Angreb fra større spiller

DeletedUser1158

Guest
Kan det virkeligt være rimeligt at en spiller fra den progressive æra bliver ved med at angribe mig som kun er nået til jernalderen. Kunne man ikke overveje at ændre det så de store ikke bare køre hen over de små som ikke har en chance for at angribe tilbage? Jeg er så irriteret over dette uretfærdige element i spillet at jeg overvejer at lukke ned og finde et andet spil at spilde tid på.
 

DeletedUser1100

Guest
Det jo ikke til undgå, og selv de store spillere har været i dit sted, jeg syntes så folk er blevet bedre til ikke røve de helt små, så længe de stiller bedste forsvar, og ikke kun 2 spyd, for så skal man røves, da det ødelægger kampen i PvP-turneringen, og ødelægger spillet ;)
det er trods alt det spillet er baseret på, bare min mening :)
 

DeletedUser9

Guest
jeg vil give norseman fuldstændig ret

jeg fik trykket for hurtigt, for der var meget mere jeg ville sige

norseman har fuldstændig ret, måden spille kører på får mange nye spillere til at stoppe, og selv jeg som har været med fra første uge af dette spil, er snart ved at været træt af ikke at have en chance, og det er ikke fordi jeg ikke har deltaget i pvp tuneringerne, det har jeg tidligere i spillet, og jeg har også ligget som nr 1 i spillet

et eller andet sted på vejen til hvor jeg er nu gik det galt, ikke fordi jeg slækkede på spillet, men fordi jeg har valgt ikke at ville bruge ret mange penge på spillet, så dem der ligger i top, ligger ikke i top fordi de er gode til spillet, men fordi de har betalt en meget stor sum penge for at ligge der

spiludviklerne er selvfølgelig ude på at få så mange penge ud af folk som muligt, og det bestemmer reglerne herinde desværre

det første lange styk tid var det muligt at følge med uden at bruge penge, men nu bestemmer pengene hvem der ligger i top, rigtig ærgelig for spillet var sjovt, nu er jeg blot med fordi jeg gerne vil se hvor det ender henne, jeg spiller flere gange om dagen, og prøver at undgå de største røverier, men pvp deltager jeg ikke i mere, fordi det er umuligt at gøre noget som helst mod dem der har betalt for fremstridt

ja det var så bare min mening, jeg forsætter med at spille, men vil gøre alt for at der ikke er noget at røve, og jeg sætter ikke tropper ind til forsvar før jeg har noget der kan forsvare:p
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1100

Guest
Jamen alle har jo været lille, så efter min mening burde der ikke laves noget om, så det snyd hvis det skal blive nemmere for nye, og man sætter selv hastigheden for hvor hurtig man vokser, søg ind i klaner læs deres regler, og find den der passer bedst, derfra frem af, man kan snildt komme 0 point og op på 1 million indfor 6-8mdr, men går man helt amok, kan I jo selv komme til DPÆ på 3mdr, også kan I jo får militær som dem der jorder jer nu, men militær gøre det ikke alene :)

luneborg, det jo heller ikke meget militær du har, så det jo klart, og du er endda i DPÆ selv :)
og at toppen ligger der pga af de bruger penge, er da langt ude, jeg bruger da også omkring 400kr pr mdr nogen gange mere og andre mindre, men det jo ikke mange penge, de hjælper at man køber BP når der mangler 1-2stk, det jo frit at bruge penge, men en dårlig undskylding for ikke kan følge med :)

og du kan få det samme uden penge, man køber sig da ikke til noget, det jo ikke sådan at der er special militær for diamant køb, man kan købe huse, produktion, glæde, men det kan man også uden :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser9

Guest
jeg har indtil for nylig haft masser af militær, men da det slet ikke hjalp mere, valgte jeg at slette det hele og bruge min resourcer andre steder, nu ved jeg ikke hvad du mener med DPÆ så det kan jeg ikke svare på

da jeg har været med i spille fra starten og spille flere gange hver dag og også deltaget og vundet i pvp turneringerne, så ved jeg at uden at bruge penge og det er mange penge, kan man ikke komme hurtigt frem i spillet, rigtig ærgeligt men sådan er det
 

DeletedUser655

Guest
Man mister jo ikke noget på at blive angrebet i sig selv, udover måske ens stolthed der får et tryk :)
Og så længe man bare sørger for at time sine produktioner, så de er færdige når du kan være på, så sker der absolut ingenting :)
 

DeletedUser1100

Guest
Hvad kalder du mange penge, angrebs/forsvars SB er gratis, og alle kan bygge dem, så ikke et penge problem, og fordi en har 100% i forsvar, kan du snildt løbe igennem med 0% selv, de slår jo ikke hårdere bare mere modtaglig, det da det gode man selv skal regne sådan noget ud, det er jo et KRIG´s spil :)
DPÆ = Den Progressive Æra
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser9

Guest
for at vinde skal man have det nyeste indenfor militæret, og det koster at få det hurtigt, som tidligere sagt har jeg været med fra starten og har altid haft et godt militær, men nu kan jeg ikke følge med mere uden at bruge penge, så derfor har jeg valgt at nedlægge mit militær indtil jeg kan få noget der kan klare sig
 

DeletedUser1100

Guest
jeg bruger ikke penge på militær, og det går fint, du kan jo ikke købe mere end de andre, alt militær er gratis.......
 

DeletedUser655

Guest
Hvis du har været med fra starten, burde du have adgang til præcist det samme som de andre :)
 

DeletedUser737

Guest
Jeg har endnu ikke haft penge oppe af lommen, men ligger i top 25 i verden C. Hvor "stor" man er i point afhænger af hvor meget man slås, hvor langt man er i forskningstræet handler mest om at bruge sine fp fornuftigt og hvis man vil hurtigere frem skal man have Markuskirken og så købe fp for det øgede afkast husene giver. Det koster ikke rigtige penge.
Det sjove ved spillet er jo at man kan samarbejde eller bekæmpe hinanden for at komme frem.
 

DeletedUser45

Guest
Alt det jammer Luneborg, jeg tror godt at jeg kender svaret på at du ikke er kommet så langt, Jeg har været i din klan og det har Vakini også, og hun har ikke brugt en rød øre på spillet, så jeg syndes du må finde på en bedre forklaring på at du ikke er kommet så langt.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser9

Guest
nu var det altså ikke mig der startede denne diskusion, jeg gav sådan set blot vedkommende ret i nogle ting, og min mening er stadig, at penge betyder en del herinde det har ikke noget med jammer at gøre mister aaronsrod
 

DeletedUser1100

Guest
aaronsrod har ret, man kan godt spille med uden penge :)
 

DeletedUser9

Guest
ja selvfølgelig kan man det, det har jeg selv gjort helt fra starten af, og har også tænkt mig at blive ved med, men det var jo slet ikke det denne diskusion drejede sig om, læs det første indlæg, der kan du se hvad det drejer sig om

og det er ikke mig der jamrer mig, jeg påpeger blot noget som indlæget startede på
 

DeletedUser12

Guest
Og så vender vi tilbage til trådens emne ellers lukkes denne diskussion!
 

DeletedUser29

Guest
tilbage til emnet oki

som jeg tidligere har givet udtryk for så ser jeg ingen grund til at ændre den regl, og at sige at det er uretfærdigt tja kan kun svare sådan er livet.
I menneskets historie er der så mange eksempler på mere avancerede samfund som har udnyttet eller udryddet mindre avancerede.
dog vil jeg sige at spillet er begyndt at tage god højde for de store spillere, det/de nabolag jeg har været i på det sidste har været godt representerede at de store ligger selv i top 50 og ligger kun lidt over midten i nabolaget så mange af de virkelig store er sammen. (ps har aldrig brugt penge og kommer aldrig til det, og hvis man bruger nok tid på andreb/forsvar og Polering/Motvering så får man mange point og byggeplaner )


Men som en slutnote kan side jeg angriber med det forbehold at jeg kun plyndre fra Præ til Kol og når den nye alder kommer så bliver det fra den, til Industri alderen jeg plyndre.
 

DeletedUser1107

Guest
Man bli'r truet med bål og brænd hvis man bruge cheats, hacks eller udnytter bugs. Folk får frataget deres point og SB'er for. Fint nok for det lort kan vi sagtens undvære. Men at man ikke kalder det her en bug i spillet som mange udnytter, forstår jeg på ingen måde..!
At angribe og røve folks varer når man er 4 - 5 tidsaldre foran, er for mig det hvad man kalder at udnytte en bug!
 

DeletedUser

Guest
Du ved tydeligvis ikke hvad "bug" dækker over. Jeg tror du leder efter et ord som fx "unfair".

Men det er sjovt som de små spillere kan deles ind i to store kasser (og givet også nogle mindre kasser).

Der er dem, der har forstået spillets præmisser. De gider ikke bruge penge på spillet, de logger ikke ind så ofte, og gør intet for at undgå at blive plyndret(fx diplomati, MO/PO, venneanmodning, timing af produktion). De accepterer at deres inaktivitet har en konsekvens i et spil med et lille element at krig. Havde de spillet Tribal Wars eller Travian og lagt den samme aktivitet for dagen, var de blevet bombet til ukendelighed i løbet af et par uger. Men de accepterer præmisserne!

Og så er der dem, der ikke har forstået spillets præmisser. De gider ikke bruge penge på spillet, de logger ikke ind så ofte, og gør intet for at undgå at blive plyndret (fx diplomati, MO/PO, venneanmodning, timing af produktion, optimering af forsvarshær, gengældelsesangreb, forsvars-SB og evt. diamantkøb). De forventer, at de til trods for deres inaktivitet i et semi-krigsspil skal have særbeskyttelse, de forventer at udviklerne skal bruge tid og penge på at forhindre dem i at blive plyndret selvom de ofte ikke selv gider yde den fjerneste indsats for at undgå plyndringer.

Det er muligt at denne sidste gruppe kan få held med at overbevise udviklerne om at de skal ændre i spillets programmering. Selvom spillerne i denne sidste gruppe ofte har travlt med stolt at berette om at de ikke gider bruge en rød reje på spillet.

Men indtil da, så prøv nu at udnytte nogle af de muligheder man selv har for at stoppe plyndringer. Tro det eller lad være, de fleste PÆ spillere er rent faktisk hamrende ligeglade med jeres 2 stof eller mønterne fra et buegangshus eller whatever. De plyndrer jer kun fordi I forhindrer dem i at få point til ranking ved at fjerne jeres forsvar.

//Jungle
 
Top