Angreb fra større spiller

DeletedUser355

Guest
Det var da det bedste indlæg der har været på forum længe!! 100% enig med jungleland.
 

DeletedUser1100

Guest
også enige, men forstår ikke hr. skivel er han spiller da selv uden forsvar øøhh hvorfor ?
 

DeletedUser355

Guest
Har ikke noget at forsvare. Kom blot og hent hvis du mangler noget jeg har. Endvidere er alle mine tropper på genoptræning når jeg logger af:)
 

DeletedUser1071

Guest
Og så er der dem, der ikke har råd til at bruge penge på spillet, men er alligevel inde flere gange om dagen for at høste, motivere/polere/handle m.m. og har så godt et militær som det nu kan lade sig gøre, og bliver angrebet og plyndret igen og igen af dem, der er 4-6 tidsaldre foran.
 

DeletedUser

Guest
Og så er der dem, der ikke har råd til at bruge penge på spillet, men er alligevel inde flere gange om dagen for at høste, motivere/polere/handle m.m. og har så godt et militær som det nu kan lade sig gøre, og bliver angrebet og plyndret igen og igen af dem, der er 4-6 tidsaldre foran.

Hvis du nu har tid til at logge ind flere gange om dagen for at høste, bør du måske se på, om du måske kan/skal ændre tiderne for dine produktioner / valg af huse (1, 4, 8 el. 24 timer), og derefter afstemme disse tider med, hvornår og hvor ofte du logger ind ;)

Nogle dage starter jeg 8-timers produktion om morgenen, inden jeg ta'r afsted, og høster stort set med det samme, når jeg kommer hjem. Der vil i sagens natur være et tidsrum, hvor mine produktioner kan plyndres, men som oftest er det ikke sket... Dette var blot ét eksempel på, hvordan man kan prøve at ungå for meget plyndring, hvis man bliver angrebet ofte - der findes andre :)

I øvrigt... Som nævn i en anden tråd, skiftes der jo nabolag ca. hver anden uge (undtagen ved særlige begivenheder), og jeg synes i al fald, at angrebene er blevet færre siden dette blev indført. Måske pga. at ens naboer først skal lære, hvordan de skal vinde over mit forsvar - før i tiden havde den samme nabo måske kunnet huske, at hos mig (og andre), skulle de bruge en bestemt hæropstilling for at vinde kampen.

Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser1100

Guest
Ja jeg ville give Banditten ret, det med lægge sin produktion rigtig alt efter hvornår du på, bare tag produktionen hvis du ved at du spiller hverdag mellem kl.20:00 & Kl.22:00, så sætter du din produktion på Døgn drift kl.21:00 på denne måde ville du altid være på en time før du skal høste også det næsten umulig miste den, så det selvforskyldt, husk nu på alle har prøvet være der og alle syntes det træls, men det er spillet, og snart er det dig der som sidder på toppen, du skal altid være et skridt foran dem der angriber dig, og husk når du er blevet plyndret så det en god ide´ ligge produktionen om for her mange der notere hvornår der skal angribes og hvad tid der skal plyndre´s ;)
nu har du/I fået nogen guldkorn, og jeg håber snart det slut med brokke sig over dette emne, for alle har været der, og der var heller ingen kære mor, men man måtte lærer undgå plyndring, da dette er spillet :ninja:
Personligt røver jeg kun dem med 2 Spyd eller ikke tidssvarende forsvar, for de ødelægger også spillet *:D*

Mvh Micker
 

DeletedUser1267

Guest
ang. plyndring fra de høje "herrer"

Det var da det bedste indlæg der har været på forum længe!! 100% enig med jungleland.

Junglelands indlæg er da noget af det værste og mest arrogante sludder, jeg har set længe - at inddele folk i mindre tidsaldre - "de små" - i kasser på den måde. Uden at have undersøgt det, gætter jeg på, det er en der selv sidder i en høj tidsalder og hellere end gerne angriber noget længere nede for point og blive tøsesur når der ikke er noget at få point på "så skal de dælme have, skal de, og jeg stjæler bare deres varer/mønter/forsyninger selvom jeg er bedøvende ligeglad med det".
De folk der sætter sig selv på en piedestal her med "vi har selv været der, og der var ingen kære mor" og lignende udsagn har sikkert glemt, at der i de tidlige tidsladre ikke er plads til at bygge byen op af kaserner og krigere fordi man der også skal have opbygget alt det andet på meget, meget mindre plads. Så det er meget begrænset hvor mange krigsbygninger man kan sætte.
Når en fra f.eks. jernalderen endelig får bygget 8 krigere op til at gå ud og slås med, og bagefter skal vente et par timer på at bygge dem op igen, så er der frit spil for alle jer med stærke krigere der tramper henover det hele og dertil gladeligt plyndrer det, folk kæmper så hårdt for at bygge op.
Læg mærke til hvor mange gange der har været et "opråb" omkring dette problem - og I er så egoistiske og selvoptaget, at I i stedet for at tænke baglæns og nikke genkendende til det, giver folk en på trynen over en problematik I selv har oplevet dengang.
Mange andre spil kan finde ud af at lave en niveauinddeling, men åbenbart ikke her...og hvis det endelig kom ville det betyde, at jer, der raser over forslaget, pludselig skal til at kæmpe mod andre på samme niveau som jer selv, og det ville koste mere tid m.m. når I mister jeres krigere. Det kan vi ikke have, vel ?!
 
Ovenstående problematik vil altid være den samme, i næsten alle spil, efterhånden som serverne/spillene har kørt et stykke tid, især når man som her på FoE har kørt serverne gennem flere år, og stadig lukker begyndere ind.
en mulighed ville jo være sammenlægning af ældre servere, og åbning af nye servere med passende intervaller (andre browserbaseret spil kører med denne løsning), men så kommer problematikken med dem som spiller på flere af de sammenlæggende server, og erstatning/kompensation.
 

DeletedUser1107

Guest
Er man ikke fra samme tidsalder, så kan man ikke røve.. hvor svært kan det være at indføre det??? Så vil det være udholdelig - jeg er ved at opgive, da det evige unfair røveri er enormt meget spild af tid og ikke mindst de diamanter nogle af os kan finde på at købe i ny og ne! Jeg gider snart ikke mere desværre..
 

DeletedUser898

Guest
I skriver så meget om at de store spiller ikke kan huske hvordan det var da man selv var lille... jo det kan jeg godt husk... jeg har haft militær i min by af lige fra jeg kunne bygge min første militær bygning, Jeg har angrebet og plyndret lige fra starten af spillet af da jeg ser det om en del af det her spil.... Jeg har altid haft mange militær bygninger også da jeg var i jernalder og en lille spiller, allerede den gang vandt jeg mit tårn og plyndrede folk...

Jeg angriber og plyndre folk fordi det er en del af dette spil... Man må jo sørge for selv at få høstet sin bygninger hvis man ikke vil ha at naboerne skal gøre det for en... så må man sætte sine bygninger over så det passer med det tidspunkt man igen kan logge på spillet så andre ikke kan plyndre en, og hvis man ikke kan tåle at blive plyndret uden at sidde og pive over det så spiller man måske det forkert spil...

Der er også rigtig mange spiller der ikke kan forstå at man ikke er en større spiller den dem selv, hvis man er i samme tidsalder men har mange flere point end dem så mener de at de er en lille spiller og jeg er en stor spiller og at det er unfair game at man angriber dem... prøv at forstå at hvis man er i samme tidsalder er man lige store i spillet selv om jeg har måske 500.000 flere point end dig....

Som regel er man i nabo lage med nogen der er nogen lunde i samme alder som en selv.... Så anskaf dig noget millitær til forsvar og sæt dine bygninger over så de er færdige på de tidspunkter du kan være på spillet, og hold om med at sidde og piv....
 

DeletedUser1107

Guest
Nu er det ikke alle som nyder spillet og har lige meget tid til at planlægge deres liv efter forge!

Jeg har meget andet at se mig til.

Det er mere end fair at blive angrebet og røvet af folk i samme tidsalder. Det er bare på ingen måde fair at folk i den progressive æra kan røve folk fra tidlig middelalder fx. Og kan ikke forstå at det overhoved er en mulighed i et spil med så stramme restriktioner mht bugs, som i bund og grund bare er en anderledes udnyttelse af en fejl i spillet.

Og nej.. dette er ikke en bug - men det ligner det lidt. Det kan ikke være svært at gøre det umuligt at røve på tværs af aldre!

Tror bare efterhånden at det er nemmere at finde et nyt spil at bruge sin fritid og penge lidt på.. Når de nu har råd til reklame i tv'ets bedste sendetid, savner de nok hellere ikke en spiller eller 2 pga. dette meget omtalte problem.
 
tja, efter KvK er indført, kan jeg ikke se hvorfor dette spørgsmål stadig tages op, da selv "større" spillere kan have brug for varer fra tidligere aldre, så spillet ER lagt an på at der kan plyndres hos alle.
Jeg ser heller ingen som brokker sig over at "små" spillere plyndrer dem i højere tidsaldre (der er jo stadig en del som stiller med 2 spyd i forsvar)
 

DeletedUser1107

Guest
Hvis man ikke stille forsvar op er det ens egen skyld at man bliver røvet!

Men hvad skal man gør med bersærker mod kampvogne? Det giver for os nyere spillere ingen mening at man kan blive røvet konstant af gamle spillere som er 3-, 4-, 5 tidsaldre foran en.

Og ja i har alle prøvet at være der hvor vi er... bortset fra at der ikke var KvK dengang som man skal bruge sindsyg mange varer til!
 
ztiv, se mit indlæg af 02.03.14 i denne tråd, det er reelt den eneste løsning jeg ser på problemet, Spillet er bygget op (som de fleste andre spil) efter jungleloven, spis eller bliv spist. og dem med de mest slidte plastickort har næsten altid et forspring (jeg tror dog kun jeg har købt 2000 diamanter i alt engang i tidernes morgen).
 

DeletedUser416

Guest
Efter Kvk er kommet er det blevet et spil om hvem der har flest penge man kan købe sige til sejer, jeg mener det ødelægger spilet man kan genoplive sine soldater og gør dem friske med det samme og købe alle de vare man mangler jeg troede det var et strategispil men jeg to fejl
 

DeletedUser1107

Guest
Hører desværre fra folk hver dag at de er ved at smide håndklædet i ringen.. det er sgu synd! Det kunne være et fantastisk spil, men er ved at tage en forkert drejning..
 

DeletedUser45

Guest
Giver Kings og ztiv ret, Det er hel tydelig at der er nogle enkle klaner der har den store pengepung fremme. :(
 

DeletedUser1267

Guest
Hvis man ikke stille forsvar op er det ens egen skyld at man bliver røvet!

I det tilfælde, hvor spillere fra højere tidsaldre plyndrer dem fra de tidligere, er det jo ligegyldigt om der er forsvar oppe eller ej - de pløjer jo lige igennem dem, og slutter selvfølgelig af med at plyndre. Det eneste jeg kan sige er, at uden forsvar er der ingen point, så det vil være et tab for den der angriber pga. det.
Og argumentet med, at man bare kan samle ind så folk ikke når at plyndre, holder heller ikke - for hvis ingen bygninger kan plyndres, kan man bare vente og så komme tilbage og lure i ny og næ indtil der lige pludselig er klar til plyndring.
 

DeletedUser1107

Guest
Mente også at når man besøger en fra samme tidsalder og vedkommende ikke har sat forsvar op.. Er mere end enig i at forsvar ingen betydning har, når folk som er 3-4 tidsaldre foran en angriber. Synes det er okay hvis de nøjedes med angreb.. for points, det er plyndringen som mulighed på tværs af aldre der er helt gak!
 
Top