Angreb vs. specielle varer?

DeletedUser

Guest
Nu er jeg efterhånden godt træt af at blive angrebet af spillere der har 1 million point, hvor jeg selv har 100.000 point selv ..

De stjæler ALLE mine specielle varer, så man ikke på nogen måde kan komme videre ..

Guld og Forsyninger har jeg til gengæld fint med ..


Så tænker jeg ... Nu hvor PvP systemet er lavet så smart at forsvarende spiller IKKE mister nogen mænd når han bliver angrebet, kunne man så ikke også lave det sådanne at angribere kan loote de specielle varer man havde klar, MEN at når ham der er blevet angrebet logger på, så kan han stadig høste disse varer og dermed KOMME VIDERE ?

Det andet ødelægger spillet ..
Bliver angrebet i snit 16 gange i døgnet ..


Og kom ikke her med .. ""Jamen vi har alle været lille engang.."" bla bla bla .. og en gang lokums diskutions teknik ..
- Ja - Alle har været lille - men dengang dem med 1,2,3,4 millioner point var lille - hvor mange store spillere mon der så var dengang? Og hvor relevant er det egentlig til hvordan det er NU?
 

DeletedUser1107

Guest
Det eneste svar du får er at DU skal tilpasse dit liv efter forge, og være en del mere online for at være med. Ellers kan du vælge at lade være med at spille! Køligt og ligeglad med dette meget omtalte emne.

Kan simpelthen ikke forstå, at det skulle ødelægge spillet at indføre noget som gør det umuligt at røve på tværs af tidsaldrene.
Vi er efterhånden mange som er lige ved at smide håndklædet i ringen pga dette..
 

DeletedUser

Guest
Det eneste svar du får er at DU skal tilpasse dit liv efter forge, og være en del mere online for at være med. Ellers kan du vælge at lade være med at spille! Køligt og ligeglad med dette meget omtalte emne.

Kan simpelthen ikke forstå, at det skulle ødelægge spillet at indføre noget som gør det umuligt at røve på tværs af tidsaldrene.
Vi er efterhånden mange som er lige ved at smide håndklædet i ringen pga dette..

Jeg vil godt lige pointere, at svaret omkring at skulle tilpasse sig spillet er ztivs egen udtalelse og mening. Hverken Support eller InnoGames har nogensinde sagt, at man skal tilpasse sit liv efter spillet, og at alternativet er, at du kan vælge ikke at spille.

Derudover lader vi lige tråden gå tilbage til sin oprindelige form, nemlig et forslag om at lade varer bestå efter en plyndring.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Det eneste svar du får er at DU skal tilpasse dit liv efter forge, og være en del mere online for at være med. Ellers kan du vælge at lade være med at spille! Køligt og ligeglad med dette meget omtalte emne.

Kan simpelthen ikke forstå, at det skulle ødelægge spillet at indføre noget som gør det umuligt at røve på tværs af tidsaldrene.
Vi er efterhånden mange som er lige ved at smide håndklædet i ringen pga dette..

Som Storm siger - forslaget lyder på at lade varer bestå efter plyndring af spillere som angriber dig .. således at du har muligheden for at komme videre selvom du bliver angrebet af større spillere end du selv er, og du har 14-18 angreb om dagen ..

Jeg vil godt lige pointere, at svaret omkring at skulle tilpasse sig spillet er ztivs egen udtalelse og mening. Hverken Support eller InnoGames har nogensinde sagt, at man skal tilpasse sit liv efter spillet, og at alternativet er, at du kan vælge ikke at spille.

Derudover lader vi lige tråden gå tilbage til sin oprindelige form, nemlig et forslag om at lade varer bestå efter en plyndring.
 
Til FoE´s forsvar kan da siges, at det kun er de endnu ikke høstede varer /forsyninger/mønt som kan plyndres (dog ikke fra motiverede bygninger),mens det som er høstet ikke kan plyndres, andre spil har meget tit mulighed for at ribbe den slagne spiller totalt, og så kan jeg da godt forstå problematikken, men det er altså kun de ikke høstede som kan ranes hos FoE.
 

DeletedUser1107

Guest
Jeg vil godt lige pointere, at svaret omkring at skulle tilpasse sig spillet er ztivs egen udtalelse og mening. Hverken Support eller InnoGames har nogensinde sagt, at man skal tilpasse sit liv efter spillet, og at alternativet er, at du kan vælge ikke at spille.

Derudover lader vi lige tråden gå tilbage til sin oprindelige form, nemlig et forslag om at lade varer bestå efter en plyndring.


Det er selfølgelig også rigtigt, og beklager at jeg vendte det svar jeg fik!

Svaret var at jeg havde mulighed for at lave produktioner i de tidspunkter jeg er online. Det er potato - potato for mig, men fair nok det var ikke helt det jeg skrev.. endnu engang beklager jeg.

Men når man nu ikke lige er der på samme tidsåunkt hver dag, og der i det rigtige liv sker en masser som flytter rundt på ens fritid, gør det svært at planlægge lige præsist.
Og jeg klager overhoved ikke over rov af folk i samme tidsalder, da det er fair fight og okay at man mister lidt her og der
Det er når man bli'r sat uheldigt sammen af FoE at det begynder at bkive absurt, at de folk som er flere aldre foran en får lov til at røve en. Uanset hvilket forsvar man stiller op, ridser man ikke engang kampvogne med bersærkere og den slags. At de får lov at angribe og samle points for PvP kan jeg godt se mening i.
Men at jeg mister ALLE mine varer ved naboskift fordi, jeg i med mine 150.000p bli'r blandet med folk som har 3- og 4.000.000, synes jeg er helt hen i vejret.. og lidt til.

Og den mening er jeg LANGT fra alene om kan jeg læse her og der i forummet.
 

DeletedUser1267

Guest
ztiv - og alle andre der forgæves forsøger at gøre opmærksom på hvor ødelæggende for ens spil det er at blive angrebet og plyndret næsten på klokkeslet en gang i døgnet - har ret! "Hvis man vil undgå at blive plyndret, kan man sætte sin produktion efter hvornår man er på til at høste" - nemlig ja...men det betyder at du skal sidde klar med museknappen på varebygningen og se tiden tælle ned for at vedkommende der har angebet ikke lige får kigget ind samtidig, for de ligger jo på lur efter det de gerne vil have, når det ikke lige er klart efter deres angreb.

Jeg har en der har gjort det til sin mission at angribe og plyndre mine varer - jeg kan næsten sætte uret efter, hvornår han angriber. Det er som regel om natten, så inden jeg lukker ned, skal jeg tjekke tiden, og måske endda annullere igangværende produktion for at skubbe tiden og så sætte den på et andet tidsinterval. Jeg får en meget langsom og nedsat produktionsmængde, skal jævnligt kigge på uret og afbryde hvadend jeg er i gang med i anden verden, hvis det er ved at være tid osv. hvis jeg ikke vil blive ved med at betale for hans forbrug af varer - og det kan jeg virkelig ikke se nogen grund til, ligesom jeg heller ikke kan se nogen grund til, at han skal have point for at gøre mit spil surt, for det er da virkelig ikke hyggeligt at spille på den måde, så jeg har fjernet mit forsvar og forhåbentlig på den måde fjernet de point han kunne have høstet hos mig, sammen med mine varer.
Efter 14 dage på denne måde glæder man sig virkelig til at kunne sætte gang i spillet igen og måske begynde at synes det var sjovt igen, for så vil han jo ryge videre til andet naboskab og blive en andens problem....men næh - efter rokaden var han der stadig, dog ikke længere som nr 1 i mit nabolag, men selvfølgelig stadig noget højere oppe end jeg. Så jeg skal have 14 dage mere på samme måde, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvorfor folk mister lysten til at spille!!

Spiludviklerne - og selvfølgelig dem der også synes det er i orden at jorde og plyndre dem meget længere nede på listen - synes jo det er ganske rimeligt at have denne fuldstændige meningsløse funktion med at plyndre, og at der bestemt ikke skal laves en begræsning på, hvem man kan angribe og plyndre. At det handler om point er logisk nok, og alle skulle være så velkomne til at angribe mig for point, men at man også fremmer "skolegårdsdiktaturen", som det at tæve dem der er mindre end en selv jo er, kan jeg simpelthen ikke forstå.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
En af de bedste ting man kan gøre hvis man bliver plyndret for meget er at skifte tidspunkt hvor ens varer er færdig

Skift mellem lange og korte produktioner således at I nogen dage høster tidligt om morgenen, andre dage når I lige er kommet hjem og andre igen sent om aftenen. Husk at skiftene skal være forskellige så man ikke kan forudse hvornår I er på.

En anden mulighed er at hvis I har tid til det at gå på flere gange dagligt. Så kan I lave mindre produktioner og da vedkommende stadig kun kan plyndre en gang i døgnet får de mindre ud af at plyndre jer, og I får mere til jer selv.

Jo mere uberegnelig jeres produktion er, og jo mindre de kan stjæle hver gang, jo mindre attraktive bliver I som mål.
 

DeletedUser809

Guest
Kan kun se mig enig i dette. Det er røv irriterende.
Har den samme spiller, der angriber mig (han har dobbelt så mange point som mig), som angriber og venter med at plyndre mig til der er noget klar.
Han er der nærmest på sekundet hvor varerne er færdige..
 

DeletedUser1313

Guest
Måske for fairness skyld at man skulle lave det så kun dem på samme alder eller under kan plyndre vare og dem over ens alder kun kan plyndre forsyninger og gold ??
 
Måske for fairness skyld at man skulle lave det så kun dem på samme alder eller under kan plyndre vare og dem over ens alder kun kan plyndre forsyninger og gold ??

jeg er en af de "større" som plyndrer hos alle jeg kan komme til, da klanen skal bruge vare fra jernalderen og op til KvK. Det er efter KvK er kommet en af grundpillerne i FoE.
-
Før KvK kom var varer fra tidligere tidsaldre (mere end 2-3 tidsaldre) uinteressante, da vi ikke kunne bruge dem til noget, og der gik vi da efter mønt og forsyninger, men det blev jo næsten stoppet, da motiverede bygninger ikke mere kunne plyndres.
-
Plyndring af "større" spillere er en del af spillet, hvor irriterende det end måtte værre, men som jeg tidligere i tråden har skrevet, så er det jo i FoE kun vare/mønt/forsyninger som ikke er opsamlet der kan plyndres, og ikke vare/mønt/forsyninger der er placeret i eget/klanens skattekammer. I andre spil bliver både forsvarshæren destrueret og eget skatkammer kan også plyndres, så man er helt på bar bund, og så kan jeg godt forstå "piveriet", men når det "kun" er ikke opsamlede vare/mønt/forsyninger der plyndres så stop "piveriet" det er da i småtingsafdelingen.
 
Top