Befolkning

DeletedUser

Guest
Hejsa jeg er rimelig ny i dette spil og er stødt på et lille problem :s jeg mangler konstant folk i min by, og kan ikke forstå at jeg skal have 117 huse for at nå op i befolkning igen :( hver gang jeg bygger noget nyt forsvinder alle mine folk og jeg er nød til at bygge nye huse.. er det fordi jeg ikke behøver at kunne lave alt eller gør jeg bare noget forkert :D jeg husker at forske så jeg kan bygge nye huse så det er ikke det :( håber nogle kan give mig et lille råd til hvad jeg skal gøre :p på forhånd tak :eek:
 

DeletedUser12

Guest
Specielt i bronzealderen mangler man konstant alt, men generelt behøver man ikke alle bygninger. Fx er det den samme type forsyninger der kommer ud af forsyningsbygningerne, så der er det bare at vælge den mest effektive. Ved Varebygninger så får du 2 råvarer i dit område. Det er rigeligt at bygge de 2 tilhørende varebygninger og så handle dig til resten. Mht. til militær bygninger så er det efter temperament om du vil have alle de forskellige slags, men der er kun 5 enhedstyper i spillet, så det kan spare en masse plads kun at have den mest moderne fx.

Der er selvfølgelig også kulturbygningerne og dekorationerne, men de koster ikke noget i befolkning. De har "kun" indflydelse på hvor meget dine bygninger giver i udbytte og altså ikke i antallet af befolkning du får til rådighed.

Håber det hjalp :)
 

DeletedUser

Guest
hejsa :) super tak for hjælpen :) kan se det også er dig der har lavet det skema over kamp enheder :) også en mangel at man ikke kan se hvad de forskellige tropper kan, kan det lade sig gøre at du sender det til mig på en mail i spillet, da det står helt forkert hvis jeg laver en kopi :-D tak
 

DeletedUser

Guest
Jamen velkommen til spillet - Nu er jeg selv ny, men skal da forsøge at hjælpe så godt jeg kan, med den sparsomme viden jeg nu har tilraget mig.

Når du går igang med et nybyggeri reservere den en mængde af din befolkning, som så går igang med at opføre bygningen.
Så det vil sige at; Selvom du går igang med at bygge et beboelseshus som giver dig +32 befolkning, så skal du først have nok til at udføre bygningen (som så bliver reserveret) samt vente de 10 min det tager i byggetid, før dit nye befolkningstal er klar til brug.

Alt efter hvor længe/ofte du spiller, så vil jeg anbefale rishytterne. De giver utroligt mange guld, men kræver at man er ret aktiv for at få dem (De giver jo guld hvert 5min).
Når du kommer længere op i Bronzealderen, og for den sags skyld videre, ville jeg begynde at udskifte husene, alt efter aktivitets niveau, og ønsket befolkningstal.

Mht. bygningerne, kriger m.m så ja.. Du lærer af dine "fejl", og begynder at forme din by derefter.
F.eks var jeg ret opsat på at få stenkasterne, efter selv at have kæmpet imod et par stykker - Men efter jeg fik dem, synes jeg ikke de var det værd (Hver mand, sin egen opfattelse).
Det jeg mener er, at jeg hurtigt fik solgt dem, og bygget en ekstra kriger kasserne :)

Sådan kommer det også til at gå med dine fornynings/varebygninger. Lige pludselig melder en efterspørgsel sig, som ikke havde været der før, og så bliver man nød til at omjustere.
Jeg er næsten oppe i Jernalderen (Lige begyndt at forske i de første trin af Jernalderen) og det var ikke før igår, at jeg byggede min første varehandel (Vingård).
- Indtil da havde jeg været lidt heldig med mine plyndrings togter hehe..

Nå ja - Tag et smut forbi nogle af dine naboer, og se hvordan de har opbygget deres by, og hvilke bygninger de render rundt med. Det kan måske også pirre din inspiration (det blev min i hvert fald).
Og så lige for at svare lidt kort; Nej, du behøver ikke at bygge alt - Især ikke i starten.
I starten synes jeg primært man enten bør fokusere på at opbygge en hær (Smadre de andre, samt forsvare sig :p) ellers går man igang med at udvikle forskellige ressourcer.
Jeg fokuserede på at opbygge min hær, samt få en solid guld indtjening ind - Det gav mig min første sejr i Bronzealder PVP-tårnet, den aller første gang jeg prøvede (På under 3 dage tilmed hehe) - Og nu er mit område en bitte smule større hehe.

Om ikke andet, så held og lykke - Det er faktisk et ret fantastisk og vanedannende spil :D
 

DeletedUser

Guest
hejsa :) super tak for hjælpen :) kan se det også er dig der har lavet det skema over kamp enheder :) også en mangel at man ikke kan se hvad de forskellige tropper kan, kan det lade sig gøre at du sender det til mig på en mail i spillet, da det står helt forkert hvis jeg laver en kopi :-D tak

Jajaj, jeg dobbelt poster ;)


Kan dette skema måske hjælpe? Kræver selvfølgelig man kan engelsk hehe ;)
http://forum.en.forgeofempires.com/...-regarding-military-buildings-and-their-units
 

DeletedUser

Guest
super tak for hjælpen :-D jeg er nået til jern alderen :) og må jo prøve at indskrænke mit storheds vanvid :) og ikke have alle ressource bygninger :-D
 

DeletedUser

Guest
Hehe jeg "rendte rundt" med 4 Jægere, og 2 pottemagere til at starte med - Det gav selvfølgelig et væld af forsygninger, men nu har jeg efterhånden byttet to af jægerne ud med flere styrker og så min Vinhandel.

Må man spørge hvad din bruger hedder så jeg kan tjekke din by ud? Det er selvfølgelig bare ud af ren nysgerrighed - Jeg kan godt lide at lure :D
 

DeletedUser

Guest
jeg hedder det sammen i spillet som jeg gør her :) og du må gerne lure :) måske du har en ide til hvad jeg kan ændre på :-D
 

DeletedUser

Guest
Jeg ved ikke om jeg er den bedste til at give gode råd lige pt - Er selv ret ny (under en uge gammel). Men du kan da få lov at kikke på min by og se om der er noget du synes om.
Mit spillernavn er JulesCesar - Der var jo en som havde TYV-STJÅLET Cesar fra mig :p

Synes din by er rigtig fin ;) Har noget at leve op til mht. bygge finesse. Min by er lidt mere rodet mht veje og placeringer.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
ok kigger forbi dig :) og tak ja jeg er lidt tosset med at det skal se ordenligt ud i min by :-D har spillet andre krigsspil og har erfaret at jeg bedre kan overskue hva bygninger jeg har hvis der er lidt orden i det :-D
 

DeletedUser12

Guest
Jajaj, jeg dobbelt poster ;)


Kan dette skema måske hjælpe? Kræver selvfølgelig man kan engelsk hehe ;)
http://forum.en.forgeofempires.com/...-regarding-military-buildings-and-their-units

Det er et fint skema han har lavet. Jeg har dog lagt mærke til at de tunge infanteri enheder får lidt angrebsbonus når de kæmper i åbent terræn, så helt opdateret er den ikke. Jeg mener også selv om det ikke står der at heste vidst har lidt angrebsbonus selv på langt rækkende våben... får jeg selv lidt bedre tid så skulle jeg gerne have lavet en der er lige så god på dansk :p men nu må vi se :)
 

DeletedUser

Guest
Ja fik også lige set skemaet er af lidt ældre dato.
Så må vi bare være et par stykker som støtter op omkring du laver et dansk skema - For den idé synes jeg satme er god ;)

E)
Forresten fik jeg så også lige set at der står at Warrior Barracks får +2 Attack Bonus - Tror det var den du hentød til.
Men ja, skemaet er lidt uoverskueligt indtil man får sat sig ind i det (Hvilket jeg heller ikke helt er endnu)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser12

Guest
Nej det er den bonus de har imod den enhed de er gode imod ;)
Men jeg har lavet et simpelt skema, men det er ikke helt så detaljeret :) men der er også nogle data fra tidligere versioner som nu er ændret.
 

DeletedUser

Guest
Det har du da også helt ret i.
- Han kunne godt lige have sat en ekstra klumme ind eller to.
F.eks gentager historien sig med slyngekasterne som har +3 med tunge, men også får +2 fra klipper (Det står godt nok i bunden, men ja).

Nå hvad dælen.. Så ved vi bare, vi skal nøjes med at bruge den som reference og tage højde for eventuelle fejl :p
 
Top