Ban pga samme IP adresse

DeletedUser1145

Guest
Jeg er ekstrem utilfreds med det her!!!
Og det er ikke fordi jeg er blevet bannet nogen sinde men pga den tab spiller og klanen opliver i forbindelse med et ban.

Man kan ikke udelukke en spiller pga samme IP adresse alene...

Jeg kan sagtens har 2 eller 10 konto og pushe på mig selv via vpn forbindelser/ browser plugin som gøre at du kommer fra en udlandsk IP og man kan endda spuffe sin mac adresse...

Det kan ikke være rigtigt at en familie ikke kan spille sammen i deres eget hjem, og hvad hvis man spiller i net kaffe? der kan det godt være at der er flere kunder som spiller samme spil... det der med samme IP er dybt godnat... det fortæller hvor meget De har styre på netværk og deres evner for at lave sikkerhed i deres kode... hvis man skal have en form for snyd sikkerhed så er det på spilmønstre som f.eks. hvis en spille logger ind bruger fp på samme SB og logger ud igen hver dag.

Eller vil kravet være at hvis de finder ud af at den pågældende spiller ikke snyder så må ham/hende modtage en erstatning i form af diamanter eller noget ligne...

alt andet er simpelt hen urimeligt... Not even Blizzard does that!!! og de er dem som er mest paranoid hvor snyd og hacking angår...
de kan i det mindste send en besked til spiller om mistanken bede dem at redegøre for deres handlinger i spillet inden de bliver bannet.

Jeg håber at det her bliver ændret ASAP da det koster spilleren og klanen for hver dag der går med et ban.

mvh,

Wrathius
 

DeletedUser

Guest
Der er vist noget du/i har misforstået. Vi banner ikke folk for at have den samme IP, og det fremgår tydeligt af reglerne, at man må spille på den samme IP:

Det er tilladt for to eller flere spillere at bruge den samme computer og/eller forbindelse, forudsat at hver spiller kun styrer handlinger i hans/hendes tildelte konto.

Problemet opstår, når spillere har adgang til kontoer de ikke skal have, eller laver flere kontoer til spillet. Som reglen igen tydeligt siger, så må man kun styre handlinger til sin egen konto.

Det er da ærgerligt at det går ud over klanen, men det kan på ingen måde være vores ansvar, at en spiller ikke følger de regler, som man har accepteret ved at spille her.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1289

Guest
Der er vist noget du/i har misforstået. Vi banner ikke folk for at have den samme IP, og det fremgår tydeligt af reglerne, at man må spille på den samme IP:



Problemet opstår, når spillere har adgang til kontoer de ikke skal have, eller laver flere kontoer til spillet. Som reglen igen tydeligt siger, så må man kun styre handlinger til sin egen konto.

Det er da ærgerligt at det går ud over klanen, men det kan på ingen måde være vores ansvar, at en spiller ikke følger de regler, som man har accepteret ved at spille her.

Undskyld men hvordan pokker vil i så tjekke det? Har i kameraer i alle stuer så i kan se om man nu også kun laver handlinger fra sin egen konto? Hvordan pokker ser i om det er knægten eller moderen der logger på en given konto? I de her tilfælde hvor folk spiller fra samme ip adresse og/eller pc.... Jeg er muligvis temmelig blond men for mig er det simpelthen volapyk der står der oppe...
 

DeletedUser

Guest
Undskyld men hvordan pokker vil i så tjekke det? Har i kameraer i alle stuer så i kan se om man nu også kun laver handlinger fra sin egen konto? Hvordan pokker ser i om det er knægten eller moderen der logger på en given konto? I de her tilfælde hvor folk spiller fra samme ip adresse og/eller pc.... Jeg er muligvis temmelig blond men for mig er det simpelthen volapyk der står der oppe...

Vi deler ikke oplysninger om vores metoder, da de er for os, og ikke for jer.
 

DeletedUser1289

Guest
Vi deler ikke oplysninger om vores metoder, da de er for os, og ikke for jer.

Nej selvfølgelig gør i ikke det - Men det ændrer ikke på at for mig at se så aner i simpelthen ikke om brugere i samme husstand logger på kun deres egen konto - I kan mistænke det, men i aner ikke om det er reelt er tilfældet.
 

DeletedUser

Guest
Nej selvfølgelig gør i ikke det - Men det ændrer ikke på at for mig at se så aner i simpelthen ikke om brugere i samme husstand logger på kun deres egen konto - I kan mistænke det, men i aner ikke om det er reelt er tilfældet.

Vi går ud fra det som vores system og metoder fortæller os, og når der er mere end begrundet mistanke og faktiske beviser, så kan man naturligvis blive bannet fra spillet for at bryde reglerne. Det ændrer dog stadig ikke på det faktum, at man i en dialog med os i Support sagtens kan blive unbannet igen. Det kræver bare lidt ærlighed.

Hvis vi skulle operere ud fra det synspunkt at man aldrig 100% ville vide det, så kunne alle og enhver snyde i spillet, og vi ville aldrig være i stand til at forsøge, at sikre et fair og snydefrit miljø for jer. Det samme gør sig vel gældende for andre instanser af autoritet som f.eks. domstolen. Det er derfor man har ret til at applere sin sag. Heldigvis er vi ret meget nemmere at tale med, og er samtidig ret flinke, hvis bare man taler åbent og ærligt med os.
 

DeletedUser1289

Guest
Nej Storm... I domstolene er man uskyldig til det modsatte er bevist - sådan fungerer det ikke her - vel?

Og måske skulle du bare have givet det her sidste svar fra start istedet for det volapyk du skrev - I kan ikke se hvem der logger på en konto og hvem der laver handlinger på en konto - I kan have mistanker men i kan ikke vide det. Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke har nogen i min husstand der spiller FoE så skal jeg ikke spekulere i den del.... For fakta er at man bare ved at dele internet/pc uforvarende kan efterlade sig spor som I, uden den sikkerhed og mulighed for at blive hørt domstolene derude i det virkelige liv giver, dømmer en skyldig i snyd.... Og at skrive det kræver ærlighed at blive ubannet er sq næsten som at sige at alle i banner har snydt alene fordi i siger det.

Jeg sætter stor pris på at I er nogen der gider bruge jeres tid på at gøre hvad i kan for at vi alle kæmper på lige vilkår - Tag ikke fejl af det - Men det kan på mig virke som om at man nogen gange er lige hurtige nok ude med snøren :)
 

DeletedUser

Guest
Hvis du læser alt hvad jeg skrev tidligere, så ville du kunne se, at jeg ikke fortæller om alle vores metoder. At vi kan have mistanke om snyd er som du selv siger, en vurderingssag, men med de yderligere værktøjer vi har at gøre med, så er vi ikke i tvivl om, hvis der snydes med flere kontoer eller ej, eller om man har adgang til kontoer man ikke burde have. Så nej, man er ikke uskyldig når vi banner folk, men man er stadig uskyldig indtil vi har bevist det modsatte med de værktøjer vi har til rådighed, samt en årelang erfaring i at vurdere disse sager, og desuden kaster vi ikke bare snører ud og hiver tilfældige ind på må og få. Ergo er sammenligningen med domstolen stadig relevant. Du bliver vel også anholdt eller tilbageholdt, hvis der er begrundet mistanke om, at du har brudt loven?

Når jeg siger at man kommer længst med ærlighed, så mener jeg det. Hvis vi banner folk for at have flere kontoer eller have adgang til kontoer man ikke burde, så er vi som tidligere nævnt støttet op af det med vores værktøjer. Vi kan bestemt også sagtens se om man er flere i en husstand, og vi banner ikke bare folk for at være det, så det er som jeg igen sagde tidligere, og kun kan gentage:

Der er vist noget du/i har misforstået. Vi banner ikke folk for at have den samme IP, og det fremgår tydeligt af reglerne, at man må spille på den samme IP.

Jeg referede endda til punktet i regelen, hvor der står at man gerne må spille i samme husstand. Problemet er tit at folk bare ikke læser reglerne eller er uenige med dem, men det er heller ikke vores ansvar, da man som sagt accepterer dem ved at spille her, og man krydser selv tjekboksen af inden man opretter en konto hos os.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1289

Guest
Hvis du læser alt hvad jeg skrev tidligere, så ville du kunne se, at jeg ikke fortæller om alle vores metoder. At vi kan have mistanke om snyd er som du selv siger, en vurderingssag, men med de yderligere værktøjer vi har at gøre med, så er vi ikke i tvivl om, hvis der snydes med flere kontoer eller ej, eller om man har adgang til kontoer man ikke burde have. Så nej, man er ikke uskyldig når vi banner folk, men man er stadig uskyldig indtil vi har bevist det modsatte med de værktøjer vi har til rådighed, samt en årelang erfaring i at vurdere disse sager, og desuden kaster vi ikke bare snører ud og hiver tilfældige ind på må og få. Ergo er sammenligningen med domstolen stadig relevant. Du bliver vel også anholdt eller tilbageholdt, hvis der er begrundet mistanke om, at du har brudt loven?

Når jeg siger at man kommer længst med ærlighed, så mener jeg det. Hvis vi banner folk for at have flere kontoer eller have adgang til kontoer man ikke burde, så er vi som tidligere nævnt støttet op af det med vores værktøjer. Vi kan bestemt også sagtens se om man er flere i en husstand, og vi banner ikke bare folk for at være det, så det er som jeg igen sagde tidligere, og kun kan gentage:



Jeg referede endda til punktet i regelen, hvor der står at man gerne må spille i samme husstand. Problemet er tit at folk bare ikke læser reglerne eller er uenige med dem, men det er heller ikke vores ansvar, da man som sagt accepterer dem ved at spille her, og man krydser selv tjekboksen af inden man opretter en konto hos os.

Hvis jeg bliver tilbageholdt med begrundet mistanke så er det ikke nok bare at skrive et brev og så er jeg fri igen ... og nej jeg mener på ingen måde sammenligningen med domstolene er relevant. Det er ikke det der foregår her - i fremlægge ikke beviser, i hører ikke den mistænkte ... i fælder dom - slut. At folk så bagefter kan skrive og erklære deres uskyld har intet med domstole praksis at gøre.

Og så vil jeg lukke den her fra min side for det føles altså som om vi er hoppet på en karrusel nu ;)

Igen - Jeg sætter faktisk pris på at nogen gider gøre det arbejde det er at være supporter på sådan et spil her men derfor kan jeg godt være kritisk over måden det bliver gjort på ;)
 

DeletedUser1267

Guest
Når jeg siger at man kommer længst med ærlighed, så mener jeg det. Hvis vi banner folk for at have flere kontoer eller have adgang til kontoer man ikke burde, så er vi som tidligere nævnt støttet op af det med vores værktøjer. Vi kan bestemt også sagtens se om man er flere i en husstand, og vi banner ikke bare folk for at være det, så det er som jeg igen sagde tidligere, og kun kan gentage:

Jeg vil så lige høre, hvorfor det ikke er tilladt at hjælpe hinanden, når man er i samme hustand ? Det er vel ikke anderledes end at lave fp-aftaler med klanfæller/naboer/venner men bliver det betragtet som snyd, fordi man bor under samme tag ? I tilfælde hvor familier spiller, og det tydeligvis foregår individuelt, hvor hver spiller virkelig spiller for at spille, kan støtte og hjælp vel ikke betragtes som snyd ?..og hvis det ser uregelmæssigt ud set og målt udfra jeres værktøjer, har I jo noget at komme med.
Det er muligt at I har begrundet mistanke når I banner, men der har de sidste par dage været 2-3 tilfælde af spillere jeg kender, som er blevet bannet, undersøgt og så låst op igen uden nogen som helst form for "vi beklager" eller kompensation på nogen måde, og det var som regel sådan det foregår ? Så det er jo ikke helt rigtigt når du længere oppe skriver "Så nej, man er ikke uskyldig når vi banner folk" - det er mange jo, og måske endda de fleste...skal ikke kunne sige hvordan forholdet mellem mellem de skyldige og de uskyldigt dømte er.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil så lige høre, hvorfor det ikke er tilladt at hjælpe hinanden, når man er i samme hustand ? Det er vel ikke anderledes end at lave fp-aftaler med klanfæller/naboer/venner men bliver det betragtet som snyd, fordi man bor under samme tag ? I tilfælde hvor familier spiller, og det tydeligvis foregår individuelt, hvor hver spiller virkelig spiller for at spille, kan støtte og hjælp vel ikke betragtes som snyd ?..og hvis det ser uregelmæssigt ud set og målt udfra jeres værktøjer, har I jo noget at komme med.

Det er lavet sådan ud fra den begrundelse, at der er for mange der misbruger systemet, hvilket blev set allerede fra starten af spillet på især den internationale server. Derfor kan man ikke hjælpe andre på samme forbindelse. Og som sagt tidligere, så banner vi ikke bare folk fordi de spiller i samme husstand. Men vi kan godt finde på at banne nogen, hvor vores værktøjer fanger noget mistænkeligt, for så vil vi gerne lige have en forklaring. Grunden til at vi banner i disse tilfælde, er udelukkende for at få opmærksomheden og svar fra spillere. Vi ved godt at mange helst så, at man bare blev skrevet en besked til, men erfaringen på dette område viser også, at folk har en tendens til at ignorere beskeden.

Det er muligt at I har begrundet mistanke når I banner, men der har de sidste par dage været 2-3 tilfælde af spillere jeg kender, som er blevet bannet, undersøgt og så låst op igen uden nogen som helst form for "vi beklager" eller kompensation på nogen måde, og det var som regel sådan det foregår ? Så det er jo ikke helt rigtigt når du længere oppe skriver "Så nej, man er ikke uskyldig når vi banner folk" - det er mange jo, og måske endda de fleste...skal ikke kunne sige hvordan forholdet mellem mellem de skyldige og de uskyldigt dømte er.

Nej man bliver ikke kompenseret, men en undskyldning er måske heller ikke altid lige det man tænker på. Jeg skal nok tage den på os og melde ud, at vi kunne blive bedre på det punkt. Men nu taler du også om sager som jeg ikke brugte den kommentar til. I de tidligere indlæg snakker vi multikontoer og uautoriseret adgang til andre kontoer, ikke de sager som du snakker om her, så den samme kommentar kan ikke bruges i disse sager. Lige præcis i disse sager er vi nødt til at vurdere en hel del, og som jeg har forklaret længere oppe i dette indlæg, så kan man altså godt blive bannet indtil vi har fået en forklaring på uregelmæssighederne. Men jeg vil stadig lige understrege, at det ikke bare er tilfældige som bliver bannet. Vi bruger en del tid på først at undersøge sagerne, og det sker altså ikke ofte, at vi banner folk for at få en nærmere forklaring.
 

DeletedUser1267

Guest
Det var en lidt generel udtalelse du gav, som jeg citerede...en forkert formulering, måske...
Men hvorom alting er - dem jeg kender, som er blevet bannet, og så bagefter låst op fordi tingene alligevel var i orden, får den oplevelse, der bliver reageret på, og det er der jo ikke noget at sige til.

Hvad angår det at hjælpe hinanden, så blev der hoppet lidt let henover, synes jeg - hvis der skulle foregå noget mystisk mellem folk på samme forbindelse, så ville I vel kunne fange det ? Men dem der vitterlig spiller for spillets og hyggens skyld bliver jo straffet på en måde de ikke ville blive, hvis ikke de befandt sig under samme tag. Det må da være muligt at "lade som om" at spillere sidder for sig selv som udgangspunkt, og så igen, tage fat, hvis der skulle ske noget mystisk, der falder udenfor normerne ?
 

DeletedUser

Guest
Hvad angår det at hjælpe hinanden, så blev der hoppet lidt let henover, synes jeg - hvis der skulle foregå noget mystisk mellem folk på samme forbindelse, så ville I vel kunne fange det ? Men dem der vitterlig spiller for spillets og hyggens skyld bliver jo straffet på en måde de ikke ville blive, hvis ikke de befandt sig under samme tag. Det må da være muligt at "lade som om" at spillere sidder for sig selv som udgangspunkt, og så igen, tage fat, hvis der skulle ske noget mystisk, der falder udenfor normerne ?

Det forstår jeg ikke at du synes. Jeg har allerede forklaret, hvordan det hænger sammen med at hjælpe hinanden i samme husstand, og jeg har også sagt, at vi kan se, hvis der foregår mystiske ting, som vi er nødt til at reagere på. Og at man skulle blive straffet anderledes, fordi man befinder sig i samme husstand er en helt forkert opfattelse. Man bliver straffet fordi man bryder reglerne, og så er det ligegyldigt om det er samme husstand eller ej.

Jeg forstår desværre ikke din logik med at skulle "lade som om" en spiller sidder for sig selv. Hvis vi kan se at en spiller har flere kontoer eller har adgang til andre kontoer, så betyder det vel at der kun er én person, og så må vi tage os af alle de kontoer, som vi mener er involveret ud fra vores metoder, værktøjer og vurderinger.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1267

Guest
Okay - lad os prøve at se bort fra alt det her med snyd. Forestil dig nogle spillere er med i en fp-byttering/SB-klub (eller hvad det nu måtte hedde rundt omkring) eller er i klan sammen og polerer/motiverer hos hinanden - sådan foregår det for de flestes vedkommende herinde, tror jeg. De hjælper og støtter hinanden på den måde. Men kærester/familier/venner må ikke disse ting, og kun af den årsag, at de spiller på samme forbindelse - derved bliver de straffet. Dét er min pointe. Hvis man lod være med at skelne mellem hvilken forbindelse folk spiller på, og bare greb ind, hvis der skulle opstå uregelmæssigheder eller andre alarmerende ting - ligesom i alle andre tilfælde - ville alle have samme vilkår, og altså ikke blive straffet for at være venner, familie eller kolleger...eller hvad man nu kan forestille sig folk er, når de spiller. Det ville jo ikke give mere snyd, for I ville kunne gribe ind så snart der skulle vise sig noget. Det er hvad jeg mener med "lade som om en spiller sidder for sig selv".
 

DeletedUser12

Guest
Det er en begrænsning udviklerne byggede ind i spillet for at bremse det værste snyd. Det er desværre prisen for at nogen bryder reglerne. Det er beklageligt for dem det går ud over, men det er løsningen vi har valgt.
 

DeletedUser1289

Guest
Så hvis jeg koger det jeg har læstog hørt de sidste dage ned, så vil det sige at


FoE supporter har metoder og værktøjer der afslører snyd. Dem der ikke reagerer på ban er dømt som snydere. Dem der reagerer, skal bevise deres uskyld med ærlighed og kan risikere at blive dømt som snydere uanset hvis ikke forklaring godtages.

For at begrænse snyd banner man alle der bruger samme IP og man har lavet reglerne om fælles IP og dermed den manglende mulighed for at spille ærligt sammen med f.eks. familie, også for begrænse snyd.

Man har stadig værktøjer og metoder til at alsløre snyd.

Så man vælger altså at straffe de ærlige som spiller med fælles IP for at straffe de uærlige som spiller med fælles IP, som kan opdages med metoder og værktøjer uanset.

Jeg må være totalt tomhjernet for fatter simpelthen ikke konceptet, det må jeg erkende. Og jeg sidder og tænker " De ærlige kunder det er altså de rigtig gode kunder at have, de gode kunder bliver, de gode kunder anbefaler sitet til andre, hvorfor straffe dem???"

Nå jeg lovede jer jo egentlig også at hoppe af karusselen :D
 
Top