeling af vare, så der bør blive ændret noget ved fordelingen af vare eller mængden man kan handle med eller osse skal man lave de tvingen opgaver så de koster noget vi alle kan skaffe forge points eller forsynings points eller noget andet, for syntes det er svært nok at få fat i de vare som det er nu at trods 45 naboer er der ingen som har overskud af flere typer vare, hænger jo ikke sammen.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået hvilke varer du omtaler, som "kan tage uger at skaffe 10 stk. af, og andre som markedet flyder af"..?
For noget tid siden gik jeg teknologi-træet igennem, og noterede mig, hvor mange af de forskellige varer der skulle bruges til at oplåse de respektive teknologier.
Her kommer et eksempel fra Senmiddelalderen:
Nye Handelsveje koster bl.a. 100 salt, mens der bl.a. skal bruges 60 teglsten til at udvikle Ejendomshuse.
Tilgengæld skal man i Højmiddelalderen bruge 40 teglsten til Byhuse mod 11 salt til Kornkammer.​
I alt skal man altså bruge hhv. 100 teglsten og 111 salt, hvilket trods alt er tæt på at være samme antal, når alle teknologier er oplåst. Blot med den forskel, at det sker i forskellige tidsaldre... :eek:
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det kan være at udbuddet i eggsackli's nabolag er meget varierende fra vare til vare :)
 

DeletedUser

Guest
eggsacki fortivivl ikke. Der er ikke så store fordele ved at være på forkant med de opgaver og hvis du venter en uge nu betyder det bare at de efterfølgende opgaver bliver det lettere.

Hvis du joiner en klan kan du også handle med dem, ligesom du kan handle med dit nabolag og så slipper du for at betale forgepoint når du handler.
 

DeletedUser322

Guest
Feks jeg skulle bruge bare 20 stof, det tog mig med over 1 uge at skaffe dem, trods jeg havde tilbud ude med over 10 forskellige vare og tilbudene var ikke urimelige, da mange andre af mine handler går som varmt brød, det kan jo ikke være rigtigt.
 

DeletedUser12

Guest
Sppiludviklerne kan desværre ikke tage hensyn til at de der fx producerer stof i dit nabolag fx allesammen stopper. Det ville jo betyde at efterhånden som de der kunne producere stof forsvandt så skulle nogle af jer andre måske have ændret en af jeres andre varer til stof. Det ville vel heller ikke være rart at vågne op og opdage at ens smykkesmed ikke længere gav 5 smykker for hver 4 timer?
 

DeletedUser322

Guest
Så vil jeg anbefale at "nabolaget" bliver udvidet til 200 naboer og der laves en opslags tavle hvor man kan skrive til alle sine naboer på en eller anden måde og lave forspørgelse på handler som er store eller svære at få opfyldt.
feks søger stof og kan tilbyde x og x og x, det vil udvide ens handels muligheder.
 

DeletedUser322

Guest
Ja og der er 4 blandt mine naboer som bruger det, tvivler på de andre kender til det, så af hvad jeg kan se så virker det ikke efter hensigten, skrev med en som har spillet ½ år, han vidste ikke hvad det var.
 

DeletedUser

Guest
eggsackli er du i en klan? Hvis du joiner en klan kan du også handle med alle dine nye klanmates.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har hørt, at Odin rekruterer i Brisgard, hvis det er i den verden du spiller... :hmm:
 

DeletedUser322

Guest
Jeg er i en klan, har søgt feks honning i 1 uge, skrevet på klan forum, skrevet til folk osse mine naboer, men nu honning, det er da plat at det ikke er til at opdrive
 
Top